Witam
Mam pytanie w sprawie łańcucha.
W trakcie jazdy słychac było dziwne dźwieki przy zmianie biegów i odpuszczaniu manetki gazu.
Po oględzinach stwierdziłem ze łańcuch jest bardzo luźny. Naciągnąłem i hałas ustał natomiast nie wiem czy dobrze zmierzyłem zwis instrukcja podaje 20-30 mm tylko nie bardzo wiem w jakim położeniu mam to zmierzyć na stopce na podnośniku?
Czy możecie mi doradzić?
Przy okazji może koledzy polecą dobry serwis w okolicach Warszawy mieszkam na Bemowie.
Chciałbym zrobić dokładny przegląd ponieważ jakoś nie bardzo ufam sprzedawcy że wszystko było sprawdzone skoro kupiłem z takim luźnym łańcuchem.
pozdrawiam
Piotr
Odpowiedz do tematu
: Łańcuch i warsztat
:
To że łańcuch luźny nic nie znaczy, bedzie się luzował zawsze (w instr. co 1000km) ale lepiej robić to częsciej i tez zależy od stylu jazdy.
Luz, mież jak tyłem wisi w powietrzu.
Luz, mież jak tyłem wisi w powietrzu.
:
czemu jak wisi w powietrzu?
myślałem, że wystarczy go postawić równo... a nawet na kosie.
ja też mam pytanie,
najpierw szkic sytuacyjny... po stronie łańcucha / lewa strona moto (po drugiej zresztą też), na tylnej ośce jest okienko z pionową podziałką pomocną do naprężania łańcucha.
instrukcja mówi, że łańcuch trzeba wymienić, jeśli strzałka skierowana w górę, narysowana po prawej stronie od samej ośki, dojdzie do jakiejś naklejki nad okienkiem (nie mam tej naklejki). mam nadzieję, że dobrze opisuję ;)
i teraz moje pytanie:
czy tak właśnie robicie? czy jednak naciągacie łańcuch jeszcze dalej (aż ta pionowa strzałka zniknie z okienka a sama ośka/nakrętka dojdzie do końca okienka czyli de facto do końca zakresu regulacji?
MadJiitensha napisał/a: |
Luz, mież jak tyłem wisi w powietrzu. |
czemu jak wisi w powietrzu?
myślałem, że wystarczy go postawić równo... a nawet na kosie.
ja też mam pytanie,
najpierw szkic sytuacyjny... po stronie łańcucha / lewa strona moto (po drugiej zresztą też), na tylnej ośce jest okienko z pionową podziałką pomocną do naprężania łańcucha.
instrukcja mówi, że łańcuch trzeba wymienić, jeśli strzałka skierowana w górę, narysowana po prawej stronie od samej ośki, dojdzie do jakiejś naklejki nad okienkiem (nie mam tej naklejki). mam nadzieję, że dobrze opisuję ;)
i teraz moje pytanie:
czy tak właśnie robicie? czy jednak naciągacie łańcuch jeszcze dalej (aż ta pionowa strzałka zniknie z okienka a sama ośka/nakrętka dojdzie do końca okienka czyli de facto do końca zakresu regulacji?
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
i tutaj się kłania kurs na kategorię A
Wszystkie pomiary w motocyklu wykonujemy jak motocykl stoi pionowo na równej nawierzchni i na kołach nie na żadnych lewarkach czy podnośnikach.
Naciąg łańcucha mierzymy w połowie odległości między zębatkami, palcem sprawdzając luz według instrukcji
Wszystkie pomiary w motocyklu wykonujemy jak motocykl stoi pionowo na równej nawierzchni i na kołach nie na żadnych lewarkach czy podnośnikach.
Naciąg łańcucha mierzymy w połowie odległości między zębatkami, palcem sprawdzając luz według instrukcji
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
a niektóre (jak ustawienie świateł) nawet pod obciążeniem ludzia lub ludziów.
garnett napisał/a: |
Wszystkie pomiary w motocyklu wykonujemy jak motocykl stoi pionowo na równej nawierzchni i na kołach |
a niektóre (jak ustawienie świateł) nawet pod obciążeniem ludzia lub ludziów.
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Nawet pod obciążeniem "ludzia lub ludziów" motocykl powinien stać pionowo i na kołach :) Hyba nie miałeś zamiaru regulować reflektora na leżącym motocyklu
MARQ napisał/a: |
nawet pod obciążeniem ludzia lub ludziów. |
Nawet pod obciążeniem "ludzia lub ludziów" motocykl powinien stać pionowo i na kołach :) Hyba nie miałeś zamiaru regulować reflektora na leżącym motocyklu
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
to teraz na kursach takich rzeczy uczą ?
Mi tylko kazali wyciągać rękę jak skręcam i orzeszek miał być zapięty
Cytat: |
i tutaj się kłania kurs na kategorię A |
to teraz na kursach takich rzeczy uczą ?
Mi tylko kazali wyciągać rękę jak skręcam i orzeszek miał być zapięty
Silnik, dwa koła i mina wesoła
:
No nie mów, że Ci ósemek nie kazali kręcić
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
:
A po cóż to, do sprawdzenia łańcucha, stawiać moto na "baczność"?
Ma kosę, to stoi na kosie, a "kierownik" paluchem rusza łańcuch w górę i w dół...
I pierwsze słyszę, że na egzaminie każą motocykl, do tej czynności, stawiać do pionu?
garnett napisał/a: |
i tutaj się kłania kurs na kategorię A
Wszystkie pomiary w motocyklu wykonujemy jak motocykl stoi pionowo na równej nawierzchni i na kołach nie na żadnych lewarkach czy podnośnikach. Naciąg łańcucha mierzymy w połowie odległości między zębatkami, palcem sprawdzając luz według instrukcji |
A po cóż to, do sprawdzenia łańcucha, stawiać moto na "baczność"?
Ma kosę, to stoi na kosie, a "kierownik" paluchem rusza łańcuch w górę i w dół...
I pierwsze słyszę, że na egzaminie każą motocykl, do tej czynności, stawiać do pionu?
:
Mesycz mnie nie kazali i łańcuch to nie z płynu jest ale co do panów z WORDu to potrafią mieć smerfastyczne pomysły na umilanie normalnych czynności.
No to teraz pytanie za 100 punktów - jak sprawdzić w moim motorze naciąg łańcucha
No to teraz pytanie za 100 punktów - jak sprawdzić w moim motorze naciąg łańcucha
Maruda od urodzenia
:
Dobierasz się do rozrządu i sprawdzasz. Oczywiście przy motocyklu w pionie
Marlboro napisał/a: |
No to teraz pytanie za 100 punktów - jak sprawdzić w moim motorze naciąg łańcucha |
Dobierasz się do rozrządu i sprawdzasz. Oczywiście przy motocyklu w pionie
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
:
sprawdzający w pozycji dowolnej ,nawet leżeć już może
Dżej dżej napisał/a: | ||||
|
sprawdzający w pozycji dowolnej ,nawet leżeć już może
:
nie masz naklejki ,trochę lipa
jak masz na ustawieniach max radzę wymianę napędu
łańcuch też ma pewnie swoje możliwości rozciągania
MARQ napisał/a: | ||
czemu jak wisi w powietrzu? myślałem, że wystarczy go postawić równo... a nawet na kosie. ja też mam pytanie, najpierw szkic sytuacyjny... po stronie łańcucha / lewa strona moto (po drugiej zresztą też), na tylnej ośce jest okienko z pionową podziałką pomocną do naprężania łańcucha. instrukcja mówi, że łańcuch trzeba wymienić, jeśli strzałka skierowana w górę, narysowana po prawej stronie od samej ośki, dojdzie do jakiejś naklejki nad okienkiem (nie mam tej naklejki). mam nadzieję, że dobrze opisuję ;) i teraz moje pytanie: czy tak właśnie robicie? czy jednak naciągacie łańcuch jeszcze dalej (aż ta pionowa strzałka zniknie z okienka a sama ośka/nakrętka dojdzie do końca okienka czyli de facto do końca zakresu regulacji? |
nie masz naklejki ,trochę lipa
jak masz na ustawieniach max radzę wymianę napędu
łańcuch też ma pewnie swoje możliwości rozciągania
:
napęd cały kupiony... czeka na wymianę.
tylko chciałbym sam - i kombinuję jak mogę i z miejscem w garażu i bez podnośnika żadnego..
w ostateczności na podwyższonej europalecie spocznie rama.
Czy standardowy wydech jest montowany powyżej ramy?
bo mój silvertail jest odrobinę niżej niestety i z tego powodu nie mogę niczego stabilnie daleko podłożyć pod ramę.
i się trochę boję, że stawiając ramę na brzegu/końcu np. palety - coś się gibnie/wahnie i poleci w ...
tylko chciałbym sam - i kombinuję jak mogę i z miejscem w garażu i bez podnośnika żadnego..
w ostateczności na podwyższonej europalecie spocznie rama.
Czy standardowy wydech jest montowany powyżej ramy?
bo mój silvertail jest odrobinę niżej niestety i z tego powodu nie mogę niczego stabilnie daleko podłożyć pod ramę.
i się trochę boję, że stawiając ramę na brzegu/końcu np. palety - coś się gibnie/wahnie i poleci w ...
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
standardowo wydech lekko powyżej ramy i równolegle z wahaczem nie ma problemu z postawieniem HANI na "klockach"
Odpowiedz do tematu
MARQ napisał/a: |
napęd cały kupiony... czeka na wymianę.
tylko chciałbym sam - i kombinuję jak mogę i z miejscem w garażu i bez podnośnika żadnego.. w ostateczności na podwyższonej europalecie spocznie rama. Czy standardowy wydech jest montowany powyżej ramy? bo mój silvertail jest odrobinę niżej niestety i z tego powodu nie mogę niczego stabilnie daleko podłożyć pod ramę. i się trochę boję, że stawiając ramę na brzegu/końcu np. palety - coś się gibnie/wahnie i poleci w ... |
standardowo wydech lekko powyżej ramy i równolegle z wahaczem nie ma problemu z postawieniem HANI na "klockach"