/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja czarna pszczoła
Autor Wiadomość
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-03-31, 09:45   

Wd40 na dłuższa metę działa jak papier ścierny. Były o tym testy.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-31, 09:57   

w takim razie muszę kupić jakiś smar.
chyba, że ten łańcuchowy od Motul'a w sprayu się nada ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-03-31, 12:34   

Marq imho wydaje mi się, że ten smar będzie zbyt lepki :/ kup w jakimś brico albo leroy'u smar grafitowy lub silikonowy - ja znalazłem na dziale motoryzacyjnym. Dałem chyba 5 albo 6 zł :)
wojti serdecznie dzięki za filmik i oczywiście Duszeek również podziękowania za opis. No i żeby nie było - to nie to, że mam dwie lewe bo bardzo często naprawiam drobną elektronikę natomiast w moim przypadku całość przez lata chyba lekko zesztywniała i przewód blokował możliwość rozdzielenia tych dwóch elementów. Jak tylko odkręciłem dwie śrubki u dołu reszta poszła jak z płatka.
Udało mi się to całkiem ładnie wyczyścić - odrobina wd40, żeby rozpuścić syf, później alkohol i patyczki + szczoteczka do zębów i na koniec smar silikonowy. Całość złożyłem i pracuje pięknie za wyjątkiem odbijania kierunku :/
W lewo i prawo przełącznik chodzi jak nowy natomiast zdarza się, że przy przełączaniu prawego kierunku nie ma tego charakterystycznego kliknięcia (kierunek się załącza) i odbijając (tylko z prawego migacza) także nie ma kliknięcia przez co przełącznik nie chce się rozłączyć - muszę ponownie wdusić przełącznik, żeby odbił. Jakieś wskazówki? :/
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-03-31, 15:50   

Prawdopodobnie źle wyczysciles tą kulkę metalową, która pracuje najbardziej gdy wciskasz kierunek. Jak dobrze skreciles wszystko to tylko ten jeden element może ci blokować.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-03-31, 16:25   

Pastwiłem się nieco nad nią szczoteczką, więc wydaje mi się, że dotarłem tam dość dobrze natomiast pewności nie mam. Czy jest możliwość rozebrania tego "elementu z kulką"? :)
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2015-03-31, 17:26   

MARQ napisał/a:
w takim razie muszę kupić jakiś smar.


Teraz w lidu mają silikonowy do zawiasów w szpraju za 3 czy 4zł. Psiknij tam i po kłopocie.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-04-07, 08:54   

Od ostatniego postu się dużo działo, ale jakoś nie pisałem.
- Moto zostało zarejestrowane w kraju (więc tablice tymczasowe, przegląd, dokumenty i tablice właściwe)
- No to jak nowe tablice to i nowa ramka do nich - niklowana, ala chrom (zadowalający efekt za niewielki koszt)
- Siedzisko kierowcy poszło do tapicera. Miało 2 niewielkie przetarcia przy rancie, więc wystarczyło naciągnąć je ok 2cm i teraz jest super. Nie obszywałem na nowo, bo jestem za oryginałem. Duże dziękuje dla Pana tapicera, który zrobił to za kompletne nic :)
- Wszystkie skóry zostały wyczyszczone i podwójnie zakonserwowane środkiem do skór Gliptone (oba siedziska, kurtka, 2 pary rękawic i buty)

Pogoda nam ostatnio nie dogadza, a Hanna doceloweo przez lato będzie stała pod chmurką, więc dostała nowy prochowiec oxforda:


Jak wspominałem, owiewka miała miliony rys, plus jedną dość solidną, wyraźnie wyczuwalną pod paznokciem.

Do akcji poszły papiery wodne, 400, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500, potem polerka pastami Sholl'a s3 i wykończenie s17+.
Niestety nie mam pasty winishowej, która by usunęła najdrobniejsze rysy, więc na razie zostawiłem tak jak jest, a efekt jest bardzo zadowalający jak dla mnie.
W późniejszym czasie zakupie pastę typowo do plexiglassu kovax, która powinna wygładzić szybę do kompletnej przeźroczystości.
Wieczorem zamieszczę zdjęcia szyby po powyższym zabiegu.

PS. Czy możecie mi podać kod czarnego lakieru hondy shadow vt125? Nie mam niestety naklejki z kodem, a chce kupić puszkę by wypełnić ubytki.
O ile się nie mylę to lakier w hondzie jest jednoskładnikowy, mam racje?

Edit: niewiem jak to się stało, ale nie mam fotek szyby po renowacji. Jutro pójdę do moto i pstryknę.
 
 
Wojti 
V-tec


Motocykl: Shadow VT 125
Wiek: 40
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 69
Skąd: Korycin
Wysłany: 2015-04-08, 10:15   

Dobrze że o tym piszesz, też mam szybke do polerki, może troche mniej porysowana niż ta ze zdjęć. Boje się używać papierów może sama pasta z polerką wystarczy?
Co polecacie? Ten KOVAX dobry jest? A do polerowania czego użyć?
Mam taką oscylarkę na papier ścierny na rzepy, kupiłem ją kiedyś do przetarcia podłogi drewnianej, można tego użyć, są jakieś polerki na rzepy tak aby zamontować je do tej oscylarki? Pytam jak dzieciak z podstawówki ale nie wiem od czego mam zacząć i czego użyć... :-/
_________________
I don't drive Fast...
I fly low ;D
 
 
oktan77 
Paweł


Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Jedlnia-Letnisko
Wysłany: 2015-04-08, 10:31   

Używałem do szyby pasty xerapol, mnóstwo rys usunęła, coś tam głębszych zostało, ale jest duuużo lepiej niż było. Miałem polerkę z gąbką na wiertarkę na najmniejszych obrotach.
_________________
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
 
 
Wojti 
V-tec


Motocykl: Shadow VT 125
Wiek: 40
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 69
Skąd: Korycin
Wysłany: 2015-04-08, 11:05   

O.o Na najmniejszych obrotach? A ja bym od razu na MAXA ustawił, dobrze wiedzieć.
Piszcie Pany dalej...będzie Wam wynagrodzone w niebiosach...
_________________
I don't drive Fast...
I fly low ;D
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-04-08, 11:06   

Jeśli na wiertarkę to tylko jeśli masz regulacje obrotów, bo za łatwo przegrzać plexi.
Nie wiem czy oscylarką zrobisz polerkę, ale każda gąbka polerska (pad) jest na rzep.
Można spróbować, ale wiem że wiertarką z regulacją obrotów też powinieneś zrobić dobrą robotę.
Ja mam akurat polerkę ze średniej półki i to nią robiłem większość roboty, nie przekraczając 1500rpm.

Kovax jest rewelacyjny, ale jest to pasta wykończeniowa (teoretycznie stosowana dopiero po papierze 3000). Na pewno rysy usunie, ale nie wiem jakie głębokie je masz. Ja miałem dość spore, dlatego wpierw papier ścierny, a potem agresywna pasta na twardym padzie.
Ta pasta jest o tyle dobra że możemy ją użyć od średnich rys do kompletnej przejrzystości.

Ważne aby pad był twardy (cutting), bo miękkim nie rozbijemy cząsteczek pasty, powbijają się w gąbkę i będziemy rysować szybę.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
nikin4 
Tomek


Motocykl: Honda Shadow VT 125 99
Wiek: 44
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 71
Skąd: Pisz NPI
Wysłany: 2015-04-08, 15:16   

Kolego alarec lakier czarny w naszej Hondzie to NH-359M Mute black metallic.
_________________

https://www.facebook.com/motopisz
https://www.facebook.com/waderapisz/
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-04-08, 21:36   

Nikin4 - wielkie dzięki. Widzę ze jednak lakier jest dwu składnikowy, a nie powiedział bym.
Chciałem uzupełnić kilka ubytków, ale dosyć wysoko sobie cenią tą farbę, więc prawdopodobnie odpuszcze.

Przy okazji dodaje jedno zdjęcie owiewki po powyższym zabiegu.
Niestety jak montowalem to upaćkałem ją paluchami.
Ps. Gdyby kogos interesowała sceneria to moto tymczasowo stoi na aucie :)
Następnym razem zdjęcie juz na wybiegu.

rps20150408_222303.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 51,2 KB

 
 
Wojti 
V-tec


Motocykl: Shadow VT 125
Wiek: 40
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 69
Skąd: Korycin
Wysłany: 2015-04-09, 08:07   

Nooo, definitywnie widać różnice.
Dzięki Koledzy za informacje.
Teraz sam biorę się do roboty.
_________________
I don't drive Fast...
I fly low ;D
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-04-10, 05:41   manetki

Wczoraj przyszedł wyrób firmy Highway Hawk.
Jakość wykonania w zupełności zadowalająca, dobry, pełny chwyt i dużo chromu :chytrusek:

Wczesniej zamawiałem jakieś z allegro, które wyglądały podobnie na zdjęciu, po zobaczeniu na żywo -> plastikowe -> odesłałem.

[ Dodano: 2015-04-11, 23:50 ]
No to skonczyłem wszystkie z "większych" zadań z listy na pierwszej stronie (update).
Wszystkie elementy (90%) zostały spolerowane, oraz zabezpieczone podwójna warstwą wosku finish kare 1000p.

Manetki, które pokazywałem wyżej już na włąściwym miejscu. Prezentują się rewelacyjnie.
Tylko trzeba się przyzwyczaić, bo są ciut grubsze od poprzednich.



AA, noo, jeszcze na święta krawacik dostałem :)



rps20150410_063559.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 25,43 KB

Ostatnio zmieniony przez alarec 2015-04-13, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM