Sprzęgło VT125
Odpowiedz do tematu

:
na tym FILMIE z wymiany sprzęgła widać że po założeniu nowych tarcz gość też ma taki próg jak u mnie jest w pkt 3. no i nie wiem czy powinienem wymienić czy nie. tarcze wygladają bardzo dobrze, przekładki niestety gorzej. a do zainteresowaniem sie tematem skłoniło mnie to że sprzegło bierze mi od razu po delikatnym puszczeniu klamki. regulacja jest już wyciągnięta na max. jestem w kropce, nie mam ochoty wydać kilku stówek bez potrzeby :-?

:
poszalej z suwmiarką --- podaję za serwisówką:
friction plate - to ta przekładka (5 sztuk):
standardowa grubość : 2.92 do 3.08 mm
minimum serwisowe: 2.60mm
jak mają kolor przypalenia lub śmierdzą lub są przytarte to wszystkie do wymiany,

plain plate - to ta płytka (4 sztuki)
maksymalne wypaczenie: 0.30mm mierzone szczelinomierzem na płaskiej powierzchni.
nie powinny wykazywać żadnych oznak przegrzania, przebarwienia i ten limit wygięcia powyżej.
jak jedna trzaśnięta to cały set do wymiany.

jak są zadziory, to sprzęgło może przeciągać i zbyt wolno rozłączać biegi przy ich zmianie.

teraz sprężyna: 42.1mm długość.
minimum serwisowe: 41.2mm

clutch housing, to chyba ta dziura na obudowie sprzęgła:
standard: 26.000 do 26.021mm
service limit minimum: 26.04mm

tuleja wałka, szerokość zew.:
standard 25.959 do 25.980mm
service limit min. : 25.94mm

tuleja wałka, szerokość wew.:
standard 20.010 do 20.035mm
service limit max. : 20.05mm

wałek średnica zew. pod tuleją:
standard 19.959 do 19.980mm
service limit min. : 19.94mm

:
yhym, widziałęm to wszystko, do pomierzenia. wiem że przekładki sa jak nowe no ale pobawie się jeszcze w weekend.

jeszcze jakby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć odnośnie pkt 6 - czyli składanie dzwigni sprzęgła w obudowie. tam sie powinno to zahaczać z grzybkiem który wystaje z docisku - niestety mam problem ze zgraniem tego, ktoś ma jakiś sposób? w ogole tam powinien być luz? bo ten wałek z grzybkiem moge wciskać i wyciągać ok 3-5mm

:
powyżej błąd: tarczki cierne są jak nowe - pomierzone, wszystkie maja odrobine powyżej 3mm, natomiast ta 1 sztuka inna co jest od str silnika ta ma nieco poniżej 3mm - ok 2,98-96 jakos tak. sa czyste i pachna tylko olejem wiec je zostawiam. do wymiany przekładki stalowe i sprężyny bo wszystkie zbliżają się do dolnej granicy. jade na zakupy :mrgreen:

:
Zamek1200 napisał/a:
.... jade na zakupy :mrgreen:


Czym? :koso: :mrgreen:

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Dyliżansem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
na autobutach.. :-P cześci do odbioru w poniedziałek.. tylko zapomniałem o uszczelce pokrywy sprzęgła heh. no nic domowi sie. póki co:
motul 5100 + hilfo 113
motul motocool ex-37
2x cr8eh-9 - to na przyszłość ;-)

:
a te zadziory? mówiłeś że masz ostre krawędzie na tarczach..
to odpowiada za wolniejsze wysprzęglanie.

hmm - może dlatego u mnie trudno znaleźć luz jak jadę??

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
ostre krawędzie na przekładkach są. tarczki sprzegłowe jak nowe

:
Panowie

książka podaje że śruby ze sprężynami docisku dokręcany z siłą 12Nm.. ale to przyłapuje gwint i jade kluczem ustawionym na 12? czy dokręcam śruby do końca i dobijam te 12Nm? :mrgreen:

:
Zamek1200 napisał/a:
Panowie

książka podaje że śruby ze sprężynami docisku dokręcany z siłą 12Nm.. ale to przyłapuje gwint i jade kluczem ustawionym na 12? czy dokręcam śruby do końca i dobijam te 12Nm? :mrgreen:

Dokręć zwykłym kluczem tak nie do końca, żeby nie przedobrzyć, potem dynanometrycznym dociągnij z siłą 12Nm do pierwszego "kliku".

"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
:
ile to jest 12 nm? wlasnie zauwazylem ze moj klucz najnizsza wartosc ma 28nm ;/ ktos ma jakis pomysl? :D co sie stanie jak dokrece za mocno?

:
weź swój klucz, nastaw na 28 (a tak na prawdę to pewnie 30 albo i więcej) i zakręć jakąś śrubę - zobacz ile to siły.
potem dokręć tę konkretną słabiej (dwa razy słabiej) ;)

niestety klucze d. mają swoje zakresy, w dodatku nie pracują dobrze w pełnym podanym zakresie (mogą przekłamywać przy granicach albo się popsuć)
- masz taki fajny z lidla ;) do ponad 200Nm?
trzeba by mieć przynajmniej dwa, których zakresy zachodzą na siebie.

w dodatku w naszych moto większość śrubek dokręca się jednak w tych dolnych granicach (od 1Nm do kilkudziesięciu, czasem tylko przekracza 100Nm)
a zatem ten mały klucz przyda się taki prawdziwy a nie z obi ze strzałką i podziałką ;)

:
i upier... 1 śrube docisku.. normalnie geniusz. troche już za ciemno żeby bawić sie w wiercenie i wykrecanie. poza tym człowiek zly więc trzeba odpuścić żeby nie popełnić kolejnego błędu

:
Zamek1200 napisał/a:
i upier... 1 śrube docisku.. normalnie geniusz. troche już za ciemno żeby bawić sie w wiercenie i wykrecanie. poza tym człowiek zly więc trzeba odpuścić żeby nie popełnić kolejnego błędu


mam nadzieję, że to nie przeze mnie..
jak pisałem "jakąś śrubę" to nie myślałem o którejś z docisku. tylko jakąś zupełnie nie należącą do motocykla.. :-)8

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group