/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Honda Shadow :D / Yamaha Drag Star / Suzuki Intruder
Autor Wiadomość
ogi888 

Motocykl: Do kupienia :D
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-07-09, 22:10   Honda Shadow :D / Yamaha Drag Star / Suzuki Intruder

Witam,

W związku z mającymi (mam nadzieję) niedługo zmienić się przepisami, odnośnie kierowania motocyklami do pojemności 125cm na prawko kat. B, w końcu będę mógł kupić motor :D z głupoty :evil: nie zrobiłem prawka na A i na razie zostaje mi tylko wybór w 125... Jeśli to się okaże moją ukrytą pasją pewnie zrobię to prawko, a jeśli się okaże, że jednak nie będę miał czasu na jazdę to przynajmniej tyle nie stracę :D Jako że trafiłem na forum "cieni" mam nadzieję, że nikt mnie nie zbluzga, że chociaż myślę o czymś innym :P Poszukuje motocykla:
1. Pojemność na papierze 125 (chyba, że wiecie jak 250 zarejestrować na 125 :-)8 )
2. Wizualnie jak największy, żeby chociaż wyglądał jak motor. Widziałem akurat ostatnio honde rebel 125 no i trochę mnie zawiodły jej gabaryty... shadow'ki na żywo nie widziałem, ale czytając o niej, podobno przypomina 600 :D i to już mnie bardziej cieszy :D
3. Silnik w układzie V
4. No fajnie gdyby dźwięk też przypominał "rasowy" motocykl, a z tego co gdzieś już wyczytałem, shadow'ka przy większych prędkościach ma z tym problem.. Chyba, że można zrobić jakieś modyfikacje wylotu, to ja zdolny chłopak jestem i jakoś ogarnę temat ;)

z poszukiwań na alledrogo i innych serwisach aukcyjnych udało mi się wyszukać chyba podobne do siebie motory

1. Honda Shadow - cena chyba najbardziej przystępna, duży wybór
2. Yamaha Drag Star - stosunkowo mało ich w obiegu wtórnym i też trzeba ze 2-3 tyś. dołożyć więcej jak do shadowki... ale podobno też bardzo udany motocykl
3. Suzuki intruder - stosunkowo ich też dość mało, ale cena podobna do shadow'ki

Czy miał ktoś do czynienia z wymienionymi wyżej motorami na żywo ?? Jeśli tak prosił bym o jakieś informację, na temat tego czy wszystkie spełniają moje wymagania :D Wiem, że to forum shadow'ki, ale powiem szczerze, jak trafi się okazja gdzieś niedaleko mnie to z chęcią się przejadę i pewnie od razu kupię motor, znając siebie (brak czasu na zwiedzanie polski w poszukiwania tego "najlepszego") i może po co mam wtopić w jakąś yamahę lub suzuki, chyba, że to też polecane modele

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.
 
 
Pio Trek 
...


Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-09, 22:29   

mamy w większości ...... shadowki
_________________
you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull
 
 
ogi888 

Motocykl: Do kupienia :D
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-07-09, 22:38   

Się domyślam, w końcu takie forum :D ale jeżdżąc na jakieś zloty, spotkania, chyba macie kontakt, chociaż by wizualny z wymienionymi prze zemnie motorami ;)
 
 
Robercik 


Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 326
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2014-07-09, 22:45   

Witaj!

Pierwsze co mnie razi w Twojej wypowiedzi to słowo "motor". Motor to silnik, pamiętaj proszę o tym.. Ale wracając do tematu. Miałem przyjemność jeździć 125-tką, przez prawie pięć lat. Zrobiłem na niej ponad 30 tyś km, więc mogę się co-nieco wypowiedzieć :) Motocykl ten spełnia większość z Twoich wymagań: odpowiednia pojemność, wizualnie wygląda co najmniej na półlitrową maszynę, silnik w układzie V. Jest jedna rzecz, która dla wytrawnego motocyklisty od razu powie, że to nie jest silnik o większej pojemności - dźwięk. Miałem oryginalny tłumik i nie chciałem go zmieniać i nic nie kombinowałem z przewiercaniem itp, ale jak dodasz gazu i silnik będzie wchodził w obroty, to sorry - pojemności nie oszukasz.. Ale na wolnych obrotach ładnie brzmi :)

Wrażenia z jazdy - genialne! Potrafiłem zrobić trasy po 100km i nic mnie nie bolało. Motocykl bardzo wygodny (ale to jeszcze zależy od ustawienia stopnia naprężenia amortyzatorów), Ale na długie trasy niekoniecznie jest dobry ze względu na prędkość. No, tutaj musze Cię trochę zasmucić, bo nie poszalejesz.. 100 - 110km/h nie więcej (osobiście 115 - max), ale nie o to tu chodzi. Jeździłem również z plecaczkiem w trasy, to spokojnie 90 - 100 wyciągałem, jednak o żadnym przyśpieszeniu przy wyprzedzaniu już mowy nie było.

Co do serwisowania..
miałem to szczęście, że trafiłem na świetny egzemplarz - oprócz rzeczy serwisowych nie zaglądałem w ogóle do silnika.. Oczywiście raz do roku porządny serwis - wymiana uszczelniaczy w lagach, olej w silniku, komplet napędu (obie zębatki i łańcuch) i gumy co jakieś 2 lata. Poza tym lałem benzynę do baku (najpierw 95, potem 98) i w trasę :) I jeszcze jedna rzecz: nie ma jeszcze zamienników do filtra powietrza, a oryginalny (@$%!#%*) kosztuje ok160 zł. Ale mam nadzieję, ze niedługo to się zmieni..

Na innych motocyklach nie jeździłem, chociaż swego czasu miałem chrapkę na DragStar'a, ale jakoś nie zdradziłem mojej Małej Hani. Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania - śmiało pytaj :)
_________________
Primum non nocere
 
 
ogi888 

Motocykl: Do kupienia :D
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-07-09, 23:09   

Dzięki za odpowiedź ;) Sorki za "motor" ale jak widać, dopiero wchodzę w świat MOTOCYKLI ;) no mniejsza z tym. Powiem tak, wracając do tego co pisałem, jestem głęboko przekonany, że o ile trafię na dobry egzemplarz Hani, to będę z niego zadowolony tak czy siak. Ale wszystkie Hanie które oglądam na necie są dość daleko od mojego miejsca zamieszkania. Dlatego jeśli trafiła by się okazja na jakiegoś Drag Stara czy Intrudera, to czy jest sens za nimi się oglądać (spełnia wymagania wymienione w pierwszym poście - głównie wielkość/gabaryty/masa). Tak jak pisałem, mając doświadczenie jedynie na WSK'ach to podejrzewam, że o ile silnik nie "wybuchnie przy odpalaniu" to kupie pierwszy motocykl, który pojadę oglądać. No niestety nie mam zbyt dużo wolnego czasu, dlatego muszę iść na kompromisy..

Ale jeszcze co do Hani 125 - pisząc jadąc z "plecaczkiem" masz na myśli dodatkową osobę?? No sorki , ale nie znam się jeszcze :D

Bo przyznam się szczerze, że o ile kupie motocykl, to pierwsza trasa będzie nad morze jakieś 280 km :D i czy owa Hania da rade taką trasę z osobą towarzyszącą :D
 
 
kjakub 

Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 74
Skąd: G. Śląsk (Tychy)
Wysłany: 2014-07-10, 00:16   Re: Honda Shadow :D / Yamaha Drag Star / Suzuki Intruder

ogi888 napisał/a:
1. Honda Shadow - cena chyba najbardziej przystępna, duży wybór
2. Yamaha Drag Star - stosunkowo mało ich w obiegu wtórnym i też trzeba ze 2-3 tyś. dołożyć więcej jak do shadowki... ale podobno też bardzo udany motocykl
3. Suzuki intruder - stosunkowo ich też dość mało, ale cena podobna do shadow'ki

Gdyby Cię to interesowało, to z tych motorków tylko Honda ma silnik chłodzony cieczą. Zdarzają się ludzie twierdzący, że silniki chłodzone cieczą są bardziej skomplikowane, czy awaryjne, ale moim zdaniem opowiadają bzdury. Takie silniki są bardziej żywotne oraz często mają w specyfikacji dłuższe przebiegi międzyserwisowe (wymiana oleju itp.).
Rozumiem, że interesują Cię tylko motocykle typu chopper/cruiser. Gdybyś rozważał też inne opcje, to na takim samym silniku jak Shadow jest Varadero, które jest całkiem dużym motorem jak na 125.

Robercik napisał/a:
Pierwsze co mnie razi w Twojej wypowiedzi to słowo "motor". Motor to silnik, pamiętaj proszę o tym.

To niech Cię przestanie to razić, bo właśnie popełniasz błąd. :roll: Motor jest jak najbardziej poprawnym określeniem rodzaju pojazdu w języku polskim. Radzę zajrzeć do słownika, czy nawet popytać specjalistów od języka.

ogi888 napisał/a:
Bo przyznam się szczerze, że o ile kupie motocykl, to pierwsza trasa będzie nad morze jakieś 280 km :D i czy owa Hania da rade taką trasę z osobą towarzyszącą :D

Da radę. Na Twoim miejscu zastanawiał bym się, czy to Ty dasz radę :-P Będziesz musiał się liczyć z tym, że w trasie będzie np. kłopot ze sprawnym wyprzedzeniem tira, a także ocenić, czy będzie to w ogóle wygodne ;-)
 
 
KALI 
JARO

Motocykl: BMW 1250GS 2023r. H-D 1350 Electra Glide
Wiek: 53
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3992
Skąd: WROCEK
Wysłany: 2014-07-10, 00:59   

Co do kat. B i kierowania motocyklami do 125 cm. to tak szczerze nie śledziłem tego dokładnie ale jedno co tam wyczytałem to projekt dotyczy automatycznej skrzyni biegów... Może w ostatecznej wersji nie będzie tego zapisu.
_________________
Przeznaczenie myli sie w połowie przypadków.
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-10, 08:58   

Z tego, co się orientuję, to już się z tej automatycznej skrzyni biegów wyleczyli :mrgreen:
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
skinner 

Motocykl: w planach
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań/Kaźmierz
Wysłany: 2014-07-10, 09:35   

Automaty wyleciały w senacie bo faworyzowało by to kilku producentów ;)
 
 
ogi888 

Motocykl: Do kupienia :D
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-07-10, 10:16   

Dzięki chłopaki za odzew ;)

Co do chłodzenia cieczą osobiście mi się wydaje, że jest to jednak lepsze rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chodzi o postoje w mieście.

Varadeo widziałem w necie i jednak to nie moja bajka. Jeszcze też nad jakimś plastikiem się zastanawiałem, ale w ich wypadku to już musowo chociaż ta 600 musiała by być. Może nawet i gdyby wyglądał na dużą maszynę, to prędkości nie osiągnie, a to o to chyba w tych plastikach chyba chodzi. Dlatego, chcę zacząć od jazd na chopper'ze / cruiser'ze.

Co do trasy... :chytrusek: tak jestem schapany na jazdę motorem, bo tyle lat nie miałem okazji, że raczej mi to nie będzie przeszkadzać. Co innego partnerka może stwierdzić... najwyżej pociągiem wróci :mrgreen: Czasowo wydaje mi się nawet podobnie mogę ogarnąć, bo jak w jakimś większym mieście wpadnę w korek, to autem nie przeskoczę, a motocyklem prędzej i już czas zaoszczędzony ;)

Projekt ustawy, staram się śledzić w miarę na bieżąco http://www.sejm.gov.pl/se...roc.xsp?nr=1957 , automaty były w pierwotnej wersji, później przegłosowali poprawkę, a teraz czeka sobie na podpis Bronka (albo odrzucenie) :D po podpisie, max 30 dni i najpóźniej 17 sierpnia wchodzi w życie :D

A jakie są możliwości podrasowania shadow'ki ??
 
 
jarek_boles 


Motocykl: VTX 1300 C 04
Wiek: 43
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 48
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2014-07-10, 11:00   

ogi888 napisał/a:

A jakie są możliwości podrasowania shadow'ki ??


W swojej Shadowce miałem wymieniony układ wydechowy na przelotowy, przyrostu mocy nie zauważyłem, za to dźwięk na wolnych obrotach był bardzo przyjemny.Na ebaju były swego czasu zestawy do powiększenia pojemności, chyba do 175 cm3, nie pamiętam ceny, ale było to zupełnie nieopłacalne.
 
 
Robercik 


Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 326
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2014-07-10, 11:21   

kjakub, niestety dobrze gadasz. Na sjp.pl słowo 'motor' jest używane jako potoczne określenie motocykla. Ale mi to nie pasuje.
_________________
Primum non nocere
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-10, 13:13   

skinner napisał/a:
Automaty wyleciały w senacie bo faworyzowało by to kilku producentów ;)

Tak czy owak, Bohu slawa, ze wyleciały. Na brak wyobraźni czy zwykłą głupotę żaden automat nie pomoże :evilek:

[ Dodano: 2014-07-10, 13:14 ]
ogi888 napisał/a:
Co innego partnerka może stwierdzić... najwyżej pociągiem wróci :mrgreen:

I to się nazywa zdrowe podejście :-)8 :toast:
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
ogi888 

Motocykl: Do kupienia :D
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-07-11, 20:12   

A tak optymalna prędkość na Hani z drugą osobą to średnio ile może wynosić ?? 80-90 km/h w trasie da radę ??


No to dochodząc do sedna, czy któryś z forumowiczów nie chce się pożegnać ze swoim schadowem ?? :D
 
 
Robercik 


Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 326
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2014-07-13, 12:40   

Z plecaczkiem (pasażerem) polecisz 90 km/h. Ja ze swoim momentami dopinałem pełnej setki :) Kurcze, gdybyś się odezwał dwa miesiące temu... Wtedy swoją sprzedawałem... Ale jak już nabędziesz swojego Cienie, to pochwal się :)
_________________
Primum non nocere
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM