Pomiar Oleju - magiczny bagnet ???
Odpowiedz do tematu

:
poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.

Suru
:
suru napisał/a:
poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.



Tak, tylko długość gwintu i stożka za gwintem mogą być inne, a tak jest do czego się odnieść.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Z tego co pamiętam, jeżeli końcówka ( 0,5 cm ) bagnetu z termometrem była mokra to było OK



Pożyczałem od kogoś na Shadowisku bagnet standard i robiłem pomiar

Pozdrawiam
Robert78
[Usunięty]
:
Mam pytanko jak się ten miernik sprawuje czy warto go nabyć? Proszę o opinie. Pozdrawiam.

:
Moim zdaniem warto.

Kupowałem i obecnie posiadam w każdym użytkowanym sprzęcie.
Masz pełen wgląd w temperaturę oleju, od rozruchu po podróże w korkach

Pozdrawiam
:
ja również uważam, że warto... jak olej ma temp 90 - 95 stopni... jest ok :-) jak wiecej... znaczy czas na pauzowanie... ale przeciskanie się między autami w korku w skwarny dzień ;-) na trasie jeszzce nie przekroczył 90 stopni. Fakt, ze olej ma wiekszą bezwładnośc cieplną... ale kiedy temperatura rośnie to i olej się szybko nagrzewa i wskaźnik reaguje momentalnie....

jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
Robert78
[Usunięty]
:
A jeszcze jedno pytanie czy poziom oleju mierzymy na bagnecie zakręconym czy inaczej???

:
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. 8-)

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
Robert78
[Usunięty]
:
Matrix napisał/a:
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. 8-)


Nie wydaje mi się to prawdą ponieważ pierwszy raz spotkał bym się z taka techniką mierzenia oleju :!:

:
A tak z ciekawości, jaka powinna być technika mierzenia poziomu oleju? :?:

Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.

A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Robert78
[Usunięty]
:
Nie chce wyjść na jakiegoś nieuka ale spotykając się z zakręcanymi bagnetemi to mierząc olej bagnet się dokręcało. Ale mniejsza z tym jak się spotykałem gdzieś w mechanice tylko interesuje mnie w Hondzie jak jest bo nie mogę wyjechać z garażu bez konkretnej rady ponieważ przy zakręconym bagnecie mam 1/2 oleju na wykręconym ledwie 3 milimetry. :?: :?: :?:

:
Cytat:
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.


Tłumaczenie z google:
Włóż bagnet, aż do miejsca, ale nie przykręcić w

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:

Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.

A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.


Wykręć bagnet i wytrzyj go do czysta.
Trzymaj motocykl w pozycji pionowej.
Wsadź bagnet do oporu, ale nie wkręcaj go.
Wyciągnij bagnet i sprawdź poziom oleju.
- jeśli olej jest na lub w pobliżu znacznika wysokiego poziomu - nie musisz dodawać oleju
- jeśli olej jest poniżej lub w pobliżu znacznika niskiego poziomu - odkręć nakrętkę wlewu oleju i dolej zalecany olej do poziomu znacznika wysokiego poziomu (Nie przelej).
Zakręć bagnet.

tako rzecze Hoder ;)
Robert78
[Usunięty]
:
Dzięki za pomoc :!: :!: :!:

:
Dla niedoinformowanych :!:
Pobierając naukę znaczenia bagnetu miernika temperatury oleju (kosztowało mnie to 89zł :oops: ) informuję:

- najlepiej zdobyć oryginalny korek (tu podziękowania dla Keeny'ego za użyczenie :thx: ) ;
- zmierzyć poziom oleju na oryginalnym korku;
- zmierzyć poziom oleju miernikiem temperatury;
- porównać wynik i oznaczyć odpowiednio metalowy bagnet miernika np pilnikiem.

UWAGA :!: :!: :!:
Znaczyć należy delikatnie. Bagnet miernika nie jest prętem tylko rurką wypełnioną w środku płynem. Znajduję się tam również cienki pręcik.

Powyższą informację zamieszczam w celu uniknięcia wydatków przez niedostatecznie doinformowanych.


Do tematu postu dodałbym jeszcze coś o temperaturze jaką powinien mieć olej w momencie pomiaru.

POZDRAWIAM :!:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group