Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla ... |
Autor |
Wiadomość |
krzynol
Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 327 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 2021-02-06, 15:27
|
|
|
Dzisiaj polazłem podładować akumulator, bo trzymam hondzię pod dachem, ale na dworze
Podłączyłem automatyczną ładowarkę i po 15 minutach mi podziękowała z pełnym naładowaniem
Trochę krótko? Mrozy są, a akumulator by tak trzymał? |
_________________ Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008 |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-02-06, 17:42
|
|
|
Sprawdź gęstość elektrolitu. Automatyczne ładowarki często nie dają właściwej gęstości i akumulator nie ma swoich parametrów. |
|
|
|
|
Kolumb
Krzysiek
Motocykl: Honda Shadow 1100 C3 Aero, Boulevard 1500.
Wiek: 59 Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 90 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2021-02-06, 18:36
|
|
|
Gęstość elektrolitu [g/cm3]
Diagnoza co do stanu naładowania akumulatora
1,285 ... 1,3
Zbyt duża gęstość elektrolitu. Należy ją obniżyć w ten sposób, że usuwamy część elektrolitu zastępując go wodą destylowaną.
1,28
Pełny stopień naładowania akumulatora
1,2 ... 1,24
Należy doładować akumulator
1,15 ... 1,2
Akumulator wymaga natychmiastowego naładowania
poniżej 1,15
Akumulator może ulec zasiarczeniu czyli trwałemu uszkodzeniu
1,1
Zupełnie rozładowany (uszkodzony) Polecam zakup aerometru. |
_________________ Jeżdżę wolno, bo mi wolno. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2021-02-06, 21:23
|
|
|
Gęstość mierzona w 20°C |
|
|
|
|
Goldix
Rafał
Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 775 Skąd: Marki (Warszawa)
|
Wysłany: 2021-02-07, 12:21
|
|
|
krzynol napisał/a: | Trochę krótko? Mrozy są, a akumulator by tak trzymał? |
Raczej powinieneś mieć odpowiednią ładowarkę która również mierzy temperaturę otoczenia tak aby dostosować prąd ładowania.
W niskich temperaturach pojemność akumulatora spada i stąd taki krótki czas ładowania. |
_________________ To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.
https://www.facebook.com/shadowontheroad/
|
|
|
|
|
jorglik
Motocykl: VTX 1300R
Wiek: 63 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 366 Skąd: Brzeg OB
|
Wysłany: 2021-02-23, 18:24 Smarowanie linek
|
|
|
A ja dziś myłem i smarowałem linki gazu (moto ma 15 wiosen i na pewno nikt tego nie robił ) . Rolgaz już ciężko wracał . Żeby zdjąć rolgaz musiałem poluzować linki przy gaźniku ,co wiązało się z demontażem puszki filtra powietrza , a to wymusiło zdjęcie zbiornika paliwa a wcześniej zdjęcie siedzenia. Tak że rozbierania więcej niż smarowania .Teraz rolgaz chodzi tak jak trzeba. |
_________________ Moje "Cienie" https://drive.google.com/open?id=0B-tUhel66xcYZHFOWWhUMzUyWUU |
|
|
|
|
Bachytek
Motocykl: BMW R1200GS
Wiek: 32 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 1333 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-02-23, 21:26
|
|
|
Z tydzień temu, ale założyłem nowe kanapy i oparcia od Mariolki :) |
|
|
|
|
czachar
czachar
Motocykl: honda shadow VT1100C3 aero
Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2018 Posty: 253 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2021-02-27, 20:43
|
|
|
Odebrałem moto po wymianie opon
Wymieniłem świece, wymieniłem olej w kardanie, założyłem kufer.
No i oczywiście strzeliłem sobie rundkę po tym wszystkim i gęba mi się cieszyła ... |
_________________ Pięknie jest bez podpisu ... |
|
|
|
|
baku127
Motocykl: Honda VT 750 1985
Wiek: 44 Dołączył: 23 Cze 2020 Posty: 9 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2021-02-27, 21:52
|
|
|
A ja wyskoczyłem do garażu i odpalenie po zimowaniu.. No i oczywiście rundka "wokół komina"
Nie mogłem się powstrzymać, wiosna idzie...
https://youtu.be/AzYOs1ZLB30 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-02-28, 20:09
|
|
|
Dzisiaj w ramach niedzielnego relaxu w końcu dobrałem się do termostatu celem jego wymiany.
Stary oczywiście zablokowany w pozycji otwartej wiec normalne, że silnik prawie w oczach „stygł” podczas jazdy
Nowy od Matiz/Tico pasuje p&p w miejsce oryginału. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-12, 15:40
|
|
|
Była chwila czasu i natchnienie wraz z pomysłem wiec z pomocą kolegi wyspawałem sobie klucz do świec.
Standardowy klucz do świec „18” jest stanowczo za gruby.
Kupiłem klucz rurowy (bo ten się mieści w gnieździe), który skróciłem i na końcu dospawałem końcówkę bita 1/4”.
Teraz kilka standardowych przedłużek 1/4” i bez kłopotów mogę świece odkręcać
O ile dostęp do świec bocznych i środkowej przedniego cylindra jest w miarę wygodny to w przypadku środkowej świecy tylnego wymaga specjalnych narzędzi.
Opcja wyciągania silnika aby tylko wymienić świece niezbyt mi się podobała |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1107 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2021-03-16, 13:24
|
|
|
a tak po wytłumieniu
jednak puste dawały zbyt metaliczny dźwięk |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 16:28
|
|
|
oktan77 - jak i czym wytłumiałeś? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1107 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2021-03-17, 07:58
|
|
|
Rura perforowana fi 60mm na całą długość wydechu, naokoło siatka metalowa cieniutka i wełna. Tylko przedobrzyłem ze średnicą rury perforowanej, bo zostało na wełnę tylko 3mm. |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-17, 14:31
|
|
|
oktan77 - czyli zrobiłeś w zasadzie tak jak to Cobra robi
Ja zaś w końcu pare min temu zamówiłem nowe accu do moto.
Wybór padł na Motobatt’a 15Ah, który gabaryty ma takie jak mój stary „kwasiak” 12Ah.
Fachmajstry moje od akumulatorów próbowali przywrócić do życia mój stary ale w zasadzie po tym zabiegu dwa razy tylko zakręciłem silnikiem (z wykręconymi świecami!) i accu zakończył zabawę.
Mam nadzieję, ze tym razem accu posłuży trochę dłużej niż poprzednie |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|