/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: GhoustDragon
2014-05-03, 15:45
PYTANIE? - o opony
Autor Wiadomość
Marco99 
Marek


Motocykl: Honda VT 700 Shadow 84r.
Wiek: 56
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-30, 21:02   PYTANIE? - o opony

Witajcie Panie i Panowie:)
Proszę mi pomóc. Moja Hania jest z 1984 roku i się zastanawiam czy mam opony z dędkami, czy bez tak jak w samochodach.
Może znacie sposób jak to sprawdzić.
Śmigam dopiero dwa tygodnie i stresuje mnie sytułacja "złapania kapcia":(

Z góry dzięki za odp.

Marek
_________________
Pozdrawiam
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2013-07-30, 21:22   

Jeżeli koła są oryginalne, odlewane, to powinny być opony bezdętkowe.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2013-07-30, 21:34   

Todek napisał/a:
Jeżeli koła są oryginalne, odlewane, to powinny być opony bezdętkowe.

Ale dętka może być wsadzona.
Najpewniej można poznać po (wentylu) (maszynce) do pompowania koła.
Bezdętkowa ma przy feldze zgrubienie a z dętką jest prosta.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2013-07-30, 22:20   

Lub próba wciśnięcia wentyla do środka koła, jeżeli wchodzi - dętka, jeżeli nie wchodzi - koło bez dętki.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-07-30, 23:33   

A nie jest napisane na oponie TT lub TL? Jak masz TT to dętka, jak TL to nadal nie wiadomo ;-)
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Marco99 
Marek


Motocykl: Honda VT 700 Shadow 84r.
Wiek: 56
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-03, 16:06   

Zibi665 napisał/a:
Lub próba wciśnięcia wentyla do środka koła, jeżeli wchodzi - dętka, jeżeli nie wchodzi - koło bez dętki.


Ten test powiedział, że mam dętkę.
_________________
Pozdrawiam
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-08-04, 08:43   

Może się nie znam, ale czy wentyl dętki nie powinien być zabezpieczony nakrętką taką jak na zdjęciu?


http://www.google.pl/sear...831%3B851%3B768
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
kjakub 

Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 74
Skąd: G. Śląsk (Tychy)
Wysłany: 2013-08-04, 13:48   

To co pokazałeś, to wentyl Dunlopa, popularnie nazywany rowerowym(jako, że kiedyś był najpowszechniejszym wentylem w rowerach). Wentyl stosowany w samochodach, motocyklach i części rowerów(tzw. wentyl samochodowy) to wentyl Schradera, z reguły gładki na zewnątrz, ale w niektórych przypadkach zdarzają się też gwintowane z nakrętką. W rowerach stosuje się też wentyle Presta(moim zdaniem najlepsze) będące czymś pomiędzy wentylem Dunlopa a Schradera ;-)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-08-05, 05:24   

kjakub napisał/a:
To co pokazałeś, to wentyl Dunlopa, popularnie nazywany rowerowym(jako, że kiedyś był najpowszechniejszym wentylem w rowerach). Wentyl stosowany w samochodach, motocyklach i części rowerów(tzw. wentyl samochodowy) to wentyl Schradera, z reguły gładki na zewnątrz, ale w niektórych przypadkach zdarzają się też gwintowane z nakrętką. W rowerach stosuje się też wentyle Presta(moim zdaniem najlepsze) będące czymś pomiędzy wentylem Dunlopa a Schradera ;-)


Aż tak się w to nie zagłębiałem, ale pamiętam, że i w 600 i w 1100 miałem dętki z tak mocowanymi wentylami.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2013-08-05, 11:51   

A możesz zrobić zdjęcie wentyla i zamieścić na forum??
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
freightleitner 


Motocykl: Honda Shadow vt750 '99
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: NML
Wysłany: 2014-05-03, 00:28   

Opona dętkowa ma napis TUBE TYPE,natomiast bezdętkowa TUBELESS,oczywiście może w niej siedzieć kiszka,przeważnie jeśli uszkodzona jest felga i nie "trzyma ciśnienia".
_________________
Mam japońca,bo kręci do końca.
 
 
Wielebny 
Jarek


Motocykl: Honda CBF 1000 była Shadow VT 750 RC50
Wiek: 53
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 593
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-05-03, 12:52   

Na forum często pojawia się to pytanie o opony dętkowe i bezdętkowe jak to sprawdzić :?:
Może można by przerzucić ten temat do działu mechaniki "Opony" było by łatwiej znaleźć. :idea: Tylko temat trochę inny np: jak rozpoznać "opony dętkowe i bezdętkowe"
Jeśli taki temat już jet w dziale opony to przepraszam ;-)
_________________
... jestem na ziemi tylko przejazdem...
 
 
Bert 


Motocykl: Yamaha TDM 900
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 226
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-05-03, 18:51   

jak są szprychy w feldze to dętka. Jak alumy, to może być bezdętkowa...
_________________
http://youtu.be/E2JibN0XEBw - moja była
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2014-05-03, 19:07   

Bert napisał/a:
jak są szprychy w feldze to dętka.

Są wyjątki. Np. felgi w BMW GS.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2014-05-05, 21:12   

i Virówka

[ Dodano: 2014-05-05, 21:25 ]
Co prawda link do strony konkurencji :evil: ale wielu osobom powinien ten artykuł pomóc. http://motogumy.pl/Opony_...bezdetkowe.aspx
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM