/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób montażu szyby
Autor Wiadomość
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1976
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-08, 09:52   Sposób montażu szyby

Witam.
Generalnie są dwa modele szyb ze względu na sposób montażu:
1. z możliwością montażu za pomocą "blach" do lag lub kiery - i tu jest sytuacja jednoznaczna,

2. za pomocą "mechanizmu" wysięgników



I tutaj pojawia się moje pytanie:
Pod jakim kątem ją zamontować?
Które miejsce na kierze jest najbardziej odpowiednie do montażu?
Jakie dystanse zachować?

Może jest jakaś zasada, której powinienem się trzymać - jakiś kąt pochylenia ??? :-/


A może ktoś z was. kto ma taką szybę mógłby podesłać zdjęcie pozycji, która jest sprawdzona przez was i jest oki...
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-11-08, 15:18   

Mocowanie do kierownicy to..."dzwiczki-zbiliczki" , będziesz miał drgania szyby i...same mankamenty. Co do samego mocowania , to wszystko zależy od rodzaju - kształtu kierownicy , bo to ustrojstwo jest uniwersalne , a jak mawiają babcie : "co jest do wszystkiego , to jest do niczego" :mrgreen:
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1976
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-09, 09:25   

januszek napisał/a:
Mocowanie do kierownicy to..."dzwiczki-zbiliczki" , będziesz miał drgania szyby i...same mankamenty. Co do samego mocowania , to wszystko zależy od rodzaju - kształtu kierownicy , bo to ustrojstwo jest uniwersalne , a jak mawiają babcie : "co jest do wszystkiego , to jest do niczego" :mrgreen:


Super, ale szybę już mam i kupiłem ją z "wiedzą" o jej niedoskonałościach.

Może ktoś, kto jest zadowolony ze swoich ustawień podesłać chociaż jakąś fotę? :mrgreen:
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-11-09, 09:35   

Kąt ustawienia szyby musisz sobie sam ustalić. Zamocować przejechać się,zobaczyć czy łba nie urywa i już. :ride:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Śp.Generał 
Jarek


Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 87', WSK125 i Ogar 205
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 796
Skąd: Małoszyce 'SZA'
Wysłany: 2015-11-09, 15:08   

Jak to mówią "mały piwek" :lol:
_________________
Czołem :omg: :mrgreen: Gość
 
 
matejko28 
matejko

Motocykl: 1100 ACE/1998r
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-11-09, 17:43   

Super, ale szybę już mam i kupiłem ją z "wiedzą" o jej niedoskonałościach.

Może ktoś, kto jest zadowolony ze swoich ustawień podesłać chociaż jakąś fotę?

Tu masz ciekawe rozwiązanie niedoskonałości szyb tego rodzaju:
http://www.shadow.org.pl/...er=asc&start=15
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-11-09, 18:51   

Zrobiłem zdjęcia jak to zamontowałem na swojej VT500.

https://plus.google.com/u/0/116675909511413743048/posts/cdinbVnKZfh/p/pub?pid=6215209546669293698&oid=116675909511413743048



_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-14, 08:00   

Ja też miałem problem z taką szybą. Teraz widzę, że mogłem to spróbować zrobić jak ma Panoramiks, ale u mnie chyba by nie przeszło - mam trochę chyba większy kąt nachylenia kiery i szyba "leżałaby" na zegarach. Odstawiłem trochę rzeźby i po wstępnych próbach jest ok.
To, co na pewno poprawiałem/zmieniłem to:
1) dołożyłem płaskowniki trzymające w dolnej części do uchwytu lampy - inaczej telepie niemiłosiernie o lampę / zegary.
2) ponieważ te łapki montowane do kiery mam skierowane "do środka", to żeby wsporniki (te L-ki)nie zasłaniały mi zegarów skróciłem nieco ich długość - obciąłem śrubę ;)
3) pościągałem te plastikowe końcówki na wspornikach bo uchwyty trzymają mi w zasadzie na samych ich koniuszkach. Zależało mi na mocniejszym wypionowaniu szyby - inaczej zawirowania powietrza chciały mi urwać głowę. Uczucie, jakby mnie kto po kasku kopał.

Po maksymalnym wypionowaniu jest chyba ok (oczywiście szyba nie jest zupełnie w pionie, gwoli ścisłości ;) ). Po mieście patrzę "ponad szybą", Trochę jeszcze "bije po głowie" powyżej 100 km/h ale wtedy w zasadzie wystaczy trochę się odchylić do tyłu, wyciągnąć szkity do przodu i jest ok.

Postaram się trzasnąć jakieś foty jak odwiedzę garaż...
 
 
 
sasza 


Motocykl: Intruder VL1500LC
Wiek: 52
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 493
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-14, 15:56   

Przelatałem z taką szybą chyba ze 6 sezonów, najpierw Drag Starem, potem Shadow'ką i dała radę. Jej zaletą jest możliwość ustawienia pod siebie. Ja miałem prawie pionowo, na maksa do przodu i tak żeby patrzeć ponad górną jej krawędzią. Jak będzie odunięta od kiery i zegarów to o nic nie powinna telepać, mocowania są mniej więcej w jej "środku ciężkości" patrząc od przodu więc napór powietrza raczej jej nie odgina ani nie prostuje. U mnie w każdym razie nie była nigdzie zamocowana oprócz oryginalnych mocowań i nawet przy maksymalnej prędkości nic się nie działo. Kwestia ustawić do swojej sylwetki tak żeby jak najmniej telepało kaskiem przy szybkiej jeździe.
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-29, 16:27   

O, u mnie wyszło tak:

Szyba VT500c

Jak wcześniej wspomniałem - zależało mi na max wypionowaniu szyby a zarazem nie przesłanianiu zegarów... Inaczej się nie dało bo jakieś za krótkie te L-ki mam albo kierę za bardzo pochyloną. Najważniejsze, że działa ;)
Ostatnio zmieniony przez Stormwind 2016-03-22, 07:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-01-29, 16:29   

A latałeś już z tak ustawioną szybą? Bo kąt ustawienia szyby jest ważny, jak jest zły to łeb urywa przy większej prędkości ;-) . Ja ustawiałem doświadczalnie aż ustawiłem :-) .
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-29, 16:33   

No właśnie latałem. Jak ustawiałem bardziej na "leżąco" to mnie po głowie kopało. Teraz jest w miarę ok choć w dalszą - dłuższą trasę jeszcze nie miałem kiedy się kopsnąć. Powyżej 100 na pewno muszę się i tak nieco "odchylić" w siedzeniu do tyłu i wtedy już patrzę przez szybę, ale nie telepie mi kaskiem...

Mały update: polecam zrobić sobie foto z boku na moto - usiąść i poprosić kogoś o fotkę albo z samowyzwalacza. W kasku oczywiście. Wtedy widać najlepiej czy kąt szyby jest odpowiedni - ja miałem trochę zbyt pionowo chyba i powietrze zamiast odchylać się było chyba w jakiś sposób zawirowywane. A zawirowania tworzyły się w okolicy głowy - stąd pojawiało się "kopanie" przy większych prędkościach. Położyłem nieco bardziej szybę, teraz mam mniej więcej równolegle do lag - jest teraz troszkę więcej szumu ale powietrze przestało "kopać", patrzę spokojnie ponad szybą i ogólnie jakoś tak lepiej...
Ostatnio zmieniony przez Stormwind 2016-03-22, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 301
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-02-07, 14:51   

u mnie działa bez żadnych turbulencji

http://www.shadow.org.pl/...ghlight=#362667
 
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-16, 12:25   

derek99, pisałeś, że założyłeś dłuższe uchwyty "L". Skąd je wytrzasnąłeś?
_________________
LwG!
 
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-02-16, 13:14   

Właśnie wczoraj przerabiałem temat :->
Niestety jedyna opcja aby podnieść szybę w mojej 500 to zrobić tak jak Ty ale wtedy te L-ki niejako przysłaniają zegary, są w kształcie V patrząc od kanapy
Wróciłem do pierwotnego kształtu czyli ^ za to wysunąłem je do konca rezygnując z zaślepek
Mam wrażenie że trochę uniosło to szybę do pionu
Dotychczas mialem ją dość płasko i zauważyłem że wprawdzie łba mi nie urywa ale w ulewnym deszczu cały strumień wody walił mi w szybę kasku sprawiając że co parę minut musiałem przecierać ją ręką :-/
Nie dało się jechać!!
Też przydałyby mi się dłuższe L-ki ;-)
_________________
never as good as the first time
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM