Jaka wartość na kluczu dynanometrycznym
Odpowiedz do tematu

: Jaka wartość na kluczu dynanometrycznym
Witam zamierzam wymienić świece w moim moto myślałem że to prosta sprawa ale kolega mówił mi że najlepiej dociągnąć je kluczem dynanometrycznym i tu nasuwa się pytanie jaka wartość powinna być ustawiona na kluczu. POZDRAWIAM

Frochas
:
Wg serwisówki świece wkręcasz ręcznie do oporu, a następnie dociągasz 1/2 obrotu. Wkręcając ponownie stare świece - 1/4 obrotu.

[ Dodano: 2012-08-21, 14:26 ]
W innym miejscu serwisówka podaje 14Nm (10ft.-lb.)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Dzięki za pomoc kupuje DENSO i zakładam

Frochas
:
potfur napisał/a:

W innym miejscu serwisówka podaje 14Nm (10ft.-lb.)


Odświeżę trochę temat.

U producenta świec znalazłem takie wartości przykręcania świec.

Sugerując się tymi wartościami wychodzi, że moment dokręcania dla świecy 12mm, głowica aluminium wynosi 15-20Nm. A znów serwisówka podaje 14Nm. I komu wierzyć? Producentowi świec czy motocykla?

:
purtown napisał/a:
A znów serwisówka podaje 14Nm. I komu wierzyć? Producentowi świec czy motocykla?


No właśnie. Komu zatem dać wiarę?

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Producentowi motocykla. Głowicę masz aluminiową - gwint w amelinium jest mniej wytrzymały od stalowego gwintu świecy. Poza tym klucze dyna na takim małym momencie mają duże przekłamanie. No chyba że masz jakąś Gedorę.

Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
:
Zapytam jeszcze, czy warto gwint świecy przelecieć smarem miedziowym, aby w przyszłości nie było problemów z odkręceniem?

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Nie jest to konieczne ale możesz przesmarować :-)

:
Pierwszy slysze zeby gwinty swiec smarem smarowac ....nie ma sensu jak dla mnie . 2 sprawa na prawde chcecie swiece kluczem dynamometrycznym przykrecac ? :-) toz to pod reka czujesz ze swieca stawia opor . Tu nie trzeba sily duzej uzywac . :koso:

Kalabanga !!!
:
Świecy się nie smaruje, a jeżeli cokolwiek innego się smaruje, wtedy się zmienia wartość momentu w kluczu. Nasmarowany gwint ma inny opór. Klucz dynamometryczny się przyda jak ktoś lubi swoją maszynę samodzielnie obsługiwać, nie jest to duży wydatek w stosunku do ewentualnie uszkodzonej części.

:
W szanującym się warsztaciku, garażu klucze dynamometryczne to podstawa.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group