/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło VT125
Autor Wiadomość
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-07-03, 20:00   Sprzęgło VT125

Witam

Czy ktoś wymieniał sprzęgło? Generalnie chyba u mnie jeszcze jest w porządku ale liknę przy klamce mam już odkręconą na maxa, a sprzęgło bierze przy samym końcu (klamka niemalże puszczona). jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza ale:

1. klamka chodzi zdecydowanie ciężej niż u szwagra ktoremu sprzęgło "bierze" mniej więcej "na środku klamki"
2. obawiam się że nieprecyzyjne zmiany biegów spowodują uszkodzenie skrzyni - być może czasem chce się szybko zmienić bieg i stopa poleci zanim dłoń zdąrzy zamknąć klamke

pytanie: czy koniec regulacji przy klamce oznacza że tarcze są już zużyte? regulacja przy skrzyni biegów jest chyba w położeniu fabrycznym - na środku zakresu, wygląda na nigdy niedotykane

zapraszam do gdybania:)
 
 
saxo 
Paweł


Motocykl: była 125 jest 1100 C2 ACE '95
Wiek: 48
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 353
Skąd: Kazimierzówka/Lublin
Wysłany: 2015-07-04, 14:06   

regulacją przy skrzyni ustawiasz luz na klamce, śrubą przy klamce ustawiasz jak głęboko ma brać sprzęgło jak chcesz głębiej to luzujesz śrubkę jak wyżej naciągasz, jak nie masz regulacji to pewnie sprzęgło się kończy....
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-10-02, 15:00   

czy wymianie sprzęgła ZAWSZE powinna towarzyszyć wymiana oleju? czy np na wiosne planuje sprzęgło ale teraz chce olej wymienić to będe mógł zalać nowe sprzęgło prawie świeżym olejem? jakie macie teorie na ten temat? wg mnie chyba nie ma przeciwwskazań ;-)

[ Dodano: 2015-10-02, 16:01 ]
oj pomyliło mi sie ze skrzynią :-D sprzęgło tak jak skrzynia korzysta z obiegu głównego oleju?
_________________

 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-10-02, 16:27   

Ten link może Ci się bardzo przydać przy pracach ze sprzęgłem

https://www.youtube.com/watch?v=IC9FXNr-mN0

Co do oleju to silnik sprzęgło i skrzynia chodzą na tym samym obiegu
_________________
 
 
 
MadJiitensha 


Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 136
Skąd: Kettering
Wysłany: 2015-10-05, 13:07   

Sprzęgło chodzić powinno tak:
Na początku luz 10-20mm tak zwana (z tłumaczenia) gra wstępna :-)8 .
Później sprzęgło zaczyna zbierać więc już gdzieś w połowie manetki, sprzęgło powinno być już całkowicie oddzielać silnik od skrzyni, jest to po to by zniwelować błąd podczas szybkiej zmiany biegów, nie trzeba dociskać sprzęgła do końca, wiec to, że u kumpla zbiera na środku nie oznacza, że jest dobrze.

Wymieniajac tarcze sprzęgła, musisz zawsze wlać nowy olej, "prawie" dobry olej, może być ale pamietaj, że musisz chol....bardzo starać się by olej nie był zanieczyszczony, co nie jest łatwe podczas jej wymiany. Więc proponowałbym jednak od razu świeżym zalać.

Tak olej smaruje cały silnik łącznie z skrzynią i sprzęgłem.

Co do nieprecyzyjnych zmian biegów... tzn :D? W ciężarówkach to jeszcze rozumiem ale w motungu?
Nieprecyzyjnie możesz puścić sprzęgło, blokując tylne koło lub wyrywając motocykl do przodu.
_________________
Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-31, 23:50   

Witam

Potrzebuje rady. kpl sprzęgła TRW na alledrogo kosztuje neicałe 300zł - kpl przekładek + kpl tarcz + kpl sprężyn. mam możliwość kupna oryginalnego zestawu z niezłym rabatem, ale mimo to cena wynosi ok 410zł same tarcze z przekładkami + sprężyny np TRW za ok 50zł (oryginalne nie są już dostępne).

pytanie: brać OEM czy TRW? innych firm jakieś EBC chyba nawet nie biore pod uwage. tarcze sprzęgła są korkowe?
_________________

 
 
OstatniSmok 

Motocykl: VT 125 C '99
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-01, 23:08   

Okładziny cierne są z korka z ew. domieszkami - np pył aluminiowy.
Tarcze EBC są naprawdę świetnej jakości, podobnie jak klocki.
Moim zdaniem nie warto przepłacać za OEM.
Pamiętaj o zakupie nowej uszczelki pokrywy sprzęgła, oleju i filtrze ( skoro i tak trzeba zlać).
Warto też skontrolować stan pompy wody i uszczelek skoro i tak będziesz musiał ją odkręcić. Płyn chłodniczy też można by wymienić jeśli już jakiś czas tego nie robiłeś - i tak trzeba spuścić. Borygo nie jest drogie, a w zupełności wystarcza, grunt żeby było świeże.
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-02, 23:13   

kpl TRW o 50zł droższy od EBC.. kupowac od razu przekładki? nie mam zielonego pojęcia co mnie spotka gdy całość rozbiorę
_________________

 
 
OstatniSmok 

Motocykl: VT 125 C '99
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-04, 13:52   

Jak rozbierzesz to wtedy zamawiaj - zmierz mikrometrem grubość przekładek - jak wroce do domu to Ci sprawdze graniczna grubość. Mocne fioletowe przebarwienia też dyskwalifikuja przekładki. Lepiej najpierw rozebrać a potem zamawiać części - naprawa potrwa 2 dni dluzej ale za to bez niespodzianek i zastanawiania czy skladać z czymś zużytym.
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-04, 17:48   

z cyklu "co dziś zrobiłeś dla swojego motocykla" - naprężyłem łańcuch - nie mam pojęcia skąd wziął sie taki luz (ok 6cm ugięcia), napęd wymieniany jakieś 2k km temu.. może 2.5k. w każdym razie naciągnięte, obecnie luz ok 2cm, może odrobinke więcej. przejechałem się i wydaje mi się że pewne hałasy sie wyciszyły, na postoju nie słysze już tego stukania i nie czuć tych stuków na obudowie sprzęgła - możliwe to czy po prostu mi się wydaje?:D nie zmienia to faktu że sprzęgło po prostu i tak mam zużyte i daj Boże żebym wziął się za to w nadchodzącym tygodniu
_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-14, 17:30   

ładna pogoda ale nie gorąco, dzis mam wolne - myśle sobie wezme sie za to sprzęgło. w dodatku żona dzis pracuje to juz w ogóle pełen luz i spokoj mam. i po paru dłuzszych chwilach pokrywa zdjęta. no i pojawilo sie kilka pytań: robie to pierwszy raz i przede wszystkim nie wiem jaki stan elementów to "zły" więc poniżej sesja foto z pytaniami:

1. czy ta tarcza sprzęgła jest jeszcze ok? grubość w najgrubszym miejscu (gr tarczy + 2x grubość okładzin) = ok 3mm - jaka jest grubość nowej tarczy?



2. czy ta przekładka jest w złym stanie? wszystkie mają grubość ok 1.5mm, powierzchnia od str silnika jest gładka, krawędzie sa zaokrąglone, natomiast powierzchnia od zewnątrz jak widać jest wyślizgana i krawędzie są wręcz ostre. zdjęcie poniżej to przekładka w najlepszym stanie - pozostałe od zewnętrznej strony sa nieco bardziej "pocharatane"


3. czy zmontowany kpl tarcz i przekładek powinien mieścić sie na styk? czy też będzie w tym miejscu troche zapasu? w sumie odp na powyższe 2 pytania załatwia tą kwestie ale wole zapytać :)


4. pod zestawem tarcz i przekładek znajdują sie 2 cienkie pierścienie - po wyjęciu okazało sie że są wyprofilowane/wygięte/wklęsłe nie wiem jak to określić. a pod nimi powierzchnia w stanie jak na zdjęciu - martwić sie tym?


5. na docisku znajduje sie taka bruzda - przejmować się nią? te odbarwienia to po prostu olej. po wytarciu powierzchnia jest czysta i ma jednolity kolor. jedynie ta bruzda mnie zastanawia


6. póki nie zorganizuje cześci wszystko poskładałem do kupy i poskręcałem palcami żeby sie nie zanieczysciło i zebym później pamiętał kolejność itd itd. w każdym razie mam prolem ze zgraniem dwóch elementów poniżej. dodam że wałek "główka" za którą chwyta dźwignia sprzęgła ma luz osiowy wzdłużny - mogę go wcisnąć i wyciagnąć o ok 3-5mm - to przez to nie moge tego złożyć? czy ma to związek z cienkimi tarczami i "zapasem" ze zdjęcia z pkt 3? :mrgreen:


7. i na koniec jeszcze taki luz jest - to jest tolerancja między kołami zębatymi w skrzyni? bo generalnie wystapuje u mnie taki luz że silnik sie troche zakręci i dopiero po chwili łapie dalej napęd. nie potrafie tego wyjaśnic ani opisać. najbardziej widoczne to jest na niskich biegach, objawia sie tym że np dotaczam sie do skrzyzowania i prawie juz stoje ale zmieniło sie na zielone a ja utrzymalem rownowage i bez sprzegla po prostu przekrecilem manetke. i w tym momencie obroty rosna i wtedy jest to uderzenie jakby gdzies w ukladzie napedowym spasowal sie luz. moto delikatnie szarpnie w przod - tego nie widac ale czuc. napewno wtedy jakis element dostaje mocno w dupe - to moze byc to? cos sie z tym robi czy wszystkie tak maja?
FILM

troche litania wyszła ale przyda sie potomnym. swoją drogą bałem sie tej roboty a suma sumarum to jest bardzo prosta wymiana ;-)
_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-16, 18:56   

panowie nikt nic nie podpowie? nigdy nie widziałem rozebranego sprzegła w motocyklu. dla mnie to co mam kwalifikuje sie do wymiany ale wole zapytać doświadczonych
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 19:05   

ja czekam na rozwój wydarzeń ;)
:-)8 też jeszcze nie rozkręcałem sprzęgła... ale to twoje to jakby po krawężniku ktoś ciągnął niektóre elementy..
skoro to wszystko wiruje to skąd takie ślady "nie po okręgu" :koso:
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-16, 20:28   

Zamek1200 napisał/a:
... nigdy nie widziałem rozebranego sprzęgła w motocyklu


To niech patrzy, co prawda jest to od mojej vt750 ale zawsze to sprzęgło ;-)









_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-17, 00:39   

Ale nadal nie dostałem odpowiedzi czy jest źle czy nie. Przekładki ewidentnie się nie nadają. Tarcze są ok tylko nie wiem jaka powinny mieć grubosc. Generalnie najbardziej przydałaby mi się odp na pytania 3 i 6 powyżej :-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM