Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem
Autor Wiadomość
Mani 
Marcin


Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-17, 02:46   

Dziś zamontowałem alternator przewinięty przez Pana Krzynówka, przy obrotach ~2000 mam 3x40V (wcześniej było 8,8,4). Mam jakiegoś pecha do prądu, w zeszłym roku padł regulator... Mam nadzieję, że już limit się wyczerpał :-P
 
 
 
Batman 
sebeek75


Motocykl: HD FAT BOB
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1280
Skąd: WrocLove
Wysłany: 2012-09-17, 15:34   

A przy max obrotach do ilu Ci dochodzi ??
 
 
 
Marco99 
Marek


Motocykl: Honda VT 700 Shadow 84r.
Wiek: 52
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-17, 19:04   

Mam nadzieję, że u mnie też tak będzie 3x40~V :)
Z niecierpliwością czekam na na przesyłkę od Pana Krzynówka.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Mani 
Marcin


Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-18, 00:01   

sebeek75 napisał/a:
A przy max obrotach do ilu Ci dochodzi ??


Nawet nie sprawdzałem już wyżej, to i tak jest dużo za dużo w porównaniu z tym, co potrzeba.
M.in. dlatego regulator tak się grzeje, bo musi to napięcie obniżać do jakiejś sensownej wartości do ładowania aku.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 7627
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-09-18, 03:37   

Tak normalnie to tam powinno być około 60-70V.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Mani 
Marcin


Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-18, 11:12   

I przy 5000 obrotów prawdopodobnie będzie ;-) jak bardzo chcecie to mogę Wam zmierzyć :-P
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2101
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2012-09-18, 11:27   

Nie chcemy, nie kłopocz się.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Wiek: 52
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1935
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-09-18, 11:39   

Sami sobie pomierzymy...
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 49
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3019
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-09-18, 14:01   

Ja mierzyłem wielokrotnie i miałem od 9 V przed naprawą do 70 V po naprawie :-)8
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 49
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1474
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-18, 21:07   

Aramil napisał/a:
senda napisał/a:

Przykłądając rękę czujesz, że ciepły, czy też przykładając rękę skóra zostaje na radiatorze?

O właśnie, jeśli chodzi o temperaturę regulatora to jaka ona powinna być? Tj. może być po prostu gorący, "boli ale nie uszkadza skóry" czy w ogóle powinien być ledwie ciepły?

@Down:
Dzięki :)


Powinien być mocno ciepły, ale bez przekraczania progu smażenia jajecznicy. Po przytrzymaniu przez chwilę ręką może parzyć.
"Paradoksalnie" im mniej obciążeń włączysz tym cieplejszy będzie regulator.
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Mani 
Marcin


Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-18, 21:56   

Dokładnie, napięcie jakie daje nasz alternator jest dużo większe niż to potrzebne do ładowania aku, dlatego główną funkcją regulatora, po za wyprostowaniem prądu, jest obniżenie tego napięcia. Im wyższe będzie napięcie z alternatora, tym więcej napracuje się regulator -> będzie cieplejszy ;-)
 
 
 
raport 
raport

Motocykl: vt750 AMC
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 9
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-09-19, 08:22   

piotrok napisał/a:
A ja dziś założyłem nowe aku Youasa po awarii bullbike'a - opisanej w moim wątku o awarii zasilania - suchoładowany, zalany elektrolitem i nie obciążony ma 12,55V, obciążony specjalnym "dinksem" u pana akumulatorowca 12,4V.
Mam pytanie - ładowanie przy właczonym świetle przednim, tylnym + pozycja w migaczach to 13,5 na wolnych obrotac i 13,75-13,8 przy 3500 obr. Starczy? Czy szukać dziury w całym a jeżeli tak to gdzie? W samochodzie sprawdziłem ładowanie trzyma się w całym zakresie na poziomie 13,7 ale tam naładowane aku w spoczynku ma 12,9V. Poradźcie dobrzy ludzie...... :-)8


Hej.
U mnie jest tak samo, pomiar robiłem miernikiem. Sądzę, że jest tak jak powinno być.
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 714
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2012-09-19, 22:51   

Najlepiej bidoka czymś obciążyć to się grzać nie będzie musiał :mrgreen:
_________________
Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
 
 
 
Piotrosław
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-27, 10:14   

Chciałbym podziękować wszystkim, którzy się w tym wątku wypowiadali, dzięki Waszym analizom rozwiązałem mój problem z brakiem ładowania.

Po krótce powiem o co chodziło. Regulator nie był podłączony kostką, a pojedynczo każdy pin. Zawinięte to było wszystko taśmą izolacyjną, gdzie dostawała się woda (poprzedni właściciel - Anglik) , jeden z żółtych kabli od altka trzymał się chyba już tylko na 3 nitkach kabla. Niestety nie zdobyłem jeszcze brakującej kostki, ale wymieniłem konektory (wsuwki) i na razie wszystko wygląda poprawnie tzn. 14,8 V - na wolnych, 13,8 V na wolnych i światłach, 13,7 V na długich.

Mam pytanie czy to ładowanie na wolnych nie jest za wysokie? jeden pomiar nawet pokazał 14,9 V

I jeszcze jedno czy mogę założyć wężyki termokurczliwe na konektory wpinane do reulatora? Piny są blisko siebie dlatego chciałbym je jakoś sensownie zaizolować (dopóki nie zdobędę kostki), a nie wiem czy mi się to wszystko tam nie stopi

ps. takie połączenie uniemożliwia mi wypięcie żółtych kabli w czasie pracy silnika i sprawdzenie napięć między nimi, można sprawdzić czy nie ma przebicia na altku w inny sposób?
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 49
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3019
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-27, 10:18   

Piotrosław napisał/a:
można sprawdzić czy nie ma przebicia na altku w inny sposób?


Bez rozpięcia kostki nie sprawdzisz, ale silnik nie musi chodzić by sprawdzić przebicie do masy. 8-)
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM