Spostrzeżenia na temat olejów do naszych maszyn..
Odpowiedz do tematu

:
Castrol-jest rozlewany w Polsce-co moze być w środku?

Belrey-larson kupił tanio tego kilka cystern w tym roku?

Po co Ci wynalazki-lej Motul tak jak Ci radzą

Pozdr Darek

sq8bwh
[Usunięty]
:
Ja mogę takiego polecić, leje go do mojej VT500C z 83 r. i się sprawdza.. motocykl niewiele go bierze i raczej wygląda na orginalny..




:
darekb napisał/a:
Castrol-jest rozlewany w Polsce-co moze być w środku?

Belrey-larson kupił tanio tego kilka cystern w tym roku?

Po co Ci wynalazki-lej Motul tak jak Ci radzą

Pozdr Darek




Motul tez od 2 lat rozlewany w Polsce.Przestałem go stosowac bo capi jak odświezacz

do klopa :-D

Choc nieraz widuje jeszcze orginalny

:
Witam serdecznie!wlasnie przesiadlem sie z Junaka na shadowke c31100 i sprawdzam w tym internacie jaki olej powinienem stosowac..szczeze powiem ze mozg mi peka bo jest tyle tych informacji ze w sumie nie wiem nic..nakierujcie mnie konkretnie jaki i ile tego oleju lac i jaki plyn hamulcowy tylko nie wyzywajcie mnie bo wiem ze na tym forum pewni e juz sa takie informacje..no i jeszce pytanie czy jest gdzies stronka internetowa o c31100 chodzi o stronke taka zebybylo opisane o co chodzi w tym motocyklu itd..(o junaku takich stron jest mnostwo..no i pytanie zasadnicze:)...czy honda shadow aero 1100 c3 ma jakis wskaznik poziomu paliwa???ja tam nic nie widze..no i jeszce raz mwie ze przesiadlem sie z Janka wiec badzcie wyrozumiali dla takiego dziwnego typa jak ja:)

:
Wskaźnika poziomu paliwa to ona nie ma.

Co do oleju to serwisówka Ci nie powie jaki, piszą tylko ze 10W40. Firmę musisz dobrać wg. gustów. większość ludzi chyba leje pół-syntetyk.

Ze stroną o C3 będziesz miał cieżko ewentualnie szukaj w JUES END EJ.. ale masz tu dwóch właścicieli C3 więc możecie pogadać.

Jadę jadę na motorze...
:
drut napisał/a:
Witam serdecznie!wlasnie przesiadlem sie z Junaka na shadowke c31100 i sprawdzam w tym internacie jaki olej powinienem stosowac..szczeze powiem ze mozg mi peka bo jest tyle tych informacji ze w sumie nie wiem nic..nakierujcie mnie konkretnie jaki i ile tego oleju lac i jaki plyn hamulcowy tylko nie wyzywajcie mnie bo wiem ze na tym forum pewni e juz sa takie informacje..no i jeszce pytanie czy jest gdzies stronka internetowa o c31100 chodzi o stronke taka zebybylo opisane o co chodzi w tym motocyklu itd..(o junaku takich stron jest mnostwo..no i pytanie zasadnicze:)...czy honda shadow aero 1100 c3 ma jakis wskaznik poziomu paliwa???ja tam nic nie widze..no i jeszce raz mwie ze przesiadlem sie z Janka wiec badzcie wyrozumiali dla takiego dziwnego typa jak ja:)




Witam serdecznie kolege z C3 :)

Olej w C3: 10W40 SF/SG

wchodzi go 3,5l

wskaznika poziomu paliwa nie ma. Jest za to rezerwa i to spora.

Co do stronek to jest ich troche, ale wylacznie w jezyku angielskim.

np. http://www.1100aero.com/

Jak chcesz wiecej to troche ich posciagalem na dysk. moge spakowac i wyslac na maila.

Ja posiadam ten motocykl od roku i nadal niewiele o nim wiem.



Pozdrawiam

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Co do płynu hamulcowego to w książce serwisowej mam napisane DOT4

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Pewnie jesli to nie problem chetnie przyjme jakies stronki bedze dźwieczny:)ja kupilem motocykl bez instrukcji tak ze jestm bez wiedzy narazie ale mysle ze idzie zdobyc jakies ksiazki o c3 w kazdym razie pozdrawiam i mam nadzieje ze bede z motocykla zadowolony:)

:
Ja kupilem swoje moto od goscia ktory nie zabardzo wiedzial co sprzedaje. I nie potrafil otworzyc bocznych dekielkow.

Ja jak je otworzylem znalazlem tam orginalnie zapakowana ksiazke serwisowa i podrecznik dla amerykanow jak nalezy obchodzic sie z motocyklem :)



Jedziesz do Sanoka?



Przyślij mi adres swojego maila na PW.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
Kaczors18
[Usunięty]
:
W mojej Vt500 z 84 oleje zmieniały się często w ciągu 3 lat, poprzedni właściciel lał mobila 10W40, jak oddałem sprzęta do regulacji zmienili mi olej na belreya 20w50, ja potem zmieniłem na 10W40 motula (wszystkie półsyntetyki), niestety podczas mojej dwu miesięcznej nieobecności w kraju ojciec dolewał to co dostał w sklepie, ostatnio znalazłem butelkę jakiegoś castrola 15w50 chyba, teraz wyśle o wlaniu motula 20w50 i zastanawiam się czy pozostać jeszcze na półsyntetyku czy już czas na mineralny bo znika mi tego oleju trochę choć większość chyba przez nieszczelności przy lince obrotomierza.



To że nie leje się syntetyka po mineralnym to już dawno wiem, ale ostatnio ktoś mnie uświadamiał że nie można zmieniać oleju na rzadszy, bo to też ma złe skutki... To prawda??

:
Kaczors18 napisał/a:
W mojej Vt500 z 84 oleje zmieniały się często w ciągu 3 lat, poprzedni właściciel lał mobila 10W40, jak oddałem sprzęta do regulacji zmienili mi olej na belreya 20w50, ja potem zmieniłem na 10W40 motula (wszystkie półsyntetyki), niestety podczas mojej dwu miesięcznej nieobecności w kraju ojciec dolewał to co dostał w sklepie, ostatnio znalazłem butelkę jakiegoś castrola 15w50 chyba, teraz wyśle o wlaniu motula 20w50 i zastanawiam się czy pozostać jeszcze na półsyntetyku czy już czas na mineralny bo znika mi tego oleju trochę choć większość chyba przez nieszczelności przy lince obrotomierza.



To że nie leje się syntetyka po mineralnym to już dawno wiem, ale ostatnio ktoś mnie uświadamiał że nie można zmieniać oleju na rzadszy, bo to też ma złe skutki... To prawda??


Prawdę mówiąc powinieneś sprawdzić, czy masz OK uszczelniacze i pierścienie i w jakim stanie są tłoki. Jeśli w dobrym, to zlać wszystko i zalać 10w40.

Zmiana na gęściejszy olej nic nie zmieni z wywalaniem oleju przez linkę. Tam trzeba wymienić uszczelkę, która jest pod deklem zaworowym ... ewentualnie możesz sylikonem zapaćkać na zewnątrz po baaaaardzo dokładnym odtłuszczeniu linki i gniazda.

Hub81
[Usunięty]
:
Witam, jestem tu nowy. Niedawno stałem się szczęśliwy posiadaczem Shadow-ki VT600 96' przebieg 21kkm. Przymierzam się do wymiany oleju ale niestety nie wiem jaki był lany. W książce serwisowej piszą o pełnym syntetyku lotos-a ale nie pamiętam lepkości chyba 20w50, zastanawiam sie nad MOTULEM 5100 10w40 półsyntetyk. czy to dobry wybór?



Serdecznie pozdrawiam i szerokości życzę :)

:
W jakiej serwisówce piszą o syntetyku? i w dodatku 20W50 i to jeszcze konkretnej firmy - Lotosa?



Motula 5100 10W40 możesz śmiało lać - to chyba zalecany olej, nie mówię o firmie a lepkości..

Sprawdź jeszcze zalecaną klasę oleju i lej taki jaki piszą - jeśli nie możesz dostać do generację wyżej

Ostatnio zmieniony przez Cezar 2008-05-15, 19:27, w całości zmieniany 1 raz
Jadę jadę na motorze...
Hub81
[Usunięty]
:
Z ciekawości przejrzałem jeszcze raz tą servisówkę (ver Italia) i naprade tak tam jest napisane, cytuje:



olio recomendanto:

MOBIL SUPER MOTO 4T

classificacao de servico API SF

Viscosidade: SAE 20W-50



dla niedowiarków mogę wysłać na maila plik 15MB :)



Szerokości, Hub81

:
Więc zlej cały olej jeśli nie masz pewności co było lane wcześniej i lej jakiś półsyntetyk API SF

Ja bym jednak lał raczej 10W40 gdyż lepiej sie sprawdza w większym zakresie temperatur..

A przynajmniej mi sie tak wydaje że 20W50 to jest dobry na temp. od 0 wzwyż, a 10W40 od -10 wzwyż..

Niektórzy leją gęstszy olej bo niby wycisza silnik no i może mniej cieknie.. Ale jak masz zdrowy silnik to bez obaw..

Takie jest moje zdanie

Pozdrawiam

Jadę jadę na motorze...
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group