No wlasnie, odebralem Honde z remontu i temp. pow. kolo 20 stopni podczas jazdy wskaznik temp jest na pograniczy waskiego i szerszego paska i tak po rozgrzaniu non stop, w miescie wlacza sie bardzo czesto wentylator przy predkosciach rzedu 10 km/h ( ahhh te korki ) ale wskazowka nie wychodzi ponad polowe skali. Zaaadko kiedy do polowy nawet dochodzi.
W ukl. jak narazie jest zwykla woda bo balem sie wyciekow po remoncie.. ale jest szczelne wszystko i na dniach zaleje plyn
Odpowiedz do tematu
: Jaka macie temp. podczas jazdy??
:
U mnie z zasadzie podobnie tyle ze czasem, zwlaszcza w miescie wiecej sie grzeje Sporo za polowe potrafi wyjsc Tyle ze mam zapaskudzona zaschnietym blotem chlodnice wiec stad ten objaw Musze sie kiedys wreszcie za to zabrac ;)
: Re: Jaka macie temp. podczas jazdy??
To w zasadzie chyba nie masz problemu. U mnie jest troche inaczej - bo plukalem chlodnice dwa razy, strzalka w trasie jest w polowie skali, ale kiedy dlugo jade w miescie, albo postoje ze dwie, trzy minuty w korkach (czasem wystarczy jazda 20 km/h przez 5 minut) to wlacza sie wentylator. Jesli zatrzymuje sie i wylaczam silnik, to slysze, jak plyn bulgoce i jest "wypluwany" dolnym przewodem. Na moje wyczucie za bardzo sie grzeje silnik - ale pracuje bez zastrzezen. A moze ja jestem przewrazliwiony, bo przesiadlem sie z katamaranu na moto?
: Re: Jaka macie temp. podczas jazdy??
Ja mam tak samo z tym że nie zauważyłem żeby mi się włączał wentylator. Muszę go sprawdzić bo stawiałem na problem z obiegiem i rozważałem rozbiórkę silnika.
andryszek napisał/a: |
To w zasadzie chyba nie masz problemu. U mnie jest troche inaczej - bo plukalem chlodnice dwa razy, strzalka w trasie jest w polowie skali, ale kiedy dlugo jade w miescie, albo postoje ze dwie, trzy minuty w korkach (czasem wystarczy jazda 20 km/h przez 5 minut) to wlacza sie wentylator. Jesli zatrzymuje sie i wylaczam silnik, to slysze, jak plyn bulgoce i jest "wypluwany" dolnym przewodem. Na moje wyczucie za bardzo sie grzeje silnik - ale pracuje bez zastrzezen. A moze ja jestem przewrazliwiony, bo przesiadlem sie z katamaranu na moto? |
Ja mam tak samo z tym że nie zauważyłem żeby mi się włączał wentylator. Muszę go sprawdzić bo stawiałem na problem z obiegiem i rozważałem rozbiórkę silnika.
:
renegade, jesli ci sie nie wlacza wentylator to pierw zmostkuj go zeby chodzil non stop, sa dwie wtyczki w okolicy lozyska glowki ramy po lewej stronie patrzac w pozycji siedzenia na moto, jedna z nich po polaczeniu dwoch stykow powinna uruchomic wentyl, jesli tak sie stanie to znaczy ze sam wentyl masz dobry problem tkwi w czujniku wlaczajacym wentylator, znajduje sie on na dole chlodnicy u dealera w gdansku zawolali za nigo 360pln.
Ja kupilem samochodowy ktory ma inny gwint, dokupilem "gniazdo" ktore mozna wczepic w przewod ( gniazdo ma taki sam gwint jak czujnik samochodowy) i wstawilem je w przewod plynu chlodniczego przy chlodnicy - wszystko ladnie dziala koszt ok 30pln :)
Ja kupilem samochodowy ktory ma inny gwint, dokupilem "gniazdo" ktore mozna wczepic w przewod ( gniazdo ma taki sam gwint jak czujnik samochodowy) i wstawilem je w przewod plynu chlodniczego przy chlodnicy - wszystko ladnie dziala koszt ok 30pln :)
:
ściągnąłem kostkę z wentylatora i zwarłem styki wentyl śmiga muszę wyciągnąć czujnik i sprawdzić czy się włącza i przy jakiej temp.
:
KRZYSIEK_ PODAJ PATENT NA PRZEROBKE TEGO CZUJNIKA.
OD JAKIEGO AUTA ITD.
BO MI SIE TEŻ SPIERDOLIŁ
POZDRAWIAM PRZEMO
OD JAKIEGO AUTA ITD.
BO MI SIE TEŻ SPIERDOLIŁ
POZDRAWIAM PRZEMO
:
Ja jak jeżdżę przy temp. około 18-20 st. C to wskazówka stoi na początku tego dużego białego pola. Jak byłem na otwarciu sezonu w Lublinie i jechaliśmy przez miasto i były korki o wskazówka ustawiała się na środku tego pola, czasami minimalnie dalej, na czerwone nie wchodziła, a wentylator się nie załączał. Przed sezonem sprawdzałem go, działał, grzałem moto na wolnych obrotach dotąd aż się włączył, ale jutro sprawdzę jeszcze raz.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
jak już sprawdziłeś wentyl to sprawdź czujnik wykręć go z chłodnicy i podpięty do instalacji podgrzewaj zapalniczką (dość długo najlepiej w zamkniętym pomieszczeniu ) podgrzewaj nie cały tylko taka kuleczke na jego końcu . rób to na załączonym zapłonie jesli czujnik podgrzeje sie do okolo 95 stopni powinien załączyć wentyl i jesli tak sie stanie to należało by przeczyścić
chłodnice zdarza się ze jest tak zamulona że nie przepływa przez czujnik płyn i załącza on dużo później.
pozdrawiam
Jurek
renegade26 napisał/a: |
ściągnąłem kostkę z wentylatora i zwarłem styki wentyl śmiga muszę wyciągnąć czujnik i sprawdzić czy się włącza i przy jakiej temp. |
jak już sprawdziłeś wentyl to sprawdź czujnik wykręć go z chłodnicy i podpięty do instalacji podgrzewaj zapalniczką (dość długo najlepiej w zamkniętym pomieszczeniu ) podgrzewaj nie cały tylko taka kuleczke na jego końcu . rób to na załączonym zapłonie jesli czujnik podgrzeje sie do okolo 95 stopni powinien załączyć wentyl i jesli tak sie stanie to należało by przeczyścić
chłodnice zdarza się ze jest tak zamulona że nie przepływa przez czujnik płyn i załącza on dużo później.
pozdrawiam
Jurek
: Re: Jaka macie temp. podczas jazdy??
witam płyn nie powinien się gotować nie jest to normalny objaw może być taki objaw jeśli intalacja nie trzyma ciśnienia sprawdź uszczelkę w korku wlewowym . a jesli możesz to zamiń się z kimś korkami i sprawdz czy wtedy objaw nie wystapi u niego a u ciebie przejdzie .(również moze sie gotowac jak bedzie malo wody ew nieszczelna chlodnica )
najlepiej sprawdzic to wszystko odpowiednim przyrządem korek powinien utrzymywać w instalacji jeśli dobrze pamiętam 0,9 atm i powoduje to podniesienie punktu wrzenia wody do ok 120 stopni c .
a jeśli wszystko jest ok to po prostu jak kończysz jazdę a zalączył sie wentyl to poczekaj na wolnych obrotach aż się wyłączy bo normalnym jest ze jak wyłączysz silnik to przestaje krążyć ciecz i może się ona zagotować w siewniku . niektóre auta maja elektryczną pompę której zadaniem jest nie dopuszczenie do takiej sytuacji (działa kilka minut po zgaszeniu gorącego siewnika).
pozdrawiam
Jurek
Ostatnio zmieniony przez brombal 2008-05-30, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
andryszek napisał/a: |
To w zasadzie chyba nie masz problemu. U mnie jest troche inaczej - bo plukalem chlodnice dwa razy, strzalka w trasie jest w polowie skali, ale kiedy dlugo jade w miescie, albo postoje ze dwie, trzy minuty w korkach (czasem wystarczy jazda 20 km/h przez 5 minut) to wlacza sie wentylator. Jesli zatrzymuje sie i wylaczam silnik, to slysze, jak plyn bulgoce i jest "wypluwany" dolnym przewodem. Na moje wyczucie za bardzo sie grzeje silnik - ale pracuje bez zastrzezen. A moze ja jestem przewrazliwiony, bo przesiadlem sie z katamaranu na moto? |
witam płyn nie powinien się gotować nie jest to normalny objaw może być taki objaw jeśli intalacja nie trzyma ciśnienia sprawdź uszczelkę w korku wlewowym . a jesli możesz to zamiń się z kimś korkami i sprawdz czy wtedy objaw nie wystapi u niego a u ciebie przejdzie .(również moze sie gotowac jak bedzie malo wody ew nieszczelna chlodnica )
najlepiej sprawdzic to wszystko odpowiednim przyrządem korek powinien utrzymywać w instalacji jeśli dobrze pamiętam 0,9 atm i powoduje to podniesienie punktu wrzenia wody do ok 120 stopni c .
a jeśli wszystko jest ok to po prostu jak kończysz jazdę a zalączył sie wentyl to poczekaj na wolnych obrotach aż się wyłączy bo normalnym jest ze jak wyłączysz silnik to przestaje krążyć ciecz i może się ona zagotować w siewniku . niektóre auta maja elektryczną pompę której zadaniem jest nie dopuszczenie do takiej sytuacji (działa kilka minut po zgaszeniu gorącego siewnika).
pozdrawiam
Jurek
Ostatnio zmieniony przez brombal 2008-05-30, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
:
zasadniczo ja robie to inaczej obojętne jaki czujnik może być cinquecento dorabiam u tokarza mosiężna tulejkę z gwintem pod czujnik (ok 15zł)palik na propan wylutowuje stara tuleje z chłodnicy wlutowuje nową . 10 minut roboty trochę cyny i jest jak oryginał . jest też inny sposób poszukać czujnika z mniejszym gwintem i dorobić przejściówkę u tokarza .
może to wydaje się skomplikowane ale ja nienawidzę żadnych dodatkowych "wisiorków" poza tym jak już sprzedajesz moto to sie nikt nie czepia że coś popsute . Poza tym jeśli nie trzeba to nie "tuningujmy" klasyków, zabytków. mnie np roznosi jak chce kupić moto np "Junak 100% oryginał " zajeżdżam do gościa a tam wisi alternator .
profanacja i tyle .
pozdrawiam
Jurek
przemoshadow napisał/a: |
KRZYSIEK_ PODAJ PATENT NA PRZEROBKE TEGO CZUJNIKA.
OD JAKIEGO AUTA ITD. BO MI SIE TEŻ SPIERDOLIŁ POZDRAWIAM PRZEMO |
zasadniczo ja robie to inaczej obojętne jaki czujnik może być cinquecento dorabiam u tokarza mosiężna tulejkę z gwintem pod czujnik (ok 15zł)palik na propan wylutowuje stara tuleje z chłodnicy wlutowuje nową . 10 minut roboty trochę cyny i jest jak oryginał . jest też inny sposób poszukać czujnika z mniejszym gwintem i dorobić przejściówkę u tokarza .
może to wydaje się skomplikowane ale ja nienawidzę żadnych dodatkowych "wisiorków" poza tym jak już sprzedajesz moto to sie nikt nie czepia że coś popsute . Poza tym jeśli nie trzeba to nie "tuningujmy" klasyków, zabytków. mnie np roznosi jak chce kupić moto np "Junak 100% oryginał " zajeżdżam do gościa a tam wisi alternator .
profanacja i tyle .
pozdrawiam
Jurek
:
WITAM!
DZIĘKI ZA POMOC.
KUPIŁEM UŻYWKĘ OD VF 750 JEST IDENTYCZNY!
DZIĘKI ZA POMOC.
KUPIŁEM UŻYWKĘ OD VF 750 JEST IDENTYCZNY!
:
mam pytanie ,gdzie podłączone są przewody od wskażnika temperatury?? nie mam takiego a chcę podłączyc
:
kebelek od temp. jest podlaczony do termostatu
:
Odpowiedz do tematu
dzieki