Jakie paliwo 98 czy 95
Odpowiedz do tematu

:
thommush napisał/a:
JERZY I, masz w linku wcześniejszym z WNP. praktycznie 90 proc. paliwa dostępnego w Polsce jest krajowej produkcji. Surowiec zaś pochodzi w znakomitej większości z Rosji. Nie znam tu liczb, bo nie znam struktury zakupu Orlenu i Lotosu, ale podejrzewam, że będzie to w okolicach 90 proc.. Obie te rafinerie podłączone są do rurociągu Przyjaźń.

W Niemczech zresztą też przerabiają ruską ropę ;-) . Najbliższa nam rafineria w Schwedt też wisi na przyjaźni ;-)


poszperałem troche w sieci i nie tylko ,i muszę się podpisać dwoma rękami pod Twoimi postami {choć jeszcze nie tak dawno szmuglowanego paliwa na rynku polskim ,i mam tu na myśli przetworzone i nie,--byłoznacznie więcej} :thx: :toast:

ps,może za mocno napisane '"szmuglowanego''tak sprowadzanego poza wieksza kontrola

:
Czytając wasze wypowiedzi rodzą się kolejne zapytania już nie mówiąc o tym że temat odbiegł. A więc tak do małej hani leję ciągle 98 verva uznałem że skoro silnik kręci do 12 tyś jest trochę wysilony więc potrzebuje lepszego paliwa. Nie chodzi mi o to jak niektórzy piszą że mocy przybywa bo to jest złudne ponieważ liczba oktanowa określa opór na spalanie dlatego przy paliwach o niższej liczbie oktanowej jest prawdopodobieństwo wystąpienia spalania detonacyjnego czyli stukowego. Nie wspomnę już tutaj iż paliwo o wyższym oktanie lepiej się spala oraz utrzymuje komorę spalania i inne podzespoły w czystości. Nie patrzę również na portfel bo wiele jest tu opinii iż "leję 95 bo tańsza. Pytanie moje było czy jeżdżąc na 98 ciągle ktoś odnotował uszkodzenie silnika bądz inne usterki mechaniczne lub skróconą żywotność silnika?? Osobiście na początku przygody z hanią lałem 96 z orlenu natomiast po wlaniu 98 moja hania lepiej zapala na zimnym zawsze od strzała.

:
thommush napisał/a:
JERZY I, masz w linku wcześniejszym z WNP. praktycznie 90 proc. paliwa dostępnego w Polsce jest krajowej produkcji. Surowiec zaś pochodzi w znakomitej większości z Rosji. Nie znam tu liczb, bo nie znam struktury zakupu Orlenu i Lotosu, ale podejrzewam, że będzie to w okolicach 90 proc.. Obie te rafinerie podłączone są do rurociągu Przyjaźń.

W Niemczech zresztą też przerabiają ruską ropę ;-) . Najbliższa nam rafineria w Schwedt też wisi na przyjaźni ;-)


Bardzo fajnie kolego że potrafisz szukać w google, że znajdujesz wszelkie medialne artykuły i nie twierdzę od razu że wszystko to ściema ale jeśli wierzysz że to co tam jest napisane odzwierciedla dokładnie stan paliw na stacjach to gratuluję podejścia i życze powodzenia w życiu iluzjami...

Podobno:
tak naprawdę PKN Orlen kupuje GUDRON i to wlaśnie z niego jest 'wytwarzana' ropa - w procesie tym powstaje chociażby (jako produkt uboczny) - mazut, jak również substancje 'smoliste' wykorzystywane chociazby przy produkcji asfaltu (odzwierciedla to czystość gudronu)

chętnie podałbym Ci dane gościa który 'sprzedawał' te rewelacje mimo iż oficjalnie nie mógł ale minęło już ładnych parę lat i zwyczajnie nie pamiętam...


Tak trochę offtopowo:
1.kumpel ma knajpę w centrum miasta z popularną marką piwa... producent oferuje mu 5 gatunków piwa beczkowego które oficjalnie jest tylko w jednej wersji

2.Pracowałem niedawno w dużej mleczarni (zaopatrującej biedronkę) - niby ser to ser, jest skład na pudełku więc tak ma być... no pod warunkiem, że dyrektor nie zarządzi "śmietana -8%" a nawet i więcej, a podobno ktoś to sprawdza tak?
sytuacja nr2 - nastawiono 1,7 tony sera do spakowania, po spakowaniu okazało się że spakowano 3 tony... czary? nie po prostu ktoś przez przypadek dolał za dużo wody a Ty zjadłeś i wierzysz że było tak jak na pudełku... i nie są to pojedyńcze przypadki a raczej norma która zapewne jest w większości zakładów

Ja już dawno przestałem wierzyć w szczerość intencji wielkich korporacji, kazdy chce robić kasę, kto trzeba dostaje działkę pod stołem i biznes się kręci, oficjalnie nikt ci się nie przyzna do takich "rewelacji"

Wchodząc na teren zakładu orlenowskiego podpisujesz informację że masz zakaz robienia zdjęć i wynoszenia jakichkolwiek informacji pod groźbą kary więzienia


a odnosząc się do tematu: jak koledzy wyżej napisali, nie ma sensu lać 98 do silnika który nie jest do tego przystosowany - różnicy nie będzie, no poza tą w portfelu:)

:
JERZY I, :toast:

lucas964139 napisał/a:
ponieważ liczba oktanowa określa opór na spalanie


lucas964139 napisał/a:
Nie wspomnę już tutaj iż paliwo o wyższym oktanie lepiej się spala


Trochę przeczysz sobie. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej trochę słabiej się spala.

lucas964139 napisał/a:
Pytanie moje było czy jeżdżąc na 98 ciągle ktoś odnotował uszkodzenie silnika bądz inne usterki mechaniczne lub skróconą żywotność silnika??


Nie sądzę, by było to możliwe. Chyba, że zalał lewe paliwo.

Wartością dodaną paliw premium są dodatki uszlachetniające: myjące, smarujące i bóg jeden raczy wiedzieć co tam jeszcze robiące. Jeśli nie przedłużą działania silnika, to na pewno go nie skrócą.

Always look on the bike side of life
:
Chodzi mi o to że 98 nie zostawia nagaru wypala się ładnie niż 95. Osobiście leję dalej i jeżdżę na 98 skoro nie zaszkodzi

:
A wystarczyło przeczytać wcześniej zamieszczony dokument w linku: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

W udowodnieniu tezy, że paliwo PB 95 daje
więcej mocy niż PB 98, przychodzi z pomocą prosta
zależność fizyczna. Jak wspomnieliśmy, paliwo o
wyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej
od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej,
paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć
mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta
rozwinie mniejszą moc.

Paliwo 98 spala się "równiej" bez tendencji do detonacji, natomiast szybciej spala się 95.

Ale bez przesady- konstrukcja tego silnika jest prosta jak budowa cepa. Jakość paliwa miałaby, czy też ma, zasadnicze znaczenie w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (wszelakie GDI Mitsubishi, czy FSI od grupy VAG).
W przypadku Szedołki to prawie jak z Ursusem- przepali wszystko co podasz i przypomina paliwo.

Always look on the bike side of life
:
Osobiście leję 98 na stacjach BP lub Orlen, ale ostatnio postanowiłem przetestować najdroższe paliwo czyli Vpower 100+, zrobiłem na nim 900 km. Moim skromnym zdaniem silnik zachowywał się lepiej, mniej szarpał i łatwiej wkręcał się na obroty ale może to tylko moje wrażenie i efekt wyczyszczenia silnika przez uszlachetniacze dodawane do tego paliwa.
Następne tankowanie to powrót do BP 98 bo cena za Vpower zabija.

To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

:
Również leje dalej 98 orlenowskie, skoro od strony mechanicznej nic mu nie grozi mimo prostej konstrukcji, aczkolwiek głupie opinie słyszałem że ...się zatrze bo 98 jest sucha, że uszkodzi silnik bo nie wytrzyma tego. Zależy mi na prawidłowej jego pracy czystości układu paliwowego i komory spalania wiec nie żałuję mimo ceny

:
nie do konca rozumiem, caly czas pisze sie ze nie ma sensu lub wrecz nie powinno sie lac paliwa innego jak jest zalecane w serwisowce,
a pomimo tego pokutuje to ze jak wleje drozsze to bedzie lepiej :ride:

:
promo, możesz mi nie wierzyć, możesz wierzyć w co chcesz. Ja natomiast, opieram się na wiedzy, nie zaś domysłach.

A teraz, jak zechcesz poszukać w sieci informacji nt. składu ropy naftowej, to się dowiesz, że to gudron jest pozostałością po procesie destylacji ropy naftowej https://pl.wikipedia.org/wiki/Gudron

Poszukaj sobie hasła assay ropy. Może odnajdziesz assay ural.

Z gudronu nie da się zrobić ropy, tak jak z serwatki nie da się zrobić mleka.

Orlen to Cię może straszyć karą finansową, ale nie więzieniem. I to też pod warunkiem, że udowodni w sądzie, że przez Ciebie stracił.

A mleczarnie nie mają na głowie urzędu celnego, skarbowego, o innych już nie wspomnę.

:
przeczytałem cały ten temat i rozbolała mnie głowa co drugi post to w kółko to samo .PANOWIE wyższość świąt wielkiej nocy nad bożym narodzeniem to temat na zimę, już się boję co to będzie się działo za parę miesięcy, a lejcie do baków co chcecie tylko przekonujcie się na pw , bo ktoś świeży zgłupieje czytając tą Waszą dyskusje

:
Japa, a serwisówka nie mówi o paliwie o minimum 91 oktanach? Czyli każde inne o wyższej wartości jest OK.

:
tak z cekawości: skoro 98 spala się wolniej od 95 przez co daje 'mniej' mocy to dlaczego w autach sportowych, z mapami przystosowanymi pod 98 i więcej oktanów auto ma więcej mocy na tym właśnie paliwie?

sam jeżdżę autem o znacznej mocy, zestrojonym pod 98 i różnica po zalaniu 95 jest kolosalna... na korzyść 98 oczywiście

:
thommush napisał/a:
Japa, a serwisówka nie mówi o paliwie o minimum 91 oktanach? Czyli każde inne o wyższej wartości jest OK.

ju rajt :mrgreen:
co nie zmienia faktu... :-)8

:
promo napisał/a:
to dlaczego w autach sportowych, z mapami przystosowanymi pod 98 i więcej oktanów auto ma więcej mocy na tym właśnie paliwie?

Bo są przystosowane do zasilania paliwem 98 (inny kształt komory spalania i denka tłoka i inna mapa zapłonu).
http://www.scigacz.pl/Ben...,E98,16094.html

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group