/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło VT125
Autor Wiadomość
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-17, 09:54   

na tym FILMIE z wymiany sprzęgła widać że po założeniu nowych tarcz gość też ma taki próg jak u mnie jest w pkt 3. no i nie wiem czy powinienem wymienić czy nie. tarcze wygladają bardzo dobrze, przekładki niestety gorzej. a do zainteresowaniem sie tematem skłoniło mnie to że sprzegło bierze mi od razu po delikatnym puszczeniu klamki. regulacja jest już wyciągnięta na max. jestem w kropce, nie mam ochoty wydać kilku stówek bez potrzeby :-?
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 13:23   

poszalej z suwmiarką --- podaję za serwisówką:
friction plate - to ta przekładka (5 sztuk):
standardowa grubość : 2.92 do 3.08 mm
minimum serwisowe: 2.60mm
jak mają kolor przypalenia lub śmierdzą lub są przytarte to wszystkie do wymiany,

plain plate - to ta płytka (4 sztuki)
maksymalne wypaczenie: 0.30mm mierzone szczelinomierzem na płaskiej powierzchni.
nie powinny wykazywać żadnych oznak przegrzania, przebarwienia i ten limit wygięcia powyżej.
jak jedna trzaśnięta to cały set do wymiany.

jak są zadziory, to sprzęgło może przeciągać i zbyt wolno rozłączać biegi przy ich zmianie.

teraz sprężyna: 42.1mm długość.
minimum serwisowe: 41.2mm

clutch housing, to chyba ta dziura na obudowie sprzęgła:
standard: 26.000 do 26.021mm
service limit minimum: 26.04mm

tuleja wałka, szerokość zew.:
standard 25.959 do 25.980mm
service limit min. : 25.94mm

tuleja wałka, szerokość wew.:
standard 20.010 do 20.035mm
service limit max. : 20.05mm

wałek średnica zew. pod tuleją:
standard 19.959 do 19.980mm
service limit min. : 19.94mm
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-17, 20:54   

yhym, widziałęm to wszystko, do pomierzenia. wiem że przekładki sa jak nowe no ale pobawie się jeszcze w weekend.

jeszcze jakby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć odnośnie pkt 6 - czyli składanie dzwigni sprzęgła w obudowie. tam sie powinno to zahaczać z grzybkiem który wystaje z docisku - niestety mam problem ze zgraniem tego, ktoś ma jakiś sposób? w ogole tam powinien być luz? bo ten wałek z grzybkiem moge wciskać i wyciągać ok 3-5mm
_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-19, 12:42   

powyżej błąd: tarczki cierne są jak nowe - pomierzone, wszystkie maja odrobine powyżej 3mm, natomiast ta 1 sztuka inna co jest od str silnika ta ma nieco poniżej 3mm - ok 2,98-96 jakos tak. sa czyste i pachna tylko olejem wiec je zostawiam. do wymiany przekładki stalowe i sprężyny bo wszystkie zbliżają się do dolnej granicy. jade na zakupy :mrgreen:
_________________

 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-08-19, 14:06   

Zamek1200 napisał/a:
.... jade na zakupy :mrgreen:


Czym? :koso: :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-19, 15:38   

Dyliżansem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-19, 22:28   

na autobutach.. :-P cześci do odbioru w poniedziałek.. tylko zapomniałem o uszczelce pokrywy sprzęgła heh. no nic domowi sie. póki co:
motul 5100 + hilfo 113
motul motocool ex-37
2x cr8eh-9 - to na przyszłość ;-)
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-21, 11:19   

a te zadziory? mówiłeś że masz ostre krawędzie na tarczach..
to odpowiada za wolniejsze wysprzęglanie.

hmm - może dlatego u mnie trudno znaleźć luz jak jadę??
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-21, 21:09   

ostre krawędzie na przekładkach są. tarczki sprzegłowe jak nowe
_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-26, 11:21   

Panowie

książka podaje że śruby ze sprężynami docisku dokręcany z siłą 12Nm.. ale to przyłapuje gwint i jade kluczem ustawionym na 12? czy dokręcam śruby do końca i dobijam te 12Nm? :mrgreen:
_________________

 
 
oktan77 
Paweł


Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1108
Skąd: Jedlnia-Letnisko
Wysłany: 2017-08-26, 13:13   

Zamek1200 napisał/a:
Panowie

książka podaje że śruby ze sprężynami docisku dokręcany z siłą 12Nm.. ale to przyłapuje gwint i jade kluczem ustawionym na 12? czy dokręcam śruby do końca i dobijam te 12Nm? :mrgreen:

Dokręć zwykłym kluczem tak nie do końca, żeby nie przedobrzyć, potem dynanometrycznym dociągnij z siłą 12Nm do pierwszego "kliku".
_________________
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-27, 10:52   

ile to jest 12 nm? wlasnie zauwazylem ze moj klucz najnizsza wartosc ma 28nm ;/ ktos ma jakis pomysl? :D co sie stanie jak dokrece za mocno?
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-28, 09:18   

weź swój klucz, nastaw na 28 (a tak na prawdę to pewnie 30 albo i więcej) i zakręć jakąś śrubę - zobacz ile to siły.
potem dokręć tę konkretną słabiej (dwa razy słabiej) ;)

niestety klucze d. mają swoje zakresy, w dodatku nie pracują dobrze w pełnym podanym zakresie (mogą przekłamywać przy granicach albo się popsuć)
- masz taki fajny z lidla ;) do ponad 200Nm?
trzeba by mieć przynajmniej dwa, których zakresy zachodzą na siebie.

w dodatku w naszych moto większość śrubek dokręca się jednak w tych dolnych granicach (od 1Nm do kilkudziesięciu, czasem tylko przekracza 100Nm)
a zatem ten mały klucz przyda się taki prawdziwy a nie z obi ze strzałką i podziałką ;)
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-28, 19:42   

i upier... 1 śrube docisku.. normalnie geniusz. troche już za ciemno żeby bawić sie w wiercenie i wykrecanie. poza tym człowiek zly więc trzeba odpuścić żeby nie popełnić kolejnego błędu
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-28, 22:54   

Zamek1200 napisał/a:
i upier... 1 śrube docisku.. normalnie geniusz. troche już za ciemno żeby bawić sie w wiercenie i wykrecanie. poza tym człowiek zly więc trzeba odpuścić żeby nie popełnić kolejnego błędu


mam nadzieję, że to nie przeze mnie..
jak pisałem "jakąś śrubę" to nie myślałem o którejś z docisku. tylko jakąś zupełnie nie należącą do motocykla.. :-)8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM