ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem
Odpowiedz do tematu

:
Koledzy, podłączę się pod temat z problemem.

Ostatnio padł mi akumulator,
może zbieg okoliczności, myłem moto w sobotę jak zwykle ostrożnie myjką ciśnieniową, pojeździłem trochę i było ok, w niedzielę też ok. potem moto stał przez 3 dni nie odpalany i w czwartek prądu już nie było, zostało dosłownie 1,5V na akumulatorze jak w małej bateryjce,
naładowałem akumulator, przejrzałem kable, kostki nic nie zauważyłem, postanowiłem sprawdzić ładowanie,

i tu kolejne moje zdziwienie, przejechałem z 10 kilometrów, wróciłem do domu i nie gasząc silnika podłączyłem miernik, było 12,2V do 12,3V, a jak zgasiłem silnik na mierniku pojawił się wynik 12,5V, czy na odpalonym silniku nie powinno być większego napięcia niż na zgaszonym?

Wydaje mi się, zresztą tak jak pisze Matrix, że na odpalonym silniku napięcie powinno być na poziomie 13,5V do 14,5V.

Co to może być, co mi kradnie prąd?

:
Zacznij od sprawdzenia alternatora może po prostu nie doładowuje tak jak u mnie przed naprawą :-/ :-?

[ Dodano: 2012-07-09, 22:33 ]
Dzisiejszy pomiar na alternatorze na dwóch przewodach po 70V, a na trzecim 25V.
Wygląda na to, że alternator do ponownego przewinięcia.
Co ciekawe ładowanie raz jest, a raz nie. Nawet dzisiaj przez chwilę było około 14V.
Zgłupiałem kompletnie.

Ps. Markiz dzięki za pomoc w diagnozie :thx:

[ Dodano: 2012-07-10, 10:52 ]
Decyzja podjęta, aby dochować tradycji rozbiórki moto przed wyjazdem dzisiaj wyjmuje ponownie alternator. Przewidywany czas składania jutro :-P

Zibi665, :thx: :thx: :thx: przekazał mi w Łężycach uszczelkę, a że wykonałem jej skan dla potomnych Oto ona uszczelka nie wiem do jakiego modelu :thx: :thx: :thx:
Okazuje się, że ta uszczelka nie pasuje do VT 700 1986, nie wiem od jakiego jest modelu.
Ponownie składałem na silikon, ładowanie jest na poziomie od 14,3 V do 14,6 V. :chytrusek:

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
: Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800
Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800 bez lightbarów ok. 12.2 z lightbarami 11.2 /3 nie sprawdzałem z włączonym wentylatorem ale na pewno będzie jeszcze mniej . objawy akumulator rozładuje się po woli po przejechaniu większej odległości od 70/100 km zaczyna go przerywać jak i potem jak zgasimy to już nie da się zapalić . miał ktoś takie objawy ? akumulator jest nowy

: Re: Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800
gumis89 napisał/a:
Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800 bez lightbarów ok. 12.2 z lightbarami 11.2 /3 nie sprawdzałem z włączonym wentylatorem ale na pewno będzie jeszcze mniej . objawy akumulator rozładuje się po woli po przejechaniu większej odległości od 70/100 km zaczyna go przerywać jak i potem jak zgasimy to już nie da się zapalić . miał ktoś takie objawy ? akumulator jest nowy


Kilka osób miało ten problem, poszukaj tematu o alternatorze i jego usterkach :idea:

Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
I sprawdź przy okazji wszystkie kostki, połączenia i masę ;)

Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
:
Ja miałem 2 razy podobny problem.
I dwa razy okazał się akumulator.
Raz padł jakiś "inny" markowo
a za drugim razem Yuasa
Oba funkiel nówki nie śmigane.
Po wymianie wszystko jest OK

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
:
dzwoniłem do elektryka z forum krzynówka i z jego pomocą sprawdzałem i wychodzi że jest przebicie na alternatorze na masę na każdym przewodzie alternator wymontowany jutro jedzie do niego na przewijanie . małe pytanko wystarczy sam silikon do składania czy wyciąć uszczelkę jak tak to z czego najlepiej

:
gumis89 napisał/a:
dzwoniłem do elektryka z forum krzynówka i z jego pomocą sprawdzałem i wychodzi że jest przebicie na alternatorze na masę na każdym przewodzie alternator wymontowany jutro jedzie do niego na przewijanie . małe pytanko wystarczy sam silikon do składania czy wyciąć uszczelkę jak tak to z czego najlepiej

Sam silikon powinien wystarczyć o ile nikt nie rozbierał pokrywy za pomocą młotka i przecinaka :mrgreen:

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
:
... przerzucałem dziś serwis aukcyjny E-bay w Stanach , oryginalny alternator jest jeszcze dostępny ceny od 114 do uchocho .... oczywiście zielonych ... swoja drogą mają jeszcze wiele części do tych modeli .....

"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
:
Zyrafa napisał/a:
... przerzucałem dziś serwis aukcyjny E-bay w Stanach , oryginalny alternator jest jeszcze dostępny ceny od 114 do uchocho .... oczywiście zielonych ... swoja drogą mają jeszcze wiele części do tych modeli .....

tylko uhohoho nigdy nie masz gwarancji że w tym wieku alternatora masz gwarancje jego działania :koso:

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
:
Dołączę się do tematu będąc w trasie miąłem problem z ładowaniem padł mi regulator napięcia więc wymieniłem na nowy wymieniłem też akumulator bo podobno to była przyczyna wypaliła się też wtyczka ta z żółtymi przewodami, naprawy dokonałem w trasie wracając do domu przejechałem 600 km. już bez niespodzianek lecz za uwarzyłem że regulator mocno się grzeje i nie wiem czy to normalne ładowanie mam 14.2 V bez świateł na światłach 13.85 do 14V

Pozdrawiam Kostka

:
"Mocno się grzeje"...
Jak mocno?
Przykłądając rękę czujesz, że ciepły, czy też przykładając rękę skóra zostaje na radiatorze?

Nawrót choroby! :)
:
mpkostka napisał/a:
Dołączę się do tematu będąc w trasie miąłem problem z ładowaniem padł mi regulator napięcia więc wymieniłem na nowy wymieniłem też akumulator bo podobno to była przyczyna wypaliła się też wtyczka ta z żółtymi przewodami, naprawy dokonałem w trasie wracając do domu przejechałem 600 km. już bez niespodzianek lecz za uwarzyłem że regulator mocno się grzeje i nie wiem czy to normalne ładowanie mam 14.2 V bez świateł na światłach 13.85 do 14V

Pozdrawiam Kostka

Jaki kupiłeś regulator, sprawdź Połoczanie akumulatora

:
senda napisał/a:

Przykłądając rękę czujesz, że ciepły, czy też przykładając rękę skóra zostaje na radiatorze?

O właśnie, jeśli chodzi o temperaturę regulatora to jaka ona powinna być? Tj. może być po prostu gorący, "boli ale nie uszkadza skóry" czy w ogóle powinien być ledwie ciepły?

@Down:
Dzięki :)

Ostatnio zmieniony przez Aramil 2012-08-28, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
:
Dzisiaj sprawdzałem w dwóch innych motorach regulator po prostu jest gorący i tak podobno ma być

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group