Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem
Autor Wiadomość
endrjus 


Motocykl: HONDA Shadow VT 700 C 86r.
Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 207
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-06-29, 19:38   

Koledzy, podłączę się pod temat z problemem.

Ostatnio padł mi akumulator,
może zbieg okoliczności, myłem moto w sobotę jak zwykle ostrożnie myjką ciśnieniową, pojeździłem trochę i było ok, w niedzielę też ok. potem moto stał przez 3 dni nie odpalany i w czwartek prądu już nie było, zostało dosłownie 1,5V na akumulatorze jak w małej bateryjce,
naładowałem akumulator, przejrzałem kable, kostki nic nie zauważyłem, postanowiłem sprawdzić ładowanie,

i tu kolejne moje zdziwienie, przejechałem z 10 kilometrów, wróciłem do domu i nie gasząc silnika podłączyłem miernik, było 12,2V do 12,3V, a jak zgasiłem silnik na mierniku pojawił się wynik 12,5V, czy na odpalonym silniku nie powinno być większego napięcia niż na zgaszonym?

Wydaje mi się, zresztą tak jak pisze Matrix, że na odpalonym silniku napięcie powinno być na poziomie 13,5V do 14,5V.

Co to może być, co mi kradnie prąd?
_________________
VT 700 C
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 49
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3024
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-29, 19:56   

Zacznij od sprawdzenia alternatora może po prostu nie doładowuje tak jak u mnie przed naprawą :-/ :-?

[ Dodano: 2012-07-09, 22:33 ]
Dzisiejszy pomiar na alternatorze na dwóch przewodach po 70V, a na trzecim 25V.
Wygląda na to, że alternator do ponownego przewinięcia.
Co ciekawe ładowanie raz jest, a raz nie. Nawet dzisiaj przez chwilę było około 14V.
Zgłupiałem kompletnie.

Ps. Markiz dzięki za pomoc w diagnozie :thx:

[ Dodano: 2012-07-10, 10:52 ]
Decyzja podjęta, aby dochować tradycji rozbiórki moto przed wyjazdem dzisiaj wyjmuje ponownie alternator. Przewidywany czas składania jutro :-P

Zibi665, :thx: :thx: :thx: przekazał mi w Łężycach uszczelkę, a że wykonałem jej skan dla potomnych Oto ona uszczelka nie wiem do jakiego modelu :thx: :thx: :thx:
Okazuje się, że ta uszczelka nie pasuje do VT 700 1986, nie wiem od jakiego jest modelu.
Ponownie składałem na silikon, ładowanie jest na poziomie od 14,3 V do 14,6 V. :chytrusek:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
gumis89 

Motocykl: vt 800
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: zembrzyce
Wysłany: 2012-08-04, 07:56   Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800

Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800 bez lightbarów ok. 12.2 z lightbarami 11.2 /3 nie sprawdzałem z włączonym wentylatorem ale na pewno będzie jeszcze mniej . objawy akumulator rozładuje się po woli po przejechaniu większej odległości od 70/100 km zaczyna go przerywać jak i potem jak zgasimy to już nie da się zapalić . miał ktoś takie objawy ? akumulator jest nowy
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2012-08-04, 08:11   Re: Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800

gumis89 napisał/a:
Słabe ładowanie w mojej shadow vt 800 bez lightbarów ok. 12.2 z lightbarami 11.2 /3 nie sprawdzałem z włączonym wentylatorem ale na pewno będzie jeszcze mniej . objawy akumulator rozładuje się po woli po przejechaniu większej odległości od 70/100 km zaczyna go przerywać jak i potem jak zgasimy to już nie da się zapalić . miał ktoś takie objawy ? akumulator jest nowy


Kilka osób miało ten problem, poszukaj tematu o alternatorze i jego usterkach :idea:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 714
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2012-08-04, 10:44   

I sprawdź przy okazji wszystkie kostki, połączenia i masę ;)
_________________
Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
 
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 45
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1072
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-08-04, 23:56   

Ja miałem 2 razy podobny problem.
I dwa razy okazał się akumulator.
Raz padł jakiś "inny" markowo
a za drugim razem Yuasa
Oba funkiel nówki nie śmigane.
Po wymianie wszystko jest OK
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
 
 
 
gumis89 

Motocykl: vt 800
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: zembrzyce
Wysłany: 2012-08-05, 18:59   

dzwoniłem do elektryka z forum krzynówka i z jego pomocą sprawdzałem i wychodzi że jest przebicie na alternatorze na masę na każdym przewodzie alternator wymontowany jutro jedzie do niego na przewijanie . małe pytanko wystarczy sam silikon do składania czy wyciąć uszczelkę jak tak to z czego najlepiej
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 49
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 3861
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2012-08-05, 20:09   

gumis89 napisał/a:
dzwoniłem do elektryka z forum krzynówka i z jego pomocą sprawdzałem i wychodzi że jest przebicie na alternatorze na masę na każdym przewodzie alternator wymontowany jutro jedzie do niego na przewijanie . małe pytanko wystarczy sam silikon do składania czy wyciąć uszczelkę jak tak to z czego najlepiej

Sam silikon powinien wystarczyć o ile nikt nie rozbierał pokrywy za pomocą młotka i przecinaka :mrgreen:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Zyrafa 


Motocykl: Honda Shadow VT 700 C V-twin / 86r
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 61
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-08-05, 20:56   

... przerzucałem dziś serwis aukcyjny E-bay w Stanach , oryginalny alternator jest jeszcze dostępny ceny od 114 do uchocho .... oczywiście zielonych ... swoja drogą mają jeszcze wiele części do tych modeli .....
_________________
"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
 
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 49
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 3861
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2012-08-05, 21:55   

Zyrafa napisał/a:
... przerzucałem dziś serwis aukcyjny E-bay w Stanach , oryginalny alternator jest jeszcze dostępny ceny od 114 do uchocho .... oczywiście zielonych ... swoja drogą mają jeszcze wiele części do tych modeli .....

tylko uhohoho nigdy nie masz gwarancji że w tym wieku alternatora masz gwarancje jego działania :koso:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
mpkostka 


Motocykl: HONDA VT 750 C2
Wiek: 61
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Koźmin Wielkopolski
Wysłany: 2012-08-25, 17:05   

Dołączę się do tematu będąc w trasie miąłem problem z ładowaniem padł mi regulator napięcia więc wymieniłem na nowy wymieniłem też akumulator bo podobno to była przyczyna wypaliła się też wtyczka ta z żółtymi przewodami, naprawy dokonałem w trasie wracając do domu przejechałem 600 km. już bez niespodzianek lecz za uwarzyłem że regulator mocno się grzeje i nie wiem czy to normalne ładowanie mam 14.2 V bez świateł na światłach 13.85 do 14V

Pozdrawiam Kostka
_________________
http://www.facebook.com/#...100001524264902
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 49
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1474
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-26, 15:54   

"Mocno się grzeje"...
Jak mocno?
Przykłądając rękę czujesz, że ciepły, czy też przykładając rękę skóra zostaje na radiatorze?
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
DAKOTA 


Motocykl: honda shadow VT 700
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-08-26, 20:13   

mpkostka napisał/a:
Dołączę się do tematu będąc w trasie miąłem problem z ładowaniem padł mi regulator napięcia więc wymieniłem na nowy wymieniłem też akumulator bo podobno to była przyczyna wypaliła się też wtyczka ta z żółtymi przewodami, naprawy dokonałem w trasie wracając do domu przejechałem 600 km. już bez niespodzianek lecz za uwarzyłem że regulator mocno się grzeje i nie wiem czy to normalne ładowanie mam 14.2 V bez świateł na światłach 13.85 do 14V

Pozdrawiam Kostka

Jaki kupiłeś regulator, sprawdź Połoczanie akumulatora
 
 
 
Aramil 


Motocykl: VT 600 90'
Wiek: 30
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 152
Skąd: Białystok (Cz. B.)
Wysłany: 2012-08-27, 08:32   

senda napisał/a:

Przykłądając rękę czujesz, że ciepły, czy też przykładając rękę skóra zostaje na radiatorze?

O właśnie, jeśli chodzi o temperaturę regulatora to jaka ona powinna być? Tj. może być po prostu gorący, "boli ale nie uszkadza skóry" czy w ogóle powinien być ledwie ciepły?

@Down:
Dzięki :)
Ostatnio zmieniony przez Aramil 2012-08-28, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mpkostka 


Motocykl: HONDA VT 750 C2
Wiek: 61
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Koźmin Wielkopolski
Wysłany: 2012-08-28, 19:45   

Dzisiaj sprawdzałem w dwóch innych motorach regulator po prostu jest gorący i tak podobno ma być
_________________
http://www.facebook.com/#...100001524264902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM