/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie paliwa
Autor Wiadomość
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-20, 13:28   

Właśnie przez GG konsultuję cenę za taką usługę :-P . Dam znać, jak wyjdzie zużycie po regulacjach.
 
 
bart1973 
Warchoł i renegat


Motocykl: Honda CBF 1000 F '12
Wiek: 50
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-20, 13:44   

Ja właśnie policzyłem dla swojej... Wyszło 5.11 l / 100 km.... A że to pierwsze jazdy i w międzyczasie parę razy musiałem rozgrzać do płukania chłodnicy to wyniki zostawiam do interpretacji innym...
_________________


Ojciec - to brzmi dumnie!!!
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-20, 14:42   

Cezar napisał/a:
Skład mieszanki:

dla VT500C z 1983r to 2 1/4 obrotu (na obydwa cylindry)


Cezary którą śrubą ew. śrubami regulować skład mieszanki, najpierw sam to tylko bym zrobił, mechanior woła 180 złociszy, nie mogę sobie pozwolić teraz :-( .
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-20, 15:04   

to są śruby po bokach gaźników jeśli nigdy nie były regulowane to są zasłonięte metalowymi dekielkami (wytłoczkami) i trzeba je rozwiercić delikatnie wiertłem 4mm następnie wkręcając wkręt wyciągnąć aby dostać sie do śrubek regulacji. Lepiej to zrobić bez zdejmowania gaźnika z motocykla, natomiast wszyskie inne regulacje trzeba zdjąć gaźniki.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-21, 01:12   

Oglądałem gaźniki i z prawej strony mam dwie takie niby zaślepki, a z lewej jedną. Nie mam teraz niestety dostępu do Clymera bo mi kompa drugiego zabrali, a tam go miałem. Cezar w którym miejscu są te śruby i czy te 2 i 1/4 obrotu to jest od wkręcenia, czy wykręcenia?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-21, 06:52   

NIe wiem jak to wytlumaczyć z lewej strony jest jakoś nad mocowaniem cięgien gazu, z prawej symetrycznie, są chyba tylko dwie takie wytłoczki lub śrubki więc raczej nie da się pomylić.

Śrube wkręcasz do końca (nie za mocno żeby nie uszkodzić) i wykręcasz o podaną ilość obrotów
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-21, 13:21   

Która prawej? To chyba to co zaznaczyłem







 
 
arturo 
Artur


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 595
Skąd: celestynów k/otwocka
Wysłany: 2008-08-21, 15:27   

bodek napisał/a:
Cezar napisał/a:
a nie odczuwasz żadnych problemów z maszyną? pali dobrze? jeździ płynnie? równo pracuje? przyśpiesza płynnie i dynamicznie? utrzymuje prędkość stabilnie? nie czka? cokolwiek? wszystko ok tylko po prostu pali tyle przy spokojnej jeździe?


No właśnie zauważyłem, że kiedy odkręcam manetkę, to są momenty, że dopiero po chwili dostaje kopa i wyrywa się, muszę delikatnie odkręcać gaz, bo inaczej zamula się.
cezar a moze u niego jest to samo co u mnie ja tez regulowalem gazniki robilem synchro swiece ty zmieniales i nic to samo bylo na wolnych przestawal chodzic na jednym garze a przy wolnym ruszaniu przyspieszaniu mulil jak cholera dawalem wiecej gazu dopiero sie wkrecal a teraz chodzi jak ta lala i spalanie jak dzisiaj obliczylem spadlo do 5 l fakt ze nieszaleje :twisted:
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-21, 16:24   

bodek napisał/a:
Która prawej? To chyba to co zaznaczyłem



Obrazek



Obrazek




Bodek ani ta ani ta co zaznaczyłeś. to ta śrubka która jest widoczna na zdjęciu poniżej tego mechanizmu ze sprężyną, masz robotę z wierceniem z głowy bo już widocznie były regulowane kiedyś. To ta mniejsza złotawa na śrubokręt płaski na górnym rysunku, na dolnym zasłania go ten polerowany dekielek. Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-21, 23:20   

Dzięki Cezar, coś spróbuję pokręcić. Arturo, ale co było przyczyną u Ciebie, że teraz chodzi dobrze?
 
 
arturo 
Artur


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 595
Skąd: celestynów k/otwocka
Wysłany: 2008-08-22, 08:26   

sprawdzalem poprostu wszedzie na forum tez temat byl wszystko wskazywalo na elektryczne sprawy wiec wymienilem swiece przewody fajki i nic to samo wiec poszedlem dalej do modulow i o zgrozo jak je wyjalem to poprostu szok wylala sie znich rdzawa woda czego niemoze byc prawa rozebralem je wyczyscilem poprawilem wszystkie luty i chodzi jak ta lala :chytrusek: napewno wymiana przewodow fajek i swiec niezaszkodzila :mrgreen: trzymam kciuki zeby u ciebie tez byl jakis drobiazg oby nie cos grubszego i do zobaczyska :thx:
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-22, 09:03   

Witam

nie podejrzewam czegoś takiego. Moja chodzi ładnie, a z tego co pisał mi pablwoy i Cezar, to mułowate wkręcanie się na obroty jest normalne. Zresztą nie tylko od Nich to słyszałem, silnik musi mieć wyższe obroty, żeby wkręcał się szybko. Moja ma problemy z odpalaniem na gorąco, ale oba gary chodzą, dlatego podejrzewam zbyt bogatą mieszankę, co może objawiać się dużym zyżyciem paliwa też.
 
 
arturo 
Artur


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 595
Skąd: celestynów k/otwocka
Wysłany: 2008-08-22, 10:33   

jasne niezaszkodzi wyregulowac ale gdyby nadal niechodzila to zerknij tam :lol:
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-22, 21:36   

Dzisiaj zabrałem się za te dwie śrubki regulacyjne. Byłem zaskoczony jak mocno były wykręcone, minimum 4-5 obrotów. Wkręciłem i wykręciłem na około 2 i 1/4 obrotu. Obroty silnika spadły po tym zabiegu o jakieś 100. Tutaj mam pytanie do Ciebie Cezar, czy wkręcając śruby zwiększa się ilość powietrza, czy paliwa, czy wykręcając?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-23, 09:45   

Nie jestem pewien na 100% ale wydaje mi się że wykręcając śrubę regulacji składu mieszanki zwiększa się ilość paliwa w mieszance.Było to napisane na instrukcji od color tune Shadoka - on wie na pewno i może zweryfikować ta tezę.

W Clymerze jest opisana dokładnie procedura ustawiania składu mieszanki ale potrzebny jest do tego dokładny obrotomierz na którym widać zmianę 50rpm. Odpowiednio ustawiony skład mieszanki eliminuje problem z zamuleniem na niskich obrotach przy odkręcaniu gazu podczas ruszania. Tak wyczytałem w Clymerze ;)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM