Sposób montażu szyby |
Autor |
Wiadomość |
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1976 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-08, 09:52 Sposób montażu szyby
|
|
|
Witam.
Generalnie są dwa modele szyb ze względu na sposób montażu:
1. z możliwością montażu za pomocą "blach" do lag lub kiery - i tu jest sytuacja jednoznaczna,
2. za pomocą "mechanizmu" wysięgników
I tutaj pojawia się moje pytanie:
Pod jakim kątem ją zamontować?
Które miejsce na kierze jest najbardziej odpowiednie do montażu?
Jakie dystanse zachować?
Może jest jakaś zasada, której powinienem się trzymać - jakiś kąt pochylenia ???
A może ktoś z was. kto ma taką szybę mógłby podesłać zdjęcie pozycji, która jest sprawdzona przez was i jest oki... |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-11-08, 15:18
|
|
|
Mocowanie do kierownicy to..."dzwiczki-zbiliczki" , będziesz miał drgania szyby i...same mankamenty. Co do samego mocowania , to wszystko zależy od rodzaju - kształtu kierownicy , bo to ustrojstwo jest uniwersalne , a jak mawiają babcie : "co jest do wszystkiego , to jest do niczego" |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1976 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-09, 09:25
|
|
|
januszek napisał/a: | Mocowanie do kierownicy to..."dzwiczki-zbiliczki" , będziesz miał drgania szyby i...same mankamenty. Co do samego mocowania , to wszystko zależy od rodzaju - kształtu kierownicy , bo to ustrojstwo jest uniwersalne , a jak mawiają babcie : "co jest do wszystkiego , to jest do niczego" |
Super, ale szybę już mam i kupiłem ją z "wiedzą" o jej niedoskonałościach.
Może ktoś, kto jest zadowolony ze swoich ustawień podesłać chociaż jakąś fotę? |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-11-09, 09:35
|
|
|
Kąt ustawienia szyby musisz sobie sam ustalić. Zamocować przejechać się,zobaczyć czy łba nie urywa i już. |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
Śp.Generał
Jarek
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 87', WSK125 i Ogar 205
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 796 Skąd: Małoszyce 'SZA'
|
Wysłany: 2015-11-09, 15:08
|
|
|
Jak to mówią "mały piwek" |
_________________ Czołem Gość |
|
|
|
|
matejko28
matejko
Motocykl: 1100 ACE/1998r
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2015-11-09, 17:43
|
|
|
Super, ale szybę już mam i kupiłem ją z "wiedzą" o jej niedoskonałościach.
Może ktoś, kto jest zadowolony ze swoich ustawień podesłać chociaż jakąś fotę?
Tu masz ciekawe rozwiązanie niedoskonałości szyb tego rodzaju:
http://www.shadow.org.pl/...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-01-14, 08:00
|
|
|
Ja też miałem problem z taką szybą. Teraz widzę, że mogłem to spróbować zrobić jak ma Panoramiks, ale u mnie chyba by nie przeszło - mam trochę chyba większy kąt nachylenia kiery i szyba "leżałaby" na zegarach. Odstawiłem trochę rzeźby i po wstępnych próbach jest ok.
To, co na pewno poprawiałem/zmieniłem to:
1) dołożyłem płaskowniki trzymające w dolnej części do uchwytu lampy - inaczej telepie niemiłosiernie o lampę / zegary.
2) ponieważ te łapki montowane do kiery mam skierowane "do środka", to żeby wsporniki (te L-ki)nie zasłaniały mi zegarów skróciłem nieco ich długość - obciąłem śrubę ;)
3) pościągałem te plastikowe końcówki na wspornikach bo uchwyty trzymają mi w zasadzie na samych ich koniuszkach. Zależało mi na mocniejszym wypionowaniu szyby - inaczej zawirowania powietrza chciały mi urwać głowę. Uczucie, jakby mnie kto po kasku kopał.
Po maksymalnym wypionowaniu jest chyba ok (oczywiście szyba nie jest zupełnie w pionie, gwoli ścisłości ;) ). Po mieście patrzę "ponad szybą", Trochę jeszcze "bije po głowie" powyżej 100 km/h ale wtedy w zasadzie wystaczy trochę się odchylić do tyłu, wyciągnąć szkity do przodu i jest ok.
Postaram się trzasnąć jakieś foty jak odwiedzę garaż... |
|
|
|
|
sasza
Motocykl: Intruder VL1500LC
Wiek: 52 Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 493 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-14, 15:56
|
|
|
Przelatałem z taką szybą chyba ze 6 sezonów, najpierw Drag Starem, potem Shadow'ką i dała radę. Jej zaletą jest możliwość ustawienia pod siebie. Ja miałem prawie pionowo, na maksa do przodu i tak żeby patrzeć ponad górną jej krawędzią. Jak będzie odunięta od kiery i zegarów to o nic nie powinna telepać, mocowania są mniej więcej w jej "środku ciężkości" patrząc od przodu więc napór powietrza raczej jej nie odgina ani nie prostuje. U mnie w każdym razie nie była nigdzie zamocowana oprócz oryginalnych mocowań i nawet przy maksymalnej prędkości nic się nie działo. Kwestia ustawić do swojej sylwetki tak żeby jak najmniej telepało kaskiem przy szybkiej jeździe. |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-01-29, 16:27
|
|
|
O, u mnie wyszło tak:
Szyba VT500c
Jak wcześniej wspomniałem - zależało mi na max wypionowaniu szyby a zarazem nie przesłanianiu zegarów... Inaczej się nie dało bo jakieś za krótkie te L-ki mam albo kierę za bardzo pochyloną. Najważniejsze, że działa ;) |
Ostatnio zmieniony przez Stormwind 2016-03-22, 07:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-01-29, 16:29
|
|
|
A latałeś już z tak ustawioną szybą? Bo kąt ustawienia szyby jest ważny, jak jest zły to łeb urywa przy większej prędkości . Ja ustawiałem doświadczalnie aż ustawiłem . |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-01-29, 16:33
|
|
|
No właśnie latałem. Jak ustawiałem bardziej na "leżąco" to mnie po głowie kopało. Teraz jest w miarę ok choć w dalszą - dłuższą trasę jeszcze nie miałem kiedy się kopsnąć. Powyżej 100 na pewno muszę się i tak nieco "odchylić" w siedzeniu do tyłu i wtedy już patrzę przez szybę, ale nie telepie mi kaskiem...
Mały update: polecam zrobić sobie foto z boku na moto - usiąść i poprosić kogoś o fotkę albo z samowyzwalacza. W kasku oczywiście. Wtedy widać najlepiej czy kąt szyby jest odpowiedni - ja miałem trochę zbyt pionowo chyba i powietrze zamiast odchylać się było chyba w jakiś sposób zawirowywane. A zawirowania tworzyły się w okolicy głowy - stąd pojawiało się "kopanie" przy większych prędkościach. Położyłem nieco bardziej szybę, teraz mam mniej więcej równolegle do lag - jest teraz troszkę więcej szumu ale powietrze przestało "kopać", patrzę spokojnie ponad szybą i ogólnie jakoś tak lepiej... |
Ostatnio zmieniony przez Stormwind 2016-03-22, 07:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
derek99
Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 301 Skąd: Bielsk Podlaski
|
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-16, 12:25
|
|
|
derek99, pisałeś, że założyłeś dłuższe uchwyty "L". Skąd je wytrzasnąłeś? |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-02-16, 13:14
|
|
|
Właśnie wczoraj przerabiałem temat
Niestety jedyna opcja aby podnieść szybę w mojej 500 to zrobić tak jak Ty ale wtedy te L-ki niejako przysłaniają zegary, są w kształcie V patrząc od kanapy
Wróciłem do pierwotnego kształtu czyli ^ za to wysunąłem je do konca rezygnując z zaślepek
Mam wrażenie że trochę uniosło to szybę do pionu
Dotychczas mialem ją dość płasko i zauważyłem że wprawdzie łba mi nie urywa ale w ulewnym deszczu cały strumień wody walił mi w szybę kasku sprawiając że co parę minut musiałem przecierać ją ręką
Nie dało się jechać!!
Też przydałyby mi się dłuższe L-ki |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
|