jakie ciśnienie?
Odpowiedz do tematu

: Sprawdzajcie ciśnienie w oponach
Być może ten temat już był wałkowany, ale chiałem napisać o dość ważnej i często ignorowanej przez dużą część kierowców sprawie.



Pewnie większość z Was doskonale o tym wie, że ciśnienie powietrza w oponach motocyklowych jest sprawą niezmiernie ważną, ale chciałem uświadomić młodszych kierowców :



1. Zużycie paliwa - za niskie ciśnienie powietrza w oponach powoduje większe opory toczenia, a więc większe zużycie paliwa, i to ZNACZNIE większe.



2. Prowadzenie motocykla w zakrętach i przy małych prędkościach - też ważna sprawa, bo za niskie ciśnienie w ogumieniu powoduje, że motocykl staje się o wiele trudniejszy w manewrowaniu, jest niestabilny, a do prowadzenia motocykla potrzeba użycia o wiele większej siły.



Tak więc, pamiętajcie o oponkach.



bluesowe pozdr.

Jeżdżę wyłącznie w bluesowym tempie...
:
i jak to się mówi..... zawsze to lepiej mieć nabite trochę za dużo, niż trochę za mało :-D :lol:

:
za dużo to też nie dobrze.



Ale racja ciśnienie ważna rzecz. Odkąd pierwszy raz sprawdzałem w tym sezonie (bylo to w sierpniu - miałem 0,9 atm.) teraz sprawdzam przy każdej okazji.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
Oczywiście ciśnienie należy sprawdzać regularnie ja to robię co tydzień - dwa. Wartość ciśnienia powinna odpowiadać tej jaką zaleca producent dla danej opony (oczywiście uzależnione jest to także od obciążenia)

:
Witam!

To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!!

Pozdrawiam.

Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
:
masz to napisane na wahaczu, a dokładniej na kardanie.

Nikt tego nie napisze ogólnie bo w każdej maszynie jest trochę inaczej.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
Drifter
[Usunięty]
:
Otóż to, masz to napisane na lewym wahaczu, na stronie http://www.shadow.org.pl/ w dziale motocykle , w książce serwisowej i pewnie w kilku innych miejscach w sieci. A zwrócenie uwagi na temat przez kolegę to jak dla mnie życzliwe przypomnienie o istotnej sprawie z podaniem powodów, dlaczego warto o tym pamiętać. Ja sam dzięki temu będę sprawdzać częściej niż w aucie, a nie zamierzałem.

:
Wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania ciśnienia jak jeździłem junakiem,bo na każdej dętce miałem po parę łat. I teraz sprawdzam przed każdym wyjazdem z garażu .A jak szykuje się większa trasa, to w dzień poprzedzający wyjazd ,i przed samym startem,takie przewrażliwienie ;-)

:
Witam!

Dzięki wielkie :thx: ....sprawdziłem ...jest na kardanie.

U mnie 2,25kPa tak przód jak i tył.

Pozdrawiam.

PS. Serwisówki nie mam, a nie pomyslałem, że właśnie tam.

Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
:
Jedrek.W. napisał/a:
Witam!

To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!!

Pozdrawiam.


Jędruś, to zależy od motocykla. W mojej VT 1100 C jest 2,2 przód, 2,35 tył, a z obciążeniem tył mam na 2,8 .... czy cos koło tego - z głowy piszę ale wytyczne mam na naklejce na kardanie :-)

shadowman
[Usunięty]
:
Hm kupiłem miesiąc temu motocykl i zapomniałem zupełnie o sprawdzeniu ciśnienia w oponach, po przeczytaniu waszych postów z miejsca sprawdziłem i okazało się że jeździłem na flakach przód 1.4atm, tył 1atm :) Człowiek się wciąż uczy... Pozdrawiam

Belgu
[Usunięty]
:
w VT 600 musi byc z przodu i z tylu po 2,0 a z pasazerem jezdzac z tylu 2,5.

:
Belgu napisał/a:
w VT 600 musi byc z przodu i z tylu po 2,0 a z pasazerem jezdzac z tylu 2,5.




U mnie tak samo :shock:

:
A co powiecie o VT700C?



Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem)

ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg?



Pozdrawiam

Derry

Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
:
Derry napisał/a:
A co powiecie o VT700C?



Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem)

ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg?



Pozdrawiam

Derry




To napompuj z tyłu, na 2.5. :lol: Będzie OK.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group