Jaka macie temp. podczas jazdy??
Odpowiedz do tematu

Krzysiek__
[Usunięty]
: Jaka macie temp. podczas jazdy??
No wlasnie, odebralem Honde z remontu i temp. pow. kolo 20 stopni podczas jazdy wskaznik temp jest na pograniczy waskiego i szerszego paska i tak po rozgrzaniu non stop, w miescie wlacza sie bardzo czesto wentylator przy predkosciach rzedu 10 km/h ( ahhh te korki ) ale wskazowka nie wychodzi ponad polowe skali. Zaaadko kiedy do polowy nawet dochodzi.



W ukl. jak narazie jest zwykla woda bo balem sie wyciekow po remoncie.. ale jest szczelne wszystko i na dniach zaleje plyn

:
U mnie z zasadzie podobnie tyle ze czasem, zwlaszcza w miescie wiecej sie grzeje Sporo za polowe potrafi wyjsc Tyle ze mam zapaskudzona zaschnietym blotem chlodnice wiec stad ten objaw Musze sie kiedys wreszcie za to zabrac ;)

: Re: Jaka macie temp. podczas jazdy??
To w zasadzie chyba nie masz problemu. U mnie jest troche inaczej - bo plukalem chlodnice dwa razy, strzalka w trasie jest w polowie skali, ale kiedy dlugo jade w miescie, albo postoje ze dwie, trzy minuty w korkach (czasem wystarczy jazda 20 km/h przez 5 minut) to wlacza sie wentylator. Jesli zatrzymuje sie i wylaczam silnik, to slysze, jak plyn bulgoce i jest "wypluwany" dolnym przewodem. Na moje wyczucie za bardzo sie grzeje silnik - ale pracuje bez zastrzezen. A moze ja jestem przewrazliwiony, bo przesiadlem sie z katamaranu na moto?

: Re: Jaka macie temp. podczas jazdy??
andryszek napisał/a:
To w zasadzie chyba nie masz problemu. U mnie jest troche inaczej - bo plukalem chlodnice dwa razy, strzalka w trasie jest w polowie skali, ale kiedy dlugo jade w miescie, albo postoje ze dwie, trzy minuty w korkach (czasem wystarczy jazda 20 km/h przez 5 minut) to wlacza sie wentylator. Jesli zatrzymuje sie i wylaczam silnik, to slysze, jak plyn bulgoce i jest "wypluwany" dolnym przewodem. Na moje wyczucie za bardzo sie grzeje silnik - ale pracuje bez zastrzezen. A moze ja jestem przewrazliwiony, bo przesiadlem sie z katamaranu na moto?






Ja mam tak samo z tym że nie zauważyłem żeby mi się włączał wentylator. Muszę go sprawdzić bo stawiałem na problem z obiegiem i rozważałem rozbiórkę silnika.

Krzysiek__
[Usunięty]
:
renegade, jesli ci sie nie wlacza wentylator to pierw zmostkuj go zeby chodzil non stop, sa dwie wtyczki w okolicy lozyska glowki ramy po lewej stronie patrzac w pozycji siedzenia na moto, jedna z nich po polaczeniu dwoch stykow powinna uruchomic wentyl, jesli tak sie stanie to znaczy ze sam wentyl masz dobry problem tkwi w czujniku wlaczajacym wentylator, znajduje sie on na dole chlodnicy u dealera w gdansku zawolali za nigo 360pln.



Ja kupilem samochodowy ktory ma inny gwint, dokupilem "gniazdo" ktore mozna wczepic w przewod ( gniazdo ma taki sam gwint jak czujnik samochodowy) i wstawilem je w przewod plynu chlodniczego przy chlodnicy - wszystko ladnie dziala koszt ok 30pln :)

:
ściągnąłem kostkę z wentylatora i zwarłem styki wentyl śmiga muszę wyciągnąć czujnik i sprawdzić czy się włącza i przy jakiej temp.

przemoshadow
[Usunięty]
:
KRZYSIEK_ PODAJ PATENT NA PRZEROBKE TEGO CZUJNIKA.

OD JAKIEGO AUTA ITD.

BO MI SIE TEŻ SPIERDOLIŁ

POZDRAWIAM PRZEMO

:
Ja jak jeżdżę przy temp. około 18-20 st. C to wskazówka stoi na początku tego dużego białego pola. Jak byłem na otwarciu sezonu w Lublinie i jechaliśmy przez miasto i były korki o wskazówka ustawiała się na środku tego pola, czasami minimalnie dalej, na czerwone nie wchodziła, a wentylator się nie załączał. Przed sezonem sprawdzałem go, działał, grzałem moto na wolnych obrotach dotąd aż się włączył, ale jutro sprawdzę jeszcze raz. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
brombal
[Usunięty]
:
renegade26 napisał/a:
ściągnąłem kostkę z wentylatora i zwarłem styki wentyl śmiga muszę wyciągnąć czujnik i sprawdzić czy się włącza i przy jakiej temp.




jak już sprawdziłeś wentyl to sprawdź czujnik wykręć go z chłodnicy i podpięty do instalacji podgrzewaj zapalniczką (dość długo najlepiej w zamkniętym pomieszczeniu ) podgrzewaj nie cały tylko taka kuleczke na jego końcu . rób to na załączonym zapłonie jesli czujnik podgrzeje sie do okolo 95 stopni powinien załączyć wentyl i jesli tak sie stanie to należało by przeczyścić

chłodnice zdarza się ze jest tak zamulona że nie przepływa przez czujnik płyn i załącza on dużo później.



pozdrawiam

Jurek

brombal
[Usunięty]
: Re: Jaka macie temp. podczas jazdy??
andryszek napisał/a:
To w zasadzie chyba nie masz problemu. U mnie jest troche inaczej - bo plukalem chlodnice dwa razy, strzalka w trasie jest w polowie skali, ale kiedy dlugo jade w miescie, albo postoje ze dwie, trzy minuty w korkach (czasem wystarczy jazda 20 km/h przez 5 minut) to wlacza sie wentylator. Jesli zatrzymuje sie i wylaczam silnik, to slysze, jak plyn bulgoce i jest "wypluwany" dolnym przewodem. Na moje wyczucie za bardzo sie grzeje silnik - ale pracuje bez zastrzezen. A moze ja jestem przewrazliwiony, bo przesiadlem sie z katamaranu na moto?




witam płyn nie powinien się gotować nie jest to normalny objaw może być taki objaw jeśli intalacja nie trzyma ciśnienia sprawdź uszczelkę w korku wlewowym . a jesli możesz to zamiń się z kimś korkami i sprawdz czy wtedy objaw nie wystapi u niego a u ciebie przejdzie .(również moze sie gotowac jak bedzie malo wody ew nieszczelna chlodnica )

najlepiej sprawdzic to wszystko odpowiednim przyrządem korek powinien utrzymywać w instalacji jeśli dobrze pamiętam 0,9 atm i powoduje to podniesienie punktu wrzenia wody do ok 120 stopni c .

a jeśli wszystko jest ok to po prostu jak kończysz jazdę a zalączył sie wentyl to poczekaj na wolnych obrotach aż się wyłączy bo normalnym jest ze jak wyłączysz silnik to przestaje krążyć ciecz i może się ona zagotować w siewniku . niektóre auta maja elektryczną pompę której zadaniem jest nie dopuszczenie do takiej sytuacji (działa kilka minut po zgaszeniu gorącego siewnika).



pozdrawiam

Jurek

Ostatnio zmieniony przez brombal 2008-05-30, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
brombal
[Usunięty]
:
przemoshadow napisał/a:
KRZYSIEK_ PODAJ PATENT NA PRZEROBKE TEGO CZUJNIKA.

OD JAKIEGO AUTA ITD.

BO MI SIE TEŻ SPIERDOLIŁ

POZDRAWIAM PRZEMO




zasadniczo ja robie to inaczej obojętne jaki czujnik może być cinquecento dorabiam u tokarza mosiężna tulejkę z gwintem pod czujnik (ok 15zł)palik na propan wylutowuje stara tuleje z chłodnicy wlutowuje nową . 10 minut roboty trochę cyny i jest jak oryginał . jest też inny sposób poszukać czujnika z mniejszym gwintem i dorobić przejściówkę u tokarza .

może to wydaje się skomplikowane ale ja nienawidzę żadnych dodatkowych "wisiorków" poza tym jak już sprzedajesz moto to sie nikt nie czepia że coś popsute . Poza tym jeśli nie trzeba to nie "tuningujmy" klasyków, zabytków. mnie np roznosi jak chce kupić moto np "Junak 100% oryginał " zajeżdżam do gościa a tam wisi alternator .

profanacja i tyle .

pozdrawiam

Jurek

przemoshadow
[Usunięty]
:
WITAM!

DZIĘKI ZA POMOC.

KUPIŁEM UŻYWKĘ OD VF 750 JEST IDENTYCZNY!

Słoniu
[Usunięty]
:
mam pytanie ,gdzie podłączone są przewody od wskażnika temperatury?? nie mam takiego a chcę podłączyc

Krzysiek__
[Usunięty]
:
kebelek od temp. jest podlaczony do termostatu

Słoniu
[Usunięty]
:
dzieki

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group