/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Łańcuch
Autor Wiadomość
Thorn 
Nowicjusz

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 50
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-09-04, 12:54   Łańcuch

Witam.
Kawałek czasu nie zaglądałem na forum ale mam pytanie.
Łańcuch wisi mi juz za mocno a koło jest cofnięte chyba do końca.
Zębaka na tylnym kole z moich oględzin wygląda całkiem dobrze.
Nie oglądałem jeszcze zębatki od strony silnika ale "zaraz" zamierzam zająć się maszyną ze względu na olej i inne sprawy przeglądowe.
Czy przy wymianie łańcucha należy wymieniać obie zębatki ?
Czy mogą być jakieś problemy z wymianą łańcucha ?
Jakieś sugestie bardziej doświadczonych użytkowników ?
 
 
 
pink-f 

Motocykl: był KAWASAKI EN500C 98
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 69
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-09-04, 13:19   

Wymienia się łańcuch razem z zębatkami - cały zestaw. Zazwyczaj problemem jest zdjęcie zębatki zdawczej (tej przy silniku) - ciężko odkręcić.
pozdrawiam Michał
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-04, 15:16   

Kolega wyżej ma rację. Wynika to z tego że np. nowy łańcuch szybko zetnie stare zębatki i sam się uszkodzi. czyli ostatecznie szybko trzeba będzie wymienić znowu łańcuch i zębatki :D

A co odkręcenia to proponuję zacząć właśnie od zębatki przy silniku a potem resztę.
Osobiście bym Ci proponował jeżeli już się bawisz w taki mały serwis to zdjąć cały wahacz. Od razu zobaczysz jak tam jego łożysko itd. plus będziesz mógł założyć zakuty łańcuch :)
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
grindkard
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-05, 00:37   

No właśnie ja też myślę o wymianie napędu. Podnośnik będę miał, ale teraz co dalej, czy trzeba zdejmować koło do wymiany zębatek i łańcucha i jakie klucze będą potrzebne. Mam klucze nasadowe, imbusowe, czy to wystarczy? Kompletnie nie mam o tym pojęcia więc proszę o wszelkie porady dotyczące wymiany.
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-05, 14:33   

tak koło musisz zdjąć żeby wymienić tylną zębatkę. Jeżeli mam komplet kluczy nasadowych to powinno wystarczyć. Mam tylko nadzieje że są dobrej klasy bo przy śrubach jakich będziesz się bawić jest potrzebna spora siła mówiąc spora mam na myśli sporą :D Jeżeli nasadki są 12 ramienne to tymi nic nie zrobisz. Tylko nasadki 6 ramienne. A to dla tego że 12 ramienną to zniszczysz śruby i tyle. Pynanie jak tam wybieraki w kole itd. Czy masz sklep który ma części do Twojego moto. Chodzi mi o łożyska i uszczelniacze wahacza oraz wybieraki tylnego koła. Jeśli nie to najpierw takiego poszukaj. Inna sprawa że bez książki serwisowej się do tego nie zabieraj. Tylko tam znajdziesz krok po kroku jak to zrobić.

Aha jeszcze klucz dynamometryczny jak nie masz to pożycz od kogoś może od jakiegoś warsztatu samochodowego na dzień. Ostatecznie możesz kupić coś taniego na allegro. jest on potrzebny bo prawie każda śrubka musi być przykręcona odpowiednią siłą. A jaką to znajdziesz właśnie w książce serwisowej.

Jak coś to pisz...
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
grindkard
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-05, 15:05   

Dzięki za podpowiedż, najpierw zaopatrzę się w książkę serwisową bo takiej nie mam za to mam talent do psucia czegokolwiek , więc za nim nie bębę miał pewności jak to ma wyglądać to niczego nie dotykam. Klucze nasadowe sprawdziłem, są sześciokątne, komplet imbusowy posiadam, śrubokręty i inne torksy mam. A rzeczy typu wybieraki , uszczelniacze no to już dla mnie czarna magia, muszę poczytać co i jak.
 
 
pink-f 

Motocykl: był KAWASAKI EN500C 98
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 69
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-09-05, 19:06   

No i do zębatki zdawczej klucz pneumatyczny albo z.......cie długa przedłużka coby odpowiednią siłą zadziałać.
pozdrawiam Michał
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 751
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2012-09-05, 22:48   

No nie ma co przesadzać z tym kluczem...
_________________
Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
 
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2012-09-05, 22:58   

maka napisał/a:
No nie ma co przesadzać z tym kluczem...


chyba że dokręca z momentem 1000 Nm to już klucz 1m i trzeba by na nim stanąć dobrze :mrgreen:

ale 1kNm to nakrętka nie wytrzyma :chytrusek: :chytrusek:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 751
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2012-09-05, 23:39   

To się przyspawa :mrgreen: Ale szczerze mówiąc jeszcze nigdy nie miałem takich problemów z moto żeby stosować takie wielkie momenty przy odkręcaniu czegokolwiek :-/
_________________
Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
 
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 09:35   

W sumie to ja też. Mam klucz dynamometryczny 50 cm i tym dam radę odkręcić wszystko :)
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
Thorn 
Nowicjusz

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 50
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-09-06, 09:50   

Dzięki wielkie za info.
Jednak taka wymiana łańcucha to chyba jednak nie dla mnie. Brakuje mi narzędzi a przede wszystkim miejsca - pod blokiem a raczej na ulicy nie wypada zajmować tyle miejsca parkingowego (są prawie wojny o wolne miejsca). Do tego dochodzi jeszcze sprawa umiejętności.
Wychodzi na to że szukam teraz "serwisu" który zajmie się tym problemem.
Mieszkam w Warszawie - jakieś sugestie poza Grochowską czy Malowniczą ;) ?
 
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 10:06   

Tu niestety nie pomogę wszystko robię puki co sam :)
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
Thorn 
Nowicjusz

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 50
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-09-06, 10:35   

no cóż .. poczekam do weekendu - może ktoś poradzi w sprawie warsztatu.
Jeśli nie będzie odzewu to ruszę w miasto - poszukam w okolicy kogoś kto by mi to zrobił. ;)

Jeszcze jedna sprawa - zębatki jak rozumiem mają określona ilość zębów.
Czy ktoś może zmieniał zębatkę np z tyłu na taką mniejszą by zwiększyć maksymalną prędkość kosztem przyśpieszenia ?
Czy to jest możliwe bez przeróbek sprzętu.
 
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 12:06   

Tak prócz zębatki nic nie musisz robić. Oczywiście jak dasz o wiele mniejszą to i łańcuch musi być krótszy. Ale szczerze odradzał bym. Standardowe zębatki są obliczane tak żeby było dobrze. Zmienisz i stwierdzisz że przesadziłeś w drugą stronę...
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM