/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja czarna pszczoła
Autor Wiadomość
Coheed 


Motocykl: vt 600 1994
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Szreńsk
Wysłany: 2015-03-24, 20:17   

Destiny dobrze prawi :) polać mu :)

[ Dodano: 2015-03-24, 20:21 ]
Chłopaki jak w wątku zawsze prędkość dostosować trzeba do najwolniejszego wiec mimo to ze mamy maszyny 1500 jedzmy jak 125 :) liczy się frajda z jazdy i jedność grupy :)
 
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-03-30, 12:40   

Czołem alarec - możemy sobie piąteczkę przybić :) ja swoją Hanię kupiłem w styczniu, też czarną i w tym samym roczniku.
Zauważyłem, że pisałeś o przełączniku kierunkowskazów - u mnie jest historia podobna i w zasadzie dopiero niedawno ruszyłem na ulicę, więc to wychwyciłem. Robiłeś już coś z tym? Liczę się, że w środku jest jakaś sprężyna odpowiadająca za powrót przełącznika w pozycję neutralną i zastanawiam się czy rozebranie nie będzie wiązało się z jej późniejszym wpychaniem na siłę. Daj znać jak wygląda to od środka :)

----

Rozebrałem element (odkręciłem dwie śruby utrzymujące górną pokrywę przełącznika), jednakże górna część nie chcę "odejść". Udało mi się zrobić szparę, która wystarczyła aby podziałać tam nieco patyczkiem i smarem ale i tak brakuje sporo do ideału :/ nie chciałem siłowo rozdzielać dwóch elementów przełącznika - spodziewam się, że górna część może być połączona z dolną jakimś przewodem lub czymś? Może dać ktoś jakąś podpowiedź?
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-03-30, 14:12   

Nie ma tam filozofii ,normalnie powinno się rozejść na dwie połówki, wiem bo rozbierałem
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-03-30, 14:26   

Czyli mówisz, żeby użyć siły i godności osobistej? A jak przełączniki świateł połączone są z resztą (tzn. z układem zasilającym)? Czy aby użycie siły nie doprowadzi do urwania przewodów lub coś podobnego?
 
 
Duszeek 

Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 51
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 133
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-30, 14:37   

Jest na forum jak rozebrać i wyczyścić przełącznik.

Wiem, bo moja Hania po zimie kaprysiła i musiałem to dziadostwo też rozebrać i wyczyścić.

Filozofii w tym żadnej nie ma - 2 śruby od dołu i po sprawie - uwaga tylko ze zdejmowaniem, bo one są połaczone kablem.

Najpierw zdejmujemy lekko górę, a potem dół - sam dół jest "przymocowany" małym kołeczkiem od dołu kierownicy , aby to się nie przesuwało.
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-03-30, 14:55   

Mi póki co udało się rozebrać tak jak opisałem - odkręciłem te dwie śruby, uniosłem lekko górną część (zrobiła się szpara na ok. 2 cm) i dalej coś ją blokowało. Mocniej nie próbowałem unosić, więc siknąłem ciutku WD40, potem patyczki z alkoholem izopropylowym i na końcu smar silikonowy. Problem w tym, że nie wszędzie udało mi się dotrzeć a już z pewnością nie ze smarem. Przełącznik chodzi teraz z kliknięciem (wcześniej przesuwał się z dużymi oporami) ale nadal wyłączanie kierunku chodzi różnie (nie zawsze z kliknięciem).
Jeżeli mogę prosić o link do tematu - skorzystałem z opcji szukaj, wiele tematów ale żaden o tym jak to ustrojstwo rozebrać.
 
 
Duszeek 

Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 51
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 133
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-30, 16:52   

http://www.shadow.org.pl/...der=asc&start=0
Oraz

http://forum.transalpclub...hp?f=105&t=4527
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-03-30, 17:42   

No lnik na forum SHOC, który Dusszek podałeś nie pokazuje jak to ustrojstwo rozkręcić a z kolei transalpclub pokazuje inny moto - rozumiem, że zasada działania podobna ale ja mam problem z rozebraniem całości a nie mechanizmu.
 
 
Duszeek 

Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 51
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 133
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-30, 19:12   

Zasada jest ta sama, choć przełącznik lekko się różni.

