/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 13:54
Wymiana płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-08-30, 10:57   Wymiana płynu w chłodnicy

Witam

Moge was poprosić o pomoc w wymianie płynu chłodniczego?

Chce zlać cały płyn i napełnić chłodnicę nową mieszanką 50/50 glikol/woda destylowana.

Przejrzałem serwisówkę ale nie rozumiem co to jest "drain bolt", piszą że to gdzieś na pompie.

Powiedzcie dokładnie jak i którędy spuszcza sie płyn...

Którędy wlewa?

a później jak odpowietrza chłodnice...

Rozumiem ze trzeba wlać i włączyć silnik aż przestanie "bąblować" i w razie potrzeby dolać po wyłaczeniu silnika.

Pozdrawiam

Cezar
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Dorka73 


Motocykl: brak
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Lip 2007
Posty: 2645
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-30, 11:53   Re: Wymiana płynu w chłodnicy

Niedawno igner wymieniał, więc pewne wskazówki znajdziesz tu
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-30, 11:55   

Witam

Kwestia ta była już poruszana przez Ignera w temacie: "Mały remoncik"

Tym niemniej, jeszcze raz (mniej lub bardziej wierne tłumaczenie z serwisówki):



UWAGA-Wymiana płynu powinna odbywać się na zimnym silniku (możliwość poparzenia się gorącym płynem).



1 Odkręcić śrubę trzymającą zbiornik paliwa i przesunąć go nieco do tyłu (w praktyce- niekoniecznie trzeba rozbierać pół moto, bo i tak będzie dostęp do korka wlewowego)

2 Odkręcić korek wlewowy (pod prawą osłonką, przy główce ramy)

3 Odkręcić śrubę spustową (słynna "drain bolt") umieszczoną na pompie wody.

Pompa jest pod silnikiem, z lewej strony (takie czarne, okrągłe). Śrubą spustową jest dolna śruba na pompie. W ten sposób spuszczamy płyn z układu chłodzenia.

4 Wkręcamy śrubę spustową z jej podkładką uszczelniającą

5 Poluzować śrubę odpowietrzającą (słynna "air bleed bolt"), ulokowaną po lewej stronie obudowy termostatu.

Jest ona pod lewą osłonką, przy główce ramy. Z "kulki termostatu" wystaje ta śruba. Dostęp do niej jest trochę "ginekologiczny". W praktyce- niekoniecznie trza się nią bawić, bo najczęściej układ sam się potem odpowietrzy.

6 Wlać do układu płyn chłodzący (oczywiście przez wlew na górze)

7 Dokręcić śrubę odpowietrzającą (czy naprawdę w tym punkcie- chyba różnie to przerabialiśmy)

8 Odpowietrzenie chłodnicy - uruchomić silnik i pozwolić mu pracować, aż do momentu, w którym nie będą się wydobywać bąble powietrza z płynu widocznego we wlewie, i jego poziom ustabilizuje się

9 Wyłączyć silnik i dodać płynu do właściwego poziomu, jeśli jest taka potrzeba

10 Zakręcić korek wlewowy

11 Skontrolować poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i uzupełnić jeśli potrzeba



Tyle serwisówka (z moimi drobnymi komentarzami).



Pozdr
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-09-03, 15:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-08-30, 12:02   

Dzięki Globi...

Wcześnie poprostu nie wiedziałem o tej drain bolt, musze to zlokalizować i chyba poza tym to nic trudnego i moze sobie poradze.

W razie pytań, zapytam w tym temacie.

Dzięki jeszcze raz

Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-09-03, 15:18   

Spuściłem płyn...

Nie odkręcałem air bolt...

Wlałem nowy.

Właczyłm silnik i bąblowało mi dłuuuuuuugo.

Potem woda zaczęła się troszeczkę wylewać i praktycznie nie było babelków...

Dolałem wody po zgaszeniu silnika pod korek.

Potem do zbiorniczka wyrównawczego...

Chyba wszystko ok.

Tylko że tego płynu weszło mi ok 1,5L (wliczajac zbiorniczek wyrównawczy)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 16:00   

Cezar napisał/a:
Tylko że tego płynu weszło mi ok 1,5L (wliczajac zbiorniczek wyrównawczy)
Dla modelu '85 Clymer podaje całkowitą pojemność:

-w układzie (chłodnica + silnik) - 1,55 l (1,2 l dla '84)

-w zbiorniczku wyrównawczym - 0,45 l (0,5 l dla '84)

Tak więc powinno być OK. Przecież nigdy to nie spłynie do ostatniej kropli.

Pozdr
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-09-03, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-09-03, 16:01   

Właśnie na taką odpowiedź liczyłem ;)

Dzięki Globi ;)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 16:04   

Cezar napisał/a:
Potem woda zaczęła się troszeczkę ...

Dolałem wody po zgaszeniu silnika pod korek.
:shock: Mam nadzieję, że miałeś na myśli płyn chłodzący?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-09-03, 16:06   

Globi napisał/a:
Cezar napisał/a:
Potem woda zaczęła się troszeczkę ...

Dolałem wody po zgaszeniu silnika pod korek.
:shock: Mam nadzieję, że miałeś na myśli płyn chłodzący?




He he :shock:

Oczywiście że tak..

Nawet nie zwróciłem uwagi że tak napisałem..

Tak oczywiście nie lałem kranówy tylko koncentrat w mieszance 50/50...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-09-03, 16:12   

A w Otwocku na Łukasińskiego jest "półhurtownia" - tam kupuje właśnie glikol etylowy, że sie wtrącę... ;-)
 
 
 
Dorka73 


Motocykl: brak
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Lip 2007
Posty: 2645
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 16:20   

Cezar napisał/a:
Tak oczywiście nie lałem kranówy tylko koncentrat w mieszance 50/50...




Hmm... Ale mieszanka 50/50 glikolu z wodą destylowaną (nie kranówą?) :mrgreen:
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-09-03, 16:21   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie no kranówka.. Wydestyluje siew chłodnicy - podobno w moim roczniku wstawiano taką wysokiej klasy specjalistyczna :D
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 16:23   

Cezar napisał/a:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie no kranówka.. Wydestyluje siew chłodnicy - podobno w moim roczniku wstawiano taką wysokiej klasy specjalistyczna :D
Tak, krystalicznie czysta, z japońskich gór :-D :-D :-D

Oj Dorka, czepiasz się...
 
 
Dorka73 


Motocykl: brak
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Lip 2007
Posty: 2645
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 16:24   

Takie specjalistyczne chłodnice wstawiali tylko u wschodnich sąsiadów. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 16:26   

Dorka73 napisał/a:
Takie specjalistyczne chłodnice wstawiali tylko u wschodnich sąsiadów.
Żeby glikolu nie pili :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szczególnie dobrze spisywały się w syberyjskie mrozy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM