Wczoraj po niedługiej przjazdzce sprzet uległ awarii- cieknie mi płyn chłodniczy
( a raczej destylowana h2o) spod silnika a dokładnie z takiej małej dziurki która "urodziła" sie pod pompką układu cool.
Cieknie tylko wtedy kiedy motor sie rozgrzeje a ciekniecie polega na pernamętnym kapaniu kropla po kroopli.
Dodam jeszcze ze czujnik temperatury przestał spełaniac swoją funkcjię- moze dlatego
że układ nie trzyma cisnienia i termostat nie działa prawłowo.
Poniżej link do zdjęcia z opisem:
wyciek
Ktoś wie o co chodzi ??
Odpowiedz do tematu
: Coś nie tak z pompą od układu chłodzenia
: Re: Coś nie tak z pompą od układu chłodzenia
Masz do wymiany pompę cieczy - przykro mi. Niestety jest nierozbieralna, spasowana na ścisło, nie znalazłem nikogo, kto by się chciał podjąć naprawy tej pompy. W moim wypadku na szczęście Szatri zgodził się mi oddać pompę (do czasu, aż zacznie realizować swój projekt). Zobacz TU - na 3 i 4 stronie piszę właśnie o pompie w 500
FurmanS napisał/a: |
Wczoraj po niedługiej przjazdzce sprzet uległ awarji- cieknie mi płyn chłodniczy
( a raczej destylowana h2o) spod silnika a dokładnie z takiej małej dziurki która "urodziła" sie pod pompką układu cool. Cieknie tylko wtedy kiedy motor sie rozgrzeje a ciekniecie polega na pernamętnym kapaniu kropla po kroopli. Dodam jeszcze ze czujnik temperatury przestał spełaniac swoją funkcjię- moze dlatego że układ nie trzyma cisnienia i termostat nie działa prawłowo. Poniżej link do zdjęcia z opisem: wyciek Ktoś wie o co chodzi ?? |
Masz do wymiany pompę cieczy - przykro mi. Niestety jest nierozbieralna, spasowana na ścisło, nie znalazłem nikogo, kto by się chciał podjąć naprawy tej pompy. W moim wypadku na szczęście Szatri zgodził się mi oddać pompę (do czasu, aż zacznie realizować swój projekt). Zobacz TU - na 3 i 4 stronie piszę właśnie o pompie w 500
: Re: Coś nie tak z pompą od układu chłodzenia
Trochę nieostre to zdjęcie, ale z tego co widzę to jest to zdjęcie pompy wody zrobione od dołu, nie kojarzę tej dziurki tam ale zaraz pójdę do garażu i sprawdzę :) co do czujnika temperatury z chłodnicy, wykręć, do garnuszka z wodą, gotuj i mierz oporność na stykach i zobaczysz czy działa, jeśli nie masz miernika to można wpiąć w szereg do obwodu żarówka - bateria i jeśli się żarówka zapali to działa
FurmanS napisał/a: |
Wczoraj po niedługiej przjazdzce sprzet uległ awarji- cieknie mi płyn chłodniczy
( a raczej destylowana h2o) spod silnika a dokładnie z takiej małej dziurki która "urodziła" sie pod pompką układu cool. Cieknie tylko wtedy kiedy motor sie rozgrzeje a ciekniecie polega na pernamętnym kapaniu kropla po kroopli. Dodam jeszcze ze czujnik temperatury przestał spełaniac swoją funkcjię- moze dlatego że układ nie trzyma cisnienia i termostat nie działa prawłowo. Poniżej link do zdjęcia z opisem: wyciek Ktoś wie o co chodzi ?? |
Trochę nieostre to zdjęcie, ale z tego co widzę to jest to zdjęcie pompy wody zrobione od dołu, nie kojarzę tej dziurki tam ale zaraz pójdę do garażu i sprawdzę :) co do czujnika temperatury z chłodnicy, wykręć, do garnuszka z wodą, gotuj i mierz oporność na stykach i zobaczysz czy działa, jeśli nie masz miernika to można wpiąć w szereg do obwodu żarówka - bateria i jeśli się żarówka zapali to działa
Jadę jadę na motorze...
:
Ostatnio zmieniony przez FurmanS 2008-09-30, 11:06, w całości zmieniany 1 raz
tak to zdjęcie pompy od dołu- ta dziurka wygląda na oryginalną- moze po prostu tam jakas srubka czy korek był i wyleciał czy cos i zaczeło tam cieknąć ?
hmm odrazu wymiana pompy troche niefajnie
hmm odrazu wymiana pompy troche niefajnie
Ostatnio zmieniony przez FurmanS 2008-09-30, 11:06, w całości zmieniany 1 raz
:
Nic nie wyleciało - jest to otwór specjalne zrobiony po to, żebyś widział, że właśnie Ci umarła pompa.
A dokładnie cytat z serwisówki: "If the mechanical seal is leaking the coolant will drip out of the weep hole in the bottom of water pump. If the mechanical seal is leaking, the water pump assembly must be replaced. It cannot be serviced."
Po polskiemu: "Jeśli uszczelnienie mechaniczne cieknie, płyn chłodniczy wypływa z otworu rewizyjnego na spodzie pompy płynu. Jeśli uszczelnienie mechaniczne cieknie, zestaw pompy płynu musi być wymieniony. Nie ma możliwości naprawienia." (tłumaczenie własne)
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2008-09-30, 11:08, w całości zmieniany 2 razy
FurmanS napisał/a: |
tak to zdjęcie pompy od dołu- ta dziurka wygląda na oryginalną- moze po prostu tam jakas srubka czy korek był i wyleciał czy cos i zaczeło tam cieknąć ? |
Nic nie wyleciało - jest to otwór specjalne zrobiony po to, żebyś widział, że właśnie Ci umarła pompa.
A dokładnie cytat z serwisówki: "If the mechanical seal is leaking the coolant will drip out of the weep hole in the bottom of water pump. If the mechanical seal is leaking, the water pump assembly must be replaced. It cannot be serviced."
Po polskiemu: "Jeśli uszczelnienie mechaniczne cieknie, płyn chłodniczy wypływa z otworu rewizyjnego na spodzie pompy płynu. Jeśli uszczelnienie mechaniczne cieknie, zestaw pompy płynu musi być wymieniony. Nie ma możliwości naprawienia." (tłumaczenie własne)
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2008-09-30, 11:08, w całości zmieniany 2 razy
:
Mateusz niestety ma rację, pompa zdechła jak zarżnięte prosiątko
FurmanS napisał/a: |
tak to zdjęcie pompy od dołu- ta dziurka wygląda na oryginalną- moze po prostu tam jakas srubka czy korek był i wyleciał czy cos i zaczeło tam cieknąć ?
hmm odrazu wymiana pompy troche niefajnie |
Mateusz niestety ma rację, pompa zdechła jak zarżnięte prosiątko
Jadę jadę na motorze...
:
Dziękuję za rozwianie wątpliwości.
Jeszcze małe pytanko czy jest jakaś korelacja pomiedzy pompą a termostatem tzn. np. jeśli zamontuje dobrą pompe a termostat jest uszkodzony to czy może on w jakiś sposób uszkodzić pompe ??
to teraz na poszukiwania pompy :)
pozdrawiam!!
Jeszcze małe pytanko czy jest jakaś korelacja pomiedzy pompą a termostatem tzn. np. jeśli zamontuje dobrą pompe a termostat jest uszkodzony to czy może on w jakiś sposób uszkodzić pompe ??
to teraz na poszukiwania pompy :)
pozdrawiam!!
:
Nie ma takiej możliwości. Pompa jest na dole silnika a termostat w gnieździe podłączonym do wlewu płynu do chłodnicy. Nawet jeśli się zatnie to i tak w obudowie ma dziurkę, płyn sie przeciska. A pompa w razie czego "miele" najmocniej mały obieg. I już Ale jeśli będziesz robił pompę, to teraz, dopóki nie znajdziesz nowej, kup środek do czyszczenia aluminiowych układów chłodzenia (Bart1973 powie Ci, jak się to nazywa) i tak ze trzy razy zalej układ i wygrzej go z tym czyścikiem. A potem wypłucz dokładnie chłodnicę. Jeśli dobrze pamiętam, to Bart po 20 litrów wody lał po każdym zalaniu czyściwem, zanim mu czysta woda zaczynała przepływać ... tyle syfu było w chłodnicy
FurmanS napisał/a: |
Dziękuję za rozwianie wątpliwości.
Jeszcze małe pytanko czy jest jakaś korelacja pomiedzy pompą a termostatem tzn. np. jeśli zamontuje dobrą pompe a termostat jest uszkodzony to czy może on w jakiś sposób uszkodzić pompe ?? to teraz na poszukiwania pompy :) pozdrawiam!! |
Nie ma takiej możliwości. Pompa jest na dole silnika a termostat w gnieździe podłączonym do wlewu płynu do chłodnicy. Nawet jeśli się zatnie to i tak w obudowie ma dziurkę, płyn sie przeciska. A pompa w razie czego "miele" najmocniej mały obieg. I już Ale jeśli będziesz robił pompę, to teraz, dopóki nie znajdziesz nowej, kup środek do czyszczenia aluminiowych układów chłodzenia (Bart1973 powie Ci, jak się to nazywa) i tak ze trzy razy zalej układ i wygrzej go z tym czyścikiem. A potem wypłucz dokładnie chłodnicę. Jeśli dobrze pamiętam, to Bart po 20 litrów wody lał po każdym zalaniu czyściwem, zanim mu czysta woda zaczynała przepływać ... tyle syfu było w chłodnicy
:
mam już pompkę. układ przeczyściłem specyfiksem - Prestone radiator flush zgodnie z instrukcją.
Pytanie : czy naprawdę trzeba wyjmować silnik z ramy żeby wymienić te pompkę ? ?
dzięki
Pytanie : czy naprawdę trzeba wyjmować silnik z ramy żeby wymienić te pompkę ? ?
dzięki
:
Niestety bez przesunięcia silnika na bok nie da się jej wyjąć. Pokrywę pompy da radę zdjąć, samej pompy nie. Ale już Ci odpisałem na PW. Jakby co to dzwon, postaram się wyjaśnić
FurmanS napisał/a: |
mam już pompkę. układ przeczyściłem specyfiksem - Prestone radiator flush zgodnie z instrukcją.
Pytanie : czy naprawdę trzeba wyjmować silnik z ramy żeby wymienić te pompkę ? ? dzięki |
Niestety bez przesunięcia silnika na bok nie da się jej wyjąć. Pokrywę pompy da radę zdjąć, samej pompy nie. Ale już Ci odpisałem na PW. Jakby co to dzwon, postaram się wyjaśnić
:
odkręć śruby mocujące i opuść silnik, wtedy wymień pompę i podnieś z powrotem silnik
Jadę jadę na motorze...
:
Ostatnio zmieniony przez FurmanS 2008-12-08, 09:36, w całości zmieniany 2 razy
a czy żeby przesunąć / opuścić silnik muszę odkręcić wał kardana ??
jeżeli tak to w którym miejscu - to mocowanie bliżej samego silnika czy bliżej tylniego koła ??
p.s siedzę od rana w garażu i nadal nie zmieniłem pompy ;( a motór w srubkach
jeżeli tak to w którym miejscu - to mocowanie bliżej samego silnika czy bliżej tylniego koła ??
p.s siedzę od rana w garażu i nadal nie zmieniłem pompy ;( a motór w srubkach
Ostatnio zmieniony przez FurmanS 2008-12-08, 09:36, w całości zmieniany 2 razy
:
Wału się nie odkręca między samym wałem z wałkiem zdawczym silnika jest taka przejściówka, silnik wysuwa się po prostu z niej
Jadę jadę na motorze...
:
Ostatnie pytanie : trzeba spuścić olej z silnika ?? - pompka jest nisko usadzona i wchodzi we frez dość głęboko w kartery - zatem czy jak ja nie wyjmę to nie wyleci olej ?
Po tej rozwianiu tej wątpliwości już będę komfortowo to czynił ;]
Po tej rozwianiu tej wątpliwości już będę komfortowo to czynił ;]
:
Odpowiedz do tematu
Olej trzeba spuścić...
Jadę jadę na motorze...