Przesunięty przez: Globi 2009-04-01, 22:36 |
Pomiar Oleju - magiczny bagnet ??? |
Autor |
Wiadomość |
suru
/ Marcin/
Motocykl: TRACER 9
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1104 Skąd: Rogoźnik k Będzina
|
Wysłany: 2011-03-31, 21:52
|
|
|
poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu. |
_________________ Suru |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-03-31, 21:59
|
|
|
suru napisał/a: | poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.
|
Tak, tylko długość gwintu i stożka za gwintem mogą być inne, a tak jest do czego się odnieść. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
wściekły joe
wściekły
Motocykl: HD Street Glide '06
Wiek: 50 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 644 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-31, 23:06
|
|
|
Z tego co pamiętam, jeżeli końcówka ( 0,5 cm ) bagnetu z termometrem była mokra to było OK
Pożyczałem od kogoś na Shadowisku bagnet standard i robiłem pomiar |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
Robert78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-24, 21:16
|
|
|
Mam pytanko jak się ten miernik sprawuje czy warto go nabyć? Proszę o opinie. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
wściekły joe
wściekły
Motocykl: HD Street Glide '06
Wiek: 50 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 644 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-24, 22:42
|
|
|
Moim zdaniem warto.
Kupowałem i obecnie posiadam w każdym użytkowanym sprzęcie.
Masz pełen wgląd w temperaturę oleju, od rozruchu po podróże w korkach |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-24, 23:35
|
|
|
ja również uważam, że warto... jak olej ma temp 90 - 95 stopni... jest ok jak wiecej... znaczy czas na pauzowanie... ale przeciskanie się między autami w korku w skwarny dzień na trasie jeszzce nie przekroczył 90 stopni. Fakt, ze olej ma wiekszą bezwładnośc cieplną... ale kiedy temperatura rośnie to i olej się szybko nagrzewa i wskaźnik reaguje momentalnie.... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Robert78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-25, 08:28
|
|
|
A jeszcze jedno pytanie czy poziom oleju mierzymy na bagnecie zakręconym czy inaczej??? |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-04-25, 09:17
|
|
|
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
Robert78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-25, 13:08
|
|
|
Matrix napisał/a: | Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. |
Nie wydaje mi się to prawdą ponieważ pierwszy raz spotkał bym się z taka techniką mierzenia oleju |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-04-25, 13:24
|
|
|
A tak z ciekawości, jaka powinna być technika mierzenia poziomu oleju?
Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.
A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Robert78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-25, 13:32
|
|
|
Nie chce wyjść na jakiegoś nieuka ale spotykając się z zakręcanymi bagnetemi to mierząc olej bagnet się dokręcało. Ale mniejsza z tym jak się spotykałem gdzieś w mechanice tylko interesuje mnie w Hondzie jak jest bo nie mogę wyjechać z garażu bez konkretnej rady ponieważ przy zakręconym bagnecie mam 1/2 oleju na wykręconym ledwie 3 milimetry. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-04-25, 13:35
|
|
|
Cytat: | Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in. |
Tłumaczenie z google:
Włóż bagnet, aż do miejsca, ale nie przykręcić w |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Hoder
Motocykl: VT700c 1986r.
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 210 Skąd: Poznań/Krzyworzeka
|
Wysłany: 2011-04-25, 15:14
|
|
|
Todek napisał/a: |
Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.
A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy. |
Wykręć bagnet i wytrzyj go do czysta.
Trzymaj motocykl w pozycji pionowej.
Wsadź bagnet do oporu, ale nie wkręcaj go.
Wyciągnij bagnet i sprawdź poziom oleju.
- jeśli olej jest na lub w pobliżu znacznika wysokiego poziomu - nie musisz dodawać oleju
- jeśli olej jest poniżej lub w pobliżu znacznika niskiego poziomu - odkręć nakrętkę wlewu oleju i dolej zalecany olej do poziomu znacznika wysokiego poziomu (Nie przelej).
Zakręć bagnet. |
_________________ tako rzecze Hoder ;) |
|
|
|
|
Robert78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-25, 16:23
|
|
|
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-05-06, 18:30
|
|
|
Dla niedoinformowanych
Pobierając naukę znaczenia bagnetu miernika temperatury oleju (kosztowało mnie to 89zł ) informuję:
- najlepiej zdobyć oryginalny korek (tu podziękowania dla Keeny'ego za użyczenie ) ;
- zmierzyć poziom oleju na oryginalnym korku;
- zmierzyć poziom oleju miernikiem temperatury;
- porównać wynik i oznaczyć odpowiednio metalowy bagnet miernika np pilnikiem.
UWAGA
Znaczyć należy delikatnie. Bagnet miernika nie jest prętem tylko rurką wypełnioną w środku płynem. Znajduję się tam również cienki pręcik.
Powyższą informację zamieszczam w celu uniknięcia wydatków przez niedostatecznie doinformowanych.
Do tematu postu dodałbym jeszcze coś o temperaturze jaką powinien mieć olej w momencie pomiaru.
POZDRAWIAM |
_________________
|
|
|
|
|
|