/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Opona leżakowana
Autor Wiadomość
mps13 


Motocykl: VTX 1300 2009
Wiek: 54
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 179
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-11-26, 21:09   

W internecie można kupić opony leżakowane w atrakcyjnych cenach. Tylko mało który sprzedawca podaje rocznik opony. A bywają sprzedawane nawet z końca lat 90-tych. Opona, która ma 5 lat (mimo leżakowana) ma takie same właściwości jak używka z tego samego rocznika, a nawet gorsze, bo guma jak nie pracuje to twardnieje i szlag ją trafia raz dwa.
Miałem oponę leżakowaną i używkę z tego samego rocznika. I mimo idealnego rocznika leżak szlak trafił szybciej jak używkę
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2012-11-26, 21:14   

suru napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
suru napisał/a:
tak, jakość ta sama co nowej opony, a cena o 60% niższa. Jakoś mi to nie pasuje.


A czym się różni powiedzmy nowy samochód z salonu rocznik 2012, a ten sam model też z salonu tylko że z 2010 roku?? Obydwa fabrycznie nowe a cena inna... Na tym polegają wyprzedaże roczników...


a kupiłeś kiedys taki, nowy-stary samochód ?
mam w rodzinie osobę ktora kupiła nowe-stare Audi. Uwierz mi, nie chciałbyś skorzystać z takiej okazji.
Oczywiscie, nie twierdzę że każda taka okazja musi się skończyć tak jak ta z Audi, Ale ucząc się na cudzych błędach raczej unikam pełnowartościowych towarów za 40% ich wartości.


No wiesz jak ktoś się decyduje na niemiecki "dupowóz" to powinien mieć to wliczone w koszty :mrgreen: :-)8 :-P

Z moim budżetem to i na stary stary mnie nie stać :mrgreen: , ale kilka kompletów "leżakowanych" już wykończyłem - tak jak piszą opona do 5 lat uznawana jest za pełnowartościową i nie odbiega parametrami od nowej.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
suru 
/ Marcin/


Motocykl: TRACER 9
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1104
Skąd: Rogoźnik k Będzina
Wysłany: 2012-11-26, 21:32   

:lol:
_________________
Suru
Ostatnio zmieniony przez suru 2012-11-27, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-11-27, 13:48   

GhoustDragon napisał/a:
- tak jak piszą opona do 5 lat uznawana jest za pełnowartościową i nie odbiega parametrami od nowej.


NIE 5 TYLKO 3
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Mirek43 
Driving is a life


Motocykl: VT 750 C2 2002, DL-1000 2006
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-28, 00:52   

Czyli 2009 to tak jak nowa :mrgreen:
Oto cytat dotyczący tematu czy opona jest stara czy nie :

"Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak sprawdzić datę i miejsce produkcji opony. Sprawdź kiedy opony przestają być pełnowartościowe.

Kiedy opona została wyprodukowana?

Data produkcji znajduje się na boku opony. Zawarta jest w kodzie DOT, który składa się z ciągu liter i cyfr. Trzy lub cztery ostatnie cyfry mówią nam o dacie produkcji. Jeśli opona została wyprodukowana przed 2000 rokiem, kod jest trzycyfrowy. Dwie pierwsze cyfry określają tydzień produkcji, ostatnia mówi zaś o roku w dekadzie. Na przykład: oznaczenie 139 oznacza, że opona została wyprodukowana w 13-nastym tygodniu 1999 roku.

Oznaczenie opony wyprodukowanej w 13tym tygodniu dziewiątego roku dekady – w tym przypadku w roku 1999.
Zapis trzycyfrowy stwarzał pewien problem – nigdy nie było mianowicie wiadomo, o którą dekadę chodzi. Dlatego począwszy od 2000 roku dodano czwartą cyfrę. Od tego czasu, dwie ostatnie cyfry oznaczają rok produkcji.

Oznaczenie opony marki Matador wyprodukowanej w fabryce Matador A.S., Puchov na Słowacji (J3) w 42 tygodniu 2008 roku.
Gdzie wyprodukowano oponę?
Informacja o miejscu produkcji opony również znajduję się na jej boku. Widnieje tam napis MADE IN …, wskazujący na kraj pochodzenia.
Numer DOT zawiera również zakodowaną nazwę zakładu, w którym dana opona została wyprodukowana.
Przykładowe kody fabryk wchodzące w skład oznaczeń DOT:
A5 - fabryka TC Dębica S.A. w Dębicy,
B5 - fabryka Michelin w Olsztynie- dawny Stomil Olsztyn S.A,
J3 - fabryka Matador A.S., Puchov, Słowacja,
HW - Barum Continental, Otrokovice, Republika Czeska.
8C – francuska fabryka Firestone- France S.A., Francja

Czy ta opona nie jest za stara?

Przyzwyczailiśmy się, że większość kupowanych przez nas produktów posiada określony termin przydatności. W przypadku opon sytuacja ma się nieco inaczej. Nie ma bowiem jednoznacznie zdefiniowanych reguł mówiących o tym, kiedy opona jest tak stara, że można uznać ją za „przeterminowaną”.
Istnieje jednak uznawana przez wielu producentów granica bezpieczeństwa użytkowania opony. Wynosi ona 10 lat. Powyżej tego wieku z opony nie powinno się korzystać, nawet jeśli jej wygląd zewnętrzny i głębokość bieżnika nie wskazują na całkowite zużycie. Jednocześnie zaleca się, aby po okresie użytkowania dłuższym niż 5 lat, co najmniej raz w roku sprawdzić u specjalisty stan opon.
Nie dziwi, że większość klientów chciałoby, aby zakupione przez nich opony były jak najświeższe. Należy jednak zachować granice zdrowego rozsądku. Obowiązująca w Polsce norma PN-C94300-7 „Ogumienie – pakowanie, przechowywanie i transport” mówi, że za pełnowartościowe uznaje się opony do 3 lat od daty ich produkcji
Z punktu widzenia użyteczności opony, bardzo ważne są warunki w jakich była przechowywana. Na szybkość starzenia się opon wpływają takie czynniki jak promieniowanie ultrafioletowe, wilgotność, ciepło i zimno. Aby zniwelować niekorzystny wpływ tych czynników, mieszanki gumowe stosowane w oponach zawierają substancje antystarzeniowe.
Jeśli opona jest składowana zgodnie z zaleceniami producentów to nawet po 3 latach od daty produkcji zachowa swoje pierwotne parametry. Dlatego tak ważne jest kupowanie opon z pewnego źródła. Doświadczenie pokazuje, że duże serwisy i sklepy lepiej radzą sobie z zachowaniem odpowiednich warunków przechowywania opon. Mimo, że wiele małych serwisów również dba o przestrzeganie zasad należy uważać z zakupami od przypadkowych sprzedawców. Duże obroty większych sklepów i serwisów zapewniają stałą rotację opon, dzięki której do całkowitej wymiany stanów magazynowych dochodzi stosunkowo często. Zdarza się, że duże przedsiębiorstwa oferują w najpopularniejszych rozmiarach opony z bieżącej produkcji. W przypadku nietypowych rozmiarów zdarza się, że producenci wypuszczają nowe partie raz do roku. W takich sytuacjach, zakup opony z bieżącej produkcji może okazać się bardzo trudny.
Przed zakupem opony należy również zorientować się jak wygląda polityka gwarancyjna danego producenta. Warunki oferowane przez konkretne firmy mogą się bardzo różnić. Dla przykładu – koncern Michelin nie ma żadnego limitu czasowego, natomiast w przypadku Toyo okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji.

Czy warto kupować opony z Chin?

Globalizacja doprowadziła do tego, że duże koncerny posiadają zakłady produkcyjne rozsiane po całym świecie. W związku z uwarunkowaniami ekonomicznymi, duże firmy często lokalizują swoje fabryki w państwach Europy Wschodniej, Azji i Ameryki Południowej.
Szczególnie interesująca jest sytuacja w Azji, gdzie intensywny rozwój rynku doprowadził do powstania wielu lokalnych firm produkujących opony zarówno na rynek wewnętrzny, jak i na eksport. Do produktów tych marek należy podchodzić z pewną rezerwą. Są to zwykle opony klasy budżetowej o niskim poziomie osiągów. Od wyrobów światowych potentatów marki chińskie odstają pod względem innowacyjności stosowanych rozwiązań, jakości zastosowanych materiałów oraz wykonania. Opony pochodzące z fabryk ogólnoświatowych koncernów, nie będą się od siebie różnić, niezależnie w jakim kraju zostały wyprodukowane. W procesie produkcji wykorzystywane są te same maszyny i składniki, a poziom wyszkolenia i kompetencji pracowników nie pozostawia wiele do życzenia. Sam proces wytwórczy przebiega w oparciu o surowe zasady systemów jakości. W przypadku najpopularniejszych modeli i rozmiarów, produkcja odbywa się często w kilku fabrykach w różnych krajach, a nawet na różnych kontynentach. Oczywistym jest, że niezależnie od miejsca produkcji, modele jednego koncernu muszą charakteryzować się takimi samymi właściwościami.
Różnice w osiągach i jakości między oponami pochodzącymi z różnych fabryk byłaby nie do zaakceptowania, a zaniżanie poziomu jakości przez chociaż jedną fabrykę, mogłoby negatywnie wpłynąć na wizerunek całego koncernu. A na to producenci, w obliczu silnej konkurenci nie mogą sobie pozwolić. Czy możemy więc spokojnie użytkować oponę znanej marki, jeśli została wyprodukowana w Chinach, czy Rumunii? Odpowiedź brzmi: jak najbardziej tak! To marka jest bowiem symbolem jakości."
Koniec cytatu[/b]
_________________
CZEKAJĄC NA VT 1100 JEST VT 750 C2
SLOW RIDE -> LONG LIFE
Ostatnio zmieniony przez Mirek43 2012-12-02, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pio Trek 
...


Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 20:56   

a ja nie kupilbym bym opony z 2009 jako nowej :-/
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 20:59   

Ja mogę sprzedać z 2008 używaną :evilek:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Mariusz 


Motocykl: Honda
Wiek: 62
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 192
Skąd: Pobiedziska PZ
Wysłany: 2012-11-28, 21:00   

Taka jest sprzedawana jako "leżanka". Przynajmniej w P-niu w Motorowni.
Chodzi mi o post Pio Trek-a.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-28, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2012-11-28, 21:02   

Pio Trek napisał/a:
a ja nie kupilbym bym opony z 2009 jako nowej :-/

I dlatego jest sprzedawana jako leżakowana za X% ceny, co wcale nie oznacza, że jest gorsza czy wadliwa...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM