/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-03-24, 20:34
Jak sprawdzić rocznik opony
Autor Wiadomość
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-15, 09:30   

Todek napisał/a:
Ja nadal nie jestem pewien, że te fotki które zrobiłeś, przedstawiają to miejsce w którym jest wytłoczona data produkcji opony.

Na pewno nie ma tam jeszcze innych oznaczeń?

Żebym zobaczył tą Twoja oponkę to bym wiedział, gdzie jest data produkcji, a tak na odległość.

A może faktycznie podjedź do jakiegoś profesjonalnego zakładu oponiarskiego, najlepiej takiego który ma w ofercie opony motocyklowe, i niech sprawdzą. :chytrusek:


No właśnie mi też jakoś nie pasuje ..... tam coś jeszcze powinno chyba być
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-09-15, 14:40   

Okej żeby rozwiać wszelakie narastające wątpliwości to zrobię zdjęcia i pospisuję WSZYSTKIE numery z oponki :mrgreen:



dobra, nie ważne :-D nic poza tym nie ma :shock:

za to przeglądając nowe oponki do zakupu, zauważyłem oznaczenie 170/80 -15 TL 77H M/C, tylne koło



"M/C" to jest jakieś oznaczenie o zdatności opony z angielskiego - bo m + s to jest mud and snow... a tutaj to nie mam pojęcia.... może dodatkowe wzmocnienia boku opony? od strony felgi?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
motorock 
Maciek


Motocykl: VTX 1800 R 07
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: PŁOCK
Wysłany: 2008-09-18, 09:21   

Oznaczenie M/C to po prostu opona motocyklowa,a wyprodukowano ją najprawdopodobniej 44-go tygodnia 1995r.(2005 byłaby końcówka 05).
_________________
Always Look On The Bright Side Of Life
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-09-18, 15:06   

motorock napisał/a:
Oznaczenie M/C to po prostu opona motocyklowa,a wyprodukowano ją najprawdopodobniej 44-go tygodnia 1995r.(2005 byłaby końcówka 05).






CUD ŻE JESZCZE JESTEM CAŁY :thx: :thx: :thx: i tak na zimę trzeba wymienić komplet na NÓWKI :-) wiem wiem, że temat opon był wałkowany 1000 tysięcy razy, ale co do opon, które opłacałoby się włożyć na felgę mam kilku faworytów:

1. Maxxis M6011R CLASSIC - poczytałem trochę o maxxis'ach i ponoć dla jednych gites... a dla 2-gich za twarda guma.... wydaje mi się że by były...

2. Heidenau K 65 rear - nic o nich mi nie wiadomo w działach chopper/cruiser. w ścigach sobie chwalą...

3. Continental Milestone CM2 - tutaj już kompletnie nic na ich temat nie wiem.

4. Pirelli MT 66 - coś mi świta, że chwalił te Pirelki, a ktoś też wspominał, że za twarde są....

5. Avon Venom AM 42 - same dobre opinie, o nich.

6. Metzeler ME 880 Marathon - te które polecał shadok i reszta ekipy :-)



rozważam maxxis'y i pirellki ale najchętniej to bym się dowiedział o każdej gumie jakiejś opini... :-D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-18, 16:06   

pirellki sa ladne i dobre, natomiast brac generalnie poleca me880 - podobne swietnie trzymaja.
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 43
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-09-18, 19:39   

Dunlop D404 też są dobre. przez 4 sezony się trzymają, a potem to jak komu na zdrowiu zależy (no oczywiście jeśli się nie oszczędza paliwa)
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-09-18, 20:06   

Lbzdz napisał/a:
Dunlop D404 też są dobre. przez 4 sezony się trzymają, a potem to jak komu na zdrowiu zależy (no oczywiście jeśli się nie oszczędza paliwa)




w ogóle Dunlopy są super, tak samo K555- super guma, wielu jeździ i chwali.



nawet moja 15 letnia, mnie nie zabiła.... ani nawet się nie uśliznęła- a to już coś :mrgreen:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Blues 
Tug Riders


Motocykl: VT 750 C2 00
Wiek: 53
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 84
Skąd: Hamburg
Wysłany: 2008-09-18, 20:52   

Divastion napisał/a:
motorock napisał/a:
Oznaczenie M/C to po prostu opona motocyklowa,a wyprodukowano ją najprawdopodobniej 44-go tygodnia 1995r.(2005 byłaby końcówka 05).






CUD ŻE JESZCZE JESTEM CAŁY :thx: :thx: :thx: i tak na zimę trzeba wymienić komplet na NÓWKI :-) wiem wiem, że temat opon był wałkowany 1000 tysięcy razy, ale co do opon, które opłacałoby się włożyć na felgę mam kilku faworytów:

1. Maxxis M6011R CLASSIC - poczytałem trochę o maxxis'ach i ponoć dla jednych gites... a dla 2-gich za twarda guma.... wydaje mi się że by były...

2. Heidenau K 65 rear - nic o nich mi nie wiadomo w działach chopper/cruiser. w ścigach sobie chwalą...

3. Continental Milestone CM2 - tutaj już kompletnie nic na ich temat nie wiem.

4. Pirelli MT 66 - coś mi świta, że chwalił te Pirelki, a ktoś też wspominał, że za twarde są....

5. Avon Venom AM 42 - same dobre opinie, o nich.

6. Metzeler ME 880 Marathon - te które polecał shadok i reszta ekipy :-)



rozważam maxxis'y i pirellki ale najchętniej to bym się dowiedział o każdej gumie jakiejś opini... :-D








No to masz dylemat.... bardzo dobre opony to Metzeler, polecam.

Ta firma istnieje od prawie 150 lat a od ponad 100 lat specjalizuje się w produkcji opon motocyklowych.



A tak z innej beczki...

W Niemczech np. istnieje obowiązek posiadania opon, których wymiary widnieją w dowodzie rejestracyjnym. Wszelkie odstępstwa są zabronione i skutkują niedopuszczeniem do ruchu.

Taka ciekawostka.
_________________
Jeżdżę wyłącznie w bluesowym tempie...
 
 
Jedrek.W. 


Motocykl: MAM MOTO !!!
Wiek: 65
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 565
Skąd: Kutno
Wysłany: 2008-09-18, 22:35   

Witam!

Moje Pirelli M66 Route są super....latem. Dzisiaj znów mi o tym przypomniały...tyłek mi się ślizgnąl na rondzie.Czeka mnie zmiana po tym sezonie. Chyba założę Metzellery...dobre słowa o nich słychac.

Pozdrawiam.
_________________
Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-09-18, 22:41   

Z tego co wiem, i widziałem na moto sprowadzanych z USA, to Honda fabrycznie montuje tam Dunlopy. :chytrusek: K555, D404. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-09-18, 22:43   

Jeżdziłem na Shinko,Kenda,Metzeler,Dunlop,

Zdecydowanie Dunlop 3 sezony i naprawde trzyma.

Metzeler bardzo dobry ale szybciej twardnieje od Dunlopa
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-19, 08:57   

Dziubek napisał/a:
Jeżdziłem na Shinko,Kenda,Metzeler,Dunlop,

Zdecydowanie Dunlop 3 sezony i naprawde trzyma.

Metzeler bardzo dobry ale szybciej twardnieje od Dunlopa


A ja mam Avony ... nie wiem, od kiedy - muszę sprawdzić roczniki - bo na takich kupiłem ... jak na razie na kilka tych małych przejażdżek ,plus jedna większa, to jestem zadowolony. W 500 miałem Maxxisy Promaxxy i trzymały się bardzo dobrze.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-09-19, 09:16   

Ja w chwili obecnej na przednim kółku mam AVONA, a na tylnym DURO. :-D

Jak do tej pory nie narzekam, zrobiłem na tych gumkach około 4 tys. mil i jest OK.

Kilka razy musiałem dość gwałtownie hamować, nawet na mokrej nawierzchni, i było spoko, żadnego uślizgu, na zakrętach też nie miałem nigdy żadnych problemów.

Obydwie oponki są z 2000 roku. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Yashiek
[Usunięty]

  Wysłany: 2008-09-25, 09:53   Jak Czytać opony?

Panowie, Panie!



- oto link: - Jak czytać opony? :lol: :twisted:



P. S. - Po lewej stronie trzeba otworzyć Motocykle, w Technice trzeci odnośnik od góry.



:thx: Pozdrawiam :thx:
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-09-25, 15:32   

Yashiek :mrgreen: kawał dobrego linka :lol: :thx: :thx: :thx: :thx: przyda się na pewno :-)



Teraz to już na 100% wiem, że moja opona jest z 44 tygodnia 1995 roku :roll: :shock: :thx:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM