Być może ten temat już był wałkowany, ale chiałem napisać o dość ważnej i często ignorowanej przez dużą część kierowców sprawie.
Pewnie większość z Was doskonale o tym wie, że ciśnienie powietrza w oponach motocyklowych jest sprawą niezmiernie ważną, ale chciałem uświadomić młodszych kierowców :
1. Zużycie paliwa - za niskie ciśnienie powietrza w oponach powoduje większe opory toczenia, a więc większe zużycie paliwa, i to ZNACZNIE większe.
2. Prowadzenie motocykla w zakrętach i przy małych prędkościach - też ważna sprawa, bo za niskie ciśnienie w ogumieniu powoduje, że motocykl staje się o wiele trudniejszy w manewrowaniu, jest niestabilny, a do prowadzenia motocykla potrzeba użycia o wiele większej siły.
Tak więc, pamiętajcie o oponkach.
bluesowe pozdr.
Odpowiedz do tematu
: Sprawdzajcie ciśnienie w oponach
Jeżdżę wyłącznie w bluesowym tempie...
:
i jak to się mówi..... zawsze to lepiej mieć nabite trochę za dużo, niż trochę za mało
:
za dużo to też nie dobrze.
Ale racja ciśnienie ważna rzecz. Odkąd pierwszy raz sprawdzałem w tym sezonie (bylo to w sierpniu - miałem 0,9 atm.) teraz sprawdzam przy każdej okazji.
Ale racja ciśnienie ważna rzecz. Odkąd pierwszy raz sprawdzałem w tym sezonie (bylo to w sierpniu - miałem 0,9 atm.) teraz sprawdzam przy każdej okazji.
:
Oczywiście ciśnienie należy sprawdzać regularnie ja to robię co tydzień - dwa. Wartość ciśnienia powinna odpowiadać tej jaką zaleca producent dla danej opony (oczywiście uzależnione jest to także od obciążenia)
:
Witam!
To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!!
Pozdrawiam.
To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!!
Pozdrawiam.
Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
:
masz to napisane na wahaczu, a dokładniej na kardanie.
Nikt tego nie napisze ogólnie bo w każdej maszynie jest trochę inaczej.
Nikt tego nie napisze ogólnie bo w każdej maszynie jest trochę inaczej.
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Otóż to, masz to napisane na lewym wahaczu, na stronie http://www.shadow.org.pl/ w dziale motocykle , w książce serwisowej i pewnie w kilku innych miejscach w sieci. A zwrócenie uwagi na temat przez kolegę to jak dla mnie życzliwe przypomnienie o istotnej sprawie z podaniem powodów, dlaczego warto o tym pamiętać. Ja sam dzięki temu będę sprawdzać częściej niż w aucie, a nie zamierzałem.
:
Wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania ciśnienia jak jeździłem junakiem,bo na każdej dętce miałem po parę łat. I teraz sprawdzam przed każdym wyjazdem z garażu .A jak szykuje się większa trasa, to w dzień poprzedzający wyjazd ,i przed samym startem,takie przewrażliwienie
:
Witam!
Dzięki wielkie ....sprawdziłem ...jest na kardanie.
U mnie 2,25kPa tak przód jak i tył.
Pozdrawiam.
PS. Serwisówki nie mam, a nie pomyslałem, że właśnie tam.
Dzięki wielkie ....sprawdziłem ...jest na kardanie.
U mnie 2,25kPa tak przód jak i tył.
Pozdrawiam.
PS. Serwisówki nie mam, a nie pomyslałem, że właśnie tam.
Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
:
Jędruś, to zależy od motocykla. W mojej VT 1100 C jest 2,2 przód, 2,35 tył, a z obciążeniem tył mam na 2,8 .... czy cos koło tego - z głowy piszę ale wytyczne mam na naklejce na kardanie
Jedrek.W. napisał/a: |
Witam!
To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!! Pozdrawiam. |
Jędruś, to zależy od motocykla. W mojej VT 1100 C jest 2,2 przód, 2,35 tył, a z obciążeniem tył mam na 2,8 .... czy cos koło tego - z głowy piszę ale wytyczne mam na naklejce na kardanie
:
Hm kupiłem miesiąc temu motocykl i zapomniałem zupełnie o sprawdzeniu ciśnienia w oponach, po przeczytaniu waszych postów z miejsca sprawdziłem i okazało się że jeździłem na flakach przód 1.4atm, tył 1atm :) Człowiek się wciąż uczy... Pozdrawiam
:
w VT 600 musi byc z przodu i z tylu po 2,0 a z pasazerem jezdzac z tylu 2,5.
:
U mnie tak samo
Belgu napisał/a: |
w VT 600 musi byc z przodu i z tylu po 2,0 a z pasazerem jezdzac z tylu 2,5. |
U mnie tak samo
:
A co powiecie o VT700C?
Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem)
ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg?
Pozdrawiam
Derry
Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem)
ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg?
Pozdrawiam
Derry
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
:
To napompuj z tyłu, na 2.5. Będzie OK.
Odpowiedz do tematu
Derry napisał/a: |
A co powiecie o VT700C?
Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem) ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg? Pozdrawiam Derry |
To napompuj z tyłu, na 2.5. Będzie OK.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85