/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie paliwo 98 czy 95
Autor Wiadomość
lucas964139 

Motocykl: Honda Shadow Vt 750 C2
Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 39
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-08-09, 22:56   Jakie paliwo 98 czy 95

Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-08-10, 01:37   

95
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
oktan77 
Paweł


Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Jedlnia-Letnisko
Wysłany: 2015-08-10, 07:12   

oktan77 sypie oktan95 :-)8
_________________
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-08-10, 07:47   Re: Jakie paliwo 98 czy 95

lucas964139 napisał/a:
Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika?



te paliwo 95 nie ma 95 oktanów wiec jak nalejesz 98 to pewnie będziesz miał te 95 oktanów. To jest Polska!! :)
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-10, 08:20   

kruzi napisał/a:
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów


Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?

Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry.
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
lucas964139 

Motocykl: Honda Shadow Vt 750 C2
Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 39
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-08-10, 08:29   

Każdy poleca 95 a co ze spalaniem detonacyjnym stukowym, dużo o tym jest artykułów że występuje przy paliwach o niższej wartości oktan w tym 95. Jak wiadomo takie spalanie jest szkodliwe dla sipnika a nawet może uszkodzić go
Ostatnio zmieniony przez lucas964139 2015-08-10, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zabaluk 
Żaba


Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 1058
Skąd: warszawa/Bielany
Wysłany: 2015-08-10, 09:36   

Mi znajomy mówił żeby lać jak najlepsze paliwo.
Nie przekłada się to na spalanie, ale na większą niezawodność silnika :roll:
_________________
Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.

 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-08-10, 09:57   

thommush napisał/a:
kruzi napisał/a:
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów


Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?

Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry.


tankuje na orlenach, 95tke ale masę badań w necie można wyszukać i żadne paliwo 95 nie trzymało 95 oktanów.
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-10, 10:53   

https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php

Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.

Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.

http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html

Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.

Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861

I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje.
 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-08-10, 11:19   

thommush napisał/a:
https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php

Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.

Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.

http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html

Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.

Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861

I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje.


to wyprowadziłeś mnie z błędu - Dzięki!!! Lewa!
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2015-08-10, 11:33   

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na stacjach Shell.
Kiedyś V-Power to była benzyna 98 a potem nawet 100 oktanów a obecnie na dystrybutorach pisze V-Power 95.
Czym więc to się różni od zwykłej 95?
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-10, 11:44   

Iceman31 napisał/a:
Czym więc to się różni od zwykłej 95?


Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import.
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
Japa 


Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 49
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 965
Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
Wysłany: 2015-08-10, 11:46   

napewno ceną :mrgreen:
 
 
 
Śp.JERZY I 

Motocykl: honda shadow125 cc 1999r
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 516
Skąd: małopolska Kłaj
Wysłany: 2015-08-10, 12:14   

thommush napisał/a:
Iceman31 napisał/a:
Czym więc to się różni od zwykłej 95?


Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import.

troszkę o paliwkachw polsce od zachrysti.:
wyłączamy tylko jeden koncern STATOIL ,tylko oni biorą paliwo skandynawskie ,poprzez skład w Swinoujściu,Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji a trafia do Polski poprzez Niemcy,LItwę Ukrainę,i jest transportowana cżęść do przerobu do rafineri ,Jedlicze Płock Trzebinia i parę innych ,natomiast paliwa przerobione już w FR lub w innych krajach posredniczących są magazynowane w składach paliw płynnych w paru miejscach w Polsce.jeden z najwiekszych składów to okolice Jeżowe,Bojanów ,wystarczy tam na wyjazdówce ze składu postać pół godziny w nocy ,wtedy bedziesz miał pełny obraz z kąd jedzie paliwo do Orlenu ,Shela,lotosu Bliska BP i innych koncernów;i nie myśleć proszę że skład oferuje tam jakieś zróżnicowane paliwa .
ps. Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę .tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski :evil:
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-10, 13:04   

Oj, widzę trochę przekłamań:

JERZY I napisał/a:
Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji


Podaj liczby importu paliw z Rosji? Z Rosji importujemy głównie ropę naftową, z niej robione są paliwa i nie tylko.
Jeśli jest import to obejmuje tylko mniejszą część rynku: 11% dla ON i 13% dla benzyn ( http://nafta.wnp.pl/impor...7502_1_0_0.html ).

JERZY I napisał/a:
Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę


No i mieszasz pochodzenie paliw z pochodzeniem ropy.

JERZY I napisał/a:
tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski


Nie, byłoby to kompletnie nieopłacalne. Taniej jest transportować ropę ropociągiem (Przyjaźń).

BP, Shell, Statoil, Łukoil i tak biorą paliwa od Orlenu i Lotosu: http://nafta.wnp.pl/kto-d...2960_1_0_0.html

Tym rynkiem, jak każdym innym, rządzi ekonomia. Nikt nie będzie dobrym wujkiem i sprzedawał droższego paliwa (wyższa cena podyktowana dodatkowymi kosztami transportu) w cenie paliwa, które jest dostępne u krajowych producentów.

Inne teksty funkcjonujące na forach to bajki z mchu i paproci. Kupujesz paliwo w Polsce, w 90% jest szansa, że jest to paliwo Lotosu/Orlenu. Te pozostałe 10% pochodzi z importu i jest głównie dostępne na małych stacjach prywatnych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM