/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka podstawowych pytan
Autor Wiadomość
chopers
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-24, 23:25   kilka podstawowych pytan

witam

kilka dni temu kupilem cienia vt700c z 85r. slinik pracuje elegancko, tylko chyba cos mocno sie grzeje, przy wolnej jezdzie wskaznik wchodzi na czerwone pole i wlacza sie wentylator. nie wiem czy to dobrze czy troche za szybko sie przegrzewa. jednak moje pytanie dotyczy nie znanego dla mnie zbiorniczka ktory sie znajduje przed silnikiem, jego wlew jest za prawa oslona przy zaworze kranika. zbiornik ten jest pusty choc jest na nim wyrazna przedzialka full-low. pytanie: co powinno sie w nim znajdowac? niepokoi mnie to szybkie grzanie sie silnika, chyba ze to normalne w przypadku tych jednostek.
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-25, 06:24   

Witam

musiałbyś sprawdzić drożność ukladu chłodzenia, może coś siedzi w przewodach lub chłodnicy. Ostatnio było to wałkowane, poszukaj w dziale VT500, a co do tego zbiorniczka, to przeczytaj tutaj: http://www.shadow.org.pl/...ight=zbiorni%2A
 
 
andryszek 
vel andrys


Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 661
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2008-08-25, 08:11   

ten tajemniczy zbiorniczej to zbiorniczek wyrownawczy ukladu chlodzenia. to przy jego uzyciu powinienes uzupelniac plyn - i w ogole korzystanie i funkcja tego "cudenka" nie odbiega niczym od funkcji w samochodzie....
_________________
Andryszek - www
 
 
Blanki 

Motocykl: VZR 1800R
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 228
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-25, 08:15   

andryszek napisał/a:
ten tajemniczy zbiorniczej to zbiorniczek wyrownawczy ukladu chlodzenia. to przy jego uzyciu powinienes uzupelniac plyn - i w ogole korzystanie i funkcja tego "cudenka" nie odbiega niczym od funkcji w samochodzie....


I to może być odpowiedz na grzanie się silnika jak jest pusto to w układzie tak samo pewnie jest za mało płynu
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-08-25, 10:13   

Koniecznie jak najszybciej sprawdź poziom płynu chłodniczego. :lol: Jeżeli zbiorniczek wyrównawczy jest pusty, to i w całym układzie może być za mało płynu. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
chopers
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-25, 12:29   

dzieki za wyjasnienie funkcji tego zbiorniczka, tylko ze wlew płynu chłodniczego jest jeszcze nad chłodnicą, aten zbiorniczek wyrównawczy jest przecież znacznie niżej. i jeszcze jedno pytanie silnik kiedy się nagrzeje trzyma na jałowym 2 tys. obr/min - to chyba dość dużo?????? jak to wyregulować???
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-25, 12:47   

Zdecydowanie za dużo, powinno być 1000 do 1100. nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej VT500 jest śruba regulacyjna na gaźniku w pobliżu wejścia linek od gazu, takie czarne pokrętło.



Edit: widzę na rysunku, że w modelu z 1987 roku gaźnik jest, to pewnie i taka regulacja obrotów.
 
 
White
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-25, 12:58   

nom masz racje obroty reguluje sie czarnym plastikowym pokredłem przy gazniku z lewej strony... ja mam ustawione na 800...
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-08-25, 16:30   

chopers napisał/a:
dzieki za wyjasnienie funkcji tego zbiorniczka, tylko ze wlew płynu chłodniczego jest jeszcze nad chłodnicą, aten zbiorniczek wyrównawczy jest przecież znacznie niżej. i jeszcze jedno pytanie silnik kiedy się nagrzeje trzyma na jałowym 2 tys. obr/min - to chyba dość dużo?????? jak to wyregulować???




Wlew nad chłodnica służy do zalewania układu chłodzenia po wymianie płynu.

Ten wyrównawczy jest do uzupełniania płynu. Działa tak, że jeżeli układ potrzebuje to zasysa sobie płyn, a jeśli się mocno zagrzał lub zagotował to wyrzuci tam trochę płynu, tak aby zawsze w układzie była odpowiednia ilość. stąd nazwa - zbiorniczek wyrównawczy.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
sierżant
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-25, 17:10   

a prawidłowo powinno być 900+-100
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-08-25, 17:35   

sierżant napisał/a:
a prawidłowo powinno być 900+-100


Zgodnie z serwisówką takie obroty to w roczniku 1983.

1984-1985 1000+/- 100

1986-on

49 state 1000 +/- 100

California 1100 +/- 100
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
chopers
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-26, 22:02   

wracając do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, próbowałem zalać go płynem lecz wlałem jakieś pół litra to nawet do skali nie doszło a plyn wyciekł przez jeden z wężyków skierowanych ku ziemi. chyba cały nie bo wogóle płynu nie widać ale szczerze nie kumam tego. i jeszcze jedno pytanie: bagnet od poziomu oleju silnikowego to ten z tyłu silnika??? a skala to ta kratkowana część bagnetu czy ta gładka poniżej tego kratkowanego????????
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-08-26, 22:14   

prawdopodobnie masz wężyk wypięty z obiegu, dlatego Ci wywaliło nim od razu na ziemię płyn. Co do miejsca sprawdzania to nie mam pojęcia gdzie to jest w 700, ale z tego co piszesz, wynika, że trafiłeś w dobre miejsce, a sprawdza się NA tym 'kratowanym'. Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-08-26, 22:27   

To" kratkowane" to jest zaznaczenie min. - max. :lol: :lol: Poziom oleju powinien się zawierać na tym "kratkowanym". :lol: :lol:

Co do płynu to coś tam jest nie tak, nie powinien wyciekać, powinno dać się nalać cały zbiorniczek. :lol: Sprawdź dobrze podłączenia tych wężyków. Przez ten wężyk powinien wydostawać się nadmiar płynu. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
chopers
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-26, 22:36   

a olej silnikowy smaruje oprócz silnika sprzęgło i skrzynie biegów, tak?????????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM