Witam!
Mam ma³y problem z ciekn±cym p³ynem ch³odniczym - w sumie to ju¿ chyba nie mam i to jest najdziwniejsze (nie to ¿ebym siê nie cieszy³ )
Jak by³em w Stykowie. Kicia zauwa¿y³ ciekn±cy p³yn z pomiêdzy garów (na ich ³±czeniu). Po sprawdzeniu z Tomim poziomu p³ynu okaza³o siê, ¿e jest go w nadmiarze. Ostatnio nic tam nie dolewa³em, dlatego nie jest mo¿liwe, ¿ebym co¶ przela³. Jednak¿e poprzedniego dnia, podczas jazdy, pada³ obfity deszcz. Czy jest mo¿liwe, aby jakim¶ cudem woda z deszczu dosta³a siê do uk³adu ch³odniczego i powiêkszy³a tym samym ilo¶æ p³ynu, a nastêpnie nadmiar po prostu wyciek³? Trochê to dziwne (przynajmniej dla mnie) Teraz motocykl stoi w gara¿u od niedzieli i nie wyciek³a ani kropelka! St±d moje pytanie
Z góry dziêkujê Wam za odpowied¼.
Odpowiedz do tematu
: P³yn w ch³odnicy
: Re: P³yn w ch³odnicy
z deszczu to nie s±dzê, w uk³adzie ch³odniczym panuje przecie¿ podniesione ci¶nienie i uczenie mówi±c ciecz, je¿eli bêdzie mia³a otwór, czyli dziurê pop³ynie w kierunku mniejszego ci¶nienia. i entropia wzro¶nie
kuboszek napisa³/a: |
Witam!
Mam ma³y problem z ciekn±cym p³ynem ch³odniczym - w sumie to ju¿ chyba nie mam i to jest najdziwniejsze (nie to ¿ebym siê nie cieszy³ ) Jak by³em w Stykowie. Kicia zauwa¿y³ ciekn±cy p³yn z pomiêdzy garów (na ich ³±czeniu). Po sprawdzeniu z Tomim poziomu p³ynu okaza³o siê, ¿e jest go w nadmiarze. Ostatnio nic tam nie dolewa³em, dlatego nie jest mo¿liwe, ¿ebym co¶ przela³. Jednak¿e poprzedniego dnia, podczas jazdy, pada³ obfity deszcz. Czy jest mo¿liwe, aby jakim¶ cudem woda z deszczu dosta³a siê do uk³adu ch³odniczego i powiêkszy³a tym samym ilo¶æ p³ynu, a nastêpnie nadmiar po prostu wyciek³? Trochê to dziwne (przynajmniej dla mnie) Teraz motocykl stoi w gara¿u od niedzieli i nie wyciek³a ani kropelka! St±d moje pytanie Z góry dziêkujê Wam za odpowied¼. |
z deszczu to nie s±dzê, w uk³adzie ch³odniczym panuje przecie¿ podniesione ci¶nienie i uczenie mówi±c ciecz, je¿eli bêdzie mia³a otwór, czyli dziurê pop³ynie w kierunku mniejszego ci¶nienia. i entropia wzro¶nie
:
Tak my¶la³em o tym temacie - tak serio popatrz czy przypadkiem nie ubywa Ci oleju, jednocze¶nie takim dobrym wska¼nikiem ¿e co¶ siêdzieje pomiêdzy ch³odzeniem a smarowaniem jest bia³o-szary osad na korku wlewu oleju, wtedy niestety czeka Cie troche roboty - minimum uszczelki. Inna mo¿liwo¶æ, któr± podpowiedzia³ mi kumpel, to zablokowanie termostatu, jest on trochê uchylony tak, ¿e minimalny przep³yw jest ale mo¿e dawaæ objaw pozornego wzrostu objeto¶ci p³ynu.
:
W uk³adzie ch³odzenia jest podci¶nienie. Zazwyczaj cieknie z uk³adu tylko na biegu ja³owym - im wy¿sze obroty tym mniej cieknie.
