Olej silnika VT-750 C2 RC44 |
Autor |
Wiadomość |
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-27, 18:23
|
|
|
Mnie to nie martwi. Skoro ktoś uszczelnił simeringiem to znaczy że tak ma być. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-12-27, 23:28
|
|
|
Producent zaleca SAE 10W40 klasy API SE, SF lub SG czyli kwalifikuje się wedle producenta:
MOTUL 5100 API SG/SH/SJ/SL/SM
MOTUL 7100 API SG/SH/SJ/SL/SM/SN
MOTUL 3000 4T API SG/SH/SJ
długo by wymieniać, wszystkie oleje od 10W w górę syntetyczne, pół syntetyczne oraz mineralne spełniają teoretycznie wymagania z książki serwisowej. Oleje 0W oraz 5W nie spełniają tych norm. |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2014-01-30, 20:18
|
|
|
Wtrącę i ja swoje trzy grosze do tej dyskusji.
Uważam że przede wszystkim należy się stosować do zaleceń producenta. Jeśli zaleca olej 10W40 to taki należy stosować (w moim manualu jest to wyraźnie uzależnione od warunków temperaturowych w jakich używany jest motocykl). Olej syntetyczny lepiej zachowuje się w szerszym zakresie temperatur niż mineralny lub półsyntetyk ale przecież jeździmy głównie latem w temperaturach pomiędzy 10 a 30 stopni, więc czy warto wydawać kasę na olej którego własności i tak nie będziemy w stanie wykorzystać? Raczej kupiłbym droższy, dobrej jakości filtr oleju. A propos PRL-u to nie wiem czy ktoś pamięta, ale w czasach kiedy nie było jeszcze olejów syntetycznych zalecano inny olej na zimę a inny(gęściejszy) na lato. |
|
|
|
|
Śp.hudy
Artur
Motocykl: Honda Shadow VT600c 2000r
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 133 Skąd: Kliniska Wielkie
|
Wysłany: 2014-01-31, 21:25
|
|
|
Olej należy stosować taki jaki zaleca producent danego silnika.zdecydować się na jednego producenta oleju i nie zmieniać.
Najwięcej niepożądanych osadów w silniku powstaje ,na skutek niewłaściwej eksploatacji silnika,i złej jakości benzyn ,co w naszym kraju jest ogólnie wiadomo.
Od 20 lat naprawiam silniki 4 sów owe też HONDE i to jest żelazna zasada.
Zalecenia producenta są święte,oni te silniki poddają rożnym testom w różnych warunkach. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-01, 11:11
|
|
|
Na jakiej podstawie twierdzisz że nie można zmieniać producenta oleju ? Aż tak daleko to bym nie uświęcał np. Castrola i całe życie temu koncernowi nie dawał zarobić. Przyjmijmy że stosujemy w danej klasie jakościowej zalecane przez producenta, producent obojętnie jaki byle by nie był to Pan Ździsiu/firemka Krzak. Co do paliwa - jak ktoś myśli że zatankuje w krzakach 15 gr taniej niż ma Orlen/Shel na dystrybutorze to czego ma oczekiwać po paliwie ? (jeżdżę dieslem tankuje na shellu, filtr paliwa wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta - 40 tyś nie miałem jeszcze problemu z odpaleniem) tak więc problemy z układem paliwowym są na własne życzenie bo Polacy jak to w reklamie Biedronki lubią oszczędzać na wszystkim, a szkłem tyłka się nie utrze :)
Po załączonym raporcie widać że nie jest aż tak źle, problemy występują w większości na stacjach "krzak". Jak koniecznie chcemy taniej tankować to już lepiej pod marketem. (w tabeli litera "d" oznacza że paliwo spełnia wymagania, pozostałe objaśnienia są na końcu)
uokik_lista_stacji_skontrolowanych_w_okresie_od_14_stycznia_do_31_grudnia_2013_roku.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 1011 raz(y) 229,09 KB |
|
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
Śp.hudy
Artur
Motocykl: Honda Shadow VT600c 2000r
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 133 Skąd: Kliniska Wielkie
|
Wysłany: 2014-02-01, 11:48
|
|
|
Dzisiejsze oleje mają dodatki różnych detergentów,poszczególni producenci mają inny skład tych dodatków.Dlatego lepiej zbyt często nie zmieniać firmy.
Nie twierdze że nie można zmieniać firm.
Wszystkie oleje w swojej klasie są zamienne. |
|
|
|
|
Janek
Motocykl: Honda Shadow Spirit VT750C2 2010
Wiek: 70 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 423 Skąd: RZE
|
Wysłany: 2014-02-05, 22:09
|
|
|
gabgab napisał/a: | Producent zaleca SAE 10W40 klasy API SE, SF lub SG czyli kwalifikuje się wedle producenta:
MOTUL 5100 API SG/SH/SJ/SL/SM
MOTUL 7100 API SG/SH/SJ/SL/SM/SN
MOTUL 3000 4T API SG/SH/SJ
długo by wymieniać, wszystkie oleje od 10W w górę syntetyczne, pół syntetyczne oraz mineralne spełniają teoretycznie wymagania z książki serwisowej. Oleje 0W oraz 5W nie spełniają tych norm. |
Motul na swojej stronie doboru oleju (i innych płynów) zaleca np. do silnika Hondy VT 750 C2 Shadow Spirit (2007+) olej 7100 10W30 (syntetyk) lub 5100 10W30 (półsyntetyk).
Ja wlałem do swojego Spirita olej 5100 10W40.
Mój kolega, u którego serwisuję sprzęta (14 lat pracy w serwisie motocyklowym Yamaha) twierdzi, że mniej ważny jest typ oleju (pół czy pełny syntetyk) i producent oleju, jak regularna (raz do roku) wymiana oleju i filtra w motocyklu oraz zakup oleju z pewnego źródła w nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym.
Pytałem kiedyś w serwisie Hondy, co leją na przeglądach do nowszych modeli Shadow - twierdzą, że przeważnie półsyntetyk 4T, np. Motul 5100 10W40.
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie, |
_________________ Oby drzewa, z których zrobią nasze trumny, rosły jak najdłużej |
Ostatnio zmieniony przez Janek 2014-02-05, 22:28, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-02-05, 22:18
|
|
|
Janek napisał/a: | Motul na swojej stronie doboru oleju (i innych płynów) zaleca np. do silnika Hondy VT 750 C2 Shadow Spirit (2007+) olej 7100 10W30 lub 5100 10W30. |
Taki też olej 10W30, do tego moto zaleca OwnersManual. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Janek
Motocykl: Honda Shadow Spirit VT750C2 2010
Wiek: 70 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 423 Skąd: RZE
|
Wysłany: 2014-02-05, 22:29
|
|
|
Todek napisał/a: | Janek napisał/a: | Motul na swojej stronie doboru oleju (i innych płynów) zaleca np. do silnika Hondy VT 750 C2 Shadow Spirit (2007+) olej 7100 10W30 lub 5100 10W30. |
Taki też olej 10W30, do tego moto zaleca OwnersManual. |
Todek, strasznie mi się podoba Twój cytat z cara Piotra I w podpisie ! |
_________________ Oby drzewa, z których zrobią nasze trumny, rosły jak najdłużej |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:40
|
|
|
To że regularnie raz w roku to chyba oczywiste ? Czy jednak zdarzają się takie przypadki ? |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
Janek
Motocykl: Honda Shadow Spirit VT750C2 2010
Wiek: 70 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 423 Skąd: RZE
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:46
|
|
|
lukasz napisał/a: | To że regularnie raz w roku to chyba oczywiste ? Czy jednak zdarzają się takie przypadki ? |
A jakże ! |
_________________ Oby drzewa, z których zrobią nasze trumny, rosły jak najdłużej |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2014-02-06, 21:34 Re: Olej silnika VT-750 C2 RC44
|
|
|
gabgab napisał/a: | Witam, zamierzam na dniach wymienić olej, aby na zimę stał na nowym.... Może nalać czegoś lepszego? |
Do tego silnika najlepszy będzie olej rycynowy.
I jestem gotowy się założyć, że silnika nie uszkodzi ta oliwa |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
freightleitner
Motocykl: Honda Shadow vt750 '99
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: NML
|
Wysłany: 2014-05-02, 23:41
|
|
|
Odbiegając troche od tematu,może ktoś wyjaśni w prostych słowach,dlaczego w dzisiejszych ciężarówkach wymiana oleju następuje nawet po 80tyś,a w moto w niewysilonym silniczku,bez turbiny trzeba zmieniać co roku,niejednokrotnie po tysiącu kilometrów?Dodam,iż te smarowidło do tirów jest przeważnie znacznie tańsze... |
_________________ Mam japońca,bo kręci do końca. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-05-03, 00:19
|
|
|
No tak, to jest dobre pytanie.
To ja może inaczej, dlaczego silnik w przeciętnym "tirze" wychodzi do remontu około 1 000 000 km, a w przeciętnym chopperze około 100 000 km? Oto jest pytanie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
freightleitner
Motocykl: Honda Shadow vt750 '99
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: NML
|
Wysłany: 2014-05-03, 00:43
|
|
|
Dodać należy też,że jest go prawie 10 razy więcej(ok 30l),jednak dalej mam wrażenie że większość to sprawa marketingu |
_________________ Mam japońca,bo kręci do końca. |
|
|
|
|
|