Utwardzenie przedniego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9493 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-12-12, 16:29
|
|
|
Agathocles napisał/a: | W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze. |
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jestem ciekaw jaki to ma związek? Pytam poważnie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
slawek [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-13, 07:02
|
|
|
W zeszłym sezonie byłem zmuszony wymienić całe zawieszenie w swojej Hani. Jak mechanior to rozebrał to okazało się że jakiś magik który używał to przede mną tak pokombinował w tych amorach że ten po rozbiórce nie wiedział o co tam chodzi. Poskracane sprężyny, jakieś tam tuleje popękane no jednej ponoć nie było wcale, jedna z lag minimalnie wygięta czy zduszona i takie tam, więc decyzja wymiana wszystkiego na nowe. polecił sprężyny progresywne olej jak w serwisówce resztę bebechów też dokupił nowe poskładał i co, o niebo lepiej jazda jak marzenie cały koszt nie mały 1500 zł. z robocizną ale wcale nie żałuję. W końcu przednie zawieszenie to nasze bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2012-12-13, 17:03
|
|
|
Todek napisał/a: | Agathocles napisał/a: | W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze. |
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jestem ciekaw jaki to ma związek? Pytam poważnie. |
http://www.cmsnl.com/hond...00.html#results
na schemacie czesci 9 i 10. jesli beda mialy "zjechane" powierzchnie to nalezy wymienic. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9493 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-12-13, 17:06
|
|
|
To, że należałoby wymienić, to oczywiste. Ale ja pytam jaki to ma związek z twardością zawieszenia i dlaczego przy zużytych tulejach ślizgowych nic nie da wymiana sprężyn i oleju? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2012-12-13, 17:24
|
|
|
Todek napisał/a: | To, że należałoby wymienić, to oczywiste. Ale ja pytam jaki to ma związek z twardością zawieszenia i dlaczego przy zużytych tulejach ślizgowych nic nie da wymiana sprężyn i oleju? |
Bo tlumienie olejowe nie bedzie dzialac, to jest tak samo jakbys mial wyrabane amortyzatory w aucie. I potem moto jezdzi podskakujac.
PS. dlatego czasami wymiana oleju na twardszy pomaga gdy panewki sa lekko zjechane. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9493 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-12-13, 17:37
|
|
|
Górna to na pewno nie ma wpływu na tłumienie olejowe, znajduje się ona bezpośrednio pod uszczelniaczem. Co do dolnej to mogę się zgodzić, ale musiałaby być bardzo mocno zużyta i mieć duże luzy. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2012-12-13, 17:56
|
|
|
Todek napisał/a: | Górna to na pewno nie ma wpływu na tłumienie olejowe, znajduje się ona bezpośrednio pod uszczelniaczem. |
Zuzyta gorna powoduje najczesciej wycieki oleju z lagi bo sam zimering nie wytrzyma tych cisnien przy podskokach.
Todek napisał/a: | Co do dolnej to mogę się zgodzić, ale musiałaby być bardzo mocno zużyta i mieć duże luzy. |
Dlatego nalezy je sprawdzic |
|
|
|
|
combit
combit
Motocykl: vlx 600
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 16 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-01-10, 10:09
|
|
|
Witam
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę oleju sprężyn na progresywne i uszczelniaczy w Hance. Gdzieś wyczytałem ze przy progresywnych sprężynach należy nalać mniej oleju. Może ktoś podpowiedzieć ile ?
Tomek |
|
|
|
|
Dziki HTL
Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 1606 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-01-10, 10:47
|
|
|
combit napisał/a: | Witam
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę oleju sprężyn na progresywne i uszczelniaczy w Hance. Gdzieś wyczytałem ze przy progresywnych sprężynach należy nalać mniej oleju. Może ktoś podpowiedzieć ile ?
Tomek |
... pierwsze słyszę o laniu mniejszej ilości oleju w przypadku zastosowania sprężyn progresywnych. Mam u siebie takie spręzyny i podczas serwisowania zawieszenia, poszło do lag tyle oleju, co podpowiada serwisówka.
P.S. 1 sorki za sarkazm, ale gdzieś wyczytałeś że trzeba mniej, ale ile mnie to już nie wyczytałeś ??
P.S. 2 możesz gdzieś wrzucić fotografie swojego motocykla? Jeszcze nie widziałem VTX 600 |
_________________ Honda - The Power of Dreams |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9493 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-01-10, 11:31
|
|
|
[quote="Dziki HTL"] combit napisał/a: | P.S. 2 możesz gdzieś wrzucić fotografie swojego motocykla? Jeszcze nie widziałem VTX 600 |
Się Dziki czepiasz. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
combit
combit
Motocykl: vlx 600
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 16 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-01-10, 13:36
|
|
|
literówka ;p
wyczytałem ze do tych sprężyn 160 mm :) |
|
|
|
|
Maupe
Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 46 Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-10, 19:07
|
|
|
Do sprężyn będzie dołączona instrukcja montażu , przeczytaj. W instrukcji moich spręzyn kazali nalać tyle co zaleca producent motocykla. |
|
|
|
|
sowacki
Motocykl: Honda Shadow 500C/ 1985r.
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 153 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2013-01-15, 00:18
|
|
|
Wychodzi na to, że słuszna inwestycja te sprężyny progresywne.
A jak myślicie ile mechanior mógłby krzyknąć za taki pełny serwis przedniego zawieszenia. Tak mniej więcej. Wymiana sprężyn, uszczelniaczy... Sam jakoś bałbym się to składac. |
|
|
|
|
wyvern
Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1751 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-01-15, 07:50
|
|
|
To jest stosunkowo prosta robota - ja sam się zabrałem mając zero doświadczenia i poskładałem w jedno popołudnie do kupy lepiej niż mechanik który qtwa tulei nie dokręcił....
Naprawdę nic trudnego. |
_________________ -=< wyvern >=-
Dziewczyny - Nurek może głębiej |
|
|
|
|
combit
combit
Motocykl: vlx 600
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 16 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-01-15, 11:39
|
|
|
Wymieniłem sprężyny na progresywne + uszczelniacze + olej 15W jest o niebo lepiej w porównaniu do poprzedniego stanu. |
|
|
|
|
|