Układ chłodniczy
Odpowiedz do tematu

: Układ chłodniczy
Chciałbym wymienić płyn w układzie chłodniczym, jaki muszę wlać? Czy może być normalny płyn np. Prestone czy koncentrat z wodą?

Jeżdżę już prawie 3 lata i jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator. Sprawdziłem go na krótko do masy i działa doskonale. Muszę sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodniczego. Czy ktoś ma wiedzę, jaką powinien mieć rezystancję w określonej temperaturze?

Moje motocykle:
1995-1997 - WFM'65
1997-1999 - Simson SR4-3 Sperber'69
2002-2004 - Honda CA125 Rebel'96
2004-2006 - Suzuki VS800 Intruder'89
2006-2009 - Honda CBX650E'83
2009-2014 - Honda VT600C Shadow'94
2014-2015 - Honda VT800C Shadow'88
:
Koncentrat + woda w układzie chłodzenia jest tego ok. 1,5l.
Kiedy jeździłem jeszcze VT600 to tak jak u Ciebie też nigdy nie włączał mi się wentylator ale kiedy w upalny dzień przyjechałem do garażu po trasie i zostawiłem odpalone moto a ja w tym czasie otwierałem drzwi garażu to właśnie pierwszy raz usłyszałem swój wentylator. Myślę, że musisz zrobić podobnie.

:
Tak jest ok, w 600 wentylator nawet w spore upały rzadko się włącza.

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
:
BĄBEL napisał/a:
Koncentrat + woda w układzie chłodzenia jest tego ok. 1,5l.

A dlaczego? W jakim celu lać wodę do układu chłodzenia? Żeby kamień sie wytrącał.
Normalny płyn do chłodnic aluminiowych. Może być np. Prestone, może być K2.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Kolega Bąbel pewnie miał na myśli wodę destylowaną i koncentrat :mrgreen:

:
odkręć centralna śrubke trzymająca osłony od góy , jest miedzy bakiem i główką ramy

potem zdejmij klapke VIN podważając ja lekko , może byc przyciśnięta przewodami - pokręc kierownicą

potem , jak sie przyjrzysz sa "zatrzaski" albo "ząbki" - z przodu główki ramy i od spodu - osłona główki ramy składa się z lewej i prawej części - musisz to porozpinac

a potem już tylko odciągnąc na siłę , bo siedzi na gumowej tulejce jak osłona pod siedzeniem

wiem , że nie pomogłem , ale jak troche pokombinujesz to sobie poradzisz , nic strasznego

:
jak stoisz przed motorkiem to ja ją zsuwałem w lewo z tego co pamiętam, zmanual niestety nic nie podpowiada

:
Na to wygląda, że "ten typ tak ma" jeśli chodzi o wentylator. :-P

Do czego służy ten zbiorniczek po prawej stronie za silnikiem u dołu? Czy to jest zbiorniczek wyrównawczy?

Jak prawidłowo spuścić płyn chłodniczy?

Moje motocykle:
1995-1997 - WFM'65
1997-1999 - Simson SR4-3 Sperber'69
2002-2004 - Honda CA125 Rebel'96
2004-2006 - Suzuki VS800 Intruder'89
2006-2009 - Honda CBX650E'83
2009-2014 - Honda VT600C Shadow'94
2014-2015 - Honda VT800C Shadow'88
:
Grzechoo napisał/a:
Kolega Bąbel pewnie miał na myśli wodę destylowaną i koncentrat :mrgreen:


Właśnie tak "woda destylowana"

:
mr_simon napisał/a:
Do czego służy ten zbiorniczek po prawej stronie za silnikiem u dołu? Czy to jest zbiorniczek wyrównawczy?


Tak :-)

mr_simon napisał/a:
Jak prawidłowo spuścić płyn chłodniczy?


Najlepiej u dołu ściągnąć wąż od chłodnicy oraz wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym :-)

Płyn spuszczamy na zimnym silniku :-)

:
W moim cieniu wentylator nawet podczas jazdy się załącza jeśli jadę na przykład w korku.
A ten zbiorniczek to tak jak piszesz jest wyrównawczy :-)

:
Grzechoo, dzięki za info. :thx:

W jakiej proporcji woda:płyn? 50:50?

Moje motocykle:
1995-1997 - WFM'65
1997-1999 - Simson SR4-3 Sperber'69
2002-2004 - Honda CA125 Rebel'96
2004-2006 - Suzuki VS800 Intruder'89
2006-2009 - Honda CBX650E'83
2009-2014 - Honda VT600C Shadow'94
2014-2015 - Honda VT800C Shadow'88
:
mr_simon napisał/a:
W jakiej proporcji woda:płyn? 50:50?

kup gotowy płyn i po sprawie - tam proporcje już zachowane

Honda - The Power of Dreams
:
Z reguły na koncentracie masz napisane proporcje i zależą one od tego jaką najniższą temp chcesz osiągnąć żeby płyn w układzie się nie zamarzł.

: Włącznik wentylatora
Podłączam się pod temat.

Oto krótki opis:
Podczas parady na otwarcie Juwenali zauważyłem że ani razu nie włączył się wentylator, oki, temperaturka na zewnątrz była tak około 18-20°. Silnik był trochę gorący, ale kontrolka od "temp" nie zaświeciła się.
Dziś, upał straszny, na zewnątrz ponad 32°, jazda przez centrum, światła, lekkie korki no i cały czas obserwowałem wentylator, kurcze, ani razu się nie załączył ale i kontrolka też nie zaświeciła się.

Powiedzcie czy to normalne?
Nadmienię że połączyłem na "krótko" wentylator - obraca się.

"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group