Odpowiedz do tematu
: obroty
a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum ,ale co tam ;) mianowicie chodzi mi o tą ekonomiczną jazde... przy ilu tys obrotach najlepiej zmieniac biegi i w ogole ilu lepiej nie przekraczac? ;] ja tam nie wiem ale fajnie jezdzi mi sie w przedziale 3-4... czy to zloty srodek? :D
: Re: obroty
Na tym forum żadne pytanie nie jest głupie I tym to forum różni się od innych
Na pewno ktoś Ci na nie odpowie. Ja niestety nie znam odpowiedzi.
White napisał/a: |
a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum |
Na tym forum żadne pytanie nie jest głupie I tym to forum różni się od innych
Na pewno ktoś Ci na nie odpowie. Ja niestety nie znam odpowiedzi.
:
Ja nie mam obrotomierza-robię to na czuja,jak wyczuje to przewalam
: Re: obroty
Ja też jeżdżę na swojej, w przedziale obrotów 3-4 tys. Ale myślę, że to kwestia wyczucia maszyny. Np. na 6 biegu przy obrotach 3,5 tys jest około 100 i to dla mnie jest odpowiadająca prędkość przelotowa.
White napisał/a: |
a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum ,ale co tam ;) mianowicie chodzi mi o tą ekonomiczną jazde... przy ilu tys obrotach najlepiej zmieniac biegi i w ogole ilu lepiej nie przekraczac? ;] ja tam nie wiem ale fajnie jezdzi mi sie w przedziale 3-4... czy to zloty srodek? :D |
Ja też jeżdżę na swojej, w przedziale obrotów 3-4 tys. Ale myślę, że to kwestia wyczucia maszyny. Np. na 6 biegu przy obrotach 3,5 tys jest około 100 i to dla mnie jest odpowiadająca prędkość przelotowa.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Ja niestety też nie mam obrotomierza. Więc trudno mi mówić o obrotach. Generalnie musisz wyczuć maszynę wsłuchać się w odgłos silnika a następnie wrzucać bieg niższy lub wyższy w zależności od sytuacji
:
a moja maszynka juz przy 70km/h na szóstym biegu pięknie idzie i przyspiesza po dodaniu gazu.
:
Jak Ci zaczyna szarpac, to wiadomo, że czas na redukcję, jeżeli Ci wszystko zaczyna wibrowac, łącznie z jajkami to w górę
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
:
Takie wibracje chyba są nie zdrowe , dla jednego i drugiego
yanucha napisał/a: |
Jak Ci zaczyna szarpac, to wiadomo, że czas na redukcję, jeżeli Ci wszystko zaczyna wibrowac, łącznie z jajkami to w górę |
Takie wibracje chyba są nie zdrowe , dla jednego i drugiego
Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej.
:
Powiedzcie mi jedno - W instrukcji napisane jest że na wolnych obrotach VT700 powinno miec około 1000obr/min ([plus minus 100). Tak właśnie mam około 1100obr/min...
Natomiast kiedy maszyną polatam kilka godzin i jest już solidnie rozgrzana , na postoju trzyma 1400 a czasami nawet 1500obr/min... Uważam że to troszke dużo , z czym to jest związane??
Natomiast kiedy maszyną polatam kilka godzin i jest już solidnie rozgrzana , na postoju trzyma 1400 a czasami nawet 1500obr/min... Uważam że to troszke dużo , z czym to jest związane??
:
Rozgrzana powinna mieć właśnie 1000-1100, po to jest ssanie, żeby Ci nie gasła na zimnym silniku. A wracając do obrotów, to mi również najlepiej jeździ się w przedziale 3 do 4,5 kilo.
:
Wiem że ssanie jest do odpalenia i dogrzania silnika - Potem ssanie OFF i można jechać...
Problem jest w tym że na wyłączonym ssaniu kiedy już silnik jest ciepły ale jeszcze nie gorący czyli skala na wskaźniku temperatury jest na połowie silnik trzyma tak jak fabryka nakazuje czyli 1000obr/min... Natomiast kiedy silnik po dłuższej jeździe rozgrzewa się solidnie a wskaźnik pokazuje już 3/4 skali , wtedy silnik trzyma 1400obr/min...
Czyli dokładnie rozgrzany silnik trzyma zby wysokie obroty przez cały czas...
Problem jest w tym że na wyłączonym ssaniu kiedy już silnik jest ciepły ale jeszcze nie gorący czyli skala na wskaźniku temperatury jest na połowie silnik trzyma tak jak fabryka nakazuje czyli 1000obr/min... Natomiast kiedy silnik po dłuższej jeździe rozgrzewa się solidnie a wskaźnik pokazuje już 3/4 skali , wtedy silnik trzyma 1400obr/min...
Czyli dokładnie rozgrzany silnik trzyma zby wysokie obroty przez cały czas...
:
Odpowiedz do tematu
jaka to jest dluzsza jazda? 5 km czy 50?
poza tym mam wrazenie ze za mocno ci sie troszke grzeje gdzies czytalem ze ludziom ten wskaznik rzadko wychodzi poza polowe skali
u mnie na przyklad w polowie juz odpala sie wiatrak
moja rada - wykrec swiece i sprawdz kolor - czerwony nalot pokazuje ze dostaje za malo paliwa czyli przegrzewa sie i robi na wyzszych obrotach - wtedy sobie sprawdz filtr paliwa a jak nie pomoze daj gaznik do regulacji
2 opcja jak swieca jest ok- czyli ladnie wypalona na brazowo albo bez nalotu w kolorze metalu to se po prostu na rozgrzanym silniku odkrec obroty do 1000
sruba regulacyjna to takie czarne pokretelko przy gazniku z lewej strony tam gdzie wchodza linki od gazu
a tu se poczytaj o swiecach
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
poza tym mam wrazenie ze za mocno ci sie troszke grzeje gdzies czytalem ze ludziom ten wskaznik rzadko wychodzi poza polowe skali
u mnie na przyklad w polowie juz odpala sie wiatrak
moja rada - wykrec swiece i sprawdz kolor - czerwony nalot pokazuje ze dostaje za malo paliwa czyli przegrzewa sie i robi na wyzszych obrotach - wtedy sobie sprawdz filtr paliwa a jak nie pomoze daj gaznik do regulacji
2 opcja jak swieca jest ok- czyli ladnie wypalona na brazowo albo bez nalotu w kolorze metalu to se po prostu na rozgrzanym silniku odkrec obroty do 1000
sruba regulacyjna to takie czarne pokretelko przy gazniku z lewej strony tam gdzie wchodza linki od gazu
a tu se poczytaj o swiecach
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm