/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-01, 22:36
Pomiar Oleju - magiczny bagnet ???
Autor Wiadomość
suru 
/ Marcin/


Motocykl: TRACER 9
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1104
Skąd: Rogoźnik k Będzina
Wysłany: 2011-03-31, 21:52   

poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.
_________________
Suru
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2011-03-31, 21:59   

suru napisał/a:
poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.



Tak, tylko długość gwintu i stożka za gwintem mogą być inne, a tak jest do czego się odnieść.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
wściekły joe 
wściekły


Motocykl: HD Street Glide '06
Wiek: 50
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-31, 23:06   

Z tego co pamiętam, jeżeli końcówka ( 0,5 cm ) bagnetu z termometrem była mokra to było OK



Pożyczałem od kogoś na Shadowisku bagnet standard i robiłem pomiar
_________________
Pozdrawiam
 
 
Robert78
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-24, 21:16   

Mam pytanko jak się ten miernik sprawuje czy warto go nabyć? Proszę o opinie. Pozdrawiam.
 
 
wściekły joe 
wściekły


Motocykl: HD Street Glide '06
Wiek: 50
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-24, 22:42   

Moim zdaniem warto.

Kupowałem i obecnie posiadam w każdym użytkowanym sprzęcie.
Masz pełen wgląd w temperaturę oleju, od rozruchu po podróże w korkach
_________________
Pozdrawiam
 
 
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-24, 23:35   

ja również uważam, że warto... jak olej ma temp 90 - 95 stopni... jest ok :-) jak wiecej... znaczy czas na pauzowanie... ale przeciskanie się między autami w korku w skwarny dzień ;-) na trasie jeszzce nie przekroczył 90 stopni. Fakt, ze olej ma wiekszą bezwładnośc cieplną... ale kiedy temperatura rośnie to i olej się szybko nagrzewa i wskaźnik reaguje momentalnie....
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
Robert78
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-25, 08:28   

A jeszcze jedno pytanie czy poziom oleju mierzymy na bagnecie zakręconym czy inaczej???
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-04-25, 09:17   

Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. 8-)
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Robert78
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-25, 13:08   

Matrix napisał/a:
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. 8-)


Nie wydaje mi się to prawdą ponieważ pierwszy raz spotkał bym się z taka techniką mierzenia oleju :!:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-04-25, 13:24   

A tak z ciekawości, jaka powinna być technika mierzenia poziomu oleju? :?:

Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.

A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Robert78
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-25, 13:32   

Nie chce wyjść na jakiegoś nieuka ale spotykając się z zakręcanymi bagnetemi to mierząc olej bagnet się dokręcało. Ale mniejsza z tym jak się spotykałem gdzieś w mechanice tylko interesuje mnie w Hondzie jak jest bo nie mogę wyjechać z garażu bez konkretnej rady ponieważ przy zakręconym bagnecie mam 1/2 oleju na wykręconym ledwie 3 milimetry. :?: :?: :?:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-04-25, 13:35   

Cytat:
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.


Tłumaczenie z google:
Włóż bagnet, aż do miejsca, ale nie przykręcić w
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Hoder 


Motocykl: VT700c 1986r.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 210
Skąd: Poznań/Krzyworzeka
Wysłany: 2011-04-25, 15:14   

Todek napisał/a:

Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.

A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.


Wykręć bagnet i wytrzyj go do czysta.
Trzymaj motocykl w pozycji pionowej.
Wsadź bagnet do oporu, ale nie wkręcaj go.
Wyciągnij bagnet i sprawdź poziom oleju.
- jeśli olej jest na lub w pobliżu znacznika wysokiego poziomu - nie musisz dodawać oleju
- jeśli olej jest poniżej lub w pobliżu znacznika niskiego poziomu - odkręć nakrętkę wlewu oleju i dolej zalecany olej do poziomu znacznika wysokiego poziomu (Nie przelej).
Zakręć bagnet.
_________________
tako rzecze Hoder ;)
 
 
 
Robert78
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-25, 16:23   

Dzięki za pomoc :!: :!: :!:
 
 
Jeżol 


Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 301
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-05-06, 18:30   

Dla niedoinformowanych :!:
Pobierając naukę znaczenia bagnetu miernika temperatury oleju (kosztowało mnie to 89zł :oops: ) informuję:

- najlepiej zdobyć oryginalny korek (tu podziękowania dla Keeny'ego za użyczenie :thx: ) ;
- zmierzyć poziom oleju na oryginalnym korku;
- zmierzyć poziom oleju miernikiem temperatury;
- porównać wynik i oznaczyć odpowiednio metalowy bagnet miernika np pilnikiem.

UWAGA :!: :!: :!:
Znaczyć należy delikatnie. Bagnet miernika nie jest prętem tylko rurką wypełnioną w środku płynem. Znajduję się tam również cienki pręcik.

Powyższą informację zamieszczam w celu uniknięcia wydatków przez niedostatecznie doinformowanych.


Do tematu postu dodałbym jeszcze coś o temperaturze jaką powinien mieć olej w momencie pomiaru.

POZDRAWIAM :!:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM