Moduł zapłonowy n51f |
Autor |
Wiadomość |
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-19, 20:22
|
|
|
To "A" jest ważne, czyli potwierdza się, że w nowszych modelach c31 zasada jest zachowana.
[ Dodano: 2015-07-19, 20:24 ]
Czyli sprawdzić można po module, potwierdzam, ale żeby mu pod siodło nie zaglądać, to
Po nr VIN, oraz po zapisie w dowodzie rej niemieckim, jeśli ograniczyli do 80, to wpisują. |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
Dennis B-B
Motocykl: Honda VT 125 Shadow 2001r
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 2015-07-19, 21:25
|
|
|
wyczytałem tez ze nawet wpisaują w dowodzie jeśli dławią na kolankach.
tylko skoro jest A i B czyli 103 i 80 to zastanawiam skad biorą sie innym predkosci 110 120 itp czy jest jeszcze inny moduł. czy chodzi o cos innego... |
|
|
|
|
borejek343
Marek
Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 1090 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-07-19, 21:31
|
|
|
Zmieniają przednie zębatki na mniejsze i myślą, że szybciej latają (licznik wariuje). Też tak miałem. Jutro sprawdzę swoje moto z GPS, mam przywrócone rozmiary fabryczne zębatek. |
_________________ Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C |
|
|
|
|
Dennis B-B
Motocykl: Honda VT 125 Shadow 2001r
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 2015-07-19, 21:45
|
|
|
zyskujesz troszkę na prędkości ale tracisz na przyśpieszeniu, a to nie o to chodzi. |
|
|
|
|
borejek343
Marek
Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 1090 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-07-19, 21:53
|
|
|
Chodzi o to, że każda zmiana zębatek na inne niż fabryka powoduje przekłamania licznika prędkości gdyż ten nie sczytuje prędkości z toczącego się koła tylko z wałka w silniku. |
_________________ Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2015-07-19, 21:59
|
|
|
MARQ napisał/a: |
Z nr VIN to chyba tak, dla rocznika 99:
JC29A- 103km/h
JC29B- 80km/h
Może ktoś potwierdzić ? |
potwierdzam
Dennis B-B napisał/a: | ja ma JC31A - 103 KM/h ( rocznik 2001)
wiem ze po numerze modułu - N51f - 103 , n5bf - 80 |
potwierdzam
ja nie będę się powtarzał bo dość obficie sie wypowiedziałem w tym temacie. dodam jedynie uzupełnienie:
1. narzekałem na nierówna prace po zmianie modułu - śrubka do regulacji biegu jałowego była ustawiona na "ok", ale nie była zaczepiona o hak mocujący, umocowałem ją i najwidoczniej się coś rozregulowało. Wczoraj mnie natchneło i pokręciłem ta śrubka, obroty ustawione i silniczek chodzi gładko aż miło
2. po zmianie modułu zauważyłem że odblokowała się "trójka" tzn na 3 biegu ciągnął do końca (mam pseudo obrotomierz na predkościomierzu). dziś niestety doświadczyłem przykrości - na "3" max 70 powinno być 80. przy 70 czuje wyraźne odcięcie, nie mam pomysłu co się stało
Dennis B-B napisał/a: | miemcy zamulali jeszcze dławikiem w kolankach wydechu |
ktoś wie dokładnie gdzie to kolanko się znajduje? jak najwięcej informacji żebym wiedział gdzie dokładnie szukać i jak znajde to mieć pewność że to to lub nie jakiś rysunek napewno by pomógł |
|
|
|
|
AndrzejKul
Motocykl: Honda Shadow VT125C JC31 2007r.
Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 30 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 2015-07-19, 23:06
|
|
|
Witam.
Dzisiaj byłem po motorek u Piotra Brysia w Kalinowa 66A.Honda VT 125 na liczniku wskazówka pokazywała 115 km,a myślę że jeszcze może wskazówka przekręcała by się dalej w prawo.Motorek z 2007r Przebieg 3847km.Myślę że nie ma blokady.Nic ją nie dławiło itp.
http://otomoto.pl/oferta/...t-ID6y83BP.html
Pzdr, |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2015-07-20, 00:11
|
|
|
AndrzejKul napisał/a: | Witam. Dzisiaj byłem po motorek u Piotra Brysia w Kalinowa 66A. |
moja Hanka stamtąd wzięta |
|
|
|
|
marqed
Motocykl: Honda Shadow vt 125
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-20, 00:34
|
|
|
Witam.
A czy przypadkiem zredukowana prędkość v-max nie ma nic wspólnego również z rozmiarem dysz w gaźnikach?
Miałem taki przypadek, że musiałem wymienić u siebie gaźniki (moja Hania jest z rynku austriackiego i mam z dowodzie zapis "103"). Kupiłem używany cały zestaw gaźników z Niemiec. Moje zdziwienie było ogromne, gdy po podmianie okazało się, że nie osiągałem wiecej niż 80 km/h!!! Mechanik stwierdził po lekturze serwisówki, że w moich starych gaźnikach dysze były o większym przekroju, a te w gaźnikach z Niemiec są węższe, motor w którym były poprzednio był celowo "zblokowany" i dlatego moja Hania nie dostaje teraz odpowiedniej dawki paliwa, co skutkuje wczesnym odcięciem i zredukowaną prędkością. |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2015-07-20, 10:27
|
|
|
Czytam, czytam i całkiem "zgłupłem".
Wg niemieckich papierzysk mam napisane 103km/h a rozpędziłem się na prostej do 120 na liczniku. Zakładając niedokładność licznikowego pomiaru to i tak leciałem jakieś 110-115.
Czyli blokady niet... |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-20, 10:46
|
|
|
podrzuć dokładnie zapis z dowodu proszę. w moim jest tylko w polu "T"podane 103.
przydałby się ktoś z Niemiec, znający ich prawo drogowe i podkategorie prawa jazdy "A"
i czym w jakich latach można było u nich śmigać... może by to rozjaśniło, albo:
ludziska, właśnie, mówcie co macie w swoich dowodach z Europy w polu maksymalna prędkość, zacznijmy od tego...
W szczególności interesuje mnie ktoś, kto ma wpisane więcej niż 103km/h.
rozbierzemy do śrubki jego sztukę i będziemy wszyscy wiedzieć co i jak
[ Dodano: 2015-07-20, 10:47 ]
Iceman31 napisał/a: | Czytam, czytam i całkiem "zgłupłem".
Wg niemieckich papierzysk mam napisane 103km/h a rozpędziłem się na prostej do 120 na liczniku. Zakładając niedokładność licznikowego pomiaru to i tak leciałem jakieś 110-115.
Czyli blokady niet... |
jakie masz zęby?
[ Dodano: 2015-07-20, 10:47 ]
sprawdź lepiej z GPS |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2015-07-20, 11:59
|
|
|
MARQ napisał/a: | jakie masz zęby? |
stałe a niektóre już plombowane ;)
14/41 |
|
|
|
|
Dennis B-B
Motocykl: Honda VT 125 Shadow 2001r
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 2015-07-20, 15:33
|
|
|
marqed napisał/a: | Witam.
A czy przypadkiem zredukowana prędkość v-max nie ma nic wspólnego również z rozmiarem dysz w gaźnikach?
Miałem taki przypadek, że musiałem wymienić u siebie gaźniki (moja Hania jest z rynku austriackiego i mam z dowodzie zapis "103"). Kupiłem używany cały zestaw gaźników z Niemiec. Moje zdziwienie było ogromne, gdy po podmianie okazało się, że nie osiągałem wiecej niż 80 km/h!!! Mechanik stwierdził po lekturze serwisówki, że w moich starych gaźnikach dysze były o większym przekroju, a te w gaźnikach z Niemiec są węższe, motor w którym były poprzednio był celowo "zblokowany" i dlatego moja Hania nie dostaje teraz odpowiedniej dawki paliwa, co skutkuje wczesnym odcięciem i zredukowaną prędkością. |
Niekoniecznie , były , są przynajmniej dwa rodzaje gaźników jeden model ma dysze- przod 70 tył 75 , a drugi przod i tyl 78. |
|
|
|
|
marqed
Motocykl: Honda Shadow vt 125
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-20, 19:49
|
|
|
Dennis B-B masz rację. U mnie w nowych gaźnikach podmieniono od starych dysze i przepustnice i wówczas mała wyścigówka odżyła, wkręca się do 12tyś i spokojnie powyżej 100 km/h śmiga, a musze powiedzieć że jest mnie trochę.
W każdym bądź razie na samej zabawie gaźnikami (bez ingerencji w moduł) jest wyraźna różnica w osiągach.
P.S
W wolnej chwili podjadę do mechanika i dokładnie podpytam o parametry tych podmienionych elementów w gaźniku. |
Ostatnio zmieniony przez marqed 2015-07-20, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2015-07-20, 21:32
|
|
|
marqed napisał/a: | w nowych gaźnikach podmieniono od starych dysze i przepustnice |
czyli z jakich na jakie zamieniono?:) |
|
|
|
|
|