koledzy pomóżcie
Odpowiedz do tematu

: koledzy pomóżcie
witam
ja mam pytanko odnosnie demontażu termostatu ,amianowicie czy muszę zdjąć zbiornik i siedzienie jesli tak to jak zdjąc siedzenie w wersji europejskiej bez oparcia dla pasażera ,a drugie pytanko czy zły czujnik od wichury może ją włanczać przy niskich temperaturach(chłodnica odkamieniona a termostatu brak)
pozdrawiam Adam
LWG

:
Termostat mierzy temperaturę chłodnicy, czyli szukamy go przy chłodnicy. Sprawdź ilość płynu. Jeśli jest ok, to pomierz termostat. Z tego co pamiętam, to termostat działa tak, że zwiera do masy - może gdzie indziej też coś zwiera?

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
potfur napisał/a:
Z tego co pamiętam, to termostat działa tak, że zwiera do masy - może gdzie indziej też coś zwiera?

Ze tak się wtrącę, :mrgreen: termostat to raczej do niczego nie zwiera, termostat reguluje przepływ czynnika chłodzącego.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
potfur napisał/a:
Z tego co pamiętam, to termostat działa tak, że zwiera do masy - może gdzie indziej też coś zwiera?

Ze tak się wtrącę, :mrgreen: termostat to raczej do niczego nie zwiera, termostat reguluje przepływ czynnika chłodzącego.

Że pozwolę sobie odpyskować, to wg słownika termostat to zarówno zawór, jak i układ sterujący elementem wykonawczym, takim jak wentylator ;-) Jedna nazwa, dwa wichajstry.
Ale ok, trzymając się przyjętej na forum nomenklatury faktycznie się przejęzyczyłem (przepalcowałem? nie, to nie brzmi dobrze :twisted: ) - chodziło mi o czujnik temperatury sterujący wentylatorem.

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Termostat – element cieczowego układu chłodzenia w tłokowym silniku spalinowym, który w zależności od temperatury cieczy chłodzącej kieruje jej strumień do tzw. "małego" lub "dużego" obiegu.

Jako elementy wykonawcze termostatu stosuje się mieszki wypełnione substancją o niskiej temperaturze wrzenia lub ciecze o dużej rozszerzalności cieplnej oraz substancje zmieniające objętość przy topnieniu.

czujnik temperatury to oddzielny "wichajster" :mrgreen: :mrgreen:

Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
widzisz, to raczej kwestia tego, w jakim słowniku się szuka :D Np to co jest napisane na wikipedii można interpretować dość dowolnie. Swoją drogą to podobno ja się czepiam :D

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
witam ponownie
widze że rozpetałem wojnę na temat termostatu,ale chyba nie dokonca sie zrozumielismy. może napisze o co biega.moto mi sie chyba przegrzewa tego nie wiem bo niedziała mi wskaźnik temp.(pracuję na tym)ale włancza sie wichura nawet w te zimne dni podaczas jazdy.w dobrej wierze wyczysciłem chłodnice i uklad,pompa chyba działa dobrze bo po odkreceniu korka od chłodnicy widac jak pompuje.moto kupilem bez termostatu i nie wiem dlaczego go tam nie ma jak uklad jest drożny.zastanawia mnie jeszcze czujnik od wichury który nie jest orginał czy on poprstu nie włancza za szybko wiatrkaka.
i to jest moja historia z układem chłodzenia.
pozdrawiam Adam

:
adamuz20 napisał/a:
...moto mi sie chyba przegrzewa... czujnik od wichury który nie jest orginał czy on poprstu nie włancza za szybko wiatrkaka....


Te dwie opcje wykluczają się nawzajem.

Tak jak Ci koledzy napisali termostat przełącza strumień cieczy na "duży obieg", tzn. zimny silnik = ciecz pracuje tylko w płaszczu wodnym cylindrów dopóki nie osiągnie temp. otwarcia termostatu. Wtedy puszcza na chłodnicę, żeby się nie przegrzewał... Jeżeli nie masz termo. to nie powinien się przegrzewać(no chyba, że układ zapowietrzony).



P.S. Przed wysłaniem posta nie zaszkodzi sprawdzić pisowni :-/

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
dziekuję za koledzy za wypowiedzi powalcze trochę nad tym układem i dam znać co z tego wyszło narazie zamówiłem termostat i czujnik do wskaźnika temperatury.
P.s za pisownie przepraszam
pozdrawiam Adam

[ Dodano: 2012-11-10, 19:19 ]
no i wszystko mam termo założone ,czujnik założony i wskaźnik nie działa a termostat robi swoje tak jak należy. czyli mam zagadkę jak naprawić wskanik temp. wody może ktoś pomoże w tym temacie.
pozdrawiam Adam

:
witam wszystkich,mam pytanie,wczoraj wymieniłem plyn chłodniczy z pomoca forum oczywiscie,weszlo tyle samo cieczy co wyszlo,po zakonczonej pracy wyprowadziłem swoja maskotke na zewnatrz,zeby sie odpowietrzyla,bulgało powietrze tak mocno ze troche plynu sie powylewało.Uzupelniłem plyn i wprowadziłem motocykl do garażu.dzisiaj chciałem sprawdzić czy dobrze było odpowietrzone,znów wyprowadziłem maszyne,na wolnych obrotach chodził spoko nic nie "bulkało",gdy sie zagrzał sprawdziłem weże,termostat puścił ciecz chlodzącą w obieg,weze sie zagrzały układ działa.Natomiat martwi mnie ze gdy przygazowałem do 4-5tys/obr zaczełlo wywalać mi płyn,poczatkowo myslałem ze to powietrze jeszcze sie nie wydostało ale puźnej chyba sie zagotował,dodam ze temperatury nie miał maxymalnej.co moge lub powinienem zrobić?prosze was o pomoc

"Każdy nowy dzień, rodzi nowe paranoje.."
:
gizmo napisał/a:
weszlo tyle samo cieczy co wyszlo

To znaczy ile? :?:

I jakbyś mógł łaskawie wpisać w profilu rok swojego moto. Łatwiej jest coś podpowiedzieć jak wiadomo jaki to model.
Może być np wg wzoru VT 750 C 85 Dziękuję.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
1,5 litra plynu

"Każdy nowy dzień, rodzi nowe paranoje.."
:
gizmo napisał/a:
1,5 litra plynu


W układzie chłodzenia Twojego moto mieści się:
- silnik + chłodnica, około 1.7 litra
- zbiorniczek wyrównawczy 0.4 litra

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
no dzieki,ze zbiorniczkiem tez mi prawie tyle weszło,ale czy to normalne ze płyn gotuje? i ile powinien sie odpowietrzac układ?na wolnych obrotach czy trzeba gazować? kiedy można zakrecić korek wlewu plynu

"Każdy nowy dzień, rodzi nowe paranoje.."
:
Nie potrafię na odległość odpowiedzieć na Twoje pytanie. Każdy motocykl może inaczej się zachowywać. Trzeba wziąść pod uwagę wiek moto, zakamienienie chłodnicy i kanałów wodnych w silniku. Nie wiem też czy masz na 100% sprawny korek wlewowy płynu, czy nie za szybko się otwiera i puszcza płyn do zbiorniczka.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group