/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice pomiędzy 500-tkami
Autor Wiadomość
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 330
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2010-09-23, 06:42   

Cezar napisał/a:
1L na zawieszenie to zdecydowanie za dużo. Może powstać za duże ciśnienie i przyśpieszyć zużycie uszczelniaczy. Wlej 390ccm lub wlej do podanej wysokości lustra oleju względem rantu lagi.
Może wiesz jaki poziom wychodzi od górnej krawędzi na rozciągniętych lagach , odessał bym odpowiedniej długości wężykiem.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-09-23, 15:23   

bodek napisał/a:
Ja mam jeszcze takie pytanko - jeśli zmierzę średnicę lagi, to reszta z wymiarów uszczelniacza będzie pasować? Chcę dostarczyć mechanikowi z motorkiem, żeby nie czekać aż sam znajdzie.




Najważniejsza jest średnica wewnętrzna goleni, czyli średnica zewnętrzna uszczelniacza, jeśli jest to 50mm to wszystko będzie ok



mamamuszi napisał/a:
Może wiesz jaki poziom wychodzi od górnej krawędzi na rozciągniętych lagach , odessał bym odpowiedniej długości wężykiem.




Nie mogę teraz odnaleźć tej informacji ;/
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek 
pryt pryt


Motocykl: Shadow VT1100C '90
Wiek: 54
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: Trzebież
Wysłany: 2010-09-24, 05:30   

Cezar napisał/a:
.../

Najważniejsza jest średnica wewnętrzna goleni, czyli średnica zewnętrzna uszczelniacza, jeśli jest to 50mm to wszystko będzie ok /...


Kupiłem uszczelniacze 37x49x8/9,5 bo takie tu gdzieś znalazłem informacje co do tego rocznika. W każdej chwili mogę wymienić na 37x50x11, bo są na miejscu.
_________________
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-09-24, 20:25   

Te które kupiłeś zdarzały się chyba rzadko ale jak rozbierzesz to pomierzysz i zobaczysz.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Jokan 
rafal rok


Motocykl: honda vt 750 c2 vt500 vtx 1800R
Wiek: 54
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 332
Skąd: zawiercie
Wysłany: 2011-04-08, 22:13   

Witam
może mi ktoś powiedzieć co oznacza
VT500C-G
to jest wersja amerykańska
a tak w ogóle co to znaczy "C"o "G" nie wspomne
Mam nadzieje,że to ten temat :-)co bym nie był opinkolony ;-)
_________________
https://photos.app.goo.gl/Hk5t6ehreLQt8dKH7
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2011-04-09, 06:47   

Wygląda mi na to, że to oznaczenie rocznika 1986, ale nie jestem pewny.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
pako 40 
pako

Motocykl: vt 500C
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 17
Skąd: Ostrowy nad Okszą
Wysłany: 2011-04-26, 08:18   

Witam,mam pytanie o filtr powietrza,mam wlasnie filtr papierowy zespolony z dekielkiem,jak ma sie sprawa przy wymianie,generalnie wyglada dobrze na razie jest czysty,ale dobrze wiedziec na przyszlosc.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2011-04-26, 10:09   

Filtr papierowy kupujesz wraz z tym dekielkiem jest to nierozłączna całość.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
twister 


Motocykl: VT 500C 86
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków (Mielec)
Wysłany: 2011-05-10, 18:12   Sprężyny

Mam do wymiany sprężyny przedniego zawieszenia w VT 500C rocznik 86, wersja amerykancka. Na allegro znalazłem używane sprężyny po 50zł/sztuka ale z rocznika 83. Wiem że spężyny różniły się długością między tymi rocznikami. Czy myślicie że uda się je zamontować mimo to? Nowe sprężyny zdaje się sprzedają jednego typu do wszystkich roczników.
PLIZ HELP!!!
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2011-05-11, 04:49   

Z jakiego powodu wymieniasz te sprężyny? Są zużyte (za krótkie)? Jeśli tak to skąd pewność czy te używane są dobre?
Myślę, że nie będzie problemu. Jak będzie za długa to zawsze można skrócić, a jak za krótka to można dać dystans.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
twister 


Motocykl: VT 500C 86
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków (Mielec)
Wysłany: 2011-05-11, 09:06   

Są zużyte. Jak zestawie ze stopki to moto opada 4-5 cm i już nie wraca. Podczas jazdy buja niemiłosiernie przy każdym ruchu manetką już nie mówiąc o zmianie biegu.

P.S. Trzymajcie się od handlarza w Wygiełzowie z daleka.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2011-05-11, 12:38   

Mierzyłeś te sprężyny? O ile ich długość przekracza limit serwisowy? Jaki masz olej w zawieszeniu? Czy masz sprawne uszczelniacze i czy masz napompowane lagi? Nie oczekuj od tego zawieszenia cudów :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
twister 


Motocykl: VT 500C 86
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków (Mielec)
Wysłany: 2011-05-11, 12:58   

Jeden uszczelniacz cieknie. Nie wiem co jest w środku bo dopiero się przymierzam do rozbierania ale wydaje mi się że sprężyny na 100% do wymiany. Po pierwsze dlatago że opadają tak jak pisałem, po drugie dlatego że "dobija" przy hamowaniu.
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-11, 20:33   

Wg Honda Shop Manual pisanego dla rocznika '83 - service limit sprężyny wynosi 447 mm.

Clymer uszczegóławia:
VT 500 C '83-84 - Standard 456,2 mm, Service limit 447 mm
VT 500 C '85-86 - Standard 443 mm, Service limit 434 mm
VT 500 FT - Standard 475 mm, Service limit 465,5 mm
VT 500 E - Standard 445,4 mm, Service limit 436,4 mm

Do tego jeszcze - tak jak pisze Cezar - "regulujesz" twardość:

1. olejem (ja mam W10)
VT 500 C '83-84 - prawa laga-440 cc, lewa-455 cc
VT 500 C '85-86 - po 442 cc
VT 500 FT - po 390 cc
VT 500 E - po 360 cc

2. oraz można dopompować powietrzem:
- ciśnienie "Normal" - 0-6 psi (0-0,4 kg/cm2)
- "Maximum" - 43 psi (4 kg/cm2) - UWAGA! NIE PRZEKRACZAĆ TEJ WARTOŚCI!
Najlepiej pompką z manometrem, do zawieszeń rowerów górskich (niestety dość drogie)
_________________
Nie ma nic lepszego jak silnik chłodzony powietrzem!!!
 
 
goryl3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-23, 22:52   

Czy ktoś może doszedł jakichś konkretnych wniosków co do blokad mocy w VT 500C ?
Moja Shadowka ma w dowodzie wbite 20kW, i z trudem osiąga 120km/h. Z dołu idzie ładnie, ale powyżej 7 tyś obr przestaje ciągnąć. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM