Napięcie ładowania
Odpowiedz do tematu

:
Primo - nie zaczyna się zdania od "A więc..."

Secundo - temat stary jak to forum - wystarczy poszukać(500 nie będzie się różnić od 750 czy 1100 ;-) )

Np.

http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=14554

http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=17343

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Morfi ile powyżej 14 ?? bo jak jest do 14,4 to jest ok
co do 12,6 - to trochę mało ale na wolnych obrotach tzn na jakich 800obr/min ?? czy więcej??

:
Niestety obrotomierz mam uszkodzony wiec trudno mi powiedzieć czy wolne obroty są Ok.

Moja 2 pasja http://morfi.flog.pl/
:
Spokojnie, ładowanie powinno się mierzyć przy około 5000 obr/min. Jeżeli nic się nie dzieje z moto, normalnie odpala i jeździ, to nie widzę potrzeby jakichkolwiek kombinacji.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Odświeżam temat, żeby nie zakładać nowego. Zauważyłem, że przygasa mi światło na wolnych obrotach, sprawdziłem miernikiem ładowanie i mam następujące wyniki:
napięcie na zgaszonym 12,4v
wolne obroty 12v
w miare wzrostu obrotów napięcie pokazuje 14,2v po czym przy wyższych spada do 13,8v

opór między zwojami alternatora wszędzie 1,2ohma, brak przebicia do masy
napięcie na kablach z altka przy podpietym regulatorze na wolnych obrotach 10v, 10v, 6v, przy wzroście obrotów rośnie ale nadal między dwoma zwojami jest niższe
napięcie na kablach z altka przy odpiętym regulatorze na niskich obrotach po 14v, później wzrasta do około 70v

miał ktoś podobny problem? zakładam że wina leży po stronie regulatora napięcia

:
Można jeszcze zrobić próbę alternatora pod obciążeniem , ale to raczej regulator.

:
Witam!
Dołączę się do tematu ze swoim problemem.
Korzystając z pięknej pogody wybrałem się na małą wycieczkę moim nowym nabytkiem.
Jak wróciłem stawiając moty na parkingu zwróciłem uwagę na rurkę od accu, w której były kropelki cieczy.
Regulator napięcia był dosyć ciepły i .... światło nienaturalnie jasne (xenon prawie :D ) więc stwierdziłem, że coś niezbyt dobrze jest z ładowaniem.
Poszedłem po miernik i po uruchomieniu silnika miałem jakieś 13.6V ale po podniesieniu obrotów do około 3000RPM było już około 17-18V!
Myślę, że raczej regulator napięcia ma już dosyć więc mam przymusowy postój bo tak jeździć to jest "trochę" ryzykowne.

Pytanko: czy w VT500, VT700 czy też VT750 są te same bądź zamienne regulatory napięcia?

Problem drugi: podczas jazdy silnik zaczyna się dławić i przerywać jak chcę jechać z obrotami powyżej tych 4000RPM - czy to nie może być związane z wadliwie działającym regulatorem napięcia?
Jako, że to mój pierwszy jednoślad to takie "ograniczenie" nie przeszkadza mi na początku jazdy ale w końcu trzeba coś będzie z tym zrobić.

:
Takim prądem zabijesz cewkę. Ładowanie to 14.4V nie więcej. Takie powinno być już powyżej wolnych obrotów. Na najwyższych może spadać to rzecz normalna do około 13,5V. Ja w VT-750 miałem na wolnych 13,6 lekko wyżej, aż praktycznie do końca 14,4V, na samej górze 13,8V. Prąd 18V wykończy lub już wykończył akumulator. Często mimo sprawnej elektryki, a uszkodzonego akumulatora będzie pokazywało 11-12V po odpaleniu. Kupują Yamahę z uszkodzonym akumulatorem miałem 12,4V na akumulatorze, a jak odpaliłem to 10,8V, po wymianie akumulatora jest wszystko OK.

Sam pomiar V na akumulatorze wiele nie da, podłącz mu obciążenie, dwie żarówki czyli około 100W, jeśli od razu spadnie do 7-8V sprawa oczywista.

często u chińczyków można trafić w dobrej cenie. aliexpress

:
Zdaję sobie, że to jest stanowczo za wysokie napięcie i nie wpływa to pozytywnie na kondycję accu.
Myślę jednak, że accu będzie żyło bo silnik po półgodzinie (czas na pójście do domu i powrót z miernikiem) bez kłopotów więc na razie nie panikuję.

Gabriel napisał/a:
podłącz mu obciążenie, dwie żarówki czyli około 100W, jeśli od razu spadnie do 7-8V sprawa oczywista.

Wiem, że pomiar nieobciążonego accu tak wiele nie powie nam o jego kondycji ;-)
Po włączeniu samego zapłonu (i świateł też) miałem coś około 12.6V więc raczej nie jest źle.
Przy zbyt niskim napięciu rozrusznik jeszcze będzie kręcił ale już iskry może nie być.

Accu był kupiony przez poprzednika na początku poprzedniego sezonu więc szkoda byłoby go stracić.

U chińczyków niestety trzeba miesiąc czekać i zapewne też sobie kupię ze względu na cene ale chciałbym mieć też coś na już by jeszcze móc sie pocieszyć sprzętem w tym roku :-)

:
Najpierw sprawdź złącze od regulatora pod siedzeniem, głównie masę, jak napięcie będzie dobre ( to ważniejsze) to wtedy sprawdzić jak silnik pracuje bo może np. ma za mało paliwa,lub filtr powietrza zapchany.

:
Złącze wygladało wzorowo czyli bez zadnych przegrzań czy korozji.
Na razie muszę poczekać na drugi regulator (już kupiona używka na Allegro) zanim będę eksperymentował z tym zamulaniem się.
Użytkowanie pojazdu w tej chwili może wiązać się z dodatkowymi kosztami więc wytrzymam i dam sobie nieco na luz.

UPGRADE:
Dzisiaj zrobiłem test regulatora za pomocą zasilacza regulowanego.
Plus zasilacza dałem na kabelek czarny i żarówkę, którą przyłączałem do kabli żółtych.
Minus oczywiście do kabelków zielonych.
Oba kable czerwono-białe są wewnętrznie w regulatorze połączone razem tak samo jak w przypadku kabli zielonych - to tylko aby zwiększyć przekrój i aby mniej się kable i złącza grzały.

Test polegał na powolnym podnoszeniu napięcia z zasilacza aż do momentu zapalenia żarówki.
W tym momencie układ regulatora załączał tyrystory do zbicia napięcia z wyprowadzeń alternatora - jest to typowy układ regulatora równoległego chociaż jak dla mnie to głupie rozwiązanie ale .... działa ;-)
W każdym razie zmierzone napięcie załączania było na poziomie 14.65-14.67V więc jak najbardziej mieści się w granicach podawanych w manualu.

Dlaczego więc tak układ się zachowywał?
Spróbuję dzisiaj zmierzyć prąd ładowania (żałuję, że tego wczoraj nie zrobiłem) albo jak się uda to podłączę drugi accu aby wykluczyć jego usterkę chociaż jak dla mnie jest to mało prawdopodobne.

Jakieś rady/spostrzeżenia?

Pozdrawiam!
Marek

:
Rozwiązanie alternatora niezbyt szczęśliwe bo cały czas pracuje pełną mocą ale proste mechanicznie.
Takie testy należy uzupełnić wpływem temperatury na regulator tzn. podgrzewać stopniowo radiator i sprawdzać napięcie, łatwiej też podłączyć jednocześnie 3 żarówki i obserwować jak świecą, nie żałować też prądu.

:
Kiedyś może testy zrobię szersze jak będzie ku temu czas i natchnienie.
W każdym razie niezbyt „wierzę” temu regulatorowi i nie mam zamiaru na nim jeździć.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Witam po kilkudniowej przerwie.
Dzisiaj pogoda dopisywała (i miałem wolne!) więc trzeba było się przejechać i przy okazji przetestować zakupiony używany regulator.
Zrobionej kółko ok 100km i niczego niepokojącego nie zauwazylem więc będzie żył 😊
W sakwie co prawda miałem jeszcze jeden sprawny tak w razie czego 😉
Jednak naprawa ładowania nic a nic nie wpłynęła na problemy z szybszą jazdą na wyższych biegach. Dalej kręci się do tych ok. 4500 RPM i zaczyna się dławić.
To jednak problem z paliwem bo uchylenie ssania trochę jednak pomaga.
Tak więc moja teoria o dławieniu się z powodu zbyt dużego ładowania nie potwierdziła się.
Szukam problemu dalej.

Tak przy okazji porównywałem dzisisj gabaryty ori regulatora z VT500 z regulatorem z VT600 - są one raz, że o innym kształcie, a po drugie to rozstaw otworów mocujących w 600’tce jest mniejszy.
Wiązka kablowa jest też chyba krótsza więc zamiana ich między sobą nie jest p&p

:
Uaktualnienie:
Niestety - oba zakupione regulatory są do kitu 😔
Przychodzę dzisiaj do moto a on nic - accu rozładowane całkiem 😔
Silnik odpaliłem z kabli i sobie popracował nieco.
Regulator zachowywał się dosyc dziwnie - raz ładował a innym razem prawie żadnego ładowania nie było. Max prąd z wyjścia regulatora to tylko ok 8A wiec mało.
Zamontowałem drugi - ten po chwili zaczął ładnie ładować 14.5V
Przejechałem się i ..... lipa - na accu napięcie na wolnych obrotach około 11.5V
Przy ok 2000RPM było prawie 14V ale przy dalszym wzroscie prędkosci silnika napięcie na accu już malało.
Tak więc mam 3 regulatory „sprawne innaczej” i nie msm wyjścia innego niż szukać kolejnego.
Eeeech - brak słów 😔

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group