/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik jak lustro VT 600
Autor Wiadomość
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2008-08-14, 16:17   Silnik jak lustro VT 600

Czy w błyszczących silnikach w VT600 elementy są chromowane czy polerowane (osłony głowic, korpus). Czy ktoś to zmieniał?
_________________
Marcin
 
 
Sylwek 
Kliper


Motocykl: VTX 1800C '04. VT600 '88. Junak M10 '59.
Wiek: 54
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 843
Skąd: Puszczykowo/Szczecin
Wysłany: 2008-08-14, 21:51   

Wiekszość 600tek ma te elementy aluminiowe polakierowane, ale i sa takie z chromami, a to juz fabryka zrobiła. U mnie są te pierwsze, no i już ruszone "zębem czasu" może jak będe miał czas to wypoleruje je i polakieruje na nowo, jak na razie nie chce mi sie za to brać, ale i nie moge już na to patrzeć! Do tej pory wypolerowałem osprzęt kierownicy, efekt jest :mrgreen: :!:

przed: http://picasaweb.google.c...202328051520706

po: http://picasaweb.google.c...204926506734898
_________________
"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
 
 
kuboszek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-14, 22:50   

Sylwek napisał/a:
Wiekszość 600tek ma te elementy aluminiowe polakierowane, ale i sa takie z chromami, a to juz fabryka zrobiła. U mnie są te pierwsze, no i już ruszone "zębem czasu" może jak będe miał czas to wypoleruje je i polakieruje na nowo, jak na razie nie chce mi sie za to brać, ale i nie moge już na to patrzeć! Do tej pory wypolerowałem osprzęt kierownicy, efekt jest :mrgreen: :!:

przed: http://picasaweb.google.c...202328051520706

po: http://picasaweb.google.c...204926506734898




Wow :-D Ładnie to zrobiłeś. Gratulacje!!! :thx:
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-08-15, 09:04   

Sylwek, mam pytanko, czym to czyścisz? zacznijmy od tego czy ręcznie, czy wiertarą, polerką itp.? podejrzewam, że jakąś wiertarą :-D popraw mnie jeżeli się mylę... Ja u siebie też się zabrałem po kolei za polerowanie wszystkiego.. tylko jeszcze muszę skompletować osprzęt ;-) jak na razie to nawet niezłe efekty uzyskuję pastą aluchrom firmy k2 i filcem technicznym polerskim do polerowania wstępnego, który jest umieszczony na dysku w wiertarce. Zastanawiam się nad kupnem filców do polerowania końcowego : link stosuje ktoś z Was może takie filce jak z linku? bo co efektywności filcu do polerki wstępnej nie mam wątpliwości, a nie wiem jak to z tymi do wykończenia... czy się na sucho jedzie, czy się jakimś mleczkiem poleruje... zaraz idę zrobię zdjęcia tego co wypolerowałem, żeby zobaczyć czy cokolwiek z tego będzie. :chytrusek:



Oto zdjęcia... dekiel pompy



nakładka ozdobna może i nie wygląda to cudownie, ale takie coś uzyskałem po 5-ciu min. polerowania... to chyba nie wiele, jak na taki efekt :chytrusek:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-15, 10:25   

Divastion napisał/a:
.../nakładka ozdobna może i nie wygląda to cudownie, ale takie coś uzyskałem po 5-ciu min. polerowania... to chyba nie wiele, jak na taki efekt :chytrusek:


Tych pokaleczeń nie wypolerujesz, zacznij od papieru 140, później 400 i na koniec ziarno 1000, później polerka. To są za głębokie wgniecenia do wypolerowania.
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-08-15, 11:03   

Tak, wiem o tym, zresztą taka robota to będzie nie tylko z tą nakładką ozdobną :-D to tak na jakieś dłuższe chwile wolnego czasu, na razie sobie tylko tak 'sprawdzam' jaki będzie efekt polerki, najbardziej mi zależy na tym, żeby dowiedzieć się, jak się w zasadzie powinno używać tego filcu na kończenie polerowania... bo nie wiem czy kupować coś takiego czy nie... w sumie dość dobrze widać po polerowaniu wstępnym takie smugi na aluminium i zastanawiam się czy ten filc to usunie... :idea:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Sylwek 
Kliper


Motocykl: VTX 1800C '04. VT600 '88. Junak M10 '59.
Wiek: 54
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 843
Skąd: Puszczykowo/Szczecin
Wysłany: 2008-08-15, 11:06   

Juz kiedyś tu na forum a raczej na "priwie" z IGNER opisywałem to jak ja poleruje, pozwole sobie wkleić tu to co pisałem:



Hej.



Oczywiście że nie jest to tajemnicą... robie to prywatnie .

Do polerowania używam przedmiotów: wiertarki, szlifierki kątowej z regulacją obrotów (bardzo ważne) i silnika na którym jest zampocowany filc. A materiały to filc, specjalny krążek ze szmat, uchwyt na rzepy do szlifierki kątawej, papier ścierny na rzepy, papier ścierny na płutnie i wodny, no i pasta polerska. Wszystko to można kupić w Castoramie lub innych marketach tego typu. Jak dany przedmiot jest polakierowany to trzeba najpierw zerwać stary lakier, do tego kupujesz w sklepie z farbami specjalny środek do zrywania farb. Jak powierzchnia aluminiowa jest chropowata to musisz ją najpierw wyrównać, no i tu już w gre wchodzi papier ścierny. Trzeba dobrać odpowiedni do powierzchni, jak jest mocno chropowata to najpierw 120, jak już wyrównasz to taki około 300 i póżniej polerka, jak masz małe powierzchnie to lepiej ręcznie, no ale jak większe to lepiej użyć szlifierki kątowej z zamocowanym krążkiem na rzepy i papierem. Wszystko to nie jest tanie, bo np sama szlifierka kątowa z regulacją obrotów kosztuje od 240 do 500zł, można oczywiście używać takiej bez regulacji obrotów (używałem takiej na początku zabawy w polerowanie) ale nie jest to dobre rozwiązanie z wielu powodów, po pierwsze, można "przypalić" aluminium co jest najgorsze, szybko zużywa się filc, papier ścierny się "pali" generalnie chodzi tu o temperature. Krążki papieru ściernego na rzepy też nie są tanie, jeden 2 zeta, są oczywiście tańsze, ale gorsze jakościowo i musisz dużo więcej ich kupić na zrobiebnie tego samego. Filc na rzepy koszuje około 13 zeta, kostka pasty około 30 zeta.

Nooo i pozostaje praca... heh, przygotuj się na odciski na pacach i na oparzenia od gorącego aluminium.

Jest to wszystko pracochłonne ale EFEKT JEST NAJWAŻNIEJSZY!!!!!

Nazwy środka do zrywania farb nie pamiętam, ale tak jak pisałem, w każdym sklepie z farbami i lakierami go kupisz, jest to taki gel, jak pójdziesz do sklepu i powiesz o co chodzi to bez problemu kupisz. Jeśli chodzi o polerowanie to ręcznie nie wypolerujesz, nie ma szans, musi być szlifierka a conajmniej wiertarka i to najlepiej stara z czasów "PRL-u" lub jakaś firmowa żeby miała dobre łożyska, zakładasz na nią filc lub krążek szmaciany i pasta polerska i dalej jazda... O paście tempo zapomnij, no chyba że masz już dobrze wypolerowane i chcesz powierzchnie "dopieścić" i zabezpieczyć. Ja nie lakieruje po polerce, nie mniej jednak słyszałem że można to robić... ale to na przyszłość znowu masz problem z tym że trzeba by zrywać lakier...

Jeśli chodzi o aluminium to są różne gatunki i z tego co zauważyłem to te na japońskich maszynach jest dobre, bo się bardzo ładnie poleruje i długo utrzymuje połysk. Jak polerowałem silnik Junaka to co roku musiałem to robić a mam w Junaku półki przednie od jakiegoś terenowego Kawasaki i to jak raz wypolerowałem to się nie dotykam bo połysk jest...





Wiem że może moje metody polerowania nie sa zapewne najlepsze, ale może ktoś opisze jak to robić lepiej z góry :thx:
_________________
"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-08-15, 11:11   

Sylwek wielkie dzięki :thx: :thx: :thx: przyda się na pewno.... :thx: :chytrusek:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-15, 12:16   

Szlifierkę z regulacją obrotów kupisz już za niecałe 200 złociszy, szukaj firmy Einhell, to jest seria Global. Żadna to rewelacja, jednak u mnie przeżyła całą budowę, łącznie z bruzdowaniem ścian pod kable i rury. Chodziła bez osłony z taczą diamentową 200mm i chodzi nadal. Tarczę ma 125 mm moc koło 1000W, jak na takie małe gówno to dużo.

Wracając do filcu, to ja robiłem tak pracując jeszcze w swoim zawodzie, Braliśmy filc gruby, lub kilka warstw takiego minimum 10mm. W środku otwór, śruba M10, duże podkładki i w wiertarkę, obcinało się do równego krążka ostrym nożem. Później pasta polerska i heja. Trochę stali K.O. wypolerowałem ;-) . Do usuwania starych powłok malarskich, kiedyś używałem Technosol-u, nie wiem, czy teraz jeszcze dostępny.



Edit: widzę na ich stronie, że chyba wycofali serię Global, szukaj w necie, może jeszcze trafisz. Ja za swoją zapłaciłem 175 zł.
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2008-08-18, 13:09   

Czy ktoś chromował te elementy? Czy da się chromować aluminium?
_________________
Marcin
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-18, 14:41   

Z mojego, dość starego doświadczenia wiem, że nikiel jako podkładu potrzebuje miedzi. Miedź niestety nie łączy się z aluminium. Może teraz są inne metody.
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-08-18, 16:22   

Teraz nawet na tworzywo nakładają.
 
 
 
Sylwek 
Kliper


Motocykl: VTX 1800C '04. VT600 '88. Junak M10 '59.
Wiek: 54
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 843
Skąd: Puszczykowo/Szczecin
Wysłany: 2008-08-18, 22:50   

Polerowanie aluminiowych elementów nawet mi jakos idzie, ale wiadomo ze po czasie aluminium robi sie znowu matowe, czy ktoś próbował lakierować elementy wypolerowane? Jak tak to w jakim lakierem i jak to wygląda i jak długo się trzyma?
_________________
"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-18, 23:58   

Sylwek napisał/a:
...ciach/ czy ktoś próbował lakierować elementy wypolerowane? Jak tak to w jakim lakierem i jak to wygląda i jak długo się trzyma?


Przyłączę się do tematu lakieru, czym polakierować dekle bloku silnika, nagrzewają się sporo.
 
 
janus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-24, 19:45   

aluminium oczywiście da się chromować ale jest to dość drogie z tego co wiem to raz a dwa nie wiele zakładów to robi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM