Napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2018-11-22, 13:27
|
|
|
Te 126A to jakoś trochę sporo mi się wydaje.
W wolnym czasie sprawdzę ile jest u mnie to porównamy.
Zobacz czy nadmiernie napięcie nie siada na accu podczas kręcenia silnikiem.
Leo napisał/a: | jakbyś znalazł coś bezobsługowego to będę wdzięczny |
Niestety - znajomi z tej firmy odpuścili temat poszukiwań dla mnie accu.
W tym momencie nie jestem w stanie skorzystać z ich pomocy w kwestii doboru akumulatora do naszych pojazdów
Swoją drogą to coś czuję, że niezbyt im zależy by mi podać symbolikę żelowego accu abym .... nie próbował tego zamawiać w innych firmach.
Cóż - nie skomentuję tego |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-08, 20:24
|
|
|
Koledzy , nie będę zakładał nowego tematu bo problem mam wszystkim znany
Podejrzewałem akumulator, zaniosłem do speca, stwierdził zże jest sprawny (147A rozruchowego) tylko niedoładowany. Zostawiłem w sklepie na 24H, odebrałem naładowany, odpaliłem i banan na gębie. Pojeździłem 10 minut i wziąłem się za wymianę płynów. Clymer w swoim manualu przy wymianie płynu chłodzącego nakazuje rozgrzać żelastwo po wymianie z odkręconym korkiem w chłodnicy i uzupełnić w razie potrzeby. Tak też zrobiłem, lecz po tym 30minutowym grzaniu rozładował się akumulator i już nie odpalił.
Zmierzyłem alternator bez regulatora
10V AC międzyfazowo na wolnych obrotach (1100rpm)
40V AC miedzyfazowo przy ok 3000 rpm
Napięcie ładowania na wolnych obrotach nie istnieje. Pomiar na zaciskach akumulatora wskazuje ciągły spadek napięcia na nim. Dopiero przy ok 3000 mam około 14V z odbiornikami.
W sumie nic dziwnego że nie ładuje bo skoro z alternatora mam 10V AC to włączając spadki napięć na mostku prostowniczym nie ma nawet tych 10V DC.
Alternator nie ma zwarcia do masy a pomiary między 3 fazami nie wykazują asymetrii.
Kostki pod siedzeniem były zaśniedziałe. niektóre konektory się musiały grzać bo plastik delikatnie popłynął
Czy to normalne że Honda nie ładuje na jałowych czy już mam zużyty alternator i dlatego tak niskie napięcie ? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-03-08, 20:33
|
|
|
Trochę małe to napięcie z alternatora.
Złączki pomiędzy regulatorem a alternatorem moim zdaniem są zbyt delikatne - ja użyłem skręcanych popularnych LZ’ów 4mm2 po tym jak mi jedna trochę popłynęła.
U mnie na wolnych obrotach ładowanie jest triche za bardzo na „styk” bo jak włączę lightbary (2x55W) lub włączy się wentylator to już robi się deficyt prądu.
Sprawdź na początek złączkę z tymi żółtymi kablami.
Pomiar robiłeś przy odłączonym regulatorze? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-08, 20:41
|
|
|
tak, przy odłączonym jeśli chodzi o napięcie z alternatora
na podłączonym jak mierzyłem napięcie ładownia |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-03-08, 21:30
|
|
|
Hmmm - jeśli pomiar był na odłączonych kablach od alternatora to tak trochę małe to napięcie chociaż z drugiej strony to .... nawet te 10VAC powinno dać już ładowanie accu.
Pomijając spadki napięć na diodach mamy w przybliżeniu:
UDC = 1.35 * UAC
Sprawdź jeszcze raz tą złączkę z żółtymi przewodami no i .... przyjrzyj się jeszcze raz akumulatorowi.
Prąd rozruchowy accu a jego pojemność to niekoniecznie czasem muszą iść w parze - mi po niecałym roku czasu accu zdechło na tyle, że po tygodniu stania moto nie było szans na jego uruchomienie.
Rozrusznik kręcił ale napięcie było za niskie do wygenerowania iskry.
Odpalenie moto z kabli, zagrzanie go i przejechanie ok 3-4 km nie było wystarczające aby po zgaszeniu być pewnym, że silnik odpalę bez "pomocnika".
W końcu accu oddałem do reklamacji i po kłopocie |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-03-08, 22:57
|
|
|
Normalnie odbiorniki cały czas są włączone i na wolnych obrotach to chyba w żadnych nie ładują, A jakie jest obciążenie- bo może za duże? |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-03-11, 14:49
|
|
|
12.15V na wolnych obrotach to jeszcze tragedii nie ma.
Zmierz prąd idący do/z accu na niskich i wyższych obrotach. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-11, 15:04
|
|
|
Jakich wartości się mam spodziewać? Pytam żeby nie zabić bezpiecznika w multimetrze. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-03-11, 17:00
|
|
|
Do 20 A bez włączania dodatkowych odbiorników, przeciętny multimetr na największym zakresie nie ma bezpiecznika tylko kable i ścieżki, nie nadaje się do takich pomiarów. Mierzy się przy pomocy bocznika. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-03-11, 19:09
|
|
|
arex2006 - przecież masz amperomierz cęgowy wiec jaki problem?
Szykuj się na te kilkanaście A |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-11, 19:23
|
|
|
on nie mierzy prądu DC, to jest badziewie a nie multimetr |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-03-11, 20:44
|
|
|
Faktycznie nie dopatrzyłem, że ma on tylko pomiar prądu AC |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-03-14, 17:34
|
|
|
przymierzam się powoli do demontażu alternatora. Zamawiać uszczelkę czy druciarstwo na silikon? Uszczelka firmy Athena to będzie dobry wybór? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-03-14, 19:30
|
|
|
Uważam że uszczelka to zawsze lepiej, łatwiej przy montażu i demontażu. A z silikon trzeba bardzo ostrożnie dawkować żeby nadmiar nie pozapychał czegoś. A tak przy okazji, na pewno uzwojenia? |
|
|
|
|
|