/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnika VT-750 C2 RC44
Autor Wiadomość
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-27, 18:23   

Mnie to nie martwi. Skoro ktoś uszczelnił simeringiem to znaczy że tak ma być.
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-12-27, 23:28   

Producent zaleca SAE 10W40 klasy API SE, SF lub SG czyli kwalifikuje się wedle producenta:
MOTUL 5100 API SG/SH/SJ/SL/SM
MOTUL 7100 API SG/SH/SJ/SL/SM/SN
MOTUL 3000 4T API SG/SH/SJ

długo by wymieniać, wszystkie oleje od 10W w górę syntetyczne, pół syntetyczne oraz mineralne spełniają teoretycznie wymagania z książki serwisowej. Oleje 0W oraz 5W nie spełniają tych norm.
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2014-01-30, 20:18   

Wtrącę i ja swoje trzy grosze do tej dyskusji.
Uważam że przede wszystkim należy się stosować do zaleceń producenta. Jeśli zaleca olej 10W40 to taki należy stosować (w moim manualu jest to wyraźnie uzależnione od warunków temperaturowych w jakich używany jest motocykl). Olej syntetyczny lepiej zachowuje się w szerszym zakresie temperatur niż mineralny lub półsyntetyk ale przecież jeździmy głównie latem w temperaturach pomiędzy 10 a 30 stopni, więc czy warto wydawać kasę na olej którego własności i tak nie będziemy w stanie wykorzystać? Raczej kupiłbym droższy, dobrej jakości filtr oleju. A propos PRL-u to nie wiem czy ktoś pamięta, ale w czasach kiedy nie było jeszcze olejów syntetycznych zalecano inny olej na zimę a inny(gęściejszy) na lato.
 
 
Śp.hudy 
Artur


Motocykl: Honda Shadow VT600c 2000r
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 133
Skąd: Kliniska Wielkie
Wysłany: 2014-01-31, 21:25   

Olej należy stosować taki jaki zaleca producent danego silnika.zdecydować się na jednego producenta oleju i nie zmieniać.
Najwięcej niepożądanych osadów w silniku powstaje ,na skutek niewłaściwej eksploatacji silnika,i złej jakości benzyn ,co w naszym kraju jest ogólnie wiadomo.
Od 20 lat naprawiam silniki 4 sów owe też HONDE i to jest żelazna zasada.
Zalecenia producenta są święte,oni te silniki poddają rożnym testom w różnych warunkach.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-01, 11:11   

Na jakiej podstawie twierdzisz że nie można zmieniać producenta oleju ? Aż tak daleko to bym nie uświęcał np. Castrola i całe życie temu koncernowi nie dawał zarobić. Przyjmijmy że stosujemy w danej klasie jakościowej zalecane przez producenta, producent obojętnie jaki byle by nie był to Pan Ździsiu/firemka Krzak. Co do paliwa - jak ktoś myśli że zatankuje w krzakach 15 gr taniej niż ma Orlen/Shel na dystrybutorze to czego ma oczekiwać po paliwie ? (jeżdżę dieslem tankuje na shellu, filtr paliwa wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta - 40 tyś nie miałem jeszcze problemu z odpaleniem) tak więc problemy z układem paliwowym są na własne życzenie bo Polacy jak to w reklamie Biedronki lubią oszczędzać na wszystkim, a szkłem tyłka się nie utrze :)

Po załączonym raporcie widać że nie jest aż tak źle, problemy występują w większości na stacjach "krzak". Jak koniecznie chcemy taniej tankować to już lepiej pod marketem. (w tabeli litera "d" oznacza że paliwo spełnia wymagania, pozostałe objaśnienia są na końcu)

uokik_lista_stacji_skontrolowanych_w_okresie_od_14_stycznia_do_31_grudnia_2013_roku.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1011 raz(y) 229,09 KB

_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
Śp.hudy 
Artur


Motocykl: Honda Shadow VT600c 2000r
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 133
Skąd: Kliniska Wielkie
Wysłany: 2014-02-01, 11:48   

Dzisiejsze oleje mają dodatki różnych detergentów,poszczególni producenci mają inny skład tych dodatków.Dlatego lepiej zbyt często nie zmieniać firmy.
Nie twierdze że nie można zmieniać firm.
Wszystkie oleje w swojej klasie są zamienne.
 
 
Janek 


Motocykl: Honda Shadow Spirit VT750C2 2010
Wiek: 70
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 423
Skąd: RZE
Wysłany: 2014-02-05, 22:09   

gabgab napisał/a:
Producent zaleca SAE 10W40 klasy API SE, SF lub SG czyli kwalifikuje się wedle producenta:
MOTUL 5100 API SG/SH/SJ/SL/SM
MOTUL 7100 API SG/SH/SJ/SL/SM/SN
MOTUL 3000 4T API SG/SH/SJ

długo by wymieniać, wszystkie oleje od 10W w górę syntetyczne, pół syntetyczne oraz mineralne spełniają teoretycznie wymagania z książki serwisowej. Oleje 0W oraz 5W nie spełniają tych norm.

Motul na swojej stronie doboru oleju (i innych płynów) zaleca np. do silnika Hondy VT 750 C2 Shadow Spirit (2007+) olej 7100 10W30 (syntetyk) lub 5100 10W30 (półsyntetyk).
Ja wlałem do swojego Spirita olej 5100 10W40.
Mój kolega, u którego serwisuję sprzęta (14 lat pracy w serwisie motocyklowym Yamaha) twierdzi, że mniej ważny jest typ oleju (pół czy pełny syntetyk) i producent oleju, jak regularna (raz do roku) wymiana oleju i filtra w motocyklu oraz zakup oleju z pewnego źródła w nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym.
Pytałem kiedyś w serwisie Hondy, co leją na przeglądach do nowszych modeli Shadow - twierdzą, że przeważnie półsyntetyk 4T, np. Motul 5100 10W40.
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie, :toast:
_________________
Oby drzewa, z których zrobią nasze trumny, rosły jak najdłużej
Ostatnio zmieniony przez Janek 2014-02-05, 22:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-02-05, 22:18   

Janek napisał/a:
Motul na swojej stronie doboru oleju (i innych płynów) zaleca np. do silnika Hondy VT 750 C2 Shadow Spirit (2007+) olej 7100 10W30 lub 5100 10W30.

Taki też olej 10W30, do tego moto zaleca OwnersManual.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Janek 


Motocykl: Honda Shadow Spirit VT750C2 2010
Wiek: 70
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 423
Skąd: RZE
Wysłany: 2014-02-05, 22:29   

Todek napisał/a:
Janek napisał/a:
Motul na swojej stronie doboru oleju (i innych płynów) zaleca np. do silnika Hondy VT 750 C2 Shadow Spirit (2007+) olej 7100 10W30 lub 5100 10W30.

Taki też olej 10W30, do tego moto zaleca OwnersManual.

Todek, strasznie mi się podoba Twój cytat z cara Piotra I w podpisie ! :lol: :toast:
_________________
Oby drzewa, z których zrobią nasze trumny, rosły jak najdłużej
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-06, 19:40   

To że regularnie raz w roku to chyba oczywiste ? Czy jednak zdarzają się takie przypadki ?
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
Janek 


Motocykl: Honda Shadow Spirit VT750C2 2010
Wiek: 70
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 423
Skąd: RZE
Wysłany: 2014-02-06, 19:46   

lukasz napisał/a:
To że regularnie raz w roku to chyba oczywiste ? Czy jednak zdarzają się takie przypadki ?

A jakże ! :-|
_________________
Oby drzewa, z których zrobią nasze trumny, rosły jak najdłużej
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2014-02-06, 21:34   Re: Olej silnika VT-750 C2 RC44

gabgab napisał/a:
Witam, zamierzam na dniach wymienić olej, aby na zimę stał na nowym.... Może nalać czegoś lepszego?


Do tego silnika najlepszy będzie olej rycynowy.
I jestem gotowy się założyć, że silnika nie uszkodzi ta oliwa :chytrusek:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
freightleitner 


Motocykl: Honda Shadow vt750 '99
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: NML
Wysłany: 2014-05-02, 23:41   

Odbiegając troche od tematu,może ktoś wyjaśni w prostych słowach,dlaczego w dzisiejszych ciężarówkach wymiana oleju następuje nawet po 80tyś,a w moto w niewysilonym silniczku,bez turbiny trzeba zmieniać co roku,niejednokrotnie po tysiącu kilometrów?Dodam,iż te smarowidło do tirów jest przeważnie znacznie tańsze... :shock:
_________________
Mam japońca,bo kręci do końca.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-05-03, 00:19   

No tak, to jest dobre pytanie.
To ja może inaczej, dlaczego silnik w przeciętnym "tirze" wychodzi do remontu około 1 000 000 km, a w przeciętnym chopperze około 100 000 km? Oto jest pytanie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
freightleitner 


Motocykl: Honda Shadow vt750 '99
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: NML
Wysłany: 2014-05-03, 00:43   

Dodać należy też,że jest go prawie 10 razy więcej(ok 30l),jednak dalej mam wrażenie że większość to sprawa marketingu :roll:
_________________
Mam japońca,bo kręci do końca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM