/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:54
Wymiana płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
vin324pl 

Motocykl: VT600 + FZ6
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-06-13, 15:39   

Gdzie w cieniu VT 600 można sprawdzić poziom plynu chłodniczego?
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-06-13, 15:41   

po prawej stronie, na dole motocykla, za wahaczem jest schowany plastikowy zbiorniczek z płynem. musisz się schylić, żeby go dopatrzeć.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
vin324pl 

Motocykl: VT600 + FZ6
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-06-13, 16:05   

Dzięki, znalazłem. Tylko nie mogę się doszukać na nim zakresu...
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-06-13, 16:08   

vin324pl napisał/a:
Dzięki, znalazłem. Tylko nie mogę się doszukać na nim zakresu...


o ile się nie mylę, to powinny być dwie kreski podpisane jako min i max po LEWEJ stronie tego zbiorniczka. ogólnie ciężko dopatrzyć się poziomu, bo zbiorniczek ma kolor mleczny, miejsce umieszczenia jest ciemne i ciężko o poprawne stwierdzenie stanu płynu.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2015-06-13, 17:46   

towalsky napisał/a:
... ogólnie ciężko dopatrzyć się poziomu, bo zbiorniczek ma kolor mleczny, miejsce umieszczenia jest ciemne i ciężko o poprawne stwierdzenie stanu płynu.

A wystarczy poświęcić z drugiej strony...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Michał 330xd 

Motocykl: VT 600cd
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-28, 19:53   

Jako świeży nabywca mam pytanie do doświadczonych posiadaczy.
Z racji tego że poprzedni właściciel nie zmieniał płynu chłodniczego postanowiłem to zrobić przed zimą.
Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcjami z tego forum i mam pytanie odnośnie zbiorniczka wyrównawczego.
Zalałem płyn do chłodnicy pod korek i do zbiorniczka wyrównawczego między kreskami min a max.
Odpaliłem silnik i podczas rozgrzewania dolewałem do chłodnicy żeby był na max. Korek miałem odkręcony w celu odpowietrzenia. Jak przestało bąblować to zakręciłem korek i czekałem aż włączy się wentylator. Wentylator włączył się po około 15min.
Czyli wygląda na to że wszystko jest dobrze tylko czy normalne jest to, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny.
Patrząc po wężach, do zbiorniczka wyrównawczego idzie tylko jeden cienki przewód od korka chłodnicy i jest to chyba przelew. Wnioskuję że skoro do tego zbiorniczka idzie tylko jeden przewód to płyn nie krąży przez ten zbiorniczek tak jak to wygląda w układzie chłodzenia samochodu.
Czy to jest normalne i wobec tego jaką funkcję ma ten zbiorniczek ?
A i jesze pytanie czy normalne jest to, że na wolnych obrotach jak silnik jest rozgrzany to przy odkręconym korku chłodnicy płyn powoli się z niej wylewa. Po zakręcniu nigdzie płynu nie wywala.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-08-28, 22:01   

To że płyn wyrzucany jest przez otwarty korek przy zwiększaniu obrotów jest rzeczą normalną. Świadczy to o prawidłowej pracy pompy. Jeżeli płyn byłby wyrzucany burzliwe jak np ława z wulkanu to znaczy o uszkodzonej uszczelce głowicy lub innym przedmuchy z układu korbowego. Płyn w zbiorniczku powinien być zimny i to rzecz normalna. Do zbiornika dochodzi jeden wężyk od korka chłodnicy i wychodzi drugi wyrzutowy. Po zagrzaniu silnika do włączenia wentylatora układ radzi sobie sam z temperaturą. Gdybyś nie gasił silnika po włączeniu wentylatora tylko pozwolił mu pracować dalej ( co powinieneś zrobić) zadziałał by układ bezpieczeństwa korka i nadmiar ciśnienia oraz płynu odprowadził by właśnie do naczynka. Warunkiem prawidłowego działania układu chłodniczego jest: odpowiedni poziom płynu, sprawny korek który musi mieć miękka i nie popękana uszczelkę. ,Właściwe dokręcenie korka czyli nie do końca a na drugi klik. Sprawny termostat i zamknięty układ korkiem przy naczynku wyrównawczym. Po rozgrzaniu nadmiar płynu z układu silnik chłodnica zostanie wyrzucany do naczynka a z niego na zewnątrz. Po ostygnięciu podciśnienie zassie z naczynka tyle płynu ile potrzeba do prawidłowego działania układu a reszta (pomiędzy min a Maxx) w naczynku stanowi zapas gdyby gdzieś w układzie ubywało a silnik po zagrzaniu nie zawacha się go zassać. Pamiętaj tylko o korku bo ta podkładka z gumką jest BARDZO ważnym elementem i powinna być czysta miękka i przylegać dobrze do wlewu a sprężyna nie powinna być zardzewiała i pracować swobodnie. Od tego zależy być albo nie być uszczelki pod głowicą.
 
 
Michał 330xd 

Motocykl: VT 600cd
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-29, 07:24   

Dziękuję bardzo za odpowiedz. To rozwiało wszystkie moje wątpliwości. Po włączeniu wentylatora silnik jeszcze długo pracował i wentylator włącza się co jakiś czas. Czyli wszystko dobrze zrobiłem dzięki instrukcją z forum :-)
 
 
BOBIN 

Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2019
Posty: 78
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2019-03-03, 10:57   

Dodam coś od siebie bo właśnie jestem na etapie wymiany płynu.
Nie zauważyłem tego żeby ktoś zwrócił uwagę w tym temacie ale do spuszczenia płynu oprócz odkręcenia śruby w pompie to jest jeszcze jedna z tyłu tylnego cylindra, umieszczona bliżej jego lewej strony (łańcucha) tuż nad rozrusznikiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM