Jakie paliwo 98 czy 95
Odpowiedz do tematu

:
Cytat:
O pomoc i profesjonalną opinię w tym zawiłym temacie poprosiliśmy doktora habilitowanego Andrzeja Kulczyckiego, profesora ITWL:

„Skład benzyn ma wpływ na szereg ich właściwości wpływających na przebieg procesu spalania w silniku i w konsekwencji na parametry jego pracy. Liczba oktanowa jest jedną z takich właściwości, lecz nie jedyną. Stąd nie można określić prostej relacji wartości liczby oktanowej do parametrów pracy silnika. Wiadomo jedynie, że ze wzrostem prędkości obrotowej i mocy silnika, zwiększa się skłonność do spalania detonacyjnego. W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej. W przypadku stosowania benzyny o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika, może przy określonych obrotach wystąpić spalanie detonacyjne. Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM [szczegóły poniżej – red.] może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika. Stosowanie benzyn o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji, powoduje między innymi wzrost zużycia paliwa.”


Czyli prawdę rzekłem że w Gienku miałem mniejsze spalanie na benzynie 98, a w Shadowce już niekoniecznie

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
https://www.youtube.com/watch?v=9eRJSjEx5e4

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Zrobiłem eksperyment...nalałem 98. Spalanie podskoczyło a moc spadła...

Shadow mójjjjj to jest toooo kocham goooo kocham gooo
:
Tu głównie chodzi o kaloryczność paliwa. I w jej przypadku może być tak, że 95 będzie miała większą niż 98 a wtedy moto lepiej popędzi na 95. To tak w skrócie... wielkim skrócie.

:
Paliwo 95-98-100

To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

:
Przecież to nie ma praktycznie żadnego znaczenia w jednostkach zasilanych gaźnikiem.

A d..pohamownia to żadna hamownia.

Jedyna korzyść z wlewania paliw premium to...najczęściej brak ekog..wna w środku (alkohol). Tylko tyle i aż tyle.

Always look on the bike side of life
:
Silniki Shadow czy też VTX produkowanych w USA pracują poprawnie od E86. Producent zaleca paliwo "E86 or higer".

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Tylko, że te 86 w Stanach, to nasze ok. 90 oktanów- różnica polega na sposobie wyznaczania Liczby Oktanowej.
Cytat:
RON, MON i DON[edytuj]
Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. W obu przypadkach test przeprowadza się na jednocylindrowych silnikach o regulowanym stopniu sprężania. W czasie testu utrzymuje się stałe obroty silnika stopniowo zwiększając stopień sprężania. W teście RON stosuje się 600 obrotów na minutę, a w MON 900. W związku z tym MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. Dla typowego paliwa pochodzącego z rafinacji ropy naftowej MON i RON różnią się nieznacznie (o ok. 1-2 oktany), jednak dla poszczególnych węglowodorów obecnych w mieszance różnice dochodzą do kilkunastu oktanów, co powoduje, że możliwa jest produkcja paliw, które mają duże różnice między obydwoma metodami pomiaru liczby oktanowej[2].

W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest według normy DON (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2 — współcześnie stosowana jest nazwa AKI (AntiKnock Index). Według jednych źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś według innych wynoszą ok. 4-5.[4].


Co nie zmienia faktu, że podawanie wyższości paliw 98 nad 95 w silnikach przystosowanych do jazdy na byleczym jest bezużyteczne.

Jak nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa, zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu, który jest dostosowywany do spalanego paliwa, to tylko bicie piany.

Always look on the bike side of life
:
Zgadzam się z przedmówcą. Z tym że na pośredni wielopunktowy wtrysk też da rade. Ogólnie potrzebny jest jakiś system ( sterownik) który ogrania zapłon i zasilanie paliwem ( wtrysk ). Sytem który na podstawie informacji z czujników ( spalania stukowego , czujnika tlenu, temperatury silnika , położenia wałków, obciążenia silnika itp. ) jest w stanie odpowiednio skorygować mieszankę oraz podać zapłon w odpowiedniej chwili.

:
Nie podniecajcie się. Generalnie to jest tak, jak producent silnika przewiduje lanie E98, jest o tym info, np. na wlewie paliwa, to lejemy, a jak nie przewiduje, to nie widzę sensu lania takiej benzyny, chyba, że ktoś ma za dużo kasy.
Do naszych VT i VTX nie widzę sensu i potrzeby lania E98 czy też E100, ale kto bogatemu zabroni. Szerokości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
W ciągu ostatnich lat przeprowadziłem testy spalania benzyny z niemal wszystkich dostępnych stacji paliw w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Testowałem zarówno paliwa z wyższą i niższą liczbą oktanową. Wyniki testu starannie przeanalizowałem i starannie wyciągnąłem wnioski.
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej"

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Panoramiks napisał/a:
W ciągu ostatnich lat przeprowadziłem testy spalania benzyny z niemal wszystkich dostępnych stacji paliw w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Testowałem zarówno paliwa z wyższą i niższą liczbą oktanową. Wyniki testu starannie przeanalizowałem i starannie wyciągnąłem wnioski.
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej"


Wiesz, że prowadziłem podobne badania naukowe? ;)
Wyniki badań i wnioski mam dokładnie identyczne ;)

:
Iceman31 napisał/a:
Panoramiks napisał/a:
W ciągu ostatnich lat przeprowadziłem testy spalania benzyny z niemal wszystkich dostępnych stacji paliw w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Testowałem zarówno paliwa z wyższą i niższą liczbą oktanową. Wyniki testu starannie przeanalizowałem i starannie wyciągnąłem wnioski.
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej"


Wiesz, że prowadziłem podobne badania naukowe? ;)
Wyniki badań i wnioski mam dokładnie identyczne ;)


ja wasze wnioski mogę jeszcze uzupełnić...
swoje badania rozszerzyłem w tym sezonie (przy aktywnym udziale forum) o prowadzenie notatek w aplikacji smartfonowej - zarówno dla moto jak i auta.
i z moich dokładnych przeliczeń komputerowych wynika,
niezależnie od pojazdu i lanego do niego paliwa (benzyna czy diesel),
że najlepsze spalanie otrzymuję --- jak zapomnę wpisać poprzedniego tankowania do aplikacji ;)
czuwaj

:
Bardzo podobne wnioski! Zdarzyło mi się zejść ze spalaniem do poziomu 2,4l/100km jak zapomniałem wyzerować licznika po tankowaniu.


[quote="Iceman31"]
Panoramiks napisał/a:

Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej"


Swoją drogą, zabawne, że takie konkluzje padają w dziale i tak niesamowicie ekonomicznych 125tek :-) Robiąc właśnie kat. A zastanawiam się czy w ogóle będę miał ochotę się przesiadać na coś, co więcej pali ;-)

:
radekka napisał/a:
Robiąc właśnie kat. A zastanawiam się czy w ogóle będę miał ochotę się przesiadać na coś, co więcej pali


Po to robi się kat A, żeby więcej paliło, więcej hałasowało, było cięższe, szybsze i więcej motonga do kochania.

Always look on the bike side of life
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group