Wczoraj ciek³o mi (i to obficie) na ³±czeniu wê¿a z ch³odnic± ale tylko jak sta³em, wiêc zanim naprawi³em stara³em siê nie zatrzymywaæ.
Problem taki pojawia siê zazwyczaj na nie do koñca rozgrzanym silniku. mo¿e to dla tego ci ciek³o.
Wczoraj ciek³o mi (i to obficie) na ³±czeniu wê¿a z ch³odnic± ale tylko jak sta³em, wiêc zanim naprawi³em stara³em siê nie zatrzymywaæ.
Problem taki pojawia siê zazwyczaj na nie do koñca rozgrzanym silniku. mo¿e to dla tego ci ciek³o.
:
co¶ Ci chyba siê pomyli³o - gdyby by³o podci¶nienie nic by nie wycieka³o, prosta próba - odkrêæ korek zbiornika p³ynu na rozgrzanym silniku - najlepiej w rêkawicach spawalniczych po ³okcie, grubym ubraniu, i os³onie twarzy. Objaw o którym mówisz znikn±³ bo nagrza³ siê króciec i doszczelni³ po³±czenie; w±¿ jest z zewn±trz trzymany opask±.
Lbzdz napisa³/a: |
W uk³adzie ch³odzenia jest podci¶nienie. Zazwyczaj cieknie z uk³adu tylko na biegu ja³owym - im wy¿sze obroty tym mniej cieknie.
Wczoraj ciek³o mi (i to obficie) na ³±czeniu wê¿a z ch³odnic± ale tylko jak sta³em, wiêc zanim naprawi³em stara³em siê nie zatrzymywaæ. Problem taki pojawia siê zazwyczaj na nie do koñca rozgrzanym silniku. mo¿e to dla tego ci ciek³o. |
co¶ Ci chyba siê pomyli³o - gdyby by³o podci¶nienie nic by nie wycieka³o, prosta próba - odkrêæ korek zbiornika p³ynu na rozgrzanym silniku - najlepiej w rêkawicach spawalniczych po ³okcie, grubym ubraniu, i os³onie twarzy. Objaw o którym mówisz znikn±³ bo nagrza³ siê króciec i doszczelni³ po³±czenie; w±¿ jest z zewn±trz trzymany opask±.
:
Przepraszam ale chyba tobie siê pomyli³o. Mo¿e nie mia³e¶ do czynienia z uk³adami ch³odzenia ale zapewniam podci¶nienie jest. Wytwarza siê wtedy gdy pompa pracuje na obrotach.
Na ja³owych s³abo pompuje wiêc podci¶nienia nie ma. Jak silnik zgasisz to jest nadci¶nienie z powodu paruj±cego ( w skrajnych przypadkach gotuj±cego siê p³ynu) - dla tego chlu¶nie ci spod korka. Na obrotach wy¿szych ci siê to nie zda¿y.
I u mnie od pe³nego rozgrzania nic sie nie uszczelni³o bez ingerencji rêcznej. Rozszerzalno¶æ temperaturowa cudów nie czyni. lekkie "pocenie siê" to uszczelni ale solidnego kapania nie ma szans.
Na ja³owych s³abo pompuje wiêc podci¶nienia nie ma. Jak silnik zgasisz to jest nadci¶nienie z powodu paruj±cego ( w skrajnych przypadkach gotuj±cego siê p³ynu) - dla tego chlu¶nie ci spod korka. Na obrotach wy¿szych ci siê to nie zda¿y.
I u mnie od pe³nego rozgrzania nic sie nie uszczelni³o bez ingerencji rêcznej. Rozszerzalno¶æ temperaturowa cudów nie czyni. lekkie "pocenie siê" to uszczelni ale solidnego kapania nie ma szans.
:
Dziêki Ch³opaki za za¿art± dyskusjê
Na razie obserwujê moto, je¿d¿ê nie du¿e dystanse (raczej po mie¶cie) i jak na razie nie wyciek³o ani kropelki - chyba ¿e od razu nie wyparowa³o
Sprawdzê w weekend z tym olejem, mo¿e co¶ siê oka¿e.
Ca³y czas zastanawia mnie ten wysoki poziom p³ynu ch³odz±cego, o którym pisa³em. Sprawdzê jeszcze raz i dam Wam znaæ jak teraz jest.
Na razie obserwujê moto, je¿d¿ê nie du¿e dystanse (raczej po mie¶cie) i jak na razie nie wyciek³o ani kropelki - chyba ¿e od razu nie wyparowa³o
Sprawdzê w weekend z tym olejem, mo¿e co¶ siê oka¿e.
Ca³y czas zastanawia mnie ten wysoki poziom p³ynu ch³odz±cego, o którym pisa³em. Sprawdzê jeszcze raz i dam Wam znaæ jak teraz jest.
:
Sorry, ale podyskutuje... . troche z uk³adami ch³odzenia w samochodach mia³em do czynienia, a teraz mam styczno¶æ z trochê wiêkszymi (tak po parê tysiêcy m3). Pompa w uk³adzie ch³odzenia ¿adnego powa¿nego ci¶nienia ani podcisnienia nie wytworzy. Ciecz w czasie rozgrzewania powiêksza swoj± objêto¶æ - a wiêc w uk³adzie zamkniêtym musi pojawiæ siê ci¶nienie, w wiêkszo¶ci przypadków poziom ci¶nienia jest ograniczany przez korek wlewu na zbiorniku. To ¿e po otwarciu korka p³yn zaczyna siê gotowaæ wynika ze spadku cisnienia w uk³adzie po jego rozszczelnieniu - temp. wrzenia jest zale¿na od cisnienia.
pozdrawiam
Lbzdz napisa³/a: |
Przepraszam ale chyba tobie siê pomyli³o. Mo¿e nie mia³e¶ do czynienia z uk³adami ch³odzenia ale zapewniam podci¶nienie jest. Wytwarza siê wtedy gdy pompa pracuje na obrotach.
Na ja³owych s³abo pompuje wiêc podci¶nienia nie ma. Jak silnik zgasisz to jest nadci¶nienie z powodu paruj±cego ( w skrajnych przypadkach gotuj±cego siê p³ynu) - dla tego chlu¶nie ci spod korka. Na obrotach wy¿szych ci siê to nie zda¿y. I u mnie od pe³nego rozgrzania nic sie nie uszczelni³o bez ingerencji rêcznej. Rozszerzalno¶æ temperaturowa cudów nie czyni. lekkie "pocenie siê" to uszczelni ale solidnego kapania nie ma szans. |
Sorry, ale podyskutuje... . troche z uk³adami ch³odzenia w samochodach mia³em do czynienia, a teraz mam styczno¶æ z trochê wiêkszymi (tak po parê tysiêcy m3). Pompa w uk³adzie ch³odzenia ¿adnego powa¿nego ci¶nienia ani podcisnienia nie wytworzy. Ciecz w czasie rozgrzewania powiêksza swoj± objêto¶æ - a wiêc w uk³adzie zamkniêtym musi pojawiæ siê ci¶nienie, w wiêkszo¶ci przypadków poziom ci¶nienia jest ograniczany przez korek wlewu na zbiorniku. To ¿e po otwarciu korka p³yn zaczyna siê gotowaæ wynika ze spadku cisnienia w uk³adzie po jego rozszczelnieniu - temp. wrzenia jest zale¿na od cisnienia.
pozdrawiam
:
Odpowiedz do tematu
Dyskusja dobra rzecz. My¶lê ¿e dojdziemy w ten sposób dojdziemy do prawdy.
A prawdy s± zawsze trzy:
prawda, ca³a prawda i gówno prawda
A prawdy s± zawsze trzy:
prawda, ca³a prawda i gówno prawda