P³yn w ch³odnicy
Odpowiedz do tematu

kuboszek
[Usuniêty]
: P³yn w ch³odnicy
Witam!



Mam ma³y problem z ciekn±cym p³ynem ch³odniczym - w sumie to ju¿ chyba nie mam i to jest najdziwniejsze :shock: (nie to ¿ebym siê nie cieszy³ :-) )



Jak by³em w Stykowie. Kicia zauwa¿y³ ciekn±cy p³yn z pomiêdzy garów (na ich ³±czeniu). Po sprawdzeniu z Tomim poziomu p³ynu okaza³o siê, ¿e jest go w nadmiarze. Ostatnio nic tam nie dolewa³em, dlatego nie jest mo¿liwe, ¿ebym co¶ przela³. Jednak¿e poprzedniego dnia, podczas jazdy, pada³ obfity deszcz. Czy jest mo¿liwe, aby jakim¶ cudem woda z deszczu dosta³a siê do uk³adu ch³odniczego i powiêkszy³a tym samym ilo¶æ p³ynu, a nastêpnie nadmiar po prostu wyciek³? Trochê to dziwne (przynajmniej dla mnie) :-> Teraz motocykl stoi w gara¿u od niedzieli i nie wyciek³a ani kropelka! St±d moje pytanie :-D



Z góry dziêkujê Wam za odpowied¼.

: Re: P³yn w ch³odnicy
kuboszek napisa³/a:
Witam!



Mam ma³y problem z ciekn±cym p³ynem ch³odniczym - w sumie to ju¿ chyba nie mam i to jest najdziwniejsze :shock: (nie to ¿ebym siê nie cieszy³ :-) )



Jak by³em w Stykowie. Kicia zauwa¿y³ ciekn±cy p³yn z pomiêdzy garów (na ich ³±czeniu). Po sprawdzeniu z Tomim poziomu p³ynu okaza³o siê, ¿e jest go w nadmiarze. Ostatnio nic tam nie dolewa³em, dlatego nie jest mo¿liwe, ¿ebym co¶ przela³. Jednak¿e poprzedniego dnia, podczas jazdy, pada³ obfity deszcz. Czy jest mo¿liwe, aby jakim¶ cudem woda z deszczu dosta³a siê do uk³adu ch³odniczego i powiêkszy³a tym samym ilo¶æ p³ynu, a nastêpnie nadmiar po prostu wyciek³? Trochê to dziwne (przynajmniej dla mnie) :-> Teraz motocykl stoi w gara¿u od niedzieli i nie wyciek³a ani kropelka! St±d moje pytanie :-D



Z góry dziêkujê Wam za odpowied¼.




z deszczu to nie s±dzê, w uk³adzie ch³odniczym panuje przecie¿ podniesione ci¶nienie i uczenie mówi±c ciecz, je¿eli bêdzie mia³a otwór, czyli dziurê pop³ynie w kierunku mniejszego ci¶nienia. :twisted: i entropia wzro¶nie :twisted:

:
Tak my¶la³em o tym temacie - tak serio popatrz czy przypadkiem nie ubywa Ci oleju, jednocze¶nie takim dobrym wska¼nikiem ¿e co¶ siêdzieje pomiêdzy ch³odzeniem a smarowaniem jest bia³o-szary osad na korku wlewu oleju, wtedy niestety czeka Cie troche roboty - minimum uszczelki. Inna mo¿liwo¶æ, któr± podpowiedzia³ mi kumpel, to zablokowanie termostatu, jest on trochê uchylony tak, ¿e minimalny przep³yw jest ale mo¿e dawaæ objaw pozornego wzrostu objeto¶ci p³ynu.

:
W uk³adzie ch³odzenia jest podci¶nienie. Zazwyczaj cieknie z uk³adu tylko na biegu ja³owym - im wy¿sze obroty tym mniej cieknie.

Wczoraj ciek³o mi (i to obficie) na ³±czeniu wê¿a z ch³odnic± ale tylko jak sta³em, wiêc zanim naprawi³em stara³em siê nie zatrzymywaæ.



Problem taki pojawia siê zazwyczaj na nie do koñca rozgrzanym silniku. mo¿e to dla tego ci ciek³o.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
Lbzdz napisa³/a:
W uk³adzie ch³odzenia jest podci¶nienie. Zazwyczaj cieknie z uk³adu tylko na biegu ja³owym - im wy¿sze obroty tym mniej cieknie.

Wczoraj ciek³o mi (i to obficie) na ³±czeniu wê¿a z ch³odnic± ale tylko jak sta³em, wiêc zanim naprawi³em stara³em siê nie zatrzymywaæ.



Problem taki pojawia siê zazwyczaj na nie do koñca rozgrzanym silniku. mo¿e to dla tego ci ciek³o.


co¶ Ci chyba siê pomyli³o - gdyby by³o podci¶nienie nic by nie wycieka³o, prosta próba - odkrêæ korek zbiornika p³ynu na rozgrzanym silniku - najlepiej w rêkawicach spawalniczych po ³okcie, grubym ubraniu, i os³onie twarzy. Objaw o którym mówisz znikn±³ bo nagrza³ siê króciec i doszczelni³ po³±czenie; w±¿ jest z zewn±trz trzymany opask±.

:
Przepraszam ale chyba tobie siê pomyli³o. Mo¿e nie mia³e¶ do czynienia z uk³adami ch³odzenia ale zapewniam podci¶nienie jest. Wytwarza siê wtedy gdy pompa pracuje na obrotach.

Na ja³owych s³abo pompuje wiêc podci¶nienia nie ma. Jak silnik zgasisz to jest nadci¶nienie z powodu paruj±cego ( w skrajnych przypadkach gotuj±cego siê p³ynu) - dla tego chlu¶nie ci spod korka. Na obrotach wy¿szych ci siê to nie zda¿y.



I u mnie od pe³nego rozgrzania nic sie nie uszczelni³o bez ingerencji rêcznej. Rozszerzalno¶æ temperaturowa cudów nie czyni. lekkie "pocenie siê" to uszczelni ale solidnego kapania nie ma szans.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
kuboszek
[Usuniêty]
:
Dziêki Ch³opaki za za¿art± dyskusjê :-D



Na razie obserwujê moto, je¿d¿ê nie du¿e dystanse (raczej po mie¶cie) i jak na razie nie wyciek³o ani kropelki - chyba ¿e od razu nie wyparowa³o :-)8

Sprawdzê w weekend z tym olejem, mo¿e co¶ siê oka¿e.

Ca³y czas zastanawia mnie ten wysoki poziom p³ynu ch³odz±cego, o którym pisa³em. Sprawdzê jeszcze raz i dam Wam znaæ jak teraz jest.

:
Lbzdz napisa³/a:
Przepraszam ale chyba tobie siê pomyli³o. Mo¿e nie mia³e¶ do czynienia z uk³adami ch³odzenia ale zapewniam podci¶nienie jest. Wytwarza siê wtedy gdy pompa pracuje na obrotach.

Na ja³owych s³abo pompuje wiêc podci¶nienia nie ma. Jak silnik zgasisz to jest nadci¶nienie z powodu paruj±cego ( w skrajnych przypadkach gotuj±cego siê p³ynu) - dla tego chlu¶nie ci spod korka. Na obrotach wy¿szych ci siê to nie zda¿y.



I u mnie od pe³nego rozgrzania nic sie nie uszczelni³o bez ingerencji rêcznej. Rozszerzalno¶æ temperaturowa cudów nie czyni. lekkie "pocenie siê" to uszczelni ale solidnego kapania nie ma szans.


Sorry, ale podyskutuje... :-P . troche z uk³adami ch³odzenia w samochodach mia³em do czynienia, a teraz mam styczno¶æ z trochê wiêkszymi (tak po parê tysiêcy m3). Pompa w uk³adzie ch³odzenia ¿adnego powa¿nego ci¶nienia ani podcisnienia nie wytworzy. Ciecz w czasie rozgrzewania powiêksza swoj± objêto¶æ - a wiêc w uk³adzie zamkniêtym musi pojawiæ siê ci¶nienie, w wiêkszo¶ci przypadków poziom ci¶nienia jest ograniczany przez korek wlewu na zbiorniku. To ¿e po otwarciu korka p³yn zaczyna siê gotowaæ wynika ze spadku cisnienia w uk³adzie po jego rozszczelnieniu - temp. wrzenia jest zale¿na od cisnienia.

pozdrawiam

:
Dyskusja dobra rzecz. My¶lê ¿e dojdziemy w ten sposób dojdziemy do prawdy.

A prawdy s± zawsze trzy:

prawda, ca³a prawda i gówno prawda ;-)

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pe³na wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group