Wymiana p³ynu w ch³odnicy
Odpowiedz do tematu

:
Gdzie w cieniu VT 600 mo¿na sprawdziæ poziom plynu ch³odniczego?

:
po prawej stronie, na dole motocykla, za wahaczem jest schowany plastikowy zbiorniczek z p³ynem. musisz siê schyliæ, ¿eby go dopatrzeæ.

-=ShadoW=-
:
Dziêki, znalaz³em. Tylko nie mogê siê doszukaæ na nim zakresu...

:
vin324pl napisa³/a:
Dziêki, znalaz³em. Tylko nie mogê siê doszukaæ na nim zakresu...


o ile siê nie mylê, to powinny byæ dwie kreski podpisane jako min i max po LEWEJ stronie tego zbiorniczka. ogólnie ciê¿ko dopatrzyæ siê poziomu, bo zbiorniczek ma kolor mleczny, miejsce umieszczenia jest ciemne i ciê¿ko o poprawne stwierdzenie stanu p³ynu.

-=ShadoW=-
:
towalsky napisa³/a:
... ogólnie ciê¿ko dopatrzyæ siê poziomu, bo zbiorniczek ma kolor mleczny, miejsce umieszczenia jest ciemne i ciê¿ko o poprawne stwierdzenie stanu p³ynu.

A wystarczy po¶wiêciæ z drugiej strony...

Ateist± jestem z powodów moralnych. Uwa¿am, ¿e twórcê rozpoznajemy poprzez jego dzie³o - w moim odczuciu ¶wiat jest skonstruowany tak fatalnie, ¿e wolê wierzyæ, i¿ nikt go nie stworzy³.

Na mechanice siê nie znam, ale chocia¿ podoradzam.
:
Jako ¶wie¿y nabywca mam pytanie do do¶wiadczonych posiadaczy.
Z racji tego ¿e poprzedni w³a¶ciciel nie zmienia³ p³ynu ch³odniczego postanowi³em to zrobiæ przed zim±.
Zrobi³em wszystko zgodnie z instrukcjami z tego forum i mam pytanie odno¶nie zbiorniczka wyrównawczego.
Zala³em p³yn do ch³odnicy pod korek i do zbiorniczka wyrównawczego miêdzy kreskami min a max.
Odpali³em silnik i podczas rozgrzewania dolewa³em do ch³odnicy ¿eby by³ na max. Korek mia³em odkrêcony w celu odpowietrzenia. Jak przesta³o b±blowaæ to zakrêci³em korek i czeka³em a¿ w³±czy siê wentylator. Wentylator w³±czy³ siê po oko³o 15min.
Czyli wygl±da na to ¿e wszystko jest dobrze tylko czy normalne jest to, ¿e p³yn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny.
Patrz±c po wê¿ach, do zbiorniczka wyrównawczego idzie tylko jeden cienki przewód od korka ch³odnicy i jest to chyba przelew. Wnioskujê ¿e skoro do tego zbiorniczka idzie tylko jeden przewód to p³yn nie kr±¿y przez ten zbiorniczek tak jak to wygl±da w uk³adzie ch³odzenia samochodu.
Czy to jest normalne i wobec tego jak± funkcjê ma ten zbiorniczek ?
A i jesze pytanie czy normalne jest to, ¿e na wolnych obrotach jak silnik jest rozgrzany to przy odkrêconym korku ch³odnicy p³yn powoli siê z niej wylewa. Po zakrêcniu nigdzie p³ynu nie wywala.

:
To ¿e p³yn wyrzucany jest przez otwarty korek przy zwiêkszaniu obrotów jest rzecz± normaln±. ¦wiadczy to o prawid³owej pracy pompy. Je¿eli p³yn by³by wyrzucany burzliwe jak np ³awa z wulkanu to znaczy o uszkodzonej uszczelce g³owicy lub innym przedmuchy z uk³adu korbowego. P³yn w zbiorniczku powinien byæ zimny i to rzecz normalna. Do zbiornika dochodzi jeden wê¿yk od korka ch³odnicy i wychodzi drugi wyrzutowy. Po zagrzaniu silnika do w³±czenia wentylatora uk³ad radzi sobie sam z temperatur±. Gdyby¶ nie gasi³ silnika po w³±czeniu wentylatora tylko pozwoli³ mu pracowaæ dalej ( co powiniene¶ zrobiæ) zadzia³a³ by uk³ad bezpieczeñstwa korka i nadmiar ci¶nienia oraz p³ynu odprowadzi³ by w³a¶nie do naczynka. Warunkiem prawid³owego dzia³ania uk³adu ch³odniczego jest: odpowiedni poziom p³ynu, sprawny korek który musi mieæ miêkka i nie popêkana uszczelkê. ,W³a¶ciwe dokrêcenie korka czyli nie do koñca a na drugi klik. Sprawny termostat i zamkniêty uk³ad korkiem przy naczynku wyrównawczym. Po rozgrzaniu nadmiar p³ynu z uk³adu silnik ch³odnica zostanie wyrzucany do naczynka a z niego na zewn±trz. Po ostygniêciu podci¶nienie zassie z naczynka tyle p³ynu ile potrzeba do prawid³owego dzia³ania uk³adu a reszta (pomiêdzy min a Maxx) w naczynku stanowi zapas gdyby gdzie¶ w uk³adzie ubywa³o a silnik po zagrzaniu nie zawacha siê go zassaæ. Pamiêtaj tylko o korku bo ta podk³adka z gumk± jest BARDZO wa¿nym elementem i powinna byæ czysta miêkka i przylegaæ dobrze do wlewu a sprê¿yna nie powinna byæ zardzewia³a i pracowaæ swobodnie. Od tego zale¿y byæ albo nie byæ uszczelki pod g³owic±.

:
Dziêkujê bardzo za odpowiedz. To rozwia³o wszystkie moje w±tpliwo¶ci. Po w³±czeniu wentylatora silnik jeszcze d³ugo pracowa³ i wentylator w³±cza siê co jaki¶ czas. Czyli wszystko dobrze zrobi³em dziêki instrukcj± z forum :-)

:
Dodam co¶ od siebie bo w³a¶nie jestem na etapie wymiany p³ynu.
Nie zauwa¿y³em tego ¿eby kto¶ zwróci³ uwagê w tym temacie ale do spuszczenia p³ynu oprócz odkrêcenia ¶ruby w pompie to jest jeszcze jedna z ty³u tylnego cylindra, umieszczona bli¿ej jego lewej strony (³añcucha) tu¿ nad rozrusznikiem.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pe³na wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group