Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla ...
Odpowiedz do tematu

:
Dzisiaj polazłem podładować akumulator, bo trzymam hondzię pod dachem, ale na dworze
Podłączyłem automatyczną ładowarkę i po 15 minutach mi podziękowała z pełnym naładowaniem
Trochę krótko? Mrozy są, a akumulator by tak trzymał?

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
Sprawdź gęstość elektrolitu. Automatyczne ładowarki często nie dają właściwej gęstości i akumulator nie ma swoich parametrów.

:
Gęstość elektrolitu [g/cm3]


Diagnoza co do stanu naładowania akumulatora

1,285 ... 1,3


Zbyt duża gęstość elektrolitu. Należy ją obniżyć w ten sposób, że usuwamy część elektrolitu zastępując go wodą destylowaną.

1,28


Pełny stopień naładowania akumulatora

1,2 ... 1,24


Należy doładować akumulator

1,15 ... 1,2


Akumulator wymaga natychmiastowego naładowania

poniżej 1,15


Akumulator może ulec zasiarczeniu czyli trwałemu uszkodzeniu

1,1


Zupełnie rozładowany (uszkodzony) Polecam zakup aerometru.

Jeżdżę wolno, bo mi wolno.
:
Gęstość mierzona w 20°C

:
krzynol napisał/a:
Trochę krótko? Mrozy są, a akumulator by tak trzymał?


Raczej powinieneś mieć odpowiednią ładowarkę która również mierzy temperaturę otoczenia tak aby dostosować prąd ładowania.
W niskich temperaturach pojemność akumulatora spada i stąd taki krótki czas ładowania.

To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

: Smarowanie linek
A ja dziś myłem i smarowałem linki gazu (moto ma 15 wiosen i na pewno nikt tego nie robił ) . Rolgaz już ciężko wracał :cry: . Żeby zdjąć rolgaz musiałem poluzować linki przy gaźniku ,co wiązało się z demontażem puszki filtra powietrza , a to wymusiło zdjęcie zbiornika paliwa a wcześniej zdjęcie siedzenia. Tak że rozbierania więcej niż smarowania :lol: .Teraz rolgaz chodzi tak jak trzeba. :chytrusek: :lol:

:
Z tydzień temu, ale założyłem nowe kanapy i oparcia od Mariolki :)

:
Odebrałem moto po wymianie opon ;-)
Wymieniłem świece, wymieniłem olej w kardanie, założyłem kufer.
No i oczywiście strzeliłem sobie rundkę po tym wszystkim i gęba mi się cieszyła ... :mrgreen:

Pięknie jest bez podpisu ...
:
A ja wyskoczyłem do garażu i odpalenie po zimowaniu.. No i oczywiście rundka "wokół komina"
Nie mogłem się powstrzymać, wiosna idzie...
https://youtu.be/AzYOs1ZLB30

:
Dzisiaj w ramach niedzielnego relaxu w końcu dobrałem się do termostatu celem jego wymiany.
Stary oczywiście zablokowany w pozycji otwartej wiec normalne, że silnik prawie w oczach „stygł” podczas jazdy ;-)
Nowy od Matiz/Tico pasuje p&p w miejsce oryginału.

:
Była chwila czasu i natchnienie wraz z pomysłem wiec z pomocą kolegi wyspawałem sobie klucz do świec.
Standardowy klucz do świec „18” jest stanowczo za gruby.
Kupiłem klucz rurowy (bo ten się mieści w gnieździe), który skróciłem i na końcu dospawałem końcówkę bita 1/4”.
Teraz kilka standardowych przedłużek 1/4” i bez kłopotów mogę świece odkręcać :-)
O ile dostęp do świec bocznych i środkowej przedniego cylindra jest w miarę wygodny to w przypadku środkowej świecy tylnego wymaga specjalnych narzędzi.
Opcja wyciągania silnika aby tylko wymienić świece niezbyt mi się podobała ;-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
stiv10 napisał/a:
oktan77 napisał/a:
Tak gada na pustych

👍


a tak po wytłumieniu
jednak puste dawały zbyt metaliczny dźwięk :mrgreen:

"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
:
oktan77 - jak i czym wytłumiałeś?

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Rura perforowana fi 60mm na całą długość wydechu, naokoło siatka metalowa cieniutka i wełna. Tylko przedobrzyłem ze średnicą rury perforowanej, bo zostało na wełnę tylko 3mm.

"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
:
oktan77 - czyli zrobiłeś w zasadzie tak jak to Cobra robi :-)

Ja zaś w końcu pare min temu zamówiłem nowe accu do moto.
Wybór padł na Motobatt’a 15Ah, który gabaryty ma takie jak mój stary „kwasiak” 12Ah.
Fachmajstry moje od akumulatorów próbowali przywrócić do życia mój stary ale w zasadzie po tym zabiegu dwa razy tylko zakręciłem silnikiem (z wykręconymi świecami!) i accu zakończył zabawę.
Mam nadzieję, ze tym razem accu posłuży trochę dłużej niż poprzednie :-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group