ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem |
Autor |
Wiadomość |
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4153 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2012-06-22, 06:55
|
|
|
Matrix-wywal tą złączke Miałem takie już kiedyś zamontowane:styk niepewny,grzeje się i słaba jakość |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Oset
Andrzej
Motocykl: Rosnę...
Wiek: 76 Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 892 Skąd: Wrocław, DW
|
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-06-24, 10:50
|
|
|
Mam... znalazłem......
W czasie jazdy ładowanie było na poziomie 13,8 -13,9 ale były momenty że napięcie spadało na 2-3 minuty do 7V. Powodem był rozrusznik..... W trakcie jazdy pod wpływem drgań robiło się w nim zwarcie i zamieniał się w mały grzejnik.. Teraz mam go odłączony - zapinam tylko do rozruchu bo o dziwo działa. W piątek/sobotę machnąłem trasę zabrze - nowy targ -zabrze i wszystko ok - aku trzyma pięknie.
I teraz pytanie - czy rozrusznik da się przewinąć - a jeżeli tak to gdzie go wysłać? Czy może szukać nowego? |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
tomekmegi
Motocykl: honda shadow 750C 1983r
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 65 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2012-06-24, 11:21
|
|
|
Wg mnie skontaktuj się z panem Krzynówkiem z Suwałk adres i nr tel na forum , jak przewija alternatory to przewinięcie wirnika nie powinno stanowić problemu . |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2012-06-24, 11:46
|
|
|
Wymontuj, rozbierz i zobacz czy szczotki są w porządku, Twoja maszyna jest z 86 roku, więc rozrusznik miał prawo te szczotki zużyć. Co za tym idzie ? - pył grafitowy ze zużytych szczotek, może powodować zwarcie.
Rozrusznik wymontujesz bez większych problemów, trochę roboty jest, lecz sam na pewno dojdziesz jak to zrobić. Odkręć kable i te dwie trzymające śruby, delikatnie ruszaj rozrusznikiem z naciskiem na jego wydobycie, do momentu zobaczenia osi z wieloklinem, trzeba też pokombinować z fajką wodną wychodzącą z tylnego cylindra, ale nie ma rzeczy niemożliwych.
Raczej się nie przepalił, więc z szukaniem przewijacza na razie się wstrzymaj, no chyba że po rozebraniu stwierdzisz ewidentne przepalenie uzwojenia... ja obstawiam jak wyżej, bo spalony by w ogóle nie kręcił. No i jeszcze ,,wyjechane'' tuleje, to też może być przyczyną zwarcia, tu szukaj dobrego tokarza.
Jeżeli to szczotki, to nie szukaj oryginałów bo to i czas i pieniądz, w sklepach z częściami samochodowymi dobierzesz bez problemów... mają być z miedzią...co byś samego grafitu nie kupił, bo nie nadążysz z wymianą, jak już co - kup większe i doszlifuj. Lutowanie końcówek u znajomego elektryka, no chyba że masz wielką lutownicę - należy to zrobić naprawdę dobrze co by zimnego lutu nie było. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2012-06-24, 17:48
|
|
|
Szczotki kupisz w sklepie internetowym klasa w gdańsku koszt około 40 zł , według mnie rozrusznik nie robi tu żadnego zwarcia dlatego że dochodzi do niego jeden gruby przewód na którym prąd pojawia się dopiero wtedy gdy naciśniesz na starter , możesz mieć uszkodzony włącznik elektromagnetyczny lub przewody nim sterujące albo przycisk i w czasie jazdy sam ci sie włącza |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9472 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-06-24, 18:09
|
|
|
Maruda napisał/a: | Szczotki kupisz w sklepie internetowym klasa w gdańsku koszt około 40 zł , według mnie rozrusznik nie robi tu żadnego zwarcia dlatego że dochodzi do niego jeden gruby przewód na którym prąd pojawia się dopiero wtedy gdy naciśniesz na starter , możesz mieć uszkodzony włącznik elektromagnetyczny lub przewody nim sterujące albo przycisk i w czasie jazdy sam ci sie włącza |
Ot i wszystko w temacie. Tak to właśnie wygląda. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-06-24, 18:12
|
|
|
Oset napisał/a: | Matrix, dawaj maila na priva. Wyślę Ci schemat elektryczny niuni w PDF, no chyba że już nie potrzebujesz |
Dzięki już dostałem |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-06-28, 21:02
|
|
|
I problem -chyba- rozwiązany...... Szczotek nie było - całe wnętrze alternatora pokryte czarnym pyłem. Izolacja uzwojeń rozrusznka nadtopiona - poszła do przewinięcia. Przekaźnik sterujący rozrusznikiem - styki pokryły się nagarem i skleiły - ale w tak parszywy sposób że nie stykały. Po prostu nie cofały się a dociśnięte elektromagnesem przy rozruchu zamykały obwód. Tyle że podczas jazdy na skutek drgań zaczynały coś jednak puszczać na rozrusznik który przez ten cholerny pył miał delikatne przejście na masę i pracował jak gigantyczny opornik. Stycznik wymieniony na nowy - rozrusznik przewinięty, szczotki nowe i wszystko gra pięknie.... Napięcie ładowania cały czas na poziomie 13,8V. |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-06-28, 21:20
|
|
|
Ja po poprawieniu instalacji za lampą ładowanie mam na poziomie 14,4V - 14,5V, a więc minimalnie wzrosło, akumulator po tygodniu stania 12,04V przed odpaleniem. Teraz muszę całość przetestować w boju |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2012-06-29, 08:30
|
|
|
piotrok napisał/a: | całe wnętrze alternatora pokryte czarnym pyłem | - oczywiście rozrusznik masz na myśli
Wszystko dobre co się dobrze kończy, nawijaj kilometry zatem.
Matrix - ładowanie masz bombowe Ty lepiej już nic nie testuj. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-06-29, 09:17
|
|
|
Ostatnio po jeździe w Czechach trzeba było mnie pchać cobym odpalił więc przetestuję jeżdżąc |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4153 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2012-06-29, 13:20
|
|
|
Matrix napisał/a: | Ostatnio po jeździe w Czechach trzeba było mnie pchać cobym odpalił więc przetestuję jeżdżąc |
Teraz każdy będzie się bał z tobą jeżdzić Pchanie ..... żaden miód |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-06-29, 18:47
|
|
|
Ciekawe jakbyś wrócił w zeszłym roku z Shadowiska cwaniaczku |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
|