Kontrolka TEMP |
Autor |
Wiadomość |
Janusz [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-10-14, 13:22 Kontrolka TEMP
|
|
|
Witam
Mam problem - w chwili kiedy staje na swiatlach/w korku (mimo tego ze wczesniej jechalem non stop ok 20/30 km zapala sie kontrolka TEMP - dalsza jazda z predkoscia ok 60/70 km/h powoduje ze gasnie po ok 3 minutach.
Plyn w ukladzie jest JEST (tzn ostatnio majac dylemat czy jest wlalem w zbiornik wyrownawczy ok 0.7L i przelalem - od dolu jest wezyk i troche polecialo wiec zakladam ze jest uklad pelny).
Czy nim zapali sie kontrolka powinien wlaczyc sie wiatrak - u mnie sie nie wlacza (jak go sprawdzic?)
Jak sprawdzic dzialanie pompy wodnej ?
Dodam ze maksymalne predkosci z ktorymi sie poruszam to srednio 90km/h (max 120)
Z gory dzieki za info - POZDRO |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-10-14, 16:33
|
|
|
Wiatrak sprawdź podłączając na krótko do zasilania (zwierasz czujnik temperatury), później sprawdź, a raczej na początku, bezpiecznik wiatraka, oraz czujnik temperatury w chłodnicy. Działanie pompy można sprawdzić w ten sposób, że dotykając pompy podczas jej działania powinieneś odczuć, że się kręci (to taka luźna teoria :) ) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Janusz [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-08, 22:01 Co dalej ?
|
|
|
Dzieki za odpowiedz.
Odnosnie moich poczynan to :
1. Wylalem caly plyn - byl zielony i bylo go OK 2 litrow
2. Wykrecilem chlodnice - poszla do regenerecji/odnowienia za jedyne 80PLN
3. Nim wkrecilem chlodnice dmuchnalem w gumowy waz / wylecialy resztki plynu przez dolne rurki odpowietrzajace i przez zbiornik wyrownawczy
4. Zalozylem chlodnice na miejsce
Zostalo zalac uklad plynem a ja dalej nie wiem:
Jak (prosze o instrukcje dla laika) sprawdzic dzialanie wentylatora?
Jak sprawdzic to cos wkrecone w chlodnice na dole (termostat ? czujnik temperatury ?) - jest do tego wpiety jeden przewod od wentylatora - jak go wykrecilem to podczas potrzasania (temp pokojowa) cos w nim delikatnie "latalo" - po wrzuceniu do wrzatku i ponownym potrzasaniu bylo cicho.
Czy w ukladzie sa dwa czujniki temperatury - jeden wlacza kontrolke a drugi wiatrak ?
Z gory dzieki za cierpliwa lekture i ewentualna odpowiedz ... |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-02-08, 22:24
|
|
|
Wiatrak na krótko podłączasz pod zasilanie i powinien się zakręcić..
Czujnik temperatury, piszesz, że wrzucałeś do wrzątku.. Jeśli tylko po to by się pogotował z jajkami to nie ma to sensu.
Czy dokonałeś w tej próbie jakiś pomiarów?
Czujnik powyżej 80 stopni powinien między obudową, a elektrodą stanowić "zwarcie elektryczne".
Zmierzysz zwykłym omomierzem, bądź czymkolwiek innym, ja to zrobiłem za pomocą starej latarki i kabelka, bo to akurat było pod ręką... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
Janusz [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-10, 22:40
|
|
|
Dzieki za podpowiedz/odpowiedz
Na chwile obecna pytam o cudo wkrecone w chlodnice (thermostatic switch).
Wyczytalem w instrukcji ze temperatura "zadzialania" to 93-97st C - wzialem miernik, zagotowalem wode w czajniku razem z termostarem i dupa - temperatura wody to ok 95st C a czujnik "niezadzialany". Zostal piekarnik - temp. 100-110 st C i dalej NIC. CZy ktos wie ile kosztuje owe cudo i czy istnieja zamienniki. Na chwile obecna czekam na info z polskiego salonu i z niemieckiego jaka jest cena ... Moze ktos widzial gdzies uzywke (sprawna bo cos co robi za zaslepke w chlodnicy juz mam ) |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-02-10, 23:40
|
|
|
Było już o tym na forum.
Kup od jakiegoś samochodu, Matiza, Poloneza czy innego wynalazku, idź z tym co masz do sklepu samochodowego to Ci Pan dobierze, oby temperatura zadziałania była taka sama bądź lekko niższa. gwint zawsze można przetoczyć, a jak dobrze pójdzie to znajdziesz na identycznym gwincie..
Powodzenia |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Janusz [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-11, 07:03
|
|
|
Czytalem na forum i porownywalem foty termostatow. Wydaje mi sie ze odnosnie dobierania czesci z Matiza to chodzilo o termosensor (ten przy wlewie plynu chlodzacego) a nie o termostat (ten z chlodnicy do ktorego przypiety jest przewod z wiatraka)... |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2009-02-11, 07:11
|
|
|
do któregoś modelu pasował termostat z avensis
Oryginalny post |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-02-11, 10:10
|
|
|
Janusz napisał/a: | Czytalem na forum i porownywalem foty termostatow. Wydaje mi sie ze odnosnie dobierania czesci z Matiza to chodzilo o termosensor (ten przy wlewie plynu chlodzacego) a nie o termostat (ten z chlodnicy do ktorego przypiety jest przewod z wiatraka)... |
Tak nazwę Matiza rzuciłem dla przykładu, nie wiem od czego pasuje w 100%... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2009-02-11, 16:44
|
|
|
Ja miałem zamontowany czujnik od borewicza wraz z "przejściówką".
Czujnik zdjąłem bo kupiłem oryginał (53 Eur + VAT + przesyłka - na szczęście dla mnie eur kosztował wtedy 3,30).
Stary borewiczowski wraz z przejściówką mam w garażu - jak sobie życzysz mogę przesłać. powinien pasować. Taki sam czujnik jest w 750 i 1100 chociaż mają inne nr części. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Dodo
Dominik
Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 519 Skąd: W-Wa / Sanok
|
Wysłany: 2015-05-19, 18:28
|
|
|
Może banalne pytanie, ale jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi; czy po przekręconym kluczyku w stacyjce na nieodpalonym silniku powinna świecić się dioda TEMP na budziku? |
|
|
|
|
kruzi
Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 261 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-05-19, 18:39
|
|
|
Dodo napisał/a: | Może banalne pytanie, ale jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi; czy po przekręconym kluczyku w stacyjce na nieodpalonym silniku powinna świecić się dioda TEMP na budziku? |
tak powinna się świecić |
|
|
|
|
laszlo
Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-12, 21:52
|
|
|
Gdzie dokładnie się znajduje termosensor/termoswitch w VT600 od 1997r? Teoretycznie w serwisówce jest fotka ale jest tak kiepskiej jakości, że w żaden sposób nie mogę w tym połapać się. |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-12, 23:07
|
|
|
Jeżeli chodzi Ci o termostat i czujnik temperatury jest ulokowany pod zbiornikiem dokładnie w okolicach korka wlewu płynu chłodniczego. Natomiast włącznik wentylatora jest ulokowany w dolnej części chłodnicy po jej prawej stronie.
https://www.youtube.com/watch?v=h9m5nXTzL9w |
|
|
|
|
|