Różnice pomiędzy 500-tkami |
Autor |
Wiadomość |
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-03, 18:35
|
|
|
mac napisał/a: | Może ktoś znający bardziej niemiecki będzie wiedział co to znaczy. W briefie stoi tak "Ziff.7:Leistungsreduzierung d. Reduzierung d. Vollastanschlages um 8,5mm" . Może komuś to coś powie. |
Z tym jest problem. Znajomy orzekł, że ten zapis jest jakiś bez sensu :
'Redukcja mocy...redukcji..." A tego ostatniego wyrazu nie potrafi rozszyfrować. Jakiś błąd w pisowni, czy neologizm - pełne obciążenie... uderzać....
Jakaś "porażka" z tego wychodzi.
Poddał się, choć robił kiedyś dla przemysłu jako tłumacz. |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-04-04, 23:13
|
|
|
Globi napisał/a: | mac napisał/a: | Może ktoś znający bardziej niemiecki będzie wiedział co to znaczy. W briefie stoi tak "Ziff.7:Leistungsreduzierung d. Reduzierung d. Vollastanschlages um 8,5mm" . Może komuś to coś powie. |
Z tym jest problem. Znajomy orzekł, że ten zapis jest jakiś bez sensu :
'Redukcja mocy...redukcji..." A tego ostatniego wyrazu nie potrafi rozszyfrować. Jakiś błąd w pisowni, czy neologizm - pełne obciążenie... uderzać....
Jakaś "porażka" z tego wychodzi.
Poddał się, choć robił kiedyś dla przemysłu jako tłumacz. |
Myślę że to ma coś wspólnego z wielką ołowianą płytą zamocowaną kiedyś na stałe pod siedzeniem i ujętą w briefie. całe szczęście wygląda na to że dawno ją zdemontowano i zostały po niej tylko mocowania. Może "niemce" w ten sposób dociążając maszynę ograniczali jej osiągi . Mac |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-05, 09:46
|
|
|
Witam
Wygląda na to, że masz rację.
Popytałem jeszcze koleżankę - germanistkę. Rozłożyła słówko na "czynniki pierwsze":
voll- pelny; last- obciążenie, ciężar; anschlag- podwieszenie, przywiązanie...
8,5 mm to pewnie grubość tej płyty.
Niezłe cwaniaki ci Germańce. Dołożyć balast, aby motorek za bardzo nie "hulał" |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2007-04-05, 17:13
|
|
|
Nie wydaje mi się żeby balast obniżył moc silnika.
A szkopom chodzi o obniżenie mocy bo u nich z tego co się orientuję kategorie prawka zależą od mocy i wysokość ubezpieczenia też. A jak wiadomo np. Honda ukleciła motorowerka stylizowanego na ścigacza który po ściągnięciu blokady (wydłubaniu z tłumika plastykowej zaślepki) osiąga moc coś koło 10KM dokładnie już nie pamiętam i prędkość max 120 km/h. Ale żeby zarejestrować jako motorowerka musi być zdławiony. |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-05, 20:54
|
|
|
Oczywiście, że nie.
Wg danych, zwiększa jedynie wagę motorka o jakieś 8 kg, w stosunku do wersji "normalnej".
Na stronie http://www.vt500c.de/ jest taka oto informacja:
"gedrosselt:
34 PS / 25 KW bei 7000 U/min Drosselung über Blenden mit Dm40 x Dm22 x 1 mm im Ansaugkanal
27 PS / 20 KW bei 7500 U/min Drosselung über Blenden mit Dm40 x Dm19 od. 18 x 1 mm im Ansaugkanal
Leistungreduzierung z.B. über Drosselblenden von alpha-Technik GmbH, 83071 Stephanskirchen"
W skrócie mówi ona, że jest jakaś zwężka dławiąca na kanale zasysającym zaworu ? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-05, 22:28
|
|
|
Mac
Co do redukcji mocy nic więcej nie udaje mi się w necie znaleźć.
Jak piszesz, to nie był motorek na Niemcy, tylko był u nich później przerabiany.
Reasumując:
- to nie balast ołowiany jest odpowiedzialny
- mogli zrobić to co robili od razu w moto na Deutschland (inne dysze w gaźniku oraz kwestia zaworów)
Pozdr |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-04-05, 23:48
|
|
|
Wszystko u niemców jest możliwe, nawet to że ktoś z powodu prawa jazdy zdławił motor. W każdym razie płyta ołowiana była(bo są po niej ślady) ale już jej nie ma. Może ma to związek z dławieniem bo wpisy w briefie są tej samej daty(płyta i moc obniżona z 37 Ps/8500 obr., na 20 Ps/6500 obr. ) W każdym razie motorek pięknie utrzymany ładnie chodzi, może kiedyś się dowiem czy jest jeszcze zdławiony czy już nie . (dławiony był w '93r.) |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-04-07, 17:58
|
|
|
Sprawdź też na kolanku rury wydechowej, tam w oryginale jest informacja o mocy silnika.
Słyszałem niestety, że dławienie VT500 polegało na dławieniu bądź stosowaniu innego gaźnika, kolanek wylotowych o zmniejszonych średnicach i innych fazach rozrządu - czyli innym wałku rozrządu niż w wersji "pełnej".
Pozdrawiam |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-04-08, 14:52
|
|
|
Shadok napisał/a: | Sprawdź też na kolanku rury wydechowej, tam w oryginale jest informacja o mocy silnika.
Słyszałem niestety, że dławienie VT500 polegało na dławieniu bądź stosowaniu innego gaźnika, kolanek wylotowych o zmniejszonych średnicach i innych fazach rozrządu - czyli innym wałku rozrządu niż w wersji "pełnej".
Pozdrawiam |
Tak , ale dławienie tego silnika nie było fabryczne tylko zrobione przez niemców po ładnych kilku latach użytkowania, podejrzewam że przy zmianie właściciela (na marginesie, właściciel jeżdził póżniej 13 lat) |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-05-05, 20:04 sprężyny tylne
|
|
|
Zastanawiam się czy ktoś próbował wzmacniać zawieszenie tylne w hondzie vt 500. Ja ważę sporo i jak biorę jeszcze pasażerkę to moto na naszych drogach czasem dobija, zastanawiam się czy wymiana tylnych sprężyn przy amortyzatorach na mocniejsze miałaby sens, a może warto wymienić całe amortyzatory na mocniejsze. Czy taka wymiana wogóle ma sens ? Może ktoś mi podpowie ? |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-05-06, 18:11
|
|
|
A próbowałeś regulacji sprężynami? Wbrew pozorom jest dość skuteczna.
W zakresie codziennej obsługi jest ustawianie sprężyn i powietrza w tylnym kole w zależności od jazdy - czy z pasażerem czy bez.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-05-11, 20:42
|
|
|
Mam na stałe ustawienie na maksymalną twardość. Jak wspomniałem jestem dość ciężki a nasze drogi nas nie rozpieszczają. |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-05-11, 21:08
|
|
|
Niestety, chyba na polskie drogi nie ma rady. U mnie przy jeździe z "Plecaczkiem" czasem także dobijają przy twardości Max (też jestem "słusznej wagi") . Jedynie usiłuję o tym pamiętać i uważać na dziwnej nawierzchni. |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-05-12, 13:05
|
|
|
Jestem właśnie po prawie nocnym doszkalaniu teoretycznym w pro-motorze. Poruszany był tez problem ustawiania zawieszenia i jego dostrajania. No szczerze powiem wiele materiałów do przemyśleń i prób... I zupełnie odwrotne (by nie powiedzieć że o 360 stopni ) spojrzenie na sprawy jazdy.
W najnowszym (V) "Motorze" jest też artykuł na ten temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Kaczors18 [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-27, 17:56
|
|
|
Różnica która mnie troszkę wk***iła,
w wersji amerykańskiej (kanadyjskiej) linka prędkościomierza kręci się w przeciwną stronę niż w wersji europejskiej |
|
|
|
|
|