gdzie i jak gniazdo zapalniczki |
Autor |
Wiadomość |
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-03-26, 20:04
|
|
|
Tereso.. Destiny pytał 6 lat temu, chyba już wymyślił
Mnie ratuj! |
|
|
|
|
As Kier
Andrzej
Motocykl: VT 800
Wiek: 51 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 674 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-03-26, 21:19 Re: Miejsce do podłączenia gniazd USB.
|
|
|
mcmlxix napisał/a: | Kupiłem gniazdo USB (bez zapalniczki - uznałem za zbyteczne) mocowane na kierownicę plus jakieś w tym wyświetlane inne bzdety. Teraz jak go podłączyć.. Z założenia ma służyć do podtrzymania zasilania telefonu/nawigacji więc wystarczy mi podłączenie pod zapłon. Ma bezpiecznik. Pierwotnie myślałem o podłączeniu do skrzynki z bezpiecznikami jednak analizując jak biegną przewody zacząłem się zastanawiać czy dam radę w miarę bezinwazyjnie to przeciągnąć (pod bakiem wiązka chyba wchodzi w jakieś otwory i jest tam cholernie ciasno) i żeby było ładnie. Zastanawiam się czy nie podłączyć tego gdzieś bliżej np. pod światła (dodatkowo miałbym przypomnienie, że ich nie właczyłem ) ? Czy możecie się ze mną podzielić jakimiś swoimi rozwiązaniami? |
Jak już wcześniej pisałam, mam USB na kierownicy, podpięte pod stacyjkę.
Myślę o tym, aby jeszcze jedno gniazdo wstawić do kufra podpięte pod Aku, z bezpiecznikiem i dyskretnym wyłącznikiem. Te drugie rozwiązanie daje prąd na postoju, przy wyłączonym motocyklu. |
_________________ https://picasaweb.google.com/104871315617673423256/MojaHondaVT800 |
|
|
|
|
Teresa
Mama Ojka
Motocykl: VT600 -> VT1100 C3 AERO i BMW 1200 GS
Wiek: 60 Dołączyła: 21 Sie 2013 Posty: 2351 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 2021-03-26, 21:33
|
|
|
mcmlxix napisał/a: |
Tereso.. Destiny pytał 6 lat temu, chyba już wymyślił
Mnie ratuj! |
Ale numer! mcmlxix dzięki za "dzwoneczek"
Mam to wpięte przez bezpiecznik gdzieś w wiązce pod kanapą kierowcy i do tego włącznik samego gniazda, żeby móc decydować kiedy w nim mam zasilanie. |
_________________ Jeśli marnowanie czasu daje ci radość, to nie jest to czas zmarnowany. |
|
|
|
|
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-03-26, 21:55
|
|
|
No i fajnie, może się komuś przyda
Wygląda na to, że chyba najlepiej podjechać do kogoś, kto się na tym zna.
As Kier napisał/a: | mam USB na kierownicy, podpięte pod stacyjkę. |
Czyli fizycznie kable podłączone do styków w stacyjce? |
|
|
|
|
As Kier
Andrzej
Motocykl: VT 800
Wiek: 51 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 674 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 948 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-27, 09:11
|
|
|
Ja u siebie ogólnie powiedziane „akcesoria” w postaci gniazda USB czy grzanych manetek mam na osobnym przekaźniku ze swoim bezpiecznikiem.
Przekaźnik załącza się po przekręceniu stacyjki.
Tym sposobem nie obciążam oryginalnej instalacji, która ma już swoje „parę” latek. |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1049 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2021-03-27, 14:51
|
|
|
mam zwykłe gniazdo zapalniczki bezpośrednio pod aku, można przez nie ładować akumulator, podpiąć np pompkę do materaca lub port USB, (Shadow) w innym motocyklu mam gniazdo zapalniczki (czytaj wyżej po co) i do tego gniazda podłączony uchwyt z portem usb prze wyłącznik (możliwość ładowania choć by na polu namiotowym), a wyłącznik ? - niestety port usb pobiera prąd również gdy nic nie jest ładowane |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 854 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2021-03-27, 20:25
|
|
|
mcmlxix napisał/a: | Czyli fizycznie kable podłączone do styków w stacyjce? |
Podepnij tak jak radzi bogdi, Unikniesz sytuacji kiedy aby podładować telefon będziesz musiał odpalić moto. Pojedynczy przewód od akumulatora na pewno się zmieści pod zbiornikiem, którego demontaż nie jest specjalnie trudny. Zwykle to dwie śruby i wężyk od kranika. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-03-29, 08:23
|
|
|
Dzięki wszystkim za dobrą radę. Zgadzam się z wszystkimi argumentami. Nie posiadam jednak gniazda zapalniczki a tylko porty USB. Jeśli będę montował coś mocnoprądowego to wykorzystam Wasze sugestie ale zrobię to wtedy chyba nie na kierownicy. Tu pobór będzie max. 1A. Ustrojstwo ma swój wyłącznik. Jeszcze się poradzę jakiego elektryka.
PS.
U mnie sezon ostatnimi dniami już w pełni! Super się jeździ na Shadowce! |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-03-29, 08:31
|
|
|
Ad vocem- mam uchwyt typu RAM na telefon na kierownicy z wbudowaną ładowarką USB (z tego co pamiętam max 2.1 A). Podłączenie z dodatkowym bezpiecznikiem bezpośrednio do akumulatora- przewód ukryty wzdłuż ramy. Jedyny minus takiego rozwiązania to konieczność pamiętania o wyłaczeniu ładowarki na długim postoju (chociaż nawet kilka dni właczonej nie rozładowało mi aku). Tak jak pisał Krzychoo i bodgi - podłączenie bezpośrednio do aku jest wygodniejsze, a w przypadku problemów z ładowarką nie przysmażysz sobie styków stacyjki (jeśli podłączysz w wersji bez przekaźnika). |
|
|
|
|
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-04-22, 16:40 Miejsce do podłączenia gniazd USB.
|
|
|
Trzeba było jeździć a nie grzebać przy kablach więc podłączyłem tymczasowo powerbanka włożonego do schowka ale trzeba wrócić do tematu..
Przeciągnięcie kabla pod zbiornikiem okazało się bezproblemowe: wystarczyło trochę sztywnego drutu w izolacji i za jego pomocą przeciągnąłem na razie testowo sznurek.
Miejsce do podłączenia plusa łatwo znalazłem sugerując się kolorami ze schematu: wyjście ze stacyjki do małych bezpieczników (czerwono-czarny). Może być, co?
Ale mam problem z podłączeniem minusa.. Z aku wychodzi tylko jeden gruby minus przykręcony do korpusu silnika. Skąd wziąć minus do zasilenia ładowarki? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 948 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-04-22, 17:34
|
|
|
Znajdź jakąś śrubkę przykręconą do ramy i tam przykręć kabel minusa z ładowarki |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1049 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2021-04-22, 17:36
|
|
|
z każdej możliwej śruby wkręconej w metalową część |
|
|
|
|
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-04-22, 18:13
|
|
|
Nie widzę właśnie żadnych schowanych małych śrub (co by tam kabel masowy z dziurką spasował). Rozważam śrubkę, którą przykręcone jest jakieś ustrojstwo z radiatorem po prawej stronie pod osłoną koło akumulatora).
A nie lepiej wpiąć się np. w kabel masy np. do lampy przedniej? |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 310 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2021-04-23, 07:39
|
|
|
Nie idź tą drogą . Oryginalną instalację lepiej zostawić w spokoju . To ustrojstwo z radiatorem to na bank rygler ( regulator napięcia ładowania ) . |
|
|
|
|
|