1. Rozkręcasz - 2 śrubki na dole.
2. Lekko ściągasz samą górę - podnosisz ją do góry.
3. Dół - ściągasz lekko ciągnąc w dół.

W kroku 2 i 3 zwróć uwagę, że prawa strona jest osadzona na okrągłym pierścieniu [ plastik ]- nie wyłam go - jak ściągniesz górę z niego to już z górki będzie.

4. Jak odkręcisz śrubę - trzymającą kabel - to będziesz miał więcej miejsca do rozkręcenia wewnątrz - ale nie jest to konieczne.
Za to musisz odkręcić śrubkę trzymającą przełącznik - śruba trzyma 2 blaszki - zwróć uwagę na ich położenie - kąt prosty.

5. Odkręcasz blaszkę pod przełącznikiem - 2 śrubki - tu uwaga - są tam 2 koła - zwróć uwagę na ich położenie.

6. Masz dostęp do urządzenia sterującego - wycierasz, czyścisz - nanosisz smarowidło - tu plastik przesuwa się w prawo i w lewo + położenie neutrane [środek] - i skrecasz w odwrotnj kolejności.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-03-30, 19:30   

Duszeek napisał/a:
Zasada jest ta sama, choć przełącznik lekko się różni.

1. Rozkręcasz - 2 śrubki na dole.
2. Lekko ściągasz samą górę - podnosisz ją do góry.
3. Dół - ściągasz lekko ciągnąc w dół.

W kroku 2 i 3 zwróć uwagę, że prawa strona jest osadzona na okrągłym pierścieniu [ plastik ]- nie wyłam go - jak ściągniesz górę z niego to już z górki będzie.

4. Jak odkręcisz śrubę - trzymającą kabel - to będziesz miał więcej miejsca do rozkręcenia wewnątrz - ale nie jest to konieczne.
Za to musisz odkręcić śrubkę trzymającą przełącznik - śruba trzyma 2 blaszki - zwróć uwagę na ich położenie - kąt prosty.

5. Odkręcasz blaszkę pod przełącznikiem - 2 śrubki - tu uwaga - są tam 2 koła - zwróć uwagę na ich położenie.

6. Masz dostęp do urządzenia sterującego - wycierasz, czyścisz - nanosisz smarowidło - tu plastik przesuwa się w prawo i w lewo + położenie neutrane [środek] - i skrecasz w odwrotnj kolejności.



Poszły fotki dodatkowo ,takżę kolega sobie poradzi na pewno ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-03-30, 23:23   

Hej,
Ja swój przełącznik wyczyscilem - 15min i po sprawie.
Robierasz tak jak koledzy wyżej pisza: dwie srubki, otwierasz (z jednej strony kabel), zdejmujesz z kierownicy, wszystko czyscisz pędzelkiem benzyna ekstrakcyjna, ja rozebralem wszystko dodatkowo i wyczyscilem dokładnie, na koniec smar grafitowy i skladamy.

Prócz tego ostatnio jeszcze dałem siedzisko do tapicera - naprawione.
A teraz jestem w trakcie polerowania przedniej szyby.
Niedługo zamieszcze jakieś foty.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
Wojti 
V-tec


Motocykl: Shadow VT 125
Wiek: 40
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 69
Skąd: Korycin
Wysłany: 2015-03-31, 10:14   

https://www.youtube.com/watch?v=8ePDdqlofuA
_________________
I don't drive Fast...
I fly low ;D
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-31, 10:26   

Wojti napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=8ePDdqlofuA


i teraz pytanie do filmu:
WD40 wystarczy (nie zaszkodzi)?
a gdzie smary (np. grafitowy z kilku postów wyżej)?
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2015-03-31, 10:34   

WD40 służy do rozpuszczania tego co się tam nagromadziło ale nie jest środkiem smarującym czy zabezpieczającym. Odparuje i tyle. Trzeba jeszcze użyć smaru.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Wojti 
V-tec


Motocykl: Shadow VT 125
Wiek: 40
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 69
Skąd: Korycin
Wysłany: 2015-03-31, 10:44   

Smarowanie wedle uznania, choć wiadomo...jak mokro mniejsze tarcie :-)8
_________________
I don't drive Fast...
I fly low ;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM