Hanna gaśnie nagle gdy rozgrzana |
Autor |
Wiadomość |
topgun
Tomek
Motocykl: HONDA SHADOW VT 500c 83r., VTX 1800 C
Wiek: 47 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 149 Skąd: Wrocław-Bielawa
|
Wysłany: 2015-12-13, 23:20
|
|
|
Dokladnie tak mialem, wziąłem sie za gaźiki, kranik, zbiornik paliwa, etc. A na koniec wymienilem świece i kable ponieważ w deszczu zobaczylem iskrę na zewnątrz i sukces. A koledxy pisali co by od najprostszych rzeczy zaczynać. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Tomcio8
Motocykl: Honda Shadow VT500
Dołączył: 09 Lut 2019 Posty: 3 Skąd: Sląsk
|
Wysłany: 2019-06-29, 07:13
|
|
|
Witam kolegów, jestem to zupełnie nowy. W moim przypadku wystarczyło wymienić przewody WN. Te co miałem były z włókna szklanego, wstawiłem z miedzią i na razie ani nie gaśnie jak gorący silnik i odpala jak gorący. Dobrać się do jednego przewodu bez odkręcania baku nie dałem rady |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-08-22, 16:23
|
|
|
Hejka!
Odgrzewam niestety temat sprzed 6-ciu lat, bo nadal z tym walczę.
Sytuacja przedstawia się jak na filmie:
https://youtu.be/TY30Rw-BdQk
... czyli po mocnym rozgrzaniu gaśnie. Na zimnym chodzi ok i po krótkich jazdach też. Problem pojawia się, jak silnik nagrzany jest już dłuższą trasą albo staniem w miejskich korkach. Najpierw jakby silnik dostawał obciążenia, po czym gaśnie. Jak go trzymam na lekkich obrotach to nie gaśnie, ale mam wrażenie, że coś go chwilowo jakby "zamula"... Pomijam, że ciężko kręci rozrusznik na gorącym ale to raczej osobny temat.
Dodam, że wichura załącza się prawidłowo a wskaźnik nie wchodzi na czerwone pole. Temat chłodzenia i termostatów przerabiałem na samym początku po zakupie i raczej jest wyprostowany.
Co zrobiłem już w związku z problemem:
1. Powymieniane przewody WN, fajki, nowe świece.
2. Cewki sprawdzone. Zarówno zimne jak i po rozgrzaniu. Mają opór rzędu 4 omy na uzwojeniu pierwotnym i około 30 na wtórnym ( po rozgrzaniu opory wzrastają do około 4,5 oraz 35 odpowiednio).
3. Gaźniki wyczyszczone, wyregulowane, zsynchronizowane. Króćce sprawdzone pod względem nieszczelności, dekiel filtra powietrza jest uszczelniony. Raczej nie biorą lewego powietrza bo psikałem różnymi motostartami w okolicach króćców czy przepustnic i nic się nie dzieje, żadnych wahnięć obrotów. A jak zatkam wlot powietrza dłonią to po prostu gaśnie więc chyba ok.
4. Zawory wyregulowane na książkowe 0,1.
5. Akumulator jest w zasadzie nowy. Ładowanie sprawdzone, ma około 13,6 na wolnych (1100 obr/min) a na wyższych obrotach jest coś koło 14,3 V.
Nie wiem co jeszcze. Może ktoś ma jakiś pomysł?
Dodatkowo zauważyłem, że po nagrzaniu można ją zdławić nagłym dodaniem gazu. Widać to na filmie od około 1:35 minuty. Jak jest zimna albo w początkowych fazach jazdy nie ma takiego efektu - po odkręceniu manetki zbiera się na obroty.
Trochę już mi brakuje pomysłów . Rzućcie jakimś helpem! |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2021-08-22, 20:03
|
|
|
Może poziom paliwa jest nie odpowiedni i go zalewa. Ustawiłeś poziomy pływaków? |
_________________ VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992 |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-08-22, 20:12
|
|
|
Skorupek, poziom paliwa po pełnym rozgrzaniu to chyba nie ten kierunek |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-08-22, 20:27
|
|
|
Z Marudą się nie kontaktowałem jeszcze... A poziom pływaków ustawiałem przy czyszczeniu gaźników, zresztą zalewałoby go dużo wcześniej... |
_________________ LwG! |
Ostatnio zmieniony przez Stormwind 2021-08-22, 20:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 946 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-08-22, 23:53
|
|
|
Zrób mały exprtyment: weź przygotuj przewód z accu (z bezpiecznikiem np 10A) zakończony dwoma damskimi wsuwkami.
Zasil takim kablem na próbę obie cewki zapłonowe od strony czarnych kabli.
Czarne kable oczywiscie zdejmij i na ten konektor cewki załóż to dodatkowe zasilanie z accu.
Odpal, przejedź się i zobacz czy to cokolwiek zmieniło.
W kwestii rozrusznika to już kiedyś to opisywane było - w tych modelach zdarzały się ponoć zwarcia pomiędzy warstwami uzwojenia wirnika. Jedyne rozwiązanie to przewijanie wirnika albo kupno drugiego. Polecam tą drugą opcję - poszukaj a znajdziesz jakie to zamienniki ludzie stosowali. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 330 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-08-23, 05:28
|
|
|
Łańcuch rozrządu , krzywki , trzonki zaworów |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-08-23, 10:51
|
|
|
Marecki napisał/a: | Zrób mały exprtyment: weź przygotuj przewód z accu (z bezpiecznikiem np 10A) zakończony dwoma damskimi wsuwkami.
Zasil takim kablem na próbę obie cewki zapłonowe od strony czarnych kabli.
Czarne kable oczywiscie zdejmij i na ten konektor cewki załóż to dodatkowe zasilanie z accu.
Odpal, przejedź się i zobacz czy to cokolwiek zmieniło.
W kwestii rozrusznika to już kiedyś to opisywane było - w tych modelach zdarzały się ponoć zwarcia pomiędzy warstwami uzwojenia wirnika. Jedyne rozwiązanie to przewijanie wirnika albo kupno drugiego. Polecam tą drugą opcję - poszukaj a znajdziesz jakie to zamienniki ludzie stosowali. |
Dzięki, to jakaś myśl i jakiś trop do sprawdzenia.
Maruda sugeruje impulsatory, i od tego zacznę. Idę więc w stronę gubionego zapłonu. Zobaczymy, co wyjdzie...
Dobra, update. Już mi ręce znów opadają. Pomierzyłem impulsatory, na zimnym mają po 420 omów, na gorącym - jak zaraz gdy zgaśnie - mają po 530 i trzymają tą wartość. Podpiąłem równolegle ledy do uzwojeń pierwotnych cewek żeby poobserwować zapłon. No i mrugają elegancko, żadnych "braków" nie zauważyłem na żadnym z cylindrów. Nawet, gdy silnikowi robiło się "ciężko" tuż przed zgaśnięciem. Zatem impulsatory i moduły chyba raczej ok. Nie próbowałem jeszcze z zasilaniem cewek bezpośrednio z aku, ale zaobserwowałem coś dziwnego: wypiąłem fajkę z bocznej świecy tylnego cylindra (w cylindrze siedzi nowa świeca Denso) i włożyłem do fajki starą świecę NGK, przyłożyłem do cylka i odpaliłem poobserwować iskrę. No i iskra pięknie skacze a moto... chodzi dość równo i nie gaśnie. Założyłem znów fajkę na tą świecę wkręconą w cylinder i znów moto zaczyna po chwili rwać. Zgasł. Zamieniłem miejscami świece - starą NGK wkręciłem do cylindra i odpaliłem (fajka na świecy w cylindrze). No i znowu moto po chwili pracy gaśnie. Nie jest to chyba zatem wina świecy (zresztą nowe kupowałem ze względu na ten sam problem gaśnięcia). Muszę to jeszcze poobserwować bo chwilowo od temperatury jeszcze mi rozrusznik odmówił pracy... Jak to możliwe, żeby moto chodził lepiej mając tylko iskrę na jednej świecy w garze a drugiej tylko przyłożonej do gara? To chyba niemożliwe... Cewka jednak? Ehh... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-08-26, 07:15
|
|
|
Marecki, masz u mnie dużego browarka przy okazji. Patent z zasilaniem cewek kablem z aku nakierował mnie na źródło problemu: mam za małe napięcie na zasilaniu cewek. Dochodzi mi jakieś 11,5V gdzie z aku mam 12,5V (wyłączone moto). Po podpięciu kabelka moto chodzi i nie gaśnie, żadnych obniżonych obrotów. Po przełączeniu ponownie na instalację - zdycha po chwili.
No to teraz po nitce do kłębka, chyba czas rozbebeszyć instalację... ;) |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 946 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-08-26, 09:19
|
|
|
Cieszę się, że pomogło
Zacznij od złączy w puszce pod reflektorem.
Ja to samo przerabiałem i poszedłem po najmniejszej linii oporu: zamontowałem przekaźnik podający zasilanie z accu na cewki
Poczytaj: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27868 |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-08-26, 10:00
|
|
|
Ja mam wersję `86 i tam chyba nie ma puszki pod reflektorem ale pogrzebię w kostkach za lampą, bezpiecznikami, stacyjką i zerknę na kill switch`a (chociaż go nie tak dawno rozbierałem i czyściłem styki). Schemat w łapę i mam zabawę na parę dobrych chwil... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 946 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-08-26, 20:25
|
|
|
Niestety - na każdym połączeniu będzie jakiś spadek napiecia.
Mając schemat sprawdzisz, gdzie jest największy problem. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|