/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem
Autor Wiadomość
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-06-05, 18:45   

piotrok napisał/a:
pomiędzy trzema żółtymi przewodami koło regulatora mnapięcia....

Zaraz, zaraz, czegoś tu nie rozumiem. Te wartości to jest napięcie jakie daje alternator?
:?: :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Bondi 
Wojtek


Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 370
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-05, 19:45   

Todek napisał/a:
piotrok napisał/a:
pomiędzy trzema żółtymi przewodami koło regulatora mnapięcia....

Zaraz, zaraz, czegoś tu nie rozumiem. Te wartości to jest napięcie jakie daje alternator?
:?: :?:

Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.
_________________
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-06-05, 19:53   

Bondi napisał/a:
Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

A co to daje? To napięcie trzeba zmierzyć po dodaniu gazu, ma być w granicach 60V.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Bondi 
Wojtek


Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 370
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-05, 21:07   

Todek napisał/a:
Bondi napisał/a:
Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

A co to daje? To napięcie trzeba zmierzyć po dodaniu gazu, ma być w granicach 60V.

:oops: Ja jak u siebie mierzyłem to miałem na dwóch 3,5V, a na jednym 19,5V. Ale może dlatego że u mnie było zwarcie na masę z uzwojenia :idea:
Faktycznie mogłem napisać aby zmierzył też po dodaniu gazu.
_________________
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
 
 
piotrok 
free rider


Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 571
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-06-06, 22:23   

Todek napisał/a:
Bondi napisał/a:
Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

A co to daje? To napięcie trzeba zmierzyć po dodaniu gazu, ma być w granicach 60V.


Napięcie pomierzone przy 6000 obr. Wynik: 69V, 69V, 70V. Aku skontrolowany w warsztacie pod obciążeniem - jest OK. Qrna..... co robić??????????? :shock: Kombinowałem żeby do Łężycy stanąć na głowie i hanią zajechać ale będzie trzeba autem się stoczyć bo jadę dziś w nocy w delegację do klienta za granicę i już nie dam rady naprawić.... ale za to dotrę do was w piątek rano... ;-) tyle że mam doła bo nie mam pomysłów co padło - szukam regulatora do pożyczenia i sprawdzenia. Qmpel ma niepotrzebny od intrudera - da radę jakoś przystosować?
_________________
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
 
 
Zyrafa 


Motocykl: Honda Shadow VT 700 C V-twin / 86r
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 61
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-06-06, 23:12   

.... no i wyszło na regler też tak bywa ... ... każdy regler się da wykorzystać ... kwestia wyjścia przewodów ,( 5 lub 7 ) oraz wydajności prądowej , lepiej jednak kupić polski ... jest firma które je produkuje te przynajmniej mają duże radiatory i nie padają jak oryginały ... http://reg_mot.republika.pl/ ... sprawdź jedynie który model się zmieści ... ( model RN7 )..


ps

.... dodam jeszcze że regler można zrobić samemu ... wystarczy generalnie podstawowa znajomość elektroniki i trochę umiejętności w lutowaniu ... schemat mogę podesłać ...
_________________
"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
 
 
 
piotrok 
free rider


Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 571
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-06-14, 20:59   

Ja się powieszę....... Regler z Intrudera podpięty - napięcie ładowania przy 6000obr 14.0V. Aku podłączone inne - naładowane w 100%. Po przejechaniu 60 km (pogoda na więcej nie pozwoliła) aku ledwo obraca rozrusznikiem............. Co może być grane? Macie jakieś pomysły? Czy uzwojenia alternatora mogą być walnięte pomimo braku zwarć i prawidłowych napięciach między fazami? Poza tym czemu tak szybko się aku rozładowuje jak napięcie ładoeania jest OK? :twisted:
_________________
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-14, 21:24   

Jak wiecie przyjechałem na Shadowisko bez ładowania +- 12,40 i bez oświetlenia z przodu.
Po przyjechaniu ładowanie się pojawiło, na poziomie +- 14,40, a podczas grzebania w instalacji zapaliła się również lampa z przodu. W czasie wycieczki do Czech trzeba mnie było wspomagać pchając moto by odpalił. Pomiar i znów +- 12,40.
Podczas powrotu do domu przy trasie 500 km gasiłem moto tylko raz by zatankować i jechałem bez oświetlenia z przodu (wypięty bezpiecznik). Odpalił bez problemu. Po powrocie odpala bez problemów ładowanie znów się pojawiło, na poziomie +- 14,40.
Ponownie rozebrałem lampę i skrzynkę za nią i okazało się, że wtyczka od lampy była lekko wypięta (nie miała pełnego kontaktu). Dociśnięta i puki co wszystko działa tak jak powinno i światło i odpala i ładuje, a ja nadal nie wiem o co chodzi :-P

Ps. Jeszcze raz Wielkie dzięki wszystkim grzebiącym przy moim moto :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2012-06-14, 22:54   

Matrix, Ty to szczęściarz jesteś... :-P
Tylko nie wywal tej uszczelki, może komuś się przyda. W końcu nie wiem czy zdejmowałeś pokrywę czy nie?
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Zyrafa 


Motocykl: Honda Shadow VT 700 C V-twin / 86r
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 61
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-06-14, 22:58   

.... się usiądzie się pomyśli ... poszukam schematu instalacji elektrycznej ... do VT700c i dokładnie się przyjże .. nie ma h...ja na mariolke żeby nie dało sie znaleźć .... i ustalić problemu .... co prawda wyjeżdżam na dwa tygodnie ale laptopa zabieram ... ja wrócę pomierzę swoja instalacje gdzie trzeba i coś się uknuje ... poza tym Matrix przejrzyj wszystkie połączenia .. wazelina techniczna i do boju schemat systemu ładowania jest w serwisówce Shadowa ... i baradzo prosto wyklarowany ciąg połączeń pomiędzy alternatorem , reglerem i akumulatorem ... jak raz jest sztrum a innym razem go nie ma problem jest gdzieś na połączeniach ... trzeba szukać ...
_________________
"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
 
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-15, 08:24   

Zibi665 napisał/a:
Matrix, Ty to szczęściarz jesteś... :-P
Tylko nie wywal tej uszczelki, może komuś się przyda. W końcu nie wiem czy zdejmowałeś pokrywę czy nie?


Jeszcze raz wielkie dzięki Zibi :thx: :thx: :thx:
Pokrywy ponownie nie zdejmowałem uszczelka leży i czeka na zeskanowanie :-P
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
piotrok 
free rider


Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 571
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-06-21, 21:25   

a u mnie wciąż bez zmian - ładowania brak a właściwie na postoju wszystko jest ok a podczas jazdy pada aku.... wszystkie kable ok, regulator ok, altek ok.... gdzie szukać panowie? pomocy....
_________________
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2012-06-21, 21:48   

Podłącz jakiś miernik na stałe do akumulatora i obserwuj wskazania.
Zaobserwuj w którym momencie spada napięcie.
Być może jakiś odbiornik (np.wentylator) pobiera za dużo prądu.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-21, 21:58   

Dzisiaj znów grzebałem w elektryce, akumulator po tygodniu trzyma i moto odpala bezproblemowo. Po odpaleniu ładowanie jest na poziomie 14,10 V ~ 14,20 V. Dowiedziałem się też co było grzebane z moją lampą, ktoś się wpiął za pomocą takiego konektorka łącząc dwa kable ze sobą (po rozłączeniu światła zgasły). Na tą chwilę zmostkowałem te przewody i światła działają. Aby się dowiedzieć po co to było łączone potrzebuję schemat elektryczny, ma ktoś może na zbyciu albo wiedzę gdzie szukać tego schematu.
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2012-06-21, 22:11   

Mogę wysłać Ci na maila.